שוד לאור אירופה – על חבילות גלישה בחו"ל

לאחרונה חזרתי מחופש באמסטרדם. זה היה חופש מאכזב מהיבטים שונים, אבל דבר אחד עבד מצוין: כרטיס הסים המקומי שרכשתי והכנסתי לטלפון שלי, שאפשר לי לגלוש ברשת. כמה הכרטיס הזה עלה? נגיע לזה.

חבר טוב לנסיעה

לפני שנדבר על הכרטיס שרכשתי, נדבר על האפשרויות שהיו זמינות לי מהמפעיל שלי, אורנג'. החברה מציעה מספר חבילות גלישה לחו"ל, בנפחים בין 5 ו-50 מגה ל-30 יום. החבילה הגדולה ביותר, חבילת 50 מגה, עולה 419 ש"ח לחודש. לחילופין, ניתן לשלם 149 ש"ח על "הטבת גלישה", שמאפשרת לגלוש באירופה בעלות של 9 ש"ח למגבייט במשך חצי שנה.

במונחים של מפעילים מקומיים, החבילה של אורנג' היא תחרותית. לפלאפון, לדוגמה, אין חבילת 50 מגה, אבל יש חבילות 30 ו-80. הזולה מביניהן עולה 289. היקרה עולה 999 ש"ח. לחודש. לסלקום מגוון גדול יותר של חבילות גלישה, מ-5 עד 500 מגה לחודש. חבילת ה-50 מגה עולה 415 ש"ח. חבילת ה-500 עולה 3,599. לחודש. באירופה בלבד.

החברות אומרות שהמחירים האלה נקבעים על ידי ההסכמים שלהן עם מפעילים בינלאומיים. ואולי זה נכון. יש רמה של מורכבות נוספת כשמדובר בסים זר, ולא בסים מקומי. ויכול להיות שהמפעילים הבינלאומיים באמת גובים סכומים שערורייתיים על גלישה בינלאומית. אבל אני רכשתי באמסטרדם כרטיס סים של חברת וודאפון – אותה חברה שהיא שותפה בינלאומית של פלאפון בכל הנוגע לנדידה – והוא עלה לי 7.5 יורו. והוא כלל 250 מגבייט. בברצלונה, בפברואר, קניתי כרטיס סים של חברת Yoigo, מפעילה וירטואלית שמשתמשת ברשת של וודאפון. הוא עלה לי 20 יורו, וכלל גלישה בהיקף של 100 מגה ליום. ברשת דור שלוש, וגלישה בלתי מוגבלת לאחר מכן ברשת דור 2.5, למי שעבר את ה-100 מגה (ליום, כן? זה חוזר לעבודה ברשת דור שלוש למחרת). אותם מאה מגה שעולים מאות שקלים אצל המפעילות המקומיות.

זאת לא בעיה מקומית. זה לא דיל רע שיש לנו בלבד. זאת בעיה עולמית. וזאת בעיה שהתעשייה חייבת לפתור כדי שהחזון של קישוריות בכל מקום ימשיך להיות מעשי וישים. כי אני לא תלוי ברשת פחות כשאני בחו"ל. אני תלוי בה יותר. כשאני בחו"ל, הרשת מאפשרת לי למצוא מקומות, לנווט, לעקוב אחר התוכניות שלי, למצוא רופא. וזה כשאני עדיין לא משתמש הרבה בשירותים חברתיים בנסיעות, בין השאר כי אני לחוץ משימוש הדאטה שלהם. לא העליתי תמונות או סרטונים. כי גם 250 מגה, זה לא באמת הרבה. אבל לפחות הייתי מחובר.

11 תגובות על ״שוד לאור אירופה – על חבילות גלישה בחו"ל״

  1. נקודה מצויינת דידי!
    בכל ביקור שלי בחו"ל אני מאוד נהנה, וגם אחריו, עד שמגיעה החשבונית של הסלולר. שם אתה כבר מצטער על הרגע שבכלל חשבת לעלות על מטוס, ללא קשר לצבע הלוגו על הטלפון.

    שתי שאלות, לביקור הבא שלי בחו"ל:
    כרטיס הסים של 7.5 יורו כולל חבילה של דקות+סמס+דאטה או רק דקות+דאטה? או רק דאטה?
    מה עשית לגבי המספר הישראלי שלך? הפנייה אוטומטית של השיחות למספר סים המקומי? אני מניח שבגלל שזו הפנייה בינ"ל, יש עלות נוספת גם לזה.

