יש קינדל חדש… האם הגיע הזמן לרכוש?

נמאס לי לקנות ספרים פיזיים. הבית שלי עמוס בהם. בפעם האחרונה שעברנו דירה, המוביל נזף בנו, והאריזה והפריקה לקחו ה-מ-ו-ן זמן. כל ספר שאני קונה, רק מחמיר את הבעיה. אבל אני לא אוהב לוותר על ספרים. הם ספרים, אתם יודעים.

את הספר האחרון שרכשתי, רכשתי בפורמט קינדל של אמזון. אני ממילא מעדיף פורמטים דיגיטליים, אז למה לא? אבל אני מתחיל לחשוב שמתקרב הזמן לקנות את קורא הספרים הדיגיטלי של אמזון לעצמי.

הדגם החדש של הקינדל מגיע בשתי גרסאות: עם קישוריות סלולרית ב-189 דולרים, ועם קישוריות WiFi בלבד ב-139 דולרים. 530 ש"ח, למכשיר שעלה הרבה יותר לפני לא הרבה זמן. Engadget מדווחים שהוא מהיר יותר מהדגם הקודם (רשמית, הוא מהיר יותר ב-20 אחוז), וזמן הסוללה הרשמי שלו הוא חודש ללא קישוריות, ו-10 ימים עם קישוריות. ותכלס, היכן שיש קישוריות WiFi, יש גם חשמל.

אחד האלמנטים האטרקטיביים ביותר בלקנות קינדל הוא הסינכרון עם היישום הסלולרי. כך, אני יכול לקרוא את הקינדל באוטובוס, ולקרוא בסלולר במיטה. אבל יש בעיה: אין לקינדל יישום לאף מערכת הפעלה של נוקיה. אבל יש יישום לקינדל לאנדרואיד. ואני צופה שבמשך השנה הקרובה יהיו אצלי כמה מכשירי אנדרואיד לבדיקה.

אני סקרן לשמוע מה אתם חושבים. הגיע הזמן לקורא ספרים אלקטרוני? ואם כן, האם אני רוצה לנעול את עצמי בארון הנז"ק של אמזון? וכן, אני יודע שיש פריצות, כך שבמקרה הצורך אוכל לשחרר את הספרים שלי. אבל העיקרון עדיין מרגיז.

ולא, ה-E-vrit הוא לא ממש אופציה. זה מוצר פחות טוב, שעולה הרבה יותר. וגם האייפד לא, אבל אני קצת בונה על האפשרות שבמקרה הצורך אוכל לסנכרן את התוכן שלי למכשיר לוח תיאורטי שמריץ אנדרואיד. ומתישהו בטח יהיה יישום קינדל לסימביאן ומיגו, נכון? נכון?

32 מחשבות על “יש קינדל חדש… האם הגיע הזמן לרכוש?”

  1. דידי – כן, הגיע הזמן לקורא אלקטרוני. אני חושב שזה רעיון מנצח והביצועים של הקוראים כבר מספיק טובים. היה לי את הקינדל הראשון ולא אהבתי את המקלדת (אני לא מבין למה צריך בכלל). את ה E-Vrit אהבתי למרות שבעיניי הוא לשימוש הקריאה בלבד. לנושא הקינדל החדש – צריך ממש להתנסות ואז לדעת. הסנכרון פחות מעניין אותי כי נראה לי שמסך של 4 אינטש זה קטן מדי לקריאה נוחה של ספר.

  2. כשראיתי את יישום הקינדל לאנדרואיד שלי גם אני התחלתי לחשוב בכיוון.
    אבל בנתיים אני נמנעת. לא סומכת מספיק על אמזון (לאור ההיסטוריה שלהם) בשביל להכנס לנז"ק שלהם.
    מספיק סבלתי מהנז"ק בספרים המוקראים של Audible (שאני לא יכולה להאזין להם באנדרואיד שלי, אלא רק ב־iPod).

