גל חדש: מחשבות מוקדמות על Samsung Wave

השבוע ערכה סמסונג כנס מפתחים לבאדה, הפלטפורמה החדשה שלה שנמצאת כרגע במכשיר אחד, מכשיר שעומד להיות מושק בישראל בשבועות הקרובים: Wave. במסגרת הארוע, יצא לי לשחק קצת עם המכשיר. זאת היתה הפעם הראשונה ששיחקתי בו מאז כנס MWC בברצלונה, והפעם הראשונה שראיתי כמה מהיישומים המקומיים שיהיו בו וחלק מעבודת הלוקליזציה.

יכול להתמודד עם סמארטפונים? (צילום: יחצ)

Wave הוא מכשיר מעט מוזר. במובנים מסוימים, מדובר במכשיר ברמה הגבוהה ביותר. המסך שלו מרהיב (אותו המסך של Galaxy S), המעבד שלו חזק (שוב, אותו המעבד כמו ב-S, שהוא מעבד כמעט זהה למה שיש באייפון 4) והמצלמה שלו מעולה, במיוחד לוידאו. במובנים אחרים, הוא מרגיש מעט מוגבל. אני חושב שזה עניין של ממשק ושל זמינות יישומים. כרגע, מאגר היישומים לבאדה לא מתקרב לזה של אף פלטפורמה מתחרה. והממשק – מבוסס TouchWiz, ממשק המגע הרגיל של החברה – לא ממש נראה כמו ממשק של סמארטפון מודרני.

Wave מושק כיום באירופה באופן מ-א-ד אגרסיבי. כשהייתי בהולנד לאחרונה, היו פרסומות למכשיר בכל מקום. הוא הופיע בפרסומות של מפעילות, והיו לו פרסומות של סמסונג. הוא היה על שלטים ועל אוטובוסים. והוא הוצע במחירים אטרקטיביים אצל המפעילות. כולל החזרים מלאים.

ואני חושב שהמחיר שלו בארץ יהיה קריטי. אם הוא יתומחר כמו האייפון, הוא יפסיד. המצלמה שלו טובה בהרבה, אבל לא להרבה זמן. המצלמה של אייפון 4 לא נופלת ממנה בהרבה בתמונות, ודי שווה לה בוידאו, אני מעריך (ולא דיברתי על נוקיה N8, שדבר אחד שאנחנו יודעים עליו בוודאות הוא שהוא יציב רף חדש בכל הנוגע לצילום סלולרי). ובכל שאר התחומים, קשה לוייב לצאת מנצח. יישומים? ממשק? עיצוב חומרה? אייפון 4 משמיד את הוייב בקטגוריות האלה. ואני כותב את הדברים, להזכירכם, כאדם שאין לו שום כוונה לקנות אף אייפון, ושמתנגד מהותית להרבה החלטות של אפל בנוגע למכשיר. הגלקסי S, אם יושק בארץ, הוא מתמודד אמיתי למכשיר של אפל. אבל לא הוייב.

ולכן, כאמור, מדובר במכשיר שיקום וייפול על מחיר ושיווק. אם הוא ישווק כסמארטפון, עם מחיר של סמארטפון ברמה הגבוהה ביותר, אני מתקשה לראות איך הוא יוכל להצליח. אבל אם הוא יהיה אי שם במיד ריינג'? סיפור אחר לגמרי. לגמרי. פרט לכמה יישומים חשובים, הוא משמיד כל נוקיה בשוק פרט ל-E72 (שמנצח בעולם המשרדי/עסקי/מיילי ולטעמי בעיצוב, אבל מריץ סיליקון עלוב יחסית).

אבל אם הוא ישווק במחיר בו נמכר כיום S8300 של סמסונג? (70 ש"ח לחודש בסלקום, 79 ש"ח לחודש באורנג', 59.90 ש"ח לחודש בפלאפון, לפי אתרי החברות) אז יש על מה לדבר. כי לעומת האולטרה טאץ', הוא מכשיר משופר בכל היבט.

אני מקווה מאד לקבל את הוייב בשבועות הקרובים לסקירה. כמו בכל מכשיר שאני מקבל, אני מקווה שהוא יפתיע אותי לטובה. מקווה שהוא כן ירגיש כמו סמארטפון. מקווה שחוויית המולטימדיה טובה כפי שאני מצפה. עם צאת הסקירה, יהיו לי מסקנות מוצקות יותר.

כתיבת תגובה

