למה קניתי E72

לאחר שהחלפתי את הנוקיה E71 הותיק שלי, שאיבד מקש בברצלונה, ביורש הישיר שלו, E72, כתבתי בטוויטר שהטענות שאני פאנבוי של נוקיה זכו לאישוש מחדש לאור הרכישה. ותכלס, לא נכחיש זאת. למרות שיש לי לא מעט ביקורת על המכשירים של נוקיה, ולמרות שהיתה לי ביקורת על המכשיר הזה, אני עדיין אוהב את הפלטפורמה הזאת. ובכל זאת, אנחנו מגיעים לזמן בו יש אופציות. גם בארץ. יכולתי לחכות כמה שבועות ולקנות מוטורולה מיילסטון, מכשיר שאהבתי מספיק כדי להגדירו כטוב ביותר בשוק הישראלי עם השקתו.

אז למה בכל זאת קניתי את ה-E72? מגוון סיבות. ראשית, ה-E71 סיפק את רוב הצרכים שלי. הוא מכשיר מייל וסמס מעולה, וברגע שמוסיפים לחבילה את Gravity, תוכנת הטוויטר+גוגל רידר+פייסבוק החביבה עלי, הרי שהוא גם מכשיר מצוין לחיבור ישיר לרשתות חברתיות.

אבל היו לו כמה חסרונות. המשמעותי מביניהם בחיי היומיום שלי הוא האיטיות של הדפדפן. כמי שנוהג לפתוח מדי פעם קישורים, ההמתנה להם בדפדפן המובנה הפכה לסוג של סיוט. הם בדרך כלל נפתחו היטב בסופו של דבר, אבל קשה לחכות. איטיות הדפדפן היא סימפטום לבעיה המובילה של מכשירי נוקיה מסביבות 2008/2009: מעבד חלש מדי. הדוגמה הבולטת ביותר היא N97, כמובן. אבל גם המעבד של ה-E71 היה אטי מדי. ב-E72 יש מעבד מהיר בהרבה, והחברה גם שיפרה את הדפדפן עצמו. פתיחת עמוד עדיין לא מהירה כמו במכשיר אנדרואיד או באייפון, אבל הפער הצטמצם משמעותית. החסרונות האחרים של E71 מוכרים לכל משתמש של המכשיר: מצלמת 3 המגפיקסל הגרועה בשוק וחיבור אזניות 2.5 מ"מ, מה שאומר שצריך להשתמש באזניה מיוחדת או במתאמים. ומתאמים נשברים. אצלי, הם מחזיקים בממוצע שלושה שבועות.

כל הבעיות האלה נפתרו ב-E72, כאשר המצלמה מהווה את קפיצת המדרגה הנחשונית ביותר. היא לא מעולה, אבל היא בהחלט טובה מאד, ומתחרה עם כל מצלמת 5 מגפיקסל שיש בשוק הישראלי. המצלמה של אומניה HD אוכלת אותה בלי מלח, אבל היא טובה יותר ממספר מצלמות 8 מגפיקסל.

בנוסף יש גם שיפור במקומות בהם קודמו היה חזק מאד, כמו הסוללה. ואם כבר מדברים על הסוללה, הרי שזה מביא אותנו לאחת הסיבות המרכזיות לכך שבחרתי להישאר עם נוקיה ולא לעבור למוטורולה מיילסטון. המיילסטון הוא מכשיר מצוין. באמת. אבל הוא חולה באותה המחלה שיש לכל סמארטפון שנמצא בשוק כיום ומצויד במסך מגע גדול: בשימוש מסיבי, שימוש מהסוג שאני עושה במכשיר, הוא לא מחזיק מעמד יום שלם. חיבור תמידי לרשת + צריכת מדיה בכל זמן שאני בתנועה ולא מדבר + גלישה בדפדפן + תוכנת טוויטר שעובדת כל הזמן = מכשיר שכבר לא שמיש בשעות אחר הצהריים המאוחרות. סוללה זה לא דבר סקסי. אני יודע את זה. אבל זה החלק שגורם לכל שאר הדברים להמשיך לעבוד.

סיבה נוספת שהחלטתי להישאר עם נוקיה היא שאני מאמין במפת הדרכים של סימביאן. רוב הסיכויים, להערכתי כיום, שהמכשיר הבא שלי יהיה מכשיר סימביאן^4, ויישומים שירוצו עליו יתחילו להופיע למכשירי סימביאן בעתיד הקרוב, כאשר מפתחים יתחילו להשתמש ביכולות הזמינות להם לפתח ב-QT (סביבת הפיתוח העתידית של סימביאן ושל MeeGo) למכשירים קיימים.

והסיבה האחרונה להחלטה היא שאני חושש מלשים את כל הביצים שלי בסל של גוגל. באז הוכיח שאי אפשר לסמוך על גוגל עם הפרטיות שלנו, וכבר עכשיו אני משתמש בשירותיהם למייל, RSS וחיפוש. השימוש בגוגל במחשב מטריד אותי, אבל פער האיכות גדול מדי. ניסיתי את בינג, והוא פשוט לא מספיק טוב. במיוחד בארץ. ובמייל ו-RSS אין תחרות אמיתית.

אבל בנייד קשה לי יותר להפקיד את המידע שלי בידיים של פלטפורמת הפרסום הגדולה בעולם. הנייד אישי יותר, וכאמור, אני לא סומך עליהם באמת.

אז כן, ההודעה ההיא בטוויטר עדיין תקפה. אבל אני חושב שהיו לי מספיק סיבות להחלטה מעבר לחיבה ארוכת השנים שלי למכשירים של החברה מפינלנד.

מחשבה אחת על “למה קניתי E72”

להשאיר תגובה