      1. וזה עוזר איך? או עוזר כי?
        עדיין יהיה נז"ק.
        מזל אבל, הזכרתם לי לבטל את החשבון שלי שם לפני שיחויב עוד.
        הנז"ק הופך את כל העסק בעיני ללא שמיש (אני אוהב לצרוב את הקבצים
        מחולקים ולשמוע ברכב)

  3. האם הספר מושכר לך או שהוא רכושך הפרטי מרגע שקנית אותו?
    אתה לא רוצה למצוא את עצמך משלם על ספר אלקטרוני שלאחר זמן מה נמחק או נחסם לקריאה – כמו אותו סיפור עצוב על הספר האלקטרוני 1984. אתה לא רוצה להיות מחוייב להתחברות לאינטרנט כדי לקרוא את הספר שלך. ספר אלקטרוני צריך לעמוד בכל הציפיות שיש לך מספר עשוי נייר ואז לשפר ביצועים. האם זה מה שיש לקינדל החדש להציע?
    נקודה נוספת היא היכולת לתמוך בקבצי PDF וקבצי טקסט אחרים. חשוב לבדוק איזה הגבלות אמזון הוסיפו למכשיר שלא קיימות למשל במחשב נייד- והאם אתה מוכן לוותר על החופש שההגבלות הללו מקטינות.

    1. מבחינתי, ספר דיגיטלי לא חייב לעמוד בכל הציפיות שיש לי מספר עשוי נייר. יש כאן טרייד אוף. היכולת לקנות ספר באינטרנט ולקבל אותו מיד, בלי לשלם על משלוח ובלי להיאלץ למצוא לו מקום במדף, שווה בעבורי את הסכנה. אם הייתי חושב שסיפור 1984 יחזור על עצמו, הייתי דואג, אבל זאת היתה טעות שהם הודו בה. ואמזון היא לא חברה טיפשה. נהפוך הוא. אני לקוח שלהם כבר הרבה שנים, ולקוח מרוצה.

  4. בשביל מה להעביר לסלולרי כשקוראים במיטה? בשביל מה להעביר לסלולרי בכלל? (מעבר לשיקול הכללי של "שתהיה האופציה גם אם כרגע אני לא מצליחה לחשוב על נסיבות שבהן אצטרך את זה". אבל זאת לא סיבה מספיק משכנעת לבחור על פיה מכשיר). המצב היחיד שאני יכולה לדמיין לעצמי העברה לסלולרי הוא אם אתה רוצה לצאת מהבית בלי תיק ופשוט להכניס את הסלולרי לכיס. אבל בכל מקרה אחר? הרי כל העניין של הקוראים זו הדיו האלקטרונית שמאפשרת קריאה איכותית יותר ובלי להתפשר על גודל מסך. וכולם קלים מספיק כדי שההעברה למכשיר עוד יותר קטן לא תעניק שום ייתרון של ממש. אם כבר, את הקוראים אפשר להשעין על המיטה ככה שלדעתי אפילו יותר נוח.

    1. המסך של הסלולרי מואר, ובקריאה קצרה יחסית אין לי בעיה עם קריאה ממסך סלולר. קראתי ספרים על מסכים קטנים בהרבה, כפי שאת יודעת.

      1. לא אמרתי שאי אפשר, פשוט לא ברור לי בשביל מה… אם כבר יש מכשיר שעושה את זה טוב יותר כי נועד בדיוק למטרה זאת, ואין לאלטרנטיבה יתרונות ברורים (אז מה אם המסך מואר? אוקיי, הוספתי לרשימת התרחישים קריאה באוהל בלילה באמצע השממה, אבל בבית? בשביל זה אלוהים המציא את מנורת הקריאה.) שלא תבין אותי לא נכון, אלה שיקולים שנראים לי בהחלט משמעותיים למישהו שמתלבט אם הוא צריך בכלל מכשיר נוסף או שפשוט יקרא בסלולרי, אבל אם כבר קונים רידר, לא השתכנעתי שמאותו רגע יש סיבה לא להשתמש בו.

        1. אני לא כל כך אוהב מנורות קריאה. אני כל הזמן חש צורך למצוא זווית נכונה יותר לאור, וכאלה. כשהמסך מואר, הוא מואר. ויש כמובן את תרחיש "לא חשבתי לקחת את הקורא איתי, ועכשיו יש לי זמן לקרוא", שבו הסלולר הוא רכיב מושלם. הניידות של המידע שלי חשובה לי. אני צריך יישום סלולר.

