עוד מחשבות על נוקיה N8 (ומחשבה על N9)

מאז ההכרזה על N8, כל חובב נוקיה בעולם קרא לא מעט על המכשיר. כמה אתרים ערביים גם העלו תמונות שלו, ונוקיה העלו תמונות שהוא צילם ווידאו שהוא צילם. ואני חייב לומר שאני מתחיל לחשוק בו. הוידאו היה נקודת ההטיה, מבחינתי. צירפתי כאן את הגרסה שמישהו העלה ליוטיוב, והיא קרובה למקור, אבל אם אתם באמת רוצים לראות את איכות הוידאו, עדיף לראות את המקור בוימאו. הוא די מדהים. זאת לא רק מצלמה טובה יותר ממה שיש בכל טלפון נייד כיום, זאת מצלמה טובה יותר מרוב המצלמות הדיגיטליות שאינן DSLR, במיוחד כשמוסיפים למיקס את הוידאו.

משתנה נוסף שמשנה את דעתי לטובה הוא הידיעה בונצ'רביט על כך שבמכשיר יש דור חדש של האפטיקס מבית Immersion. האפטיקס (Haptics) זה הפידבק הפיזי ללחיצה על מסך מגע, ומה שאמור לגשר על הפער בין מגע למקלדת במידת מה. השיפור הפוטנציאלי בממשק המגע הוא חלק מהסיבה שאני מתחיל להתלהב, אבל החלק המשמעותי יותר הוא עצם העובדה שנוקיה בחרה – כמו במצלמה – לשים במכשיר רכיב טכנולוגי שהוא טופ אוב דה ליין. הבחירה השונה בכל הנוגע למעבד, כזכור, הניעה אותי לכיוון השלילי.

בשורה משמעותית נוספת שהיתה להכרזה על N8 היא שהמראה שלו די מאשר את הדלפת המכשיר שכונה בזמנו N98, ושנראה כעת שיהיה N9. אנגדג'ט מזכירים את המכשיר ההוא, שהודלף בפברואר, ונראה אז מעט בלתי סביר. תכלס, זה N8 עם מקלדת ומסך גדול יותר. אם האופטיקה זהה, מדובר במכשיר מרשים מאד. אישור משמעותי יותר הופיע זה עתה בטוויטר של אלדר "יש לי כל מכשיר של כל חברה חודשים מראש" מורזטין, שסיפר שהוא מצלם עכשיו מספר מכשירים. כולל N9.

בשורה התחתונה, אני פאנבוי של נוקיה. זה ידוע לכל. ואני פתוח לאפשרות שאני משכנע את עצמי שה-N8 יהיה מכשיר מדהים מכיוון שאני רוצה להאמין שזה המצב. אבל אם או בלי החיבה הפרטית שלי למוצרי החברה הפינית, אני חושב שקשה להכחיש שבכל הנוגע למולטימדיה בכלל ויצירת מולטימדיה בפרט, N8 הוא מכשיר שאין לו כרגע מתחרים. לפחות לא כאלה שאנחנו יודעים על קיומם. מתישהו בקיץ, נראה אם גם שאר החוויה עומדת בשורה אחת.

4 מחשבות על “עוד מחשבות על נוקיה N8 (ומחשבה על N9)”

  1. תסרוק אותו ותודיע לי, אני דווקא כן הייתי שמח לקנות אותו ( בתנאי שהוא באמת שווה את זה )

להשאיר תגובה

