נוקיה N8 – עדכון מאכזב בנוגע למפרט

המעבד נותן סיבה לדאגה (תמונה: נוקיה)

המפרט המלא באמת של ה-N8 פורסם באתר המפתחים של נוקיה, והוא כולל את הפרטים החסרים מהמפרט אליו קישרתי בפוסט הקודם. כאמור, החלק החשוב ביותר שהיה חסר קודם הוא המעבד. ובכן, עכשיו אנחנו יודעים שמדובר במעבד מבוסס ARM 11. כלומר, אותו סוג של מעבד שיש ברוב הסמארטפונים של נוקיה. אני חייב להודות שמדובר באכזבה. קיוויתי לראות כאן מעבד מבוסס Cortex A8 (מה שיש באייפון הנוכחי, בדרויד ובפאלם פרה), או אולי אפילו A9 העתידי או SnapDragon בעקבות ההסכם של נוקיה עם קוואלקום. אבל לא. מדובר במעבד חזק משמעותית ממה שיש ב-N97, אבל נראה שפרט ל-N900, נוקיה ממשיכה להשאר מאחור בכל הנוגע למעבדים שהיא מכניסה למכשירים שלה. ואני יודע שיש כאן שיקולים של סוללה ותמחיר, ואלה דברים חשובים. אבל אני חושב שהגיע הזמן להתקדם.

כתבתי בעבר שאני מאמין מאד בסימביאן, וזה עדיין נכון. אני גם מאמין במיגו. אני באופן כללי מאמין בקוד פתוח, וחושב שהעובדה שהחברה הגדולה בעולם בתחום הסלולר בחרה בשתי מערכות הפעלה בעלות קוד פתוח היא משמחת מאד. וחשובה. אבל צריך לתמוך במערכת ההפעלה עם חומרה מתאימה. ואלא אם המעבד הגרפי הנפרד יישא גם הוא בעול, באופן משמעותי, קשה לי לראות איך חוויית הגלישה במכשיר, ושימושים אחרים בו, ישתפרו משמעותית לעומת הדור הנוכחי. ובהתחשב בכך שהמכשיר הזה יוצא לשוק אחרי או במקביל לאייפון הבא, זה די מדאיג אותי כחובב נוקיה.

אני מקווה שאתבדה, או שהחברה תחליט להחליף מעבדים ברגע האחרון. יש עדיין כמה חודשים עד שהמכשיר יצא

כתיבת תגובה

