טוב לשירותים ולקומיקס

אז אפל השיקה הערב את iPad, מחשב הלוח המדובר (ומדובר, ומדובר, ומדובר) שלה. מה יש לנו כאן? אייפוד טאץ' גדול במיוחד, עם זמן סוללה משופר (אפל מדברים על 10 שעות. אני מניח שמדובר בעשר שעות של עיבוד תמלילים, לא צפיה בוידאו), ממשק נאה, משחקים ויישום מובנה לרכישה וקריאה של ספרים. כל היישומים של האייפון והאייפוד טאץ' אמורים לעבוד כאן, למרות שבהחלט ניתן לצפות לבעיות שייגרמו לחלקם מגודל המסך השונה.

מדובר, כצפוי, במכשיר יפה מאד, מהיר מאד, מרשים מאד. אבל קשה לי מאד לראות מה בדיוק יהיה השימוש בו. על שולחן העבודה, הוא לא מתקרב ליכולות של מחשב. לכיס הוא לא נכנס. במיטה אפשר להשתמש במחשב נייד או בסלולרי. אז מתי צריך את הדבר הזה?

ובכן, עד כה הצלחתי לחשוב על שני יישומים מנצחים באמת לאייפד. ראשית, זה ללא ספק המכשיר המדהים ביותר שאי פעם נוצר לישיבה בשירותים. כבר נאמר שעליית הסמארטפונים שידרגה משמעותית את חוויית השירותים, ואני נוטה להסכים. בהנחה שאפשר להחזיק את המכשיר בנוחות ביד אחת, מדובר בהחלט בשדרוג נוסף.

מעבר לכך, יש שימוש אחד למכשיר שלא הובלט במצגת של ג'ובס: קומיקס. כבר כיום, יש מספר ערוצי הפצה דיגיטליים לגיטימיים לקומיקס, ויש בחנות של האייפון מספר יישומים לקריאת קומיקס. מסך הצבע המשובח של האייפד אידיאלי לקריאת קומיקס, ואני צופה הצלחה יפה ליישומים השונים שמאפשרים לרכוש ולקרוא בו חוברות.

אבל פרט לקומיקס ולביקורים בשירותים, קשה לי לראות מתי בדיוק ארצה להשתמש במכשיר הזה. ואתם יודעים מה? אני לא דוגמה. אני לא חסיד של אפל, לא אוהב את האייפון ולא רוצה מק. אבל מתי בדיוק אתם תשתמשו בו? מתי מישהו ישתמש בו? למי שיש 500 דולר לזרוק על מכשיר שיסגור לו עוד פינה קטנה בחיים, זאת בהחלט רכישה מעניינת. אבל בניגוד לאייפון, הדבר הזה לא באמת מחליף שום דבר חוץ מאולי לפטופ למי שהשימוש שלו בלפטופ הוא די מוגבל.

האם זה אומר שהאייפד יהיה כישלון? לא. בטח לא בחודשים הראשונים. לאפל יש יכולת אדירה להלהיב אנשים, וזה מוצר שהוא מלהיב באותה המידה שהוא לא שימושי. אנשים יקנו אותו. אני תוהה כמה הם ישתמשו בו אחרי הרכישה.

תגובה אחת בנושא “טוב לשירותים ולקומיקס”

להשאיר תגובה

