מה צפוי בברצלונה

ביום ראשון הקרוב ייערכו מסיבות העיתונאים שיפתחו הלכה למעשה את MWC, הכנס הסלולרי השנתי הגדול (או כפי שאני נוהג לכנות אותו, הטיול השנתי של תעשיית הסלולר). אז מה צפוי להיות השנה בכנס?

הותיקים מתחדשים

שתי מערכות ההפעלה הדומיננטיות בעולם הסלולר בשנות התשעים, ומערכות הפעלה שהחלו את טרנד הסמארטפונים באמת, עומדות לקראת שינויים מסיביים. סימביאן, מערכת ההפעלה שחוברה לה יחדיו (כשנוקיה קנתה את החלקים של כל שאר השותפים ותרמה את הכל למוסד הסימביאני, ארגון ללא מטרת רווח), מגיעה ל-MWC עם גרסה 3, שתושק מסחרית במכשירים עוד מספר חודשים. סימביאן^3 היא הגרסה המאוחדת הראשונה, ואמורה להציג את תחילת המהפך הממשקי והויזואלי של מערכת ההפעלה. את סימביאן^2, שהיתה אמורה להיות הגרסה המאוחדת הראשונה, כבר לא נראו. נוקיה ושאר היצרניות החליטו לדלג עליה, מכיוון שלא היתה שונה מספיק מהדור הקודם. לא ברור האם נראה מכשירי סימביאן^3 בתערוכה, אבל אנחנו בהחלט מקווים לכך. הקוד כבר בחוץ, ועכשיו הגיע הזמן לראות ברזלים.

חלונות מובייל, מערכת הפעלה השנואה עלי ביקום, אמורה סוף סוף להתחדש באופן משמעותי. מיקרוסופט תציג לעולם את חלונות 7 במסיבת העיתונאים שלה ביום שני, ואני מקווה שגם השנה יהיו כבר מכשירים לדוגמה שמריצים אותה, כפי שראינו בשנה שעברה עם חלונות מובייל 6.5 המאעפנה. בחברה עובדים על 7 כבר הרבה זמן, ומקווים שהיא תזכה לקבלת פנים חמה כמו אחותה הגדולה, חלונות 7. אני אופטימי, אבל זהיר. אם נראה ממשק מגע אטרקטיבי, שנבנה לגמרי מחדש, ולא נוסף כטלאי על טלאי כמו גרסאות קודמות, ואם ממשק המדיה של Zune HD אכן יהיה שם, צפויה להיות סיבה אמיתית להתלהב. לעומת זאת, עם חפירה תוביל למסכים שיזכירו את הגרסאות הקודמות, אני עשוי ללכת לפינה ולבכות.

בדה-בום

סמסונג צפויה להציג בתערוכה את המכשירים הראשונים עם באדה, הפלטפורמה החדשה שלה – שאינה מערכת הפעלה. וסופסוף נדע האם באדה תרוץ רק על בסיס ג'אווה, או גם על בסיס אנדרואיד ו/או סימביאן. יש לזכור שלמרות כל השמועות על כך שסמסונג זונחת את סימביאן, היא עדיין חברה מממנת במוסד סימביאן, והמכשיר המוצלח ביותר שלה לשנת 2009 היה סימביאני. עם זאת, בעבר נמסר מהחברה שאותו מכשיר (אומניה HD) הוא מכשיר הסימביאן שלהם ל-2010. אולי הם מחכים לסימביאן^4, ואולי באמת אין להם עניין להמשיך עם מערכת ההפעלה. אני כמעט בטוח שהם יעשו מכשיר אנדרואיד, אם כי לא ברור האם נראה אותו כאן.

צורות שונות

נראה השנה ככל הנראה לא מעט מכשירים שנמצאים אי שם בטריטוריה הטאבלטית. סמארטבוקים (גודל של נטבוק, מערכת הפעלה של סמארטפון), טבלטים, וכל מיני מכשירים אחרים עם מסך מגע גדול ומערכת הפעלה שהיא לא חלונות 7. והשנה, לראשונה, המכשירים האלה גם צפויים בהחלט להגיע לשוק, ולא להיות רעיונות וקונספטים. המעבדים נהיים חזקים מספיק, והאייפאד מספק לכולם תמריץ לשים גז.

אנדרואידים בכל מקום

קשה להאמין שלפני שנה ראינו בתערוכה מכשיר אנדרואיד וחצי, בערך. השנה נראה יותר. הרבה יותר. היצרנית היחידה שלא תציג לפחות מכשיר אנדרואיד אחד היא נוקיה. ואנדרואיד בהחלט צפוי להופיע גם בטבלטים למיניהם.

