סקירה: אבטיפוס של Samsung Galaxy S

לפני שאני פוצח בסקירה, דבר אחד יש להבהיר, ולכן זה נמצא בכותרת: היחידה שנמסרה לי לבדיקה מסאני לא היתה מוצר מוגמר. בסקירה הזאת אכתוב על מה שכן עבד, ועל הציפיות שלי מהמוצר הסופי.

חומרה

אני חושב שסמסונג צריכה לפטר את צלמי המכשירים שלה. בתמונות, הגלקסי S נראה כמו אומניה. במציאות, הוא דק יותר, יפה יותר וסקסי הרבה יותר. למעשה, ברמה העיצובית, אני מרגיש בנוח עם האמירה שזה מכשיר האנדרואיד הסקסי ביותר שראיתי, וראיתי את כל המכשירים של HTC חוץ מה-EVO (וראיתי את HD2, אז אני חש שאני יודע איך ה-EVO נראה).

האלמנט הסקסי והמוצלח ביותר במכשיר הוא גם האלמנט הגדול ביותר: מסך 4 אינץ' בטכנולוגיית Super AMOLED. זאת טכנולוגיה שנמצאת כרגע רק במכשירים של סמסונג, וכוללת כמה שיפורים לעומת מסכים קיימים. היא צורכת פחות אנרגיה מ-LED, ואינה לחלוטין בלתי נראית באור שמש ישיר כמו AMOLED רגיל (בעלי נקסוס וואן יודעים על מה אני מדבר). עדיין, מכיוון שמדובר ב-AMOLED, קשה לטעון שהתצוגה נראית היטב באור שמש ישיר, אבל לפחות אפשר לראות משהו. אפשר לחייג. ובדרך כלל אפשר למצוא זווית שבה גם אפשר לראות היטב.

ו"לראות היטב" הוא אנדרסטייטמנט כשמדובר במכשיר הזה. התצוגה שלו כה ברורה, חזקה וצבעונית, שמסך אייפון 3G נראה לידה עמום ואומלל. יהיה מעניין מאד לשים את המכשיר הזה לצד אייפון 4, ולראות האם פסגת ה-LED באמת נראית טוב יותר מפסגת ה-AMOLED. כשהמכשיר הזה יושק, אין לי ספק שהתצוגה שלו לבדה תמכור לא מעט יחידות. בחנות, כאשר לקוחות יוכלו לראות אותה ליד מכשירים מתחרים, האפקט יהיה חזק.

חסרונות החומרה של המכשיר הם מעטים. אין כפתור מצלמה. אין פלאש. זהו, פחות או יותר. זה מצער במיוחד מכיוון שמדובר במצלמה טובה, ומצלמת וידאו מעולה. 720p, והאיכות ניכרת.

תוכנה

וידג'ט התדרוך היומי של סמסונג

כאמור, מדובר באבטיפוס, כך שקשה לשפוט אלמנטים מסוימים מהתוכנה. חלקים בסיסיים מהמכשיר לא עבדו, כאשר הבולט מביניהם הוא שירותי מיקום. והיתה לעתים איטיות שלא תאמה את עוצמת המעבד. אבל כן אפשר לדבר על הגרסה הנוכחית של TouchWiz לאנדרואיד, ועל היישומים שסמסונג כללו במכשיר. TouchWiz, הממשק של סמסונג למסכי מגע, שימש כשק חבטות שלי ושל אחרים במשך זמן רב. ובצדק. אבל סמסונג משפרים אותו בהדרגה כבר זמן רב, ועכשיו אפשר לראות לאן הם שאפו כל הזמן.

כך, בכל מסכי הבית (יש שבעה, כמקובל באנדרואיד 2.1), יש גישה ליישומים, הודעות, אנשי קשר וחייגן. ומסך היישומים אינו גלילה אינסופית כי אם סדרה של מסכים שכל אחד מהם בגודל המסך, וניתן לדפדף ביניהם. בעיני, זה נוח יותר. וקיצורי הדרך הקבועים ממסך הבית נשארים אתכם גם כאן.

בנוסף לשיפורים הממשקיים, סמסונג כללו גם לא מעט תוכנות משלהם במכשיר. Daily Briefing מאפשרת גישה מהירה למזג אוויר, כותרות AP, ולוח השנה. Ebook היא תוכנת ספרים אלקטרוניים שקוראת את פורמט Epub הנפוץ, ומאפשרת הורדה חינם ורכישה של ספרים. יש גם תוכנת רדיו, מייל, נגן מוזיקה, יומן, תוכנת האופיס ThinkFree, תוכנת מסרים מיידיים, נגני מדיה, תוכנת יוטיוב ועוד. בסה"כ, המכשיר מגיע עם פונקציונליות יפה עוד לפני שפותחים את שוק התוכנות.

