דידי צופה באיידול

מכיוון שעזיבתי את וואלה! הביאה גם לסופו של הטור בוואלה! תרבות, החלטתי לשים אותו כאן, בבית הנוכחי שלי ברשת. עם שם שאני יכול לחיות איתו, בניגוד לשם המקורי אותו לא אני בחרתי. כרגיל, צפיתי בתוכניות האודישנים, אבל לא כתבתי עליהן. הסיבה לכך פשוטה: כמו רבים, התחלתי לצפות בתוכנית בגלל האודישנים, בגלל ה"קטעים". אבל זאת לא הסיבה שנשארתי. מה שאני אוהב באיידול זה את הסיכוי לראות – בתקווה שתסלחו לי על משחק המילים העגום – כוכב נולד. לראות כישרון שמגיע משום מקום וצומח ומתפתח במהלך העונה. לראות את קארי אנדרווד (זמרת ששרה בסגנון שלא מדבר אלי) מתמודדת ומנצחת – בצדק – את בו בייס, אותו אהבתי כל כך. לראות עונה כמו האחרונה, בה היו שלושה מתמודדים מעולים, שאחת מהם הצליחה לנצח את ההפקה המחבלת ולהגיע עד המקום הרביעי.

אני רואה את הסדרה גם בגלל המקצועיות של רייאן – והכימיה המבוימת חלקית שלו עם סיימון – ולמרות הטמטום התהומי של רנדי והקלישאתיות הזוועתית של קארה. והשנה, אני חושב שאהנה מאלן. היא לא מסוממת על כל הראש ו/או מטורפת כמו פאולה, אבל היא מקשיבה לזמרים  ומגיבה בהתאם. כרגע, אני בעדה.

עונת האודישנים הביאה לנו מספר שופטים אורחים. ויקטוריה היתה מה שניתן היה לצפות – אנורקטית, ומקשיבה עם העיניים. ניל פטריק האריס היה נהדר, כצפוי. לג'ו ג'ונאס לא היה מה לומר, וגם לאווריל לאבין, אבל היא עשתה את זה ביותר מילים. קייטי פרי היתה קצת בלתי נסבלת, אבל היא נכנסה בקארה אז הכל נסלח. שאניה טוויין היתה הפתעה משמחת. וכריסטין צ'נווית' היתה חמודה, גם כצפוי. מבין האורחים, האריס הוא זה שהייתי שמח לו היה תופס מקום קבוע מאחורי השולחן, אבל לא במקום אלן. אולי במקום הדביל או הריקנית? לא הייתי מתנגד.

אבל כל מה שהיה עד כה היה הקדמה. עוד כמה שבועות יהיו לנו 12 מתמודדים. אחד מהם יעוף כל שבוע. עד אז יהיה שלב הביניים המכונה "חצי הגמר". משלב חצי הגמר, יגיעו הסקירות הקצרות – שיתארכו ככל שמספר המתמודדים יפחת – ואליו מגיעה הנבחרת הבאה, אותה אני מדרג בסדר העדפה אישית עולה. אני רוצה להבהיר שזאת לא תחזית. עדיין אין לי מושג כמה פופולריים המתחרים יהיו. ותכלס, גם אין לי מושג כמה אחבב כל אחד מהם עוד שלושה שבועות, שלא לדבר על שלושה חודשים. זאת תמונת מצב, זה הכל. מה שכן, יש לנו מדד אחד לפופולריות, והוא מספר המעריצים והעוקבים בעמודי הפייסבוק והטוויטר של המתחרים. את המספרים האלה – נכון לרגע זה – תוכלו לראות בסוף כל טקסט. מספרים מעודכנים יופיעו במשך העונה. מעניין יהיה לראות את מידת ההתאמה בינם לבין ההצבעה.

24. ג'רמיין סלרז – הבעיה הראשונה של ג'רמיין סלרז היא שהוא לא היה אפילו הג'רמיין המוכשר ביותר בתהליך האודישנים הזה. ממש לא ברור לי למה פיורפוי לא עלה אפילו לשלב האחרון.

טוויטר – 670

פייסבוק – 751

23. ג'ו מוניוז. כמעט ולא ראינו אותו, והמעט שראינו לא הלהיב אותי.

