דידי צופה באיידול – טופ 7

כהרגלי עוד מהטור בוואלה!, אני לא הולך לדבר ממש על איידול גיבס באק. לא על ההופעות (אם כי סחטיין על מרי ג'יי בלייג' שהצליחה להחזיר לחיים את השיר השחוק בעולם), לא על הקומדיה (וונדה סייקס היתה מצחיקה. ג'ורג' לופז היה מביך), ולא על סרטוני הזוועה והדיכאון (הם היו מלאי זוועה. ודיכאון).

יש לי בעיה מוסרית ואתית עם השילוב הזה של זוועות ובידור והדגש הרב כל כך על הספונסרים שהופך את כל הסיפור לסוג של פרסומת לחברות כמו אקסון מוביל (אם כי האחרון היה אולי קצת פחות חמור מבשנים קודמות). יש לי גם בעיה מסיבית עם כך שניוז קורפ, הבעלים של פוקס, בילתה את השנה ומשהו האחרונות בקמפיין בלתי פוסק כנגד ביטוח בריאות אוניברסלי בערוץ החדשות שלה, ומציגה את עצמה כסוג של גוף שפועל באופן כלשהו למען רווחתם של אנשים. יש לי הרבה בעיות עם איידול גיבס באק, אבל זאת לא הבמה לדבר על כך, אז אני אפסיק. במקום זאת, הנה מה שהיה בחלק של השידורים שעדיין קוראים לו אמריקן איידול. ונתחיל בהופעות.

השיר היה פחות מגניב ממנה (תמונות: פוקס)

קייסי ג'יימס – Don't Stop

הקול שלו נתקע קצת על מצב "יואי לואיס" מלפני שבועיים, והוא לא נשמע כמו עצמו. הופעה נחמדה, לא יותר. הוא חזר להיות גיטריסט מצוין שגם שר. וזה לא מה שיביא לו ניצחון בתחרות.

לי דווייז – The Boxer

זה שיר נהדר, כמובן. וזה אולי הביצוע הטוב ביותר של לי העונה. הוא סיפר את הסיפור, והוא נשמע מצוין. הוא ללא ספק פייבוריט ברור לגמר, אם כי הסיכויים שלו לנצח לא טובים.

טים אורבן – Better Days

היו בשיר כמה רגעים יפים מאד, אבל היו גם כמה רגעים נוראיים, זיופים, רגעים בהם הקול שלו לא התמודד עם השיר בשיט. העיבוד היה טוב מאד, אבל הוא לא סחב.

אהרון קלי – I Believe I Can Fly

הכי ארצ'ולטה לעניים. הקול שלו נשמע דקיק מדי לשיר (שהוא שיר נורא, כמובן), הוא לא היה מעניין, והשופטים היו ה-ר-ב-ה יותר מדי נחמדים אליו. אני גם חושב שיש משקל לביצוע שירים של אמנים שאמריקה שונאת. ראינו את זה עם ג'ון מאייר, והנה זה שוב עם ר. קלי.

שיוון מגנוס – When You Believe

אני לא יודע אם להיות שמח או עצוב בשבילה. מצד אחד, היא הוכיחה יכולה להיות אחלה סלין/מריה. מצד שני, אני שונא את סלין ומריה. מבחינת רמת קושי ווקאלית, אין ספק שמדובר בהישג. מבחינת טעם ומגניבות, היא איבדה הרבה נקודות.

מייקל לינץ' – Hero

ביצוע חסר אוויר לפרקים, שמאלצי בטירוף, לשיר לא טוב. סיימון הצליח להצחיק אותי, מה שלא קורה מספיק העונה (ולא קורה כבר מהעונה שעברה).

קריסטל באוורסוקס – People Get Ready

החצי הראשון של השיר היה מושלם ווקאלית. החצי השני לא היה מושלם ווקאלית, אבל היה מרגש. היא לקחה את איידול לכנסיה. אני חושב שזאת הפעם הראשונה שהיא חרגה באמת מהמודל של מלינדה דוליטל. כי עד עכשיו היא היתה מכונה, כמו מלינדה. וזה מספיק כדי להגיע רחוק מאד. בעונה חלשה כמו זאת זה יכול להספיק לניצחון. אבל הפעם היא היתה אנושית. מאד. וכן, אני מאמין שהיא בכתה באמת.