לגלקסי S יש גם יישום חברתי, שמסנכרן את אנשי הקשר ומספק עדכונים מהרשתות השונות. למרבה הצער, זה אחד הדברים שלא ממש עבדו ביחידה שקיבלתי.

מולטימדיה

הזכרתי את קיומם של נגן מוזיקה ונגן וידאו, אבל שווה להתעכב על יכולות המולטימדיה של המכשיר בנפרד. עם מעבד וידאו חזק, מסך 4 אינץ' ויכולת לנגן קובצי Xvid ו-DiVX, מדובר במכונת מולטימדיה שלא נופלת מאף נגן וידאו נייד שיצא לי לבדוק. המכשיר ניגן בלי בעיה קבצים גדולים, שרצו באופן חלק ונראו מצוין על המסך הגדול שלו.

שורה תחתונה

שיגיע

אני הראשון להודות שלא הייתי מנומס במיוחד בכל הנוגע למכשירי המגע של סמסונג בשנים האחרונות. משהו תמיד היה חסר. המכשירים ה"פשוטים" שלהם היו בלתי שמישים בעיני, האומניה סבל מחלונות מובייל, הגלקסי המקורי סבל ממפרט מעורר רחמים. המכשיר הזה, אם יחצה את הפער מאבטיפוס למוצר סופי באופן ראוי – ואני לא רואה סיבה שזה לא יקרה – הוא מכשיר לא פחות ממעולה. כמה דברים שצריכים לקרות כדי שהמוצר הסופי אכן יהיה מעולה: תיקון הבאגים, זה מובן. שיפור משמעותי במהירות הוא הכרחי. למכשיר הזה יש מעבד במהירות גיגהרץ, שאמור להיות דומה מ-א-ד למעבד של אייפון 4 (סמסונג מייצרת את הA4 של האייפון והאייפד), והמהירות צריכה להיות בהתאם. הייתי רוצה לראות שדרוג מהיר לאנדרואיד 2.2, שמביא איתו לא מעט שיפורי מהירות וביצועים.

כחובב מקלדות, הייתי שמח לראות "גלקסי פרו", או משהו דומה, עם מקלדת. וגם הייתי שמח לראות פלאש. אבל בעבור משתמשים רבים, הגלקסי S הוא בהחלט מכשיר שכדאי לחכות לו. אני לא יודע האם הוא יגיע למפעילות בארץ, אבל מקווה שכן. ישראל נמצאת הרחק מאחור במהפכת האנדרואיד, והגיע הזמן להתחיל להשלים פערים. בסאני, יבואנית סמסונג בישראל (שהשאילה לי את האבטיפוס) הובעה אופטימיות בנוגע לסיכוי שהמכשיר יגיע לאחת המפעילות לפחות. אם לא, צפו לראות אותו מופיע בחנויות שונות. מישהו ודאי ישים עליו עברית, בדרך זו או אחרת. לקרוא עברית הוא כבר יודע. הגיע הזמן שיידע גם לכתוב.

19 מחשבות על “סקירה: אבטיפוס של Samsung Galaxy S”

  1. סקירה מקדימה יפה. הייתי שמח לשמוע על חוויית המגע. לפחות לך לא יקרה מה שקרה לי שכתבתי סקירה מלאה על המוטורולה z10 כשקיבלתי בטעות אב טיפוס שלו ולבסוף הוא לא הגיע לארץ…

  2. באופן מדהים נראה כי ממשק ה-touch wiz זהה כמעט ב-100% לממשק של ה-iphone os(או ios אם תרצו)

    1. כי? הוא פגע לך בעיניים? הוריד לך נקודות איי קיו? זה לא וידאו מוצלח, זה ברור. אבל שיקול דעתי היה שעדיף וידאו מעורפל שעדיין נותן מושג ברור על המימדים של המכשיר והתגובתיות שלו על אין וידאו.