טוויטר – 580

פייסבוק – 436

22. מישל דלאמור. הדירוג שלה נמוך, כי שמענו אותה לשתי שניות בתוכנית הלהקות, אז היא שרה עם צ'ריטי ואשלי. ואם לא הייתי רושם לעצמי אז את הרשמים שלי, לא הייתי זוכר מי היא בכלל. היא נשמעה סבבה אז, אבל פשוט אין לי מושג כמה היא טובה.

טוויטר – 522

פייסבוק – 238

21. טים אורבן. לא היה אמור לעלות בכלל. החליף את כריס גולייטלי, המתולתל שגר אצל המון משפחות מאמצות והועיף כי היה לו כבר חוזה להקלטה. את אורבן שמענו פעמיים, ובשתיהן הוא היה בינוני. רק כל הכתבות על הכנסתו ברגע האחרון עשויות להציל אותו.

טוויטר – 1276

פייסבוק – 1684

20. אהרון קלי. הוא מוכשר מאד, אבל הוא כל כך לא מוכן. הוא גורם לדיוויד ארצ'ולטה להיראות כמו מוזיקאי בוגר ובשל.

טוויטר– 1085

פייסבוק – 1745

19. מייקל לינץ'. אם הייתי מדרג לפי חביבות ואופי, הוא היה מדורג גבוה יותר. וסביר שהוא יעבור את שלבי חצי הגמר. אבל הוא… ארררמ… לא ממש טוב. לא גרוע, אבל לא מצוין.

טוויטר -1,045

פייסבוק -583

18. אלכס למברט. יש לו קול מעניין, אבל הוא לא באמת היה טוב באף אחת מההופעות שלו. לפחות אלה שראינו.

טוויטר -985

פייסבוק -1,272

17. היילי וון. כרגע, עד שהיא תוכיח אחרת, היא גימיק. היא מאד חמודה וסימפטית, ויש מצב שגימיק "השחורה ששרה קאנטרי" יעבוד בשבילה. אבל היא לא הוכיחה שהיא ממש טובה. יש לה מקום בולט ברשימת "הזמרות שחבל שעברו במקום אנג'לה מרטין.

טוויטר -751

פייסבוק -519

16. קייסי ג'יימס. כשהוא מנגן גיטרת בלוז, הוא ממש אחלה. אבל הוא נגן יותר טוב מאשר זמר, וגם כנגן הוא קצת מוגבל סגנונית. אם הוא יעבור את חצי הגמר, זה יקרה בגלל שכולם זוכרים אותו.

טוויטר -1,667

פייסבוק -1,240

15. קייטלין אפרלי. אני חייב להודות שהייתי מופתע שהיא עברה. הקול שלה מעניין, אם כי לא בהכרח נעים. והיא חמודה. אבל היא לא בלטה, בטח לא בייבול הנשי המצוין של העונה הזאת.

טוויטר -770

פייסבוק -840

14. קייטי סטיבנס. אני לא רואה את מה שהשופטים רואים בה. היא ילדה מקסימה, אבל הדברים שכתבתי על אהרון קלי נכונים גם לגביה, אם כי פחות. הפוטנציאל שלה עצום, אבל ההופעה הטובה ביותר שלה היתה באודישן הראשון.

טוויטר – 1,495

פייסבוק -1,409

13. ג'ון פארק. אותי הוא עוד לא הצליח לעניין באמת. הקול שלו מעניין, אבל הוא חסום רגשית כשהוא שר.

טוויטר – 1,632

פייסבוק – 4,409

12. אשלי רודריגז. היא גרסה רזה יותר ומוכשרת פחות של ג'ורדן ספארקס. לא שהיא לא מוכשרת, כי היא כן. והיא היתה מצוינת באודישן הראשון שלה. אבל היא סוגרת את רשימת ה"פחות טובות מאנג'לה מרטין".

טוויטר – 1,255

פייסבוק – 1,099

11. פייג' מיילס. היא כנראה פחות מוכשרת מאשלי, והיא קצת מתאמצת מדי. אבל היא מצליחה להעביר רגש כשהיא שרה. חבל שלא הראו אותה יותר בהוליווד.

טוויטר – 492

פייסבוק – 634

10. טיילר גריידי. יש אנשים שהופכים לפחות מרשימים כשהם שרים. הוא הפוך. הוא נהיה חכם ומגניב יותר. כמו ארצ'י, אבל פחות קיצוני. וארצ'י לא היה מגניב. אף פעם.

טוויטר – 1,566

פייסבוק – 1,939

9. טודריק הול. הוא יהיר. הוא מעצבן. אבל הוא ממש מוכשר.