צריך לעוף: אהרון קלי

עף: טים אורבן

מאמין לבכי שלה

לתחושתי, טים נפל למלכודת שדיברתי עליה בשבוע שעבר: הוא וההפקה התחילו לקחת אותו ברצינות. כל עוד הוא היה בדיחה, אנשים הצביעו לו. מרגע שהוא והסביבה התחילו להתייחס אליו כמתמודד, ברור שלא היה לו סיכוי. הרי הוא היה צריך לעוף מזמן.

הדירוג

6. אהרון קלי. עוד שבוע שבו הוא ארצ'ולטה לעניים. האם יש דבר נורא יותר בתחרות הזאת מלהיות גרסה לעניים של משהו נוראי בפני עצמו?

5. מייקל לינץ'. כל כך נמאס לי ממנו.

4. קייסי ג'יימס. אם לא היה נמאס לי כל כך ממייק, הוא היה מקום אחד נמוך מדי. צריך לחזור למקום בו היה לפני שבועיים.

3. שיוון מגנוס. צריכה להיות תגובה כלשהי לכך שהיא שרה שיר של סלין דיון ומריה קארי. מקווה שהיא תחזור לעצמה של תחילת התחרות. אני רוצה לראות שוב את הזמרת ששרה את Wicked Game ואת House of the Rising Sun.

2. לי דווייז. ההופעה הטובה ביותר שלו, כאמור. ועדיין היה פער עצום בינו לבין…

1. קריסטל באוורסוקס. כן, כן. גם אני שמעתי שהיא כמעט פרשה לפני שבועיים וחצי, ושרייאן נאלץ לשכנע אותה במגרש החניה. אז מה? הלחץ יכול לגרום לאנשים לעשות דברים כאלה. והיא קרסה קצת. היא עדיין המתחרה הטובה ביותר שהיתה בתוכנית הזאת.

5 תגובות על ״דידי צופה באיידול – טופ 7״

  1. אז הנה מה שאני חושבת:
    אז קודם כל, זה היה כל כך קשה אחרי שבוע עם אדם, לחזור לשגרה של העונה המיותרת הזאת, ההופעה שלו משבוע שעבר עדיין תקועה לי בראש. בא לי לחזור לשבוע הוליווד ולהחליף חצי מהמתמודדים בנבחרת, עם כאלה שלא יודעת אם מוכשרים יותר, אבל לפחות רוצים את זה יותר.
    קייסי היה סבבה, כמו שקארה אמרה, רגע השיא שלו היה ב"בחור קנאי", ואני מחכה לביצוע דומה. בכל אופן, ממש ממש לא הגיע לו הבוטום2… לפני אהרון? כאילו מה?? במיוחד שהוא אחד משני הפיינליסטים המתוכננים שלי.
    לי- היה בסדר, נראה לי שההתלהבות של השופטים והקהל הייתה יותר בגלל המילים והחיבור, מאשר איך שהוא שר. שוב- הוא פשוט דיוויד קוק2, רק בכמה רמות נמוך יותר…
    ממש לא אהבתי את הבחירה של מייק- זה שיר של להקה, לגמרי לא בנוי עליו, אבל יחסית הוא שר את זה סביר.
    אהרון התחיל תשיר בסדר, סיים מזעזע, אני לא מבינה איך מאחד המתמודדים שאהבתי באודישנים, הוא הפך לזה שהורס לי תשירים שאני אוהבת, יש לו אומץ, אבל זה לא מספיק, הקול שלו לא טוב מספיק.
    שיבון בחרה שיר שלא ממש מתאים לה, אבל דווקא היא שרה אותו יפה. קצת איבדתי את שיבון שאני אוהבת בתוכנית, היא רק צריכה לחזור לביטחון העצמי שלה…
    וקריסטל- הייתה ברור, כמה רמות מעל כולם הערב. לא אהבתי שהיא בכתה, זה לא שאני אומרת שזה היה מזויף, זה פשוט- תיסגרי על עצמך, או שאת אדישה לגמרי, או שאת בוכה באמצע השיר.. היא די נכנסה לקריזה הבחורה, שתתאפס על עצמה, ואז יש לה סיכוי לזכות. אני ממש לא חושבת שהיא אחת הזמרות הכי גדולות שהיו בתוכנית, זה הכול בהתאם לעונה, העונה הזאת היא בולטת במיוחד ביחס לשאר המתמודדים. וזהו.. משום מה יש לי רק 6 מתמודדים.. וואו, שכחתי את טים. טוב זה כבר מסביר הכול… כיף שהוא הלך, סיום טוב לתוכנית(: ואני לא ממש מסכימה איתך שזאת הסיבה שהוא הלך, הוא תמיד היה בבוטום3, ודווקא כשהוא נתן תביצועים הטובים הוא יצא משם, הקטע הוא שכל אלה שהיו מתחתיו בבוטום3 הודחו, אז הוא מי שנשאר.
    התוכנית של התוצאות הייתה מריחה לגמרי, זה אפילו לא היה מרגש כמו פעם, אהבתי בעיקר את ההופעה של קארי. ג'ורג' לופז וונדה סייקס הצחיקו אותי, אבל די לרדת כבר כל פעם על הפטמות של סיימון, זה לא מצחיק, זה לא מקורי, זה סתם בוטה. כמעט ולא שרדתי עד סוף תוכנית התוצאות, אבל מתברר שהיה למה לחכות- ההדחה של טים… אפילו שהייתי גם שמחה אם אהרון היה הולך.
    אה, ושמחתי לראות את דידי בהופעה הקבוצתית(:
    זהו, שבוע הבא שאניה טוויין, נחכה ונראה(:

  2. וונדה סייקס אכן הייתה משעשעת, אם כי קריסטל וחלק מהאחרים נראו לא משועשעים. היה קלוז אפ על חיוך גדול של טים, אבל. צחוק הגורל.

    שיוואן נראית כרגע כאילו היא לא לגמרי יודעת מה נסגר איתה. היא הבינה שאוהבים את התו הגבוה ואז התחילה לצרוח אותו קבוע בסוף כל שיר. היו לה כבר כמה וכמה ביצועים דלוחים. היא איבדה המון מהסיכויים שלה העונה. קריסטל רק מתחזקת.

    האיידול גיבס באק הוא אכן מפגן הזוי של בידור וזוועה.

  3. היי דידי, אני חייבת להגיד שאני ממש מופתעת- אין לך איזה אנדרדוג להיות בעדו העונה? אתה הולך עם הזרם?
    דווקא אני חושבת שזה שינוי לטובה. אני עוקבת שנתיים אחרי הבלוג שלך, ומשום מה- שמתי לב שיש לך בעיה לאהוב
    את המתמודד הבולט בתחרות.
    זה היה ככה עם ארצ'ולטה (שדווקא לגביו אני מסכימה, אף פעם לא הייתי שותפה להתלהבות), שכל השופטים אהבו- ולך הייתה
    נטיה לאי-אהדה אליו, עד שבגמר- דיוויד קוק קיבל גם הוא מחמאות, ואז פתאום- כבר שניהם מבחינתך לא היו טובים…
    או בעונה שעברה, זה בלט במיוחד, אחרי כל תוכנית, כשהיה עובר לי ההלם מהכישרון המוחלט של אדם למברט (וכן, יותר מכל
    המתמודדים שהיו אי פעם בתוכנית.) הייתי ממהרת להיכנס לבלוג שלך ולראות מה דעתך, משום מה- עם כמה שהתגובות בתוכנית ובעולם היו בעדו, אצלך זה אף פעם לא היה ככה. חוץ מפעם אחת, בtracks of my tears, וגם שם זה לא היה מוחלט.
    הסיבה היחידה שלא התייאשתי בכל אופן מהכנות בבלוג, היא שכן היית זורק מדי פעם משפט כמו שהוא יהיה הזוכה הברור,
    ככה שזה כן היה נראה שאתה מודע לכישרון, אבל שמשום מה אתה אנטי.
    ומתי קראתי תכתבה הכי מפגרנת עליו מבחינתך? בגמר, נכון, כי הוא הפסיד. הוא כבר לא הפייבוריט הברור..
    או, שוב- התעלמות מוחלטת מההופעה שלו. אני יודעת שאתה לא מגיב על הופעות, אבל כששאלו אותך בתגובות בזמנו מה דעתך על כריס ואליסון בהופעות אורח שלהם- ענית שאהבת. גם בתוכנית שעברה הייתה תגובה ששאלה אותך, משום מה בחרת להתעלם.
    זה ממש מצחיק אותי, שדווקא העונה (האמת שאולי זה הגיוני בעונה בינונית כל כך), אתה הולך באופן ברור כל כך עם קריסטל,
    שעם כל הכישרון שלה, ברור שהיא מקבלת את האובר-פרגון של השופטים. כמו בביצוע האחרון שהיה יפה ומרגש, אבל היו בו לא
    מעט זיופים, במיוחד כשהיא עלתה ומשום מה כל השופטים התעלמו.
    מצחיק שפתאום זה כבר לא מפריע לך ללכת עם המיינסטרים, ולא לשים לב לדקויות של הדחיפה של ההפקה.
    טוב, אולי זה רק הגיוני שזה יקרה סוף סוף בעונה כל כך משעממת, שאין על מי להסתכל בכלל, אז אין ברירה אלא לקבל את קריסטל..
    בכל אופן אני שמחה שזה קרה, חבל לתת לדברים חיצוניים להשפיע על יחס אובייקטיבי לתוכנית, רק חבל שזה לא קרה שנתיים,
    או לפחות שנה קודם.

