איידול טופ 9, פעם שניה

אלביס, אדם, איידול. השילוב היה סוג של מבטיח, אחרי ששבוע שעבר רוב המתמודדים היו סבירים ומעלה. אבל התוצאה לא היתה משהו.

למרות הרושם שהתמונה אולי יוצרת, לא צרחה (תמונות: Fox)

קריסטל באוורסוקס – Saved

דבר אחד שקצת היה חסר לקריסטל עד כה בעונה היה קצב, והפעם היא הביאה אותו. היא כל כך טובה שאני נאלץ לדבר על דברים אחרים, כמו המכנסיים המעולים שלה, והגיטרה החשמלית שהיא כל כך מזעזעת שהיא מרהיבה. אני חולה עליה.

אנדרו גרסיה – Hound Dog

מה שהוא היה צריך לעשות היה להאט את השיר ולשיר אותו עם גיטרה אקוסטית. השיר חזק מספיק כדי לשאת את העיבוד הזה בסבבה. במקום זה, הוא האט אותו ממש קצת, ושר אותו בגרסה ג'אזית רכרוכית. ושוב נמאס לי ממנו.

טים אורבן – Can't Help Falling In Love With You

טים נמצא במצב מצוין כרגע מבחינה אחת: בכל פעם שהוא לא מביך, הוא מנצח. ובהופעה הזאת היו זיופים, אבל יש לו קול חם שמתאים לשיר, ואפילו היו קטעים ממש יפים. מעניין שהוא מתקשה יותר לחייך אחרי מחמאות מאשר אחרי קטילות. עד עכשיו, לא היה לו מה להפסיד. היה ברור שהוא הולך לעוף בקרוב. עכשיו, הוא חושב שהוא מתחרה על משהו. הוא לא. אם טים מגיע לגמר, אני קונה כובע ואוכל אותו.

לי דוייז – A Little Less Conversation

לפני מספר עונות, כריס דוטרי נתן ביצוע מעולה של השיר הזה בשלב הטופ 4. הוא עף. הביצוע של לי היה פחות טוב. משמעותית. הוא היה טוב, אבל הוא לא היה מעולה. ויש תחושה שהשופטים נעולים בתסריט שלהם, לפיו לי הוא המתחרה שלהם לקריסטל בגמר. ולא בפעם הראשונה העונה, קארה דיברה על פרשנות ועל נוכחות במה, וסיימון פשוט לא הבין על מה היא מדברת ולעג לה. זאת בריונות קלאסית.

לא יגיע לגמר

אהרון קלי – Blue Suede Shoes

זאת היתה הופעה מאד מתאמצת, והקול שלו לא ממש מתאים לשיר. הוא זכה לתגובה חיובית מדי מהשופטים. אולי הם ממש רצו אותו לשבוע הבא, עם השירים מלאי ההשראה (עוד על כך, בהמשך).

שיוון מגנוס – Suspicious Minds

השליש הראשון של השיר היה טוב, השליש האמצעי היה בינוני והשליש השלישי היה מרהיב. היא הצליחה להתאפק לא לצרוח, והשתמשה בקול שלה בצורה מושכלת ומוזיקלית. ואם הייתי אמריקאי, התשובה שלה לקטילות (הלא מוצדקות) מהשופטים היתה גורמת לי לסמס לה שוב ושוב.

מייק לינץ' – In The Ghetto

כשהוא שר באופן נקי וישר, ולא מתנחמד יותר מדי, מייק הוא זמר מצוין. וזה מה שהוא עשה הפעם. וזה עבד.

קייטי סטיבנס – Baby What Do You Want Me To Do

קייטי היתה בסדר. היא נראתה אחלה (אם נתעלם מהאקססוריז), והיא נשמעה קצת כועסת. קצת עיכוב במסלול ההשתפרות שלה, אבל הופעה לא רעה.

קייסי ג'יימס – Lawdy Miss Clawdy

רגרסיה. בלוזי ונחמד, אבל המקוריות והעניין של השבוע שעבר הלכו פייפען.

צריכים ללכת: אנדרו, אהרון

הלכו: אנדרו, קייטי

אני חייב להודות שקצת חבל לי על קייטי. רובוט המוזיקה הקטן הלכה והשתפרה, למרות שהשבוע היה צעד קל אחורה. אנדרו… נו, יש מקרים כאלה באיידול. יש לו קול מצוין, אבל התהליך שחק אותו לגמרי, ולא היה לו מושג מה לעשות. תמיד חשבתי שאינטליגנציה היא עזר חשוב מאד בתהליך הזה. דיוויד קוק ניצח בעונה שלו בגלל שהוא היה המתחרה הכי פיקח.

