קר ולא

אתמול הגיע לביתנו טכנאי של חברת HOT. הוא בא לקחת את הממירים שלנו, לאחר שלפני כשלושה שבועות בחרנו להתנתק ולעבור ל-yes. הממירים היו בערימה בסלון, כך שזה לא היה ביקור קשה או מסובך. בא. לקח. הלך.

בדרך החוצה הוא שאל "למה בכלל התנתקתם?"

לא היה לי זמן וכוח להתחיל לדון בכל הסיבות השונות להחלטה, אז אמרתי אחת מהן: יס מקס HD. הוא אמר, "OK", והלך. זמן מה לאחר מכן, רצינו לצפות בטלויזיה. לא היה שידור. במקום זאת, היתה שקופית תקלה. הזמנו טכנאי, שהגיע כשלוש שעות לאחר מכן והודיע "אין לכם שום שידור".

אני לא יודע האם יש קשר בין ביקור הטכנאי של HOT לעובדה שלפתע לא היינו מחוברים לתשתית. יכול להיות שהיה כאן צירוף מקרים פלאי. אין לי שום דרך לדעת האם מישהו אחר בא וחתך את החיבור שלנו, או אולי גורם אחר ולא ידוע אחראי לעניין. יכול להיות ששכן כלשהו עשה משהו. הנה מה שאני כן יודע: היה טכנאי של חברה אחת, ולאחר הביקור שלו לא היה חיבור של החברה השניה.

והנה עוד משהו שאני יודע: לדברי הטכנאים של yes, זה לא מקרה חד פעמי.

זה לא שיס עצמם יצאו כאן נהדר. הטכנאים שהגיעו אתמול (כלומר, הטכנאי שהגיע והטכנאי הנוסף שהוא זימן לעזרה) הסתובבו אצלנו בבית במשך יותר משעה ולא הצליחו לעשות בזמן הזה שום דבר מועיל. אז הם אמרו שהם ידאגו שהמוקד יתקשרו אלי ויתאמו לי "קבלן" למחר. עובדי יס, מסתבר, לא מסוגלים להתקין נקודות בעצמם או לתקן תקלות משמעותיות. בשביל זה צריך קבלן.

המוקד לא התקשרו אלי, אז התקשרתי אליהם. כבר בשלב ההמתנה, הודיעה לי המערכת האוטומטית שמגיע לי טכנאי בין השעות שמונה לעשר. בבוקר. ביום שישי. בלי תיאום. המתנתי ודיברתי עם מוקדנית. ביקשתי שיזיזו את זה, והיא הסבירה לי בנועם שהמועד הבא האפשרי הוא בשביעי בפברואר.

חמש דקות לאחר מכן, הם התקשרו אלינו הביתה, ודיברו עם זוגתי. אמרו לה שיש טכנאי בין שמונה לעשר. היא אמרה שזה מוקדם מדי, אז הזיזו את זה לבין עשר ל-12. חמש דקות עברו בין השיחות, והבלתי אפשרי הפך לאפשרי.

הקבלן הגיע היום, זמן קצר אחרי עשר. הזמינו אותו לעשות "החלפה". אבל הוא לא מצא מה להחליף מכיוון שלדבריו אין כבל שמוביל לדירה שלנו בכלל. כך החל תהליך של שעה וחצי במהלכו הגיע לכאן גם מפקח. מה לקח כל כך הרבה זמן? נסיון עקר להבין איך עבד החיבור עד עכשיו, למצוא את הטכנאי (או הקבלן) שהתקין כאן יס (לפני שלושה שבועות), ולקבל אישור לכך שהעבודה שתתבצע (התקנה חדשה, בעצם) היא זאת עליה הקבלן יקבל תשלום, ולא העבודה שבשבילה הוזמן (החלפת כבל).

אחרי התהליך הארוך הזה, בוצעה ההתקנה. היתה די מהירה, האמת. ברגע שקיבל הבטחה שיקבל תשלום על העבודה, הקבלן השלים את התהליך בפחות מחצי שעה. אבל בדרך נהרס לנו בוקר, עברנו יום בלי טלויזיה, וזכינו לשירות שניתן בנדיבות להגדירו כ"תמוה".

אני לא רוצה להאשים כאן אף אחד. אני מבין את הכעס של קבלן שזומן לעשות עבודה א' בעוד שהיה ברור כבר אתמול שהעבודה הדרושה היא ב'. אני לא יודע מי ניתק אותי. אבל כלקוח של חברה אחת ולקוח לשעבר של השניה, קשה לומר שאני מרוצה. מאף אחד. ביום בו תהיה אפשרות שלישית טובה מספיק (נאמר, שהשידורים הדיגיטליים יעבדו כמו שצריך ויכללו EPG, או שחברת פרטנר תציע שירות מתחרה משלה), הסיכויים שאעבור אליה גדלו משמעותית בעקבות אירועי 24 השעות האחרונות.

2 מחשבות על “קר ולא”

להשאיר תגובה