    1. זה לא מדויק.

      את ארצ'ולטה באמת לא סבלתי, לא סובל וכנראה לא אסבול. תמיד חשבתי – וכתבתי – שהוא מוכשר מאד, אבל לא בשל, לא מוכן, בוחר בחירות לא נכונות ובאופן כללי מעצבן. לא אהבתי את ההופעות של דיוויד קוק בגמר, אבל זה לא שהפסקתי לחבב אותו.

      על אדם כתבתי מההתחלה שהוא צריך למתן. זה עניין של טעם. אני לא אוהב שאנשים צורחים לי באוזן. (חוץ משיוון, וגם זה רק פעם אחת). אבל כתבתי גם מההתחלה שהוא מוכשר מאד. העונה של אדם היא גם העונה בה ערכו אותי הכי הרבה בוואלה! תרבות, כך שהמסר שלי לא תמיד עבר באופן מדויק. ובכל זאת, נפלתי לגמרי מהכסא ב-Tracks of My Tears, ו-Mad World. וגם בהופעות אחרות ציינתי שהוא היה מצוין. אבל הוא פשוט צרח יותר מדי לטעמי. היא תיאטרלי מדי לטעמי. זה לא עניין של פייבוריט, זה עניין של סגנון. גם את פרדי מרקורי לא אהבתי, וגם במקרה שלו אין ויכוח שהוא מוכשר.

      את קריסטל אהבתי לפני שההפקה אהבה אותה. בפעמים הראשונות ששמענו אותה, לשניות קצרות, כשהיא שרה ג'אניס ויצאה מזה טוב. זה לא משהו שקורה. שנה אחרי שנה מתמודדות מתרסקות על ג'אניס. ולפני קריסטל היתה מלינדה דוליטל מעונה שש, שהיתה המתמודדת הטובה ביותר לאורך כל העונה, ושהייתי בעדה (אם כי היה ברור מאמצע העונה שג'ורדן לוקחת). ובעונה חמש הייתי בעד כריס דוטרי, שהיה צריך לזכות (כפי שהעולם האמיתי הוכיח אחר כל, למרות שהמוזיקה שלו לא מעניינת) ובעונה ארבע הייתי בעד נדיה טרנר שהודחה מוקדם מדי, אבל גם בעד בו בייס, ולא שנאתי את קארי אנדרווד. היא לא עשתה רוב הזמן מוזיקה שעניינה אותי, אבל לא חשבתי שהזכייה שלה היא פשע או משהו. והביצוע שלה ל-Alone היא מעולה.

      הקיצר, זה לא עניין של פייבוריטים. הדחיפות של ההפקה מעצבנות אותי בעיקר כשהן נוגדות את טעמי, ואני חושב שזה טבעי. בעונה שעברה, ההפקה חיבלה כל הזמן באליסון וקריס, כדי לקדם את גמר אדם-דני. וזה עלה לי על העצבים, כי הזמרת החביבה עלי בעונה היתה אליסון. אבל את דני שנאתי. את אדם לא.

      ויש לי אנדרדוג להיות בעדו העונה: שיוון. אבל היא כל כך מבולבלת מהתגובות של השופטים, שאין לה מושג מה לעשות. קריסטל היא סלע, וזה עוד משהו שאני אוהב בה. היא אמנם מעולם לא ראתה את התוכנית, אבל איכשהו למדה את הלקח של דוטרי, שהקשיב לשופטים פעמיים בעונה שלו. בפעם הראשונה הוא היה בוטום 3, ובשנייה הוא הודח. ומה לעשות, היא לא רק הכי טובה, היא גם הכי חכמה. אני לא צריך לאהוב רק את הקול. מוזיקה היא לא רק כישרון ווקאלי.

