דידי צופה באיידול: טופ 3

עונה ארוכה – ובמידה רבה, מאכזבת – מתקרבת לסופה. הסיכומים יגיעו בשבוע הבא, כך שהפעם אסתפק בהערות על ההופעות השונות, ובטיפת פרשנות.

קייסי ג'יימס: OK It's Alright With Me

זה היה… נחמד, כזה? אני לא יכול לומר שאני מבין את ההחלטה. אלא אם המסר הוא "אוקיי, זה בסדר מבחינתי שתעיפו אותי השבוע". ולפי הראיונות שהוא נתן אחרי ההדחה, יכול להיות שזה באמת היה המסר. קייסי טוען שתמיד חשב שקריסטל ולי יהיו בגמר, כך שמי יודע. אולי זה היה הדגל הלבן שלו.

לא היה ספק מי נשאר ומי הולך (תמונות: Fox)

קריסטל באוורסוקס: Come To My Window

התחלה קצת צולעת, אבל המשך חזק. ביצוע עם הרבה רגש, ושילוב האקוסטית והמפוחית היה דרך אפקטיבית להזכיר לקהל מי היא ומה היא עושה. אני לא ממש מבין את הבחירה, כי זה לא שיר שיושב ממש טוב על הקול שלה, וזה לא שיר כ-זה פופולרי, אבל בסדר.

לי דווייז: Simple Man

בחירה מצוינת. בחר שיר שהתחבר אליו, שהתאים לקול שלו כמו כפפה, ונתן את ההופעה הטובה ביותר של הסיבוב הראשון. פילוסופית ופוליטית, קשה לי עם לינרד סקינרד, אבל אין ספק שזאת להקה שהפיקה כמה שירים מצוינים.

קייסי ג'יימס: Daughters

קשה להאמין, אבל קארה ורנדי אשכרה בחרו בחוכמה בשבילו, ומסרו לו שיר שעשה לו המון טוב. בפעם האחרונה שמישהו שר שיר של ג'ון מאייר, זה היה רעיון רע, אבל יש שני הבדלים גדולים. הראשון הוא שלא הוא בחר את השיר, והשני הוא שעברו חודשים מאז, ובחודשים האלה מאייר סתם את הפה ולא אמר שום דבר שניתן שניתן לפרש כמיזוגני או גזעני. זה היה ביצוע יפה ונעים, אבל לא חזק מספיק לטעמי. יותר טוב מהבחירה שלו, אבל לא טוב מספיק.

חייבת להביא את התותחים הכבדים

קריסטל באוורסוקס: Maybe I'm Amazed

המילים, איך לומר, לא בדיוק יושבות טוב על אשה, אבל מוזיקלית, היא היתה מדהימה. זה שיר שלא ממש נבנה לסוג כלשהו של קליימקס, אבל היא שרה אותו נהדר. שוב, קשה לי עם הבחירה. וקשה לי עם עצם העובדה שאלן זכתה לבחור שיר, וקארה נתקעה עם בחירה משותפת עם האדיוט. היה מעניין לראות מה קארה היתה בוחרת לה.

לי דווייז: הללויה

כתבתי בעבר שהשיר הזה קל במידה מפתיעה. כל זמר עם קול חם יכול לצאת ממנו טוב, כך שהשאלה היא עיבוד וחיבור רגשי. ושני הדברים האלה עמדו לצדו של לי השבוע. זה בהחלט היה ביצוע טוב בהרבה מזה של טים בתחילת העונה. אני לא בטוח שזה היה ביצוע יותר מזה של ג'ייסון קסטרו בזמנו, אבל זה בהחלט היה ביצוע טוב. וזה – בקלות – השיר הכי טוב שמישהו שר בגמר. סיימון בדרך כלל בוחר טוב.

צריך לעוף: קייסי

עף: קייסי

בדירוג שלי, לי התחיל במקום השביעי, עלה לחמישי, ומשם לשלישי, שם הוא נותר עד ששיבון עפה. כל העונה, הוא היה הטוב מבין הבנים, ובערך מגיע לו להיות בגמר. הוא בהחלט נתן את השבוע הטוב ביותר מבין השלושה השבוע, בעיקר כי הוא שר את שני השירים הטובים ביותר. קריסטל, כמובן, דורגה במקום הראשון מהשבוע הראשון ועד הנוכחי. אבל היא לא מגיעה לגמר עם מומנטום. אני מקווה מאד שהיא מכינה משהו חזק לגמר. אבל לפחות היא עברה את השלב בו מלינדה דוליטל נפלה.

2 תגובות על ״דידי צופה באיידול: טופ 3״

  1. חסרה איזה שורה בחלק האחרון…לפחות אני מסיקה שאתה מתכוון לדבר על לי ולא על קייסי כשאתה אומר שאלו הביצועים הטובים של הפרק….

    חוץ מזה, אין הרבה מה להגיד על קייסי. מתחרה מבוזבז. כל מי שהסתכל יכל לראות שהוא לא ממש התאמץ העונה. נראה היה שהוא מחפש את הבמה הזאת כמדרגה לקידום המוסיקה שלו ולא כדי באמת לזכות. סיימון קרא לזה בעבר דוטריזם (התפיסה שלא צריך לזכות כדי להצליח). דוטרס ישב עליו יפה, אבל זה מה שנקרא too little too late. (אגב ללא כל קשר לאיידול, תהרגו אותי אני מלכתחילה חושבת שהכעס על מאייר היה מהומה רבה על לא דבר. זאת אומרת, כמה ברצינות אפשר לקחת כבר ראיון שפורסם בפלייבוי? זה לא בדיוק הניו יורק טיימס…). חבל, הוא יכל להביא סגנון שונה (קאנטרי/בלוגרס/בלוז) לעונה די משעממת. הימור שלי, לי לוקח. קריסטל הייתה עקבית, אבל לי הראה את השיפור הגדול ביותר ואמריקה (טוב נו, גם ישראל) אוהבת אנדרדוגס (ע"ע טיילור היקס, דיוויד קוק, קריס אלן). היה חצי גמר עייף, מקווה לראות לפחות קצת מאמץ ממישהו בגמר.

    1. שגיאת הגהה. תוקן. תודה.

      ויש לי חשש גדול שאת צודקת, ושלי ינצח. אבל זה משהו שלדעתי יוכרע בגמר עצמו.

להשאיר תגובה