    1. דאטה. ואני חושב שגם סמס. יכולתי לטעון אותו גם בדקות שיחה. את הסים שלי שמתי במכשיר של תמי. המכשיר שלה הוא ביגטוק, והוא לא עובד בחו"ל ממילא. באופן כללי, נראה לי זול ופשוט יותר לקנות מכשיר זול ולהשתמש בו לשיחות נטו מאשר לעשות הפניות למיניהן, אבל לא בדקתי.

  2. אממ… *בגלל* שאתה תלוי ברשת יותר כשאתה בחו"ל, הם יכולים לגבות ממך יותר כסף. היצע וביקוש, מכיר?

    1. מכיר היצע. מכיר ביקוש. אבל זה לא ישים. אני מקרה קצה. במקרה שלי, יש כבר ביקוש, והרבה. רוב האנשים נמנעים לגמרי מלהשתמש בדאטה בנסיעות, או שהעבודה שלהם משלמת, או שהם מזדעזעים כשהם מגיעים הביתה ומקבלים חשבון, ואז נמנעים.

      שירותי דאטה הם חלק משמעותי מאד מהמודל העסקי של חברות סלולר לעשור הקרוב. ובמצב המחירים הנוכחי, רק מיעוט זעום מהאנשים משתמשים בהם בחו"ל. זה לא טוב לתעשייה, לא רק למשתמשים. ובכירים בתעשייה בארץ אמרו לי שהם חושבים כך גם הם, אבל שהתעשייה עוד לא בשלה לזהות את זה. ושהם רוצים לשנות את זה. שמעתי את זה יותר מפעם אחת במשך ארבע השנים האחרונות – בהן הפך דאטה למקור הכנסות כה משמעותי – אבל תזוזה אמיתית במחירים עדיין לא ניכרת.

  3. בסיבוב האחרון באמסטרדם לא קניתי חבילת גלישה ולא סים, פשוט לא עשיתי שיחות וכשרציתי לגלוש נכנסתי לאחד מהמלונות / בתי הקפה / קופי-שופס שיש בהן אינטרנט חינם, RLD ולידספלן מלאות בהם.
    אז נכון, זה לא להיות מחובר 24/7, אבל זה חלק מהחופש, לא ?

  4. איפה קונים כרטיס וודהפון באמסטרדם?
    זה בתחנת הרכבת? בחנויות סלולר? ליד לשכת התיירות?
    מיקום מדוייק יעזור ביותר.
    תודה מראש

    דוד

    1. לא ברכבת. יש חנויות של וודהפון, אבל אני קניתי בחנות של Bell Company, שנמצאת ממש בתחילת Kalverstraat, ליד מונטפליין. דבר אחד חשוב: לא צריך לבקש כרטיס דאטה, כי אז הם חושבים שאתה רוצה כרטיס ללפטופ, וזה תמחור אחר. צריך לבקש כרטיס וודהפון עם internet blox.

  5. באתר של וודאפון מצויין שכרטיס ה-SIM הוא לשימוש גלישה בנייד בלבד ואין אפשרות להשתמש בנייד בתור מודם למחשב נייד ואף לא להפעיל אפליקציות VoIP בנייד. יצא למישהו להתנסות אחרת עם אותו מוצר (BloX Internet) ?

    הציטוט:
    At Carefree Internet is not permitted to the mobile phone as a modem for laptop, PC or Voice over IP services.

    המקור מתורגם לאנגלית:
    http://translate.google.co.il/translate?hl=en&sl=nl&tl=en&u=http://www.vodafone.nl/prive/abonnementen/vodafone_blox/blox_voor_multimedia/

    1. למחשבים ניידים יש להם כרטיס אחר, יקר יותר (פי שתיים, בערך. עדיין גרושים לעומת כמה שיעלה עם תשתמש בסים הישראלי שלך). ולדעתי אפליקציות סקייפ וכיו"ב לא חסומות, בין אם הם אוסרים על כך ובין אם לאו. אבל לא בדקתי. בסמארטפון, קשה לחסום דברים כאלה ברמת הסים.

להשאיר תגובה