כל שבוע הוא השבוע שלה

חוצמזה, צריך להזכיר את הופעת האורח של ברוק וייט, אחת המתמודדות החביבות עלי בכל הזמנים, שנתנה בעונה 7 את אחת ההופעות הטובות ביותר בתולדות התוכנית עם Love is a Battlefield (שהיתה באחד משבועות ההופעה הטובים בתולדות התוכנית: דיוויד קוק ביצע את הלו והפך למועמד לניצחון וג'ייסון קסטרו הראה איך *כן* לבצע את הללויה) ובנתה לעצמה קריירה לא רעה בכלל מאז ההדחה. היא נראתה נהדר, ואני עדיין מת עליה.

נושא נוסף הוא השבוע הבא. שירים שמעניקים השראה. נשמע כמו הגדרה רחבה? ובכן, לא בדיוק. הנה רשימת השירים המותרים. 77 שירים סך הכל, כולל שירים של רוב הזוכים בשנים עברו. זאת… לא רשימה חזקה במיוחד. אבל יש בה יותר משבעה שירים טובים. לא הרבה יותר, אבל יש.

ועכשיו, לדירוג, עם בונוס: השירים שאני הייתי בוחר להם מהרשימה המצומצמת, והניחוש שלי של מה שהם ישירו.

7. טים אורבן. האפס. צריך לשיר: We Are the Champions (לכל הפחות, זה יהיה מצחיק). ישיר: You Raise Me Up.

6. אהרון קלי. זה אמור להיות השבוע שלו, בערך. אני לא אופטימי. צריך לשיר: Angels של רובי. ישיר את My Wish של רסקל פלאטס, כי הם הסגנון שלו. והוא כבר שר אותם.

5. מייקל לינץ'. אם הוא לא יתנחמד מדי, זה השבוע שלו – אני לא כולל את קריסטל בעניינים האלה. כל שבוע הוא השבוע שלה. צריך לשיר: What a Wonderful World. ישיר: What a Wonderful World.

4. קייסי ג'יימס. תקוע בין הבינוניים לטובים. צריך לשיר: I’ll Stand By You של הפרטנדרז. ישיר: Livin’ on a Prayer

3. לי דוייז. אם הוא רוצה לנצח, זה שבוע חשוב בשבילו. צריך לשיר: The Impossible Dream. ישיר: Don’t Dream It’s Over

2. שיוון מגנוס. אם היא רוצה להגיע לגמר, זה שבוע חשוב בשבילה. צריכה לשיר: Bridge Over Troubled Waters. תשיר: I Will Survive

1. קריסטל באוורסוקס. צריכה לשיר: Holding Out for a Hero. תשיר: Amazing Grace . או ההפך.

5 תגובות על ״איידול טופ 9, פעם שניה״

  1. אני חולקת עליך הכמה וכמה דברים. הנה דעתי בקיצור:

    לי – יש לו קול נהדר, אבל כמו שאדם אמר, הפנים שלו ריקות לגמרי. הוא אומן הקלטות מעולה אבל פרפורמר קטנטן מקטן. אם היו לוקחים את הקול שלום עם הקסם האישי של קייסי (אני מתכוונת למניירות והבעות הפנים, לא לבלונז' והטורסו) היינו מקבלים מנצח.

    קריסטל – היא מצוינת, ומשתפרת כפרפורמרית מתכנית לתכנית, ושוב השיר נשמע לחלוטין כאילו היא כתבה אותו לעצמה. אבל למרות הכל – אני פשוט לא אוהבת אותה. לא יודעת למה, היא לא מדליקה אותי.

    שיוון – נמאסה עליי לגמרי. יש לה שטיק אחד, ולדעתי היא שרדה הפעם רק בזכות התשובה הנפלאה ומחחמת הלב שלה לסיימון.

    קייטי – כשראיתי שהיא עפה שאגתי משמחה. כבר מזמן לא נתקלתי באדם שאני נטרפת רק מלראות את הפרצוף שלו. ילדים זקנים מגעילים אותי, וההבעות שלה כשהיא שרה הרגיזו אותי ברמות פרימטיות כמעט. גזע המוח שלי לא סובל אותה, ואת הקול שלה. אני מאד שמחה שהיא נעלמה סוף סוף.

    אני אוהבת את מייק. לא כל כך כי הוא זמר טוב (למרות שמה שהוא עשה עם this woman's work הוא אחד מהופעות האמריקן איידול האהובות עליי בכל הזמנים) אלא כי כשאני רואה ענק מפחיד כזה עם נשמה כזאת גדולה ולב כזה רחב, אני אוהבת אותו אהבה עזה ולמייק יש את זה בגדול.

    איזה כיף שאפשר לקשקש על איידול בלי לצאת פקאצה, הידד דידי!