  5. מישהו יודע כמה מסתכמת העלות עם משלוח ודמי מכס? האם יש אפשרות לכרטיס זיכרון SDHC למשל?

    1. המשלוח הוא 21 דולרים, כך שהעלות היא $159.98. בנוגע למכס… אני לא בטוח. אני חושב שאין על הקינדל נטול הסלולר מכס. אין אפשרות לכרטיס זיכרון. זה המצב מהקינדל 2. מצד שני, הם הגדילו את נפח האחסון ל-4 גיגה.

  6. קניתי את הקינדל wi-fi.
    יש לי המון ספרי קינדל על האייפוד ואני רוצה להנות מהם על מסך גדול.
    ציפיתי, לאור חרושת השמועות, שבאוגוסט יצא קינדל חדש, ועדיין לא האמנתי למראה עיני כשראיתי היום את דף השער באתר אמזון עם ההכרזה על דגמי הקינדל 3 החדשים.
    מה שנחמד, שאמזון כעת שולחת את הקינדל ישירות לישראל,Priority International Courier, ואני לא זקוקה לשירות ההובלות היקר של מאסטופ.
    קינדל 139 USD + משלוח 20.98 USD
    ואני מניחה שיהיה מס.

  7. אני מציע לחכות עוד 5 עד עשור יהיה תקן עולמי ודור 4 או חמישי רק אז הטכנולוגיה בדרך כלל מספיק מבוססת ואז יש שיתופי פעולה זולים מהירים ואיכותיים הרבה יותר

    1. אבל אז תהיה טכנולוגית העברת תצוגה ישר לקורטקס האופטי במוח, לא תצטרך להחזיק את הקורא ביד אחרי ניתוח נוירוכירורגי קטנטן (ואישפוז 6 חודשים כהבראה) יהיה לך קורא ספרים במוח. אז תשאל את עצמך האם נז"ק מזיק למוח

  8. רציתי לברר באם לקינדל החדש יש ספרים בעברית (לא ספרי REFERENCE).
    ז"א האם ניתן לקרוא בו בעברית כהלכה? (יישור מלא לימין, שילוב טקסטים באנגלית, מספרים?)
    תודה

  9. זקוק לעצת קינדל
    מבקש את תשובתכם המהירה – עדיף למייל בבקשה.

    האם אפשר להניח PDF בעברית על הגרסה החדשה של הקינדל, יש מי שמציע לקנות לי את זה בחו"ל ולהביא לי. האם כדאי?
    אני סטודנט והשימוש העיקרי, אם לא היחיד, הוא לקרוא מאמרים ל PDF. אבל בין השאר הם יהיו בעברית.
    האם זה בעייתי?
    ובכלל האם יש עוד משהו שאני צריך לדעת?
    אני מאוד מודה על העזרה

    יובל

    1. הקינדל קורא PDF בעברית בלי בעיה. ממש השבוע שלחו לי ספר שאני צריך לקרוא לפרויקט כלשהו בפורמט PDF, ואני קורא אותו בקינדל שלי.

      1. תודה על התגובה המהירה!

        אתה יודע אם אני קונה אותה בחו"ל אם יש איזה שהיא תמיכה בארץ אליו?

        או שגם ככה זה לא נוסע כזה רלוונטי?

    2. יש תמיכה בדואר. המכשיר מגיע עם שנה אחריות, ובמקרה של תקלה אפשר לשלוח אותו אליהם. אין תמיכה בארץ. אין כאן מעבדות לקינדל.

      1. אפשר לשלוח אליהם? אתה בטוח?
        היום הקינדל חדל מלעבוד. התצוגה לא פעילה. מזל שיש לי אחריות ( ככה חשבתי לפחות ). התקשרתי אליהם והם הציעו לשלוח תחליף ושאשלח את שלי בתמורה, אך לאחר ניסיון לעשות את זה התברר לבחור שהוא לא יכול לשלוח לישראל אלא רק לארה"ב.
        מתסכל

  10. השבוע קיבלנו את הקינדל 3
    תענוג
    מהיר נוח וקל.
    עברית אפשרי רק במסמכי PDF אבל חוץ מהמגבלה הקטנה הזו, למי שאין בעייה לקרא באנגלית ימצא עולם ומלואו. המכשיר מגיע עם מילון ומספיק לשים את הסמן על מילה ולקבל מיידית את הפירוש.
    יש תוכנות שממירות מכל פורמט אפשרי לכל פורמט (KALIBRE אחת הטובות וגם חינמית).
    יכול להיות שנפרסם בקרוב בבלוג סקירה על המכשיר עם דגש על השימוש לקוראי עברית.