      1. תרגע … בסך הכל מנסה לתת ביקורת בונה.
        חוץ מזה הייתה יכול להציג קישור לאתר אחר, עם כל הכבוד האיכות הרבה יותר טובה.
        בכל אופן תודה על הסיקור

  3. ברשותי כיום סמסונג גלקסי – אנדרויד
    אני לעולם, חוזר ואומר , לעולם , לא ארכוש יותר מכשיר סלולארי "מתקדם" של סמסונג
    מדוע?
    מסיבה אחת פשוטה- תמיכה של היצרן בגרסאות מתקדמות של מע' ההפעלה
    לדוגמא מכשיר הגלקסי- יצא לפני כשנה, בחו"ל יש לו גרסה 1.6 , בארץ עדיין תקועים על 1.5 (שעברה לוקאליזציה ע"י סאני,ולא מוכנים להשתדרג לגרסא 1.6)
    שדרוג לגרסאות 2 ומעלה לגלקסי?????.. הצחקתם אותי! סמסונג פשוט נטשה את ציבור הצרכנים!!!!
    הכי קל לסמסונג – לייצר גלקסי S – חדיש ומחודש – עם מערכת 2.1
    שהציבור פשוט יזרוק את הגלקסי לפח (שלי במקרה נקנה באורנג לפני כחצי שנה) ויקנה חדש…

    HTC ו-APPLE הן שתי החברות הכי רציניות, שדואגות לעדכונים שוטפים למכשירים
    תן לי לנחש שהגלקסי S לא יזכה להרבה שדרוגים (אם בכלל) וכאן בארצנו- בטוח שלא

  4. ליאור ויסמן,
    צר לי לאכזב אותך אבל מדיניות העדכונים של חברת HTC גרועה בהרבה משל חברת סמסונג.
    מכשיר ה-HTC HERO האירופאי (GSM) עדיין מריץ אנדרואיד 1.5 ופה מדובר במכשיר הדגל של החברה עד לפני 7 חודשים שזכה בכל התחרויות כגאדג'ט השנה.
    מעבר לזה, גם המכשירים המתקדמים שהחברה (HTC) החלה לשווק יקבלו אנדרואיד 2.2 רק לקראת סוף השנה ובזמן הזה אנדרואיד Gingerbread כבר תצא.

    כמו כן, גוגל עכשיו עובדת על ממשק חדש לאנדרואיד בתקווה שהיא תצליח לגרום ליצרניות הטלפונים לזנוח את הממשקים שלהם ובכך למנוע את הבעיות האלה של העדכונים עקב התאמה מחודשת לממשק.

    הבעיה של סמסונג היא לא העדכונים אלא העובדה שאיכשהו הם לא מצליחים לשמור על תאימות בין חומרה לתוכנה ואז טלפונים חכמים עם חומרה מתקדמת בקושי זזים.
    אני רוצה להאמין שבסדרת ה-GALAXY החדשה הם פתרו את הבעיות וה-GALAXY S בהחלט מומלץ בהנחה שזה נכון.

    1. חוץ מזה? חוץ מהעובדה שמבחינת תוכנה – פרט לממשק טאצ'וויז – המכשירים שונים לחלוטין? המסך. אותה טכנולוגיה, אותה רזולוציה, אבל הגלקסי גדול יותר. זה אומר שמצד אחד יש לגלקסי מסך גדול ומגניב, אבל בוייב יש צפיפות פיקסלים גבוהה יותר, ולכן איכות טובה יותר.

      1. אוקי דבר ראשון, אחינעם זה שם של בת. :\
        דבר שני, יש לך דוגמא לדברים מהותיים שלא יוכלו להיעשות בוויב?

    2. אופס. משום מה קראתי את השם כ"אבינועם". אין לי מושג למה.

      בגלקסי S יש תמיכה מובנית טובה יותר במייל, יש דפדפן מובנה טוב יותר ואפשרות להתקין דפדפנים טובים עוד יותר, יש גישה לעשרות אלפי יישומים, לעומת עשרות יישומים בוייב, יש יותר משחקים, יש יישומים טובים עד מצוינים לפייסבוק וטוויטר, יש יישום קינדל, יש יישומי קומיקס, יש וייז לניווט, יש יישום IMDB, יש… נו, זה סמארטפון שיושב על הגרסה הנוכחית של מערכת ההפעלה מוצלחת. וייב הוא מכשיר ראשון במערכת הפעלה חדשה מאד, שאין לה כמעט כלום עדיין, ולא ברור האם יהיה. וייב הוא, כרגע, פיצ'רפון מאד מוצלח. גלקסי ס הוא מחשב בכיס. קשה לי להשוות ביניהם כי הפער כל כך גדול. אבל שוב, זה עניין של צורך. אם אין לך עניין ביישומים או באינטרנט בסלולר, לכי על הוייב. הוא מכשיר חביב מאד בתור מה שהוא.

להשאיר תגובה

