אנדי רובין מבטיח פלאש באנדרואיד 2.2, נכנס באפל

אנדי רובין וה-G1 (צילום: cc-by Joi Ito)

כשביקשו ממני לכתוב על "איש העשור שאתם לא מכירים" בתחום הטכנולוגיה לגליון סיכום העשור של מוסף הארץ, בחרתי באנדי רובין. את הסיבות תוכלו לקרוא בטור שכתבתי. השבוע הוא עשה בראיון אחד לבלוג Bits של הניו יורק טיימס שני דברים שהצדיקו את הבחירה: הראשון היה הודעה שאנדרואיד 2.2 (הגרסה המכונה גם בשם Froyo) יכלול תמיכה מלאה בפלאש. לא פלאש לייט, שנמצא בלא מעט מכשירים. פלאש. פלאש 10.1, אותה הגרסה שאדובי הבטיחה מזמן שתופיע במגוון רחב של מכשירים.

הדבר השני שהוא עשה, שמעלה אותו דרגה במטא דיון, הוא להיכנס בסטיב ג'ובס. לא באופן ישיר, אבל בכל דרך אחרת. "זה רק עניין של זמן", אמר, "עד שמכירות מכשירי אנדרואיד יעקפו את אלו של מערכות הפעלה קניינות כמו אלו של אפל וRIM". אבל החלק המוצלח היה בנוגע לפלאש. להיות פתוח, אמר "פירושו לא להיות מיליטנטיים בנוגע לדברים מהם צרכנים נהנים". רובין גם טען שהוא היה שמח אם מישהו היה מאבד אבטיפוס של מכשיר אנדרואיד והיו כותבים על כך. "עם פתיחות", אמר, "באים פחות סודות".

אני נהנה מהציטוטים האלה, כמובן, כי אני מסכים איתו. אני שונא את המדיניות הסגורה של אפל, את השליטה המוגזמת שלה בפלטפורמה. אני שונא את זה שמיקרוסופט החליטה שהדרך שלה להילחם באפל בסלולר היא לחקות את המדיניות הזאת. מכל החברות שבעולם, מיקרוסופט אמורה לדעת שהדרך לנצח את אפל היא להעתיק מאפל את הדברים השטחיים – פוליש חזותי, נגיעות ממשק – ולשמור על הפתיחות ממנה החברה של סטיב ג'ובס מתרחקת כמו מאש.

כתבתי לפני כמה חודשים, כשעדיין הייתי בוואלה!, שאני סבור שהקרב על עתיד הסמארטפונים לשוק הרחב הוא בין אנדרואיד וסימביאן. אני עדיין מאמין בכך. סימביאן עוד לא השלימה את המהפך שיהפוך אותה למתחרה אמיתית (זה יקרה בשנה הבאה, עם סימביאן^4), אבל אנדרואיד סוגרת פערים בתחום הממשק, ומתחילה לפתוח פערי שימושיות. אין לי ספק שעם השקת האייפון הבא יהיה לאפל שוב את המכשיר המגניב בשוק, אבל אני חושב שהפעם היא לא תאחז בכתר זמן רב. ואני חושב שאם מה שיפיל אותה (הכל יחסי, כן? אני לא צופה שהאייפון יעלם, אני רק חושב שהוא יהפוך למקביל הסלולרי למק: מוצר נישה עם חסידים רבים. אני חושב כך כבר הרבה זמן) הוא הסגירות, זה יהיה ניצחון אמיתי לצרכנים.

להשאיר תגובה

