הדוקטור והדגים: The Vampires of Venice

תודה לאל שהיא התאבדה. אחרת היא היתה מחליפה צורה לדג חרק (תמונות: BBC)

ראשית: תשדיר ציבור. לכל יוצרי הטלויזיה והקולנוע באשר הם, דגים אינם חרקים. גם דגים חיזריים אינם חרקים. אז למה לעזאזל הערפדים הדגיים של הפרק של השבוע נראו כמו חרקים ענקיים עם ראש של דג מפלצתי? לא מספיק שהם גם ערפדים, גם חיזרים וגם דגים? צריך להוסיף עוד משהו? תקשיבו לי טוב: די עם החרקים. אם הם היו נראים טיפה יותר דומים לג'וקים, הייתי צריך לקרוא ברשת מה קרה בחצי השני של הפרק, וגם ככה זה הפרק הראשון העונה עליו אני כותב לאחר שראיתי אותו רק פעם אחת. ולא תהיה פעם שניה. אוה, לא.

וחבל, כי למרות שזה היה פרק "מפלצת השבוע" די בסיסי, זה היה בסה"כ פרק לא רע. הוא בהחלט נראה מצוין, תודות – כך גיליתי בצפיה ב-Confidential – לעיר הקרואטית דמויית ונציה בה הוא צולם. והוא היה מצחיק. וכלל גם תובנות מוצלחות כמו ההאשמה של רורי לדוקטור שהוא גורם לאנשים להסתכן כדי להוכיח את עצמם בפניו. רורי הוא לא מיקי, ואם כן, הרי שהוא סוג מוצלח יותר של מיקי. אהבתי גם את גידו בחולצה של רורי. פחות אהבתי את העובדה שהתסריט נראה כמו סוג של שידור חוזר של הפרק הקודם שטובי וייטהאוס כתב, School Reunion, עם ונציה במקום בית ספר והלן "נרקיסה מאלפוי" מקרורי במקום טוני הד.

ורגע אחרי זה, נאלצתי לכסות את המסך בידי

מה שאני חושב שגילינו באופן די ברור הפרק הוא שהעונה הזאת בנויה בפורמט הרבה יותר דמוי באפי מאשר דמוי הדוקטור של פעם. אם בעבר בנו את הביג באד כך שהוא ניכר יותר לעינינו כצופים מאשר לעיני הדוקטור ובת הלוויה, הרי שהפעם ברור שהעונה באמת עוסקת בסכנה המרחפת. אחרי הכל, עצם הטיול הזה לונציה היה תוצאה של התחושה/חשש/אמונה של הדוקטור שהאסון קשור ישירות ליום החתונה של איימי.

וכמובן, בעוד הדוקטור עדיין מסתובב במעגלים סביב הסדק בזמן/חלל, הרי שיש מי שמושפע ממנו ישירות. הגזע של הדגים (אולי הייתי יודע מאיפה הם, אם הייתי מסוגל לראות את הפרק יותר מפעם אחת) נמחק בגללו. והמלאכים רצו לרתום אותו לשימושם. הדוקטור בדרך כלל נמצא בחוד החנית של התמודדות עם כל סכנה, והפעם לא. לפחות לא באופן שברור לנו, כי די מובן שהוא יודע כרגע יותר ממה שהוא רוצה לומר לאיימי, ולפיכך, לנו.

ובשבוע הבא: מציאויות מקבילות, כפר שנתקע בזמן, ואיימי בהריון עוד חמש שנים. יהיה… כיף? כן, אני חושב שכן.

5 מחשבות על “הדוקטור והדגים: The Vampires of Venice”

  1. לי הם נראו יותר כמו שרימפס, מכל דבר. מבחינתי, הדבר היחיד בפרק ששווה צפיה נוספת הוא "כרטיס הספריה" של הדוקטור. שניה קטנה של נוסטלגיה חמימה למעריצי הסדרה הוותיקים. סוג של תזכורת – אתם עדיין פה, וזה עדיין הדוקטור.

    גם ההסבר של הדוקטור ללמה לא רואים ערפדים במראה, לכאורה, הוא מגניב למדי. לפרק הזה באמת היתה תחושה של "פילר" בין הפרקים החשובים.

  2. לי אישית זה היה נראה כאילו הדגים מdoctors daughter הזדווגו עם העכבישית מrunaway bride. ואגב מה שרורי אמר לדוקטור כבר אמרו לו בעבר. הזכור לי ביותר היה דברוס בסוף העונה ה-4 מה שגרם לתחילת ההתדרדרות של ה-10 (כזכור ליידי כריסטינה רצתה להצטרף אליו והוא לא הסכים מהסיבה הזאת).

    חוץ מזה הקלוז אפ למנעול של הטרדיס בסוף הפרק כשדיברו על הדממה חיזק את תיאוריית הטרדיס כ"רעה".
    השבוע הבא נראה מגניב במיוחד, אם כי דומה קצת לsilence in the library במובן שהדמויות לא בטוחות אם זה חלום או לא (אני מתכוונת לדונה בתוכנה).

להשאיר תגובה