  11. קיבלתי את הקינדל שלי לפנ ישבוע ולמען האמת אני יותר ממאוכזב.
    הסיבה העיקרית בגינה רכשת את הקינדל הוא PDF,
    הבעיה היא שהיות ומרבית הקבצים הסרוקים של פידיאפים בהם אני משתמש נסרקו כך שהחלק של הטקסט אינו ממלא את כל העמוד (או את כל חצי העמוד במקרה של מסמך כפול) ואז הקריאה בקינדל היא בלתי אפשרית: הום הוא לאורך ולא לרחוב ואי אפשר לתפקד איתו בקריאת מסמך, וכן לא מצאתי אף תוכנה שתוכל לאפשר לי לערוך את הפידיאפים במהירות בשביל הקינדל.

    האם מישהו יכול לעזור לי? אני בטוח שכולכם משתמשים בקינדל גם לקריאת PDF ומצאתם פיתרון לבעיה שהיא לא רק שלי…

    כרגע המצוקה מבאסת והופכת את קניית הקינדל למבאסת (לפחות עד שיגיע היום בו אעבור לקרוא בו גם ספרים)

    1. עשיתי מחקר קטן משלי על הנושא והתוצאות מעודדות.
      מה שכתוב להלן נוגע לשפה העברית כי אנגלית אין בעייה לקרא בקינדל בכל הפורמטים שהוא מכיר אבל עברית אפשר רק דרך PDF.
      הדרך להמרת ה PDF לפורמט קריא בקינדל היא
      1. הוצאת הטקס מה PDF המקורי לפורמט RTF . זה החלק הכי בעייתי אבל תוכנת NUANCE PDF (לטקסט אנגלי) נתנה תוצאות מצויינות לספרים באגלית. לגבי עברית אם ה PDF מכיל רק צילומי דפים שווה לנסות תוכנת OCR כמו ליגטורה …
      2. אירגון הטקסט מחדש בתוכנת WORD = קביעת גודל דף 8.5 על 11.4 ס"מ וגודל פונט 9
      3. הפקת PDF חדש.

      התהליך דורש זמן למידה והתנסות אבל ברגע שתגיע למתכון המושלם זה אמור לקחת מספר דקות לספר לספרים הבאים שתמיר.

      1. תודה ליאור אני אנסה.
        העניין הוא שגם באנגלית זו בעיה ואני לא עובד עם ספרים אלא עם מאסה של מאמרים ולכן זה יהיה תהליך ארוך וקשה.

        אני לא מבין למה אמזון לא יצרו מצב שהקינדל מהה רק איכן שיש טקסט ומותח אותו על המסך.

  12. בתור בעליו המאושר של קינדל 3, אני ממליץ בחום! תמיד הייתי תולעת ספרים, והתקשיתי להאמין שאוכל אי-פעם לוותר על הספר המודפס, אבל האמת היא שמאז שקיבלתי את הקינדל שלי, לפני חודש, אני קורא הרבה יותר!

  13. אז נשברתי גם אני וקניתי קינדל. עדיין לא בידיי, אך אאסוף אותו בעוד שבוע מארה"ב.
    אני סקרן כיצד ישפיע על הרגלי הקריאה (ואף יותר חשוב הרגלי הקניה שלי).

    אני מאוד אוהב לקנות ספרים, ויתרה מכך להסתובב בחנויות ספרים.
    מה שקשה הוא לצאת מהן עם מעט ספרים (נאלצתי להשתמש בכל רזרבות כוח הרצון שלי בכדי לצאת
    מפורבידן בפעמים האחרונות עם 1-2 ספרים, ומ BN עם ספר אחד שלא היה עבורי).
    הסיבה לאי הקנייה? מעבר למאגר הביתי הגדל? שאין מקום…

    דידי – כמה ספרים קנית/קיבלת בשנה האחרונה מאז שיש לך קינדל או אפליקצית קינדל?

להשאיר תגובה