טוויטר – 1,028

פייסבוק – 842

8. לילי סקוט. בעונה אחרת, היא היתה יכולה להיות הפייבוריטית המוקדמת שלי. זאת שאני ממש מתבאס כשהיא לא ממצה את עצמה ועפה לפני אמצע העונה. אבל זאת עונה עם בנות טובות מדי. היא מעניינת, אבל יש מעניינות כמוה שטובות ממנה.

טוויטר -976

פייסבוק – 497

7. לי דווייז. בפעם הראשונה שהוא שר, חשבתי שהוא נשמע כמו דני גוקי. זה לא דבר טוב. בפעם השניה, הוא נשמע כמו בו בייס. זה דבר טוב מאד. ההופעה האחרונה שלו בהוליווד שמה אותו במקום השני בין הבנים.

טוויטר -896

פייסבוק -1,163

6. שיוון מגנוס. לא שמענו אותה מספיק, אבל ממה ששמענו היא היתה פשוט מצוינת. טובה מאד ביום הלהקות, טובה מאד בהופעה הסופית שלה. קצת מיוחדג'ת מדי, אבל זה נסלח בשלב זה.

טוויטר -689

פייסבוק -1,125

5. אנדרו גרסיה. כרגע, הוא המוזיקאי המעניין ביותר בתחרות. כפי שמייקל סליזאק מ-EW ציין בסקירה שלו, היה ביזארי שדווקא אותו שמו ביחד עם תדיאוס ג'ונסון בסוף הפרק האחרון. כאילו, מישהו באמת חשב שהילד יעבור והוא לא? באמת?

טוויטר -6,834

פייסבוק -3,084

4. ג'נל ווילר. זמרת הקאנטרי הטובה ביותר בתוכנית מאז קארי. ובעיני, בשלב הזה, היא מעניינת יותר מקארי. בעיני היא היתה מצוינת בכל פעם ששמענו אותה, כולל הפעם בה היא והשופטים חשבו שהיא מאעפנה. הביצוע הראשון שלה, ל-House of the Rising Sun, אותו סיימון שנא, היה נהדר.

טוויטר -1,191

פייסבוק -1,009

3. לייסי בראון. הנה מה שכתבתי ברשימות שלי על האודישן הראשון שלה: "מעולה, מעולה, מעולה. ממש מעולה". דעתי לא השתנתה מאז. כל מי שקרא את "דידי איידול" בעונה שעברה יודע כמה אהבתי את מגאן, אבל בדיעבד ההפקה בחרה אז בבחורה הלא נכונה.

טוויטר -1,135

פייסבוק -2,043

2. דידי בנעמי. ורד בנעמי יכולה לנצח בתחרות הזאת. היא חמודה. היא מצוינת. היא גרמה לשיר של קארה להישמע טוב, וזה מרשים. היא יפהפייה, והיא מעניינת. ואני אפילו מוכן לסלוח על סיפור הרקע ולהאשים בו את ההפקה. כן, בשנה שעברה האשמתי את דני גוקי, אבל המוות של אשתו היה הרבה יותר קרוב, והתחושה היתה אחרת. וחוץ מזה, אני אוהב אותה, למרות שהיא חיסלה כל סיכוי שלי להמשיך לטעון שכשכותבים את השם שלי באנגלית זה לא שם של בת, כי "דידי" בת זה "Dee Dee".

טוויטר -1,681

פייסבוק -1,190

1. קריסטל באוורסוקס. הכלל הראשון של איידול לזמרות מבחינתי היה תמיד "אסור לשיר שירים של ג'אניס". כי אף אחת אף פעם לא יוצאת מזה טוב. אבל קריסטל עשתה את זה פעמיים, ויצאה מזה מצוין. כל פעם שהיא בחרה שיר חשבתי "אוי, למה זה?" וכל פעם היא יצאה מזה ענקית. היא פשוט נהדרת. ברביעיית הבנות הנפלאה שפותחת את העונה הזאת, לה שמור המקום הראשון בלבי, למרות שאם הייתי חייב לשים כסף, הייתי שם אותו על דידי.

טוויטר – 1,413

פייסבוק – 1,255

3 מחשבות על “דידי צופה באיידול”

  1. אתה רוצה להגיד לי שאף עורך של וואלה לא יעשה קופי פייסט של הטור הזה לוואלה תרבות? אין מצב! סיבה אחת פחות להיכנס ביום ראשון בבוקר בעבודה לוואלה תרבות

להשאיר תגובה