הסיקור שלי

אני יוצא לתערוכה מטעם וואלה! TECH, אבל הפעם כפרי לאנסר. מה זה אומר? זה אומר שהסיקור שלי יתחלק לדברים שמופיעים כאן, ודברים שמופיעים שם. האייטמים ה"גדולים" –  מסיבות העיתונאים והראיונות עם בכירים – יופיעו בוואלה!, אבל הרבה מהמחשבות הראשוניות שלי עשויות להופיע בטוויטר, וכל מיני סרטונים של דברים שאראה בתערוכה צפויים להישלח לכאן. הרבה תלוי בגורמים כמו קישוריות (תמיד יש בעיות עם הוייפיי בתערוכה, ואני עדיין לא סגור על מה אעשה מבחינת קישוריות סלולרית), וכמה יחזיקו מעמד הסוללות של הנטבוק שלי ושל המוטורולה מיילסטון שאני לוקח איתי לתערוכה.

4 מחשבות על “מה צפוי בברצלונה”

  1. סלקום (המיילסטון זה מהם לא? אני בספק אם אורנג' האיטיים הביאו אותו כל כך מהר) לא יכולים לארגן זיכוי על הרואמינג של הקישוריות הסלולרית תמורת תזכורת בוואלה? שערוריה המחירים של גלישה סלולרית בחו"ל, פשוט שערוריה.

  2. המיילסטון זה ממוטורולה, לא מסלקום. וגם סלקום לא היו מספקים זיכוי על הרואמינג. וכל העניין הוא שאין quid pro quo. אם היה להם מוצר של גלישה בחו"ל, והם היו רוצים שאבדוק אותו בנסיעה, זה היה סבבה. כפי שאבדוק את המיילסטון בנסיעה, ואשתמש בו לצילום וידאו. אבל אתה לא לוקח משהו תמורת אזכור. זה לא עובד ככה.

    אני רוצה לקנות כרטיס סים ספרדי. הלוואי וחנויות שם היו פתוחות בראשון, כדי שאוכל להספיק לפני התערוכה. במצב הנוכחי, יהיה לחוץ, אבל בתקווה יהיה בסדר. אבל אני לא בונה על שימוש מסיבי בגלישה סלולרית בכל מקרה. בנסיעה האחרונה שלי לחו"ל, שהיתה נסיעה ליממה, באמת שכמעט ולא השתמשתי באינטרנט הסלולרי, וזה יצא איזה 200 ש"ח. בכל מקרה, תמיד יש ב-MWC איזורים שיש בהם קישוריות וייפיי. זה עניין של למצוא זמן להגיע אליהם כדי להעלות דברים. והסוללה. זה מה שמפחיד אותי באמת. אלה הרגעים בהם אני גם קצת מתחרט שקניתי את הקומפאק החמוד והקטן שלי, ולא אסוס עם פי 2 זמן סוללה.

    1. אז קודם כל סליחה 🙂
      מעולם לא הייתי בתערוכה בחו"ל, וזה נשמע לי מוזר מאוד ליצור כזו נכות אצל העיתונאים המדווחים. יש מצב שלחברות היה כדאי ליצור הוטספוטס בביתנים שלהם רק כדי שהמבקרים ישארו אצלן…
      לגבי הסים, אני מניח שהיית מוכן לשלם על קישוריות סלולרית פי 2 ורק לא להתעסק עם כל הסיפור הזה, אני מניח שאתה מקושר לכל כתבי הטכנולוגיה, אז כדאי אולי להעביר להם שבמקום להעביר דיווחים שיווקיים לאקוניים (שי ענבל דה-מארקר שכנראה יש לו מניות באפל למשל) שווה אולי להרים תחקיר עיתונאי בידיוק על הדברים האלו.
      ובנימה אופטימית זו, המיילסטון זה אחלה מכשיר, נהניתי לשחק איתו, מקווה שהמצלמה שלו (תגובות קצת איטיות לטעמי) תעשה את העבודה

      1. יש רשת וייפיי לעיתונאים, ובכלל יש המון רשתות. אבל כולם שם מכים בוייפיי בשני מכשירים לפחות (אני הולך להכות בו עם שלושה, שני טלפונים ונטבוק), ומדובר בהרבה מאד אנשים במקום לא כ-ז-ה גדול.

        אין מה להרים תחקיר על מחירי הדאטה רואמינג. העובדות ידועות, והמצב מ-מ-ש לא קשור לחברות המקומיות. אני טוען כבר מזמן שזה המחסום הגדול ביותר שעומד בפני אורח החיים המחובר. אבל חברות מפחדות על רוחב הפס שלהן. אני חושב שיהיה שינוי בעקבות ה-LTE, כי יהיה הרבה יותר רוחב פס, ואולי יתחילו לעבור למודל של מאס מארקט עם זה, ולא כמו עכשיו, שזה מוצר פרימיום דה-לוקס. כשיותר אנשים ישתמשו ברואמינג בינלאומי, גם יהיה יותר לחץ רגולטורי.

להשאיר תגובה