  4. קודם כל, תודה על התגובה(:
    אני מסכימה לגמרי לגבי ארצ'ולטה, לגבי דוטרי ולגבי מלינדה שבאמת הייתה הכי טובה בעונה שלה (למרות שאני לא חושבת שהיא,
    ואם כבר מדברים על זה גם לא קלי קלארקסון או קארי אנדרווד היו מגיעות עד כדי כך רחוק בשתי העונות האחרונות כשרק לשיר טוב כבר לא מספיק.)
    לגבי אדם- זה פשוט כל כך הפריע לי ספציפית לגביו, כי הוא באמת היה לא סתם מתמודד שיודע לשיר. אני לא מעריצה פנאטית בת 12 (סליחה על ההכללה), ובכל זאת הוא פשוט היה משפיע עלי. זה לא סתם שיש לו את הקול הגברי הכי טוב שהיה באיידול, זה איך שהוא מעביר את השיר.
    ואני זוכרת שקראתי את הטור שלך כל פעם בעונה שעברה, והייתה הרגשה של "כולם אוהבים אותו, אז אני לא, אפילו שלצערי אין ברירה אלא שהוא ינצח", הפריעו לי גם התגובות של הקוראים שהיו מושפעים מהכתיבה שלך ומגיבים כלפיו בצורה דומה, אז אני שמחה שהבהרת את עצמך, זה באמת עניין של טעם וריח, על אף שכמו שאמרת- לגבי הכישרון, אין פה שאלה, ותודה על ההשוואה לפרדי מרקורי(:
    ורק עוד משו בקשר לשופטים- אני גם העדפתי את אליסון על דני. אי אפשר להשוות בכלל. גמר של אליסון-אדם יכול היה להיות מדהים. אבל אני לא חושבת שהשופטים ניסו לפעול נגדה בתיאום עם ההפקה. אני חושבת שהשופטים (בלי קשר להפקה), לפעמים נותנים את הביקורת שלהם בהתאם לכמה שלדעתם מגיע למתמודד להמשיך הלאה, ולא תמיד על פי הביצוע. לכן דווקא בביצוע הכי גרוע של אליסון לאירוסמית', סיימון אמר לה שהיא יכולה להיות בגמר. למה? זה לא שהוא לא קלט את הביצוע, זה פשוט שהוא מבין עם הזמן שזה מגיע לה, ומנסה לקדם אותה בביקורות. זה מה שהיה עם דני, השופטים ראו בו פוטציאל מההתחלה, לא רצו לוותר עליו גם כשלא הלך לו (מה גם שמדי פעם היו לו הברקות),ולא החמירו איתו בביקורות ואז כבר היה מאוחר מדי בשביל אליסון, נכון שזה לא הכי הוגן שבעולם, אבל זה לא שהייתה פה איזו קונספירציה. והבעיה העיקרית הייתה בקהל האמריקאי ולא בשופטים.

    ולגבי העונה הנוכחית- זה בדיוק הקטע עםקריסטל, שהיא מעולם לא צפתה בתוכנית והיא כל כך טורחת לשדר את זה. מבחינתי זאת הבעיה שלה, אני לא מצליחה להתחבר אליה, כי היא משדרת שהיא מעל כולם שם, מעל התוכנית, הקהל, הצופים והשופטים.
    גם אני אהבתי אותה מהשלב הראשון שהראו אותה ל10 שניות בערך (ביחד עם לי דוויז, שאני חייבת להודות שבקטע הזה חשבתי שהוא מהאודישנים המוזרים שמראים, כשהוא שר את ain't no sunshine', ועשה לעצמו את הקולות רקע המוזרים האלה, זה היה ממש הזוי..), אבל האופי שלה, שהוא מה שמיוחד בה, הוא זה שגם מרחיק אותה מאיתנו. אולי זה רק אני, אבל לי זה מפריע.
    שיבון לא מספיק טובה, היא לא יציבה, ובעיקר- היא איבדה את עצמה בתחרות. (זה נשמע כמו לחזור על השופטים, אבל הם צודקים לפעמים(:)
    ואם כבר הייתה מישהי שאהבתי העונה, איפה לילי?? 😦

להשאיר תגובה