  2. סליחהה?!!?
    אנדרו לא היה צריך ללכת…
    יש לו קול מצויין והוא אחד מהזמרים הכי טובים שיש בנבחרת הזו אם לא הכי טוב..
    אני חושבת שהביצוע שלו היה מצויין וזה לא היה זמנו ללכת…
    איך איך איך משאירים בתוכנית את טים ואהרון קלי ונותנים לאנדרו ללכת?!!?1?
    דרך אגב השופטים תמיד מחמיאים לאהרון ואני פשוט לא יודעת על מה..הם תמיד קוטלים את אנדרו אבל לאאא-לאהרון הם אף-פעם לא יגידו משהו רע!!!!
    אנדרו הוא זמרר מוכשר מאוד ואני פשוט לא מאמינה שהוא לא יהיה בתוכנית בשבוע הבא..
    ירד כל החשק לצפות בתוכנית!!
    בקיצור אנדרו הוא המלךך והוא תמיד יהיה בשבילי המנצח של העונה הזו…
    Team Andrew Garcia…..

  3. לצערי, איידול לא היה מעניין השבוע במיוחד. מעייף וצפוי. עדיף בשבילך להשקיע את הזמן בלכתוב ביקורת על Victory of the Daleks. 🙂

  4. נכון שזה באיחור, אבל חיפשתי את הבלוג ברשת והגעתי אליו רק עכשיו. התגעגעתי(:
    אין שום תגובה להופעה שפשוט הראתה למתמודדים איך עושים את זה, של אדם??
    בכלל- אחרי הופעה כזאת של אדם- המתמודדים יכולים לעשות מה שהם רוצים, וזה פשוט לא יהיה מספיק. כמו שקארה הגדירה את זה אחרי התוכנית: "זה היה מדהים."
    טוב שנפרטנו מאנדרו (שזכה לשמוע מאדם, בצדק, שהוא משעמם, ובמקום להוסיף חיים לשיר, או אפילו להשאיר אותו כמו שהוא, הוא הצליח להרוס אותו אפילו יותר).
    חבל לי על קייטי שלא הגיע לה ללכת. לא עכשיו. לא אחרי "let it be" של שבוע שעבר.
    אבל טים נשאר שם על תקן ה"שורד האחרון", הוא פשוט יהיה שם עד ה3-4 ולא יעזור כלום עם כל החבורת מעריצות שלו. ובנתיים נתלונן שזה בא על חשבון מתמודדים טובים יותר בכמה רמות (קייטי..),אבל זה אבוד. אנחנו הולכים להנות עוד הרבה זמן מהחיוך פרסומת למשחת שיניים שלו.
    לקייסי היה ביצוע טוב- פחות מרגש וייחודי מבשבוע שעבר, אבל מגיע לו לגמרי להמשיך.
    אני לא מתה על לי- אני לא מבינה על מה ההתלהבות, שר בסגנון של דיוויד קוק רק הרבה פחות טוב, הרבה פחות מקורי, והרבה פחות מדויק. אבל דווקא השבוע היה בסדר, ויש לו אופי חמוד.
    אני מרגישה ששיבון לחוצה לחזור לעצמה, לחוצה מדי. הבעיה היא שהיא בלחץ מהביקורת של סיימון שהיא צורחת מדי, אז או היא שרה שקט מדי, או שהיא מתחילה כן לשיר גבוה ואז היא נלחצת ומזייפת. שתשים פס על השופטים ותעשה מה שהיא רוצה, ככה אהבנו אותה.
    מייק שר אחלה שיר, שר אותו טוב. משום מה לא התחברתי.
    על אהרון אין לי כח לדבר. איך לעזאזל הוא עדיין שם?
    ואחרונה קריסטל- אני מודעת לזה שהיא שרה טוב, שהיא מוכנה להיות זמרת, שהיא כרגע בפוטנציאל הכי טוב לזכייה. אבל הגישה שלה פשוט מעצבנת אותי. אני לא יודעת אם זה במודע, אבל היא משדרת שהיא טובה שהיא שם, עוברות שמועות שהיא רצתה לעזוב ושכנעו אותה להישאר. לא רוצה? לא צריך. חבל, יהיה פחותכ יף בתוכנית בלעדיה, אבל לא בכוח.
    לדעתי בגמר צריכים להיות: קייסי וקריסטל (רק שתשנה את הגישה), ובעדיפות שניה: שיבון, וגם אם לי יהיה שם זה לא יהיה כל כך נורא בסופו של דבר.

    זה רק אני או שברוק ממש הזדקנה בשנתיים שעברו? ושג'ייסון לא יודע לשיר?
    קארה ממש טובה העונה, אני שונאת את אלן- שמחקה את הביקורת של רנדי בכל פעם. אם כבר קורה שריאן מתקיל אותה בתוכנית של התוצאות, היא מתחילה עם: "זאת שאלה לא הוגנת…" מיותרת לגמרי.
    וזהו, חבל שעבר השבוע של אדם, היה למה לחכות. נחכה לגמר, אולי הוא יופיע גם שם.

להשאיר תגובה

