דידי צופה באיידול – טופ 5 (פלוס: מה הם צריכים לשיר בתוכנית הבאה)

בשנה שעברה, ערב ה-Rat Pack הורכב כולו (או כמעט כולו) משירים שפרנק סינטרה שר בשלב כלשהו של הקריירה שלו, כך שהייתי אופטימי בנוגע להשבוע. וחבל. זה היה ערב די מבאס של איידול.

אהרון קלי – Fly Me To The Moon

אני חושב שזה הביצוע הכי גרוע שלו בשבועות האחרונים. הקול שלו נשמע דקיק וחלוש, והיו זיופים. והעיבוד היה דומה מדי למקור, בעוד הקול שונה מדי. לא הבנתי את התגובות הנלהבות של רוב השופטים. זאת בהחלט היתה אחת הפעמים בהן סיימון הוא השופט היחיד שמחובר למציאות.

רלוונטי? לא. אבל טוב (תמונות: Fox)

קייסי ג'יימס – Blue Skies

כמו אהרון, גם קייסי התקשה להתמודד. אם תורשה לי השוואה ישראלית, הרי שלשיר שירים של סינטרה זה כמו לשיר אריק איינשטיין. כשהוא שר את זה, זה נשמע קל, לא מורכב. סתם זמר עם קול חם ששר לו. אבל אז שומעים מישהו אחר מנסה לבצע, והפער גדול מדי.

קריסטל באוורסוקס – Summer Wind

אני מת על הרגיסטר הגבוה שלה. הוא פשוט יפהפה, והיא לא משתמשת בו מספיק בדרך כלל. אבל הכוח שלה הוא ברגיסטר הנמוך, ושם היא רגילה יותר לשיר. והביצוע הזה, למרות שהיה יפה מאד, פשוט ישב שם. רגשית, הוא היה עצור מאד, והרגיש קטן מדי. התגובה שלה לשופטים היתה בעייתית, במיוחד מכיוון שהעצות של סיימון היו מדויקות לגמרי. אבל השאלה של רייאן כיוונה לשם.

מייקל לינץ' – The Way You Look Tonight

זה היה ביצוע מוצלח, אם כי לא מהמם. לטעמי, דווקא היה חסר לו קצת אותו חיבור רגשי אמיתי שעליו הוא דיבר עם הארי קוניק בסשן שלהם.

לי דווייז – That's Life

איכשהו, הוא הצליח השבוע למחוק את כל החולשות שלו. היתה לו פרשנות, היתה לו אישיות, והקול שלו נשמע מצוין. הוא נשמע כמו זמר סטנדרטים אמיתי. זה לא משהו שרלוונטי לעולם המוזיקה של 2010, אבל רבאק, זה ערב שירי פרנק סינטרה.

בוטום 2: מייק ואהרון

צריך לעוף: אהרון. או קייסי.

עף: אהרון

כמובן שהיא מקבלת את השיר הטוב ביותר

הדירוג הולך ונהיה מיותר וחוזר על עצמו ומובן מאליו משבוע לשבוע. אז כמו שעשיתי כבר פעם אחת בעונה, העפתי מבט ברשימת השירים שהם יכולים לבחור, כדי לומר מה הם צריכים לשיר. בפעם הקודמת קלעתי באפס אחוז מהשירים, אז אני לא מנחש הפעם. חוץ מזה, היה מספיק קשה לבחור להם שירים. זאת רשימת זוועות. יש ברשימה הזאת שלושה שירים של קני לוגינס. יש ברשימה הזאת את שני השירים הגרועים ביותר בקריירה של בריאן אדמס, ששניהם מועמדים בולטים לתואר השיר הגרוע בכל הזמנים (והנה הדירוג: השיר מדון חואן דה מרקו גרוע יותר, אבל השיר מרובין הוד הוא השיר הגרוע ביותר אי פעם יחסית להצלחה שלו במצעדים. כן, גרוע יותר מהשיר של סלין דיון מטיטניק. וכן, גם הוא ברשימת השירים שממתינים לארבעת המסכנים). אז זה לא היה קל. ממש לא. ואני מסכים עם מייק סליזאק מ-EW: זה יהיה רעיון רע מאד לשיר את Summertime. הביצוע של פנטז'יה לשיר הזה הוא מתמודד רציני לביצוע הטוב ביותר שהיה על במת איידול.

4. מייק – Over The Rainbow. לא שאני חושב שהוא יעשה עם זה משהו מעניין במיוחד, אבל ברשימה של שירים שמאלציים – ואני מאמין שהוא יבחר שיר שמאלצי – זה הטוב ביותר.

3. קייסי – Eye Of The Tiger. במקרה הגרוע, זה יהיה מצחיק. במקרה הטוב, זה יהיה ממש כיף. זה שיר מגוחך, כמובן. אבל זה יכול לעבוד, במיוחד בערב בו יש סיכוי סביר שהוא יוקף בשירים מנומנמים.

