דידי צופה באיידול – גמר, תוצאות, כעס

עוד עונה של איידול הסתיימה. המסקנות על העונה, ובעיקר על התוצאות של הגמר, בסוף. נתחיל, כרגיל, עם ההופעות.

לי – The Boxer

כן, זה האליל האמריקאי שלכם (תמונות: Fox)

ביצוע מאד דומה לפעם הראשונה ששר את השיר. כלומר, טוב מאד. בזמנו, זה היה הביצוע הטוב ביותר שלו בעונה, אבל אני לא בטוח שזה עדיין נכון. חשבתי שהוא העלה הילוך בהמשך.

קריסטל – Me and Bobby Mcgee

ביצוע טוב יותר מהפעם הראשונה ששרה, וזה אומר הרבה. כתבתי בעבר שאף אחת לא יוצאת טוב מלשיר ג'אניס, חוץ מקריסטל. וזה היה נכון יותר מאי פעם בגמר.

לי – Everybody Hurts

זה… לא היה טוב בעיני. נעזוב את הזיופים הקלים, ונתמקד בכך שהוא פשוט נשמע ה-ר-ב-ה פחות טוב מהמקור. זה לא הוגן, אולי. הקול שלו לא ממש מתאים לניסיון לעשות קריאוקי למייקל סטייפ. אולי אם העיבוד היה שונה באופן רדיקלי, אני לא יודע. אני יכול לשפוט את התוצאה, והיא לא היתה טובה.

קריסטל – Black Velvet

כאן, המקור הוא הרבה פחות טוב, כך שהעובדה שהביצוע הזה היה טוב ממנו לא אומרת כל כך הרבה. ועדיין, זה היה ביצוע מצוין לשיר בינוני.

לי – Beautiful Day

זה שיר מצוין, אבל לא מתאים לקול שלו. בונו פשוט שר יותר גבוה ממנו, והשיר עובד פחות טוב ברגיסטר נמוך. והוא נאבק איתו כל השיר. ולפעמים זה הפך, באופן מאד ביזארי, לביצוע של The Sun Always Shines on TV של אה-הא.

מה היא עושה כאן? היא היתה כוכבת במילניום הנוכחי!

קריסטל באוורסוקס – Up The Mountain

קשה לי להחליט כמה ממה שאני עומד לכתוב נובע מזה שאני פשוט אוהב את קריסטל יותר – ואהבתי אותה כל העונה – אבל אני חושב שהשיר הזה הוא מכת הסיום בנוקאאוט ברור. אני לא מכיר בכלל את השיר הזה – שוב, כמו בשיר הראשון שהם לא בחרו, לי קיבל להיט ה-ר-ב-ה יותר גדול – אבל הביצוע שלה היה טהור ונהדר ומצוין.

צריכה לנצח, בעקבות העונה כולה והגמר בפרט: קריסטל

ניצח: לי דווייז

לפני שתתחיל תגובתי הארוכה לתוצאות, צריך לומר משהו בנוגע לתוכנית האחרונה. לדוגמה, WTF? כן, זה משהו שאפשר לומר. סיימון פולר היקר, השנה היא 2010. היה נחמד עם הגמר שלך היה קשור להווה באיזשהי דרך. בארי פאקינג גיב? שיקגו? אליס קופר? באמת? אני מת על אליס קופר, אבל מהההה הווווווא עשהההה כאאאאאאן? תודה לאל שיש בעולם הזה את קריסטינה אגילרה. תודו שפעם לא הייתם מצפים להיתקל במשפט הזה. ואולי היה שווה לתת לסיימון תוכנית רטרוספקטיבה משלו, במקום לתת לה להשתלט על הגמר? או אולי גם המפיקים החליטו שהגמר שלהם חסר כל חשיבות לעומת הפלא והנס ששמו סיימון קאוול? עוד מחשבות: היי, פייג' באמת יודעת לשיר! סיימון לא שיקר בקשר לזה! חבל שהיא לא עשתה את זה בעונה. והצנזורה של המילים של You Oughta Know? באמת? האם היא תלך איתך לתיאטרון? תלך איתך? באמת?