2. לי – Up Where We Belong. סליזאק רצה שהוא יעשה גרסה אקוסטית של Take My Breath Away. אני חושב שגרסה אקוסטית זה רעיון טוב, אבל שהוא יתאים יותר לשיר שבבסיס הוא פחות גרוע. לא שהוא טוב, אבל לפחות זה לא שיר של ברלין.

1. קריסטל. Moon River. כן, אני מרמה ונותן לקריסטל את השיר הטוב ביותר שנותר ברשימה אחרי שמוציאים ממנה את סאמרטיים. אבל תודו שזה רעיון טוב. זה סיכון, כי בביצוע בינוני, Moon River יכול להיות נורא. אבל עם הביצוע הנכון, זה שיר ענק. בדמיוני, אני רואה ביצוע ששואב משהו מהביצוע של אודרי הפבורן מהסרט ומשהו מהביצוע של מוריסי.

2 מחשבות על “דידי צופה באיידול – טופ 5 (פלוס: מה הם צריכים לשיר בתוכנית הבאה)”

  1. אני מודה שאני לא מבינה מדוע כולם כל כך מתלהבים מההופעה של לי. לדעתי התזמורת כיסתה על השירה שלו, והוא היה אנמי וחזר לשטיק הישן של להמנע מקשר עין עם הקהל\מצלמה. לדעתי מייק היה המנצח הגדול של שבוע סינטרה.

  2. אני חייבת להודות שזה היה שבוע גרוע במיוחד. קייסי היה נוראי. אני מודה שזה לא הסגנון שלו אבל הוא יכל לעשות עם זה כל כך הרבה יותר. התאכזבתי קשות מחוסר היכולת שלו להתנהל על במה בלי גיטרה. מישהו בגילו עם כל כך הרבה ניסיון בימתי צריך היה להצליח קצת יותר מזה (גם אם זאת במה גדולה ומאיימת במיוחד). יש לו 10 שנים על אהרון ואפילו הוא התנהל יותר טוב (שזה לא אומר הרבה).

    מייק היה טוב יחסית אבל אני לא סובלת את הקול שלו בטונים הגבוהים. הוא מאונפף מדי (ככה אומרים בעברית nasal נכון?)
    קריסטל באמת אכזבה. אני מסכימה איתה שלא כל ביצוע צריך להיות ענקי. לפעמים פחות זה יותר (סיפור חייה של שיבון מגנוס) ושבוע שעבר זה היה בדיוק לדעתי. אבל השבוע היה חסר משהו וכן כמו שסיימון אמר היא צריכה לחזור לחשוב כמו מתחרה ולא כמו מישהי שמעלה הופעה פרטית.

    לגבי שבוע הבא, לא האמנתי לך כשאמרת שרשימת השירים נוראית. היא באמת נוראית ומצומצמת מאוד. לכל הרוחות יש שם שיר מHigh School Musical! מה הם חושבים לעצמם? לפי דעתי מייק ישיר את Youll Be In My Heart (או שיר אחר של דיסני). הייתי מהמרת על A Whole New World אבל לא נראה לי שהוא רוצה לגרור השוואה לרובן. שניהם שחורים וענקיים אבל ממש לא באותה רמה בעיני. קייסי צריך לשיר את גו גו דולס, ואם הוא ישיר כמו שצריך (אם אפשר אקוסטי יותר טוב) זה יעבוד מעולה. יש לו את הגוון בקול שמזכיר את ג'ון רזניק וזה שיר כמה שהוא מאוס עדיין יש לו סוג של יכולת לרגש. לי ישיר את מיסס רובינסון. זה יושב על הסגנון שלו בול. אני מקווה שהוא יעשה עם זה משהו אחר ומיוחד יותר כי למעשה זה שיר פשטני מדי מבחינה מלודית. או שהוא יתפוס לקייסי את אייריס. וקריסטל? היא עלולה בכל זאת לשיר סאמרטיים ואני לא בטוחה שתהיה פחות טובה מפנטזיה. אבל אני גם רואה אותה שרה אקווריוס. מתאים להיפית שבה , לגוספליות שלה וליכולות הקוליות שלה.

    ועוד מילה אחת. הארי קוניק היה מעולה בתור מנחה. הוא היה המעורב ביותר שראיתי עד היום, האנושי ביותר והמוצלח ביותר מבחינת העצות שלו. כן, זה לא הראה מבחינת תוצאות אולי אבל אהבתי. ולגבי ההערה שלך שאין מקום לזמרי סטנדרטים במצעדים של היום זה שטויות במיץ. בארה"ב ובקנדה מייקל בובלה עמד בראש המצעדים כמה וכמה פעמים וזכה במספר פרסים. באירופה יש לך את ג'יימי קלום שפחות הצליח באופן יחסי אבל עדיין נחשב אישיות באנגליה. אולי זה לא הליידי גאגא של מחר אבל מי שטוב עושה מזה אחלה קריירה. מה שכן זה בכל זאת לא הנישה של לי.

להשאיר תגובה