טוב, נעזוב את התוכנית האחרונה, ונדבר על התוצאות.

בשבילי הזוכה היא את

אז מה המסר שלנו העונה? שאסור להיות מצוינים כל העונה? קריסטל היתה כל כך טובה כל שבוע. כל כך עקבית. אולי היא לא הראתה "צמיחה" מרשימה, כי היא היתה פאקינג מעולה כל הזמן, אבל זה אומר שבחור שהיה לא עקבי כלל במשך השליש הראשון של העונה אמור לנצח? ולמה בדיוק סיימון בילה את השבועיים האחרונים בלספר לנו כמה לי "אדם נפלא"? למה זה רלוונטי? אני בטוח שהוא בחור מצוין. קריסטל מחבבת אותו, כך שזה סימן חיובי. אבל בגמר הזה היא ניצחה בנקודות בסיבוב אחד ובנוקאאוט בשניים האחרים. זה לא היה אפילו קרוב. אז מה? שוב חזרנו למלינדה? לדוטרי? וכן, במידת מה לאדם ואליסון (למרות שקריס מצוין, ולא מגיע לו להיכלל ברשימת הזוכים הלא ראויים).

יש מי שטוענים שהזכייה של לי היא הסוף של איידול. אני לא מסכים. הוא אולי היה המתחרה הרביעי הכי מוכשר בעונה הזאת (שיוון מגנוס ודידי בנעמי, למי שתוהה), אבל הוא עדיין יותר טוב מטיילור היקס. אבל משהו צריך להשתנות במנגנון ההצבעה, או בדרך בה התוכנית עובדת. העונה הזאת, ראינו את טים אורבן ממשיך שבועות אחרי מועד התפוגה הטבעי שלו, פשוט בגלל גורם הסימפטיה. אווה, טים המסכן, הוא כזה חתיך ומדברים עליו לא יפה, אז נצביע בשבילו. דה פאק? היי, איידול, רוצים לתת לשופטים שלכם יותר חשיבות? תחקו את כוכב נולד ותנו להם משקל כלשהו בהצבעה. אחרי שתעיפו את אלן – שלא מבינה במוזיקה והיתה כישלון בתור שופטת – ואת רנדי, האיש הטיפש בעולם.

רבים חושבים שאיידול היא תוכנית גמורה בגלל שסיימון עוזב. ויכול להיות שזה נכון. אבל סימון עזב מזמן, מבחינות רבות. מהרגע שהוא התחיל לצלם במקביל את התוכניות שלו באנגליה, הוא היה מותש מכדי להיות קוהרנטי, והטעם שלו פחות רלוונטי כל שנה. התוכנית הזאת זקוקה לשני שופטים חדשים. אחד מהם צריך להיות מפיק, שיחליף את רנדי. מישהו שמחובר במידה כלשהי ל-2010-2011, ואינו אדיוט. והשני צריך להיות מגה סטאר, בנזונה, שמבין במוזיקה. אני לא זוכר אם כתבתי את זה כאן, אבל הבחירה שלי היא לא מישהו, כי אם מישהי. אני חושב שפוקס ו-19 צריכים להביא משאית של כסף לבית של מדונה. או שלוש משאיות. זה ישתלם להם. כן, גם לי קשה להאמין שהשופטת היחידה שאני חושב שצריכה להישאר מאחורי השולחן היא קארה. אבל זה המצב. מבחינתי, היא גאלה את עצמה העונה. לא היתה מושלמת, ולפעמים חשבה שהיא השואו, אבל פחות ממה שההפקה ניסתה לעשות.

ירידת מתח היא דבר טבעי. אחרי השואו-דאון של טוב נגד רשע של עונה 7, עם אחד הזוכים המוצדקים ביותר בתולדות התוכנית, ואחרי ששלושה מארבעת האחרונים בעונה 8 היו כשרונות אדירים, קיבלנו עונה שבה הטופ 4 כלל את מייקל וקייסי. ושהזוכה היה לי. בחור נחמד, לי. בחור מוכשר. אבל הוא לא קריסטל באוורסוקס.

להשאיר תגובה

