יש מה לראות: הסדרות של הקיץ

הקיץ, כולנו יודעים, הוא תקופה שחונה. במיוחד בטלויזיה. ובמזג האוויר הישראלי, אבל זה נושא אחר. ובכל זאת, יש הקיץ כמה דברים טובים לראות. מכיוון שאין מספיק טלוויזיה ז'אנרית טובה, אכלול ברשימה גם סדרות מתח/בלשים/אקשן.

True Blood

סדרת הז'אנר הטובה של הקיץ השתדרגה השנה, ומביאה לנו כל שבוע את העונה הטובה ביותר שלה. אפילו היו כמה פרקים בהם טארה היתה נסבלת. כתבתי בעבר שאני מעדיף סדרות עם דמויות משנה חזקות, וזאת בהחלט דוגמה מצוינת לכך. העונה, עם עלילה שכוללת אנשי זאב ויותר פוליטיקה ערפדית עקובה מדם, נראה שטרו בלאד התאוששה לגמרי מעונתה השניה החלשה יחסית.Persons Unknown

מבחינתי, זאת ההפתעה של הקיץ. סדרה בת עונה אחת עם 13 פרקים, ועלילה שבסדרות אחרות היתה נמשכת 5 עונות של 22 פרקים. שבעה אנשים נחטפים מחייהם ומוצאים את עצמם בעיירה קטנטנה ומוזרה באמצע שום מקום, ממנה אי אפשר לברוח.  באמצע העונה האחת, כבר ידענו יותר ממה שידענו אחרי 3 עונות של "אבודים". זאת לא סדרה מושלמת. יש קווי עלילה מעט אדיוטיים, ויש דמויות שחבל שעדיין איתנו, אבל זה עדיין נראטיב חזק, שבהחלט מחזיק. היו כבר שמונה פרקים, ונראה שיש למה לצפות גם מהבאים.

Haven

יש סדרות טובות, ויש סדרות שטובות לקיץ. כזו היא Haven של ערוץ SyFy. אחרי שנטשתי בעונות הראשונות את Warehouse 13 ו-Eureka, אני מקווה להמשיך לצפות בסדרה הזאת, שמספרת על עיירה קטנה במיין (הסדרה מבוססת, בערך, על סיפור של סטיבן קינג, כך שהמיקום לא מפתיע)  שבה קורים דברים מוזרים. סוכנת FBI מגיעה לשם בעקבות חקירה, ונשארת למצוא זכר לזהות ולהיסטוריה המשפחתית שלה.

Burn Notice

זאת העונה החלשה ביותר של הוותיקה מבין שלוש סדרות האקשן של רשת USA, אבל אני מקווה שהסיבות לכך (בעיקר ג'סי, המרגל שגיבורנו המרגל השרוף מייקל ווסטון שרף בטעות) ישתלמו בסוף.

White Collar

בעוד Burn Notice כושלת מעט בעונתה הרביעית, העונה השניה של White Collar  טובה מאד. הפורמט – פושע מבריק שעוזר לסוכן FBI מבריק לפתור פשעים מהסוג שהוא נהג לבצע – עובד טוב בעיקר בגלל הדמויות. זאת בהחלט הסדרה עם הכתיבה הטובה ביותר בטרילוגיה של USA.

Covert Affairs

האחות החדשה ביותר בין הסדרות של USA היא בערך הצד השני של Burn Notice. מייקל ווסטון היה פעם מרגל. אנני ווקר התחילה להיות מרגלת לפני חמש דקות בערך. פייפר פראבו טובה מאד בתפקיד אנני, וזאת סדרה שיש לה הרבה מקום לצמוח. היא כבר השיגה דבר מרשים אחד: סנדהיל רממורטי הרבה פחות מעצבן כאן מאשר בתפקיד מוהינדר סורש ב-Heroes.

Sherlock

התחלתי את הרשימה הזאת עם סדרת הז'אנר הטובה של הקיץ, ואני מסיים אותה עם הממתק האמיתי של הקיץ הזה, שאני מקווה שיישאר איתנו גם בשנים הבאות. שלושה סרטי טלויזיה של ה-BBC, שיצרו סטיבן מופאט ומרק גאטיס מדוקטור הו, ומציגים גרסה מודרנית של קורות הבלש הטוב בעולם. הסרט הראשון והשלישי היו מצוינים, וגם השני היה לא רע. אני לא מת על הבימוי הגימיקי של הסדרה, אבל היא כתובה מצוין, ומשוחקת מצוין.

שכחתי משהו? השמטתי משהו? ספרו לי.

5 מחשבות על “יש מה לראות: הסדרות של הקיץ”

  1. כן! שכחת משהו! אפילו די הרבה משהו!

    קודם כל, את Rubicon (פרק שלישי שוחרר הבוקר) – סדרת ריגול/מתח/קונספירציות שלדעתי יש לה פוטנציאל רב, אם רק תאיץ במקצת את הקצב (היא עובדת קצת כמו סדרה מלפני 5-10 שנים, בלי כל החיתוכים המהירים שהתרגלנו אליהם כיום, שזה לא בהכרח רע, אבל בטח לא עוזר לרייטינג שלה).

    שנית, את Scoundrels, שהיא בעיניי הפתעה אפילו יותר גדולה מ-Persons Unknown, ונראה לי שהכי פשוט יהיה להגדירה כצאצא הרדנקי של משפחה בהפרעה והסופרנוס.

    ועוד לא הצלחתי להחליט מה בדיוק אני חושבת על The Gates, אבל אני צופה בה מכוח האינרציה, ומכוח התקווה שאולי זה ישתפר סופסופ.

    מה שכן, דווקא Haven מאכזבת אותי. זה די מזכיר לי את תיקים באפלה, אבל גרוע.

    1. את רוביקון לא ראיתי. התגובות עליה מעורבות מאד.

      הפרק הראשון של Scoundrels היה כל כך גרוע שלא ראיתי מקום להמשיך.

      את The Gates ממש ניסיתי לראות. ממש. אבל כשלתי. באמצע הפרק השלישי, נראה לי.

      1. הפרק הראשון של רוביקון היה מצוין. השני היה איטי מדי. השלישי יורד ברגעים אלה. אני באמת מקווה שידמה יותר לראשון. כך או כך, מחבבת קונספירציות-ריגול שכאלה, אז בטח אדבוק בזה עד שסדרות הסתיו ישובו אלינו.

        scoundrels מצחיק אותי. אבל יתכן שהסיבה העיקרית לחיבתי אליה היא חיבתי לדייוויד ג'יימס אליוט, עוד מימי JAG. וזה פשוט כל כך מגוחך שאני לא יכולה שלא להנות את זה.

        הגייטס אכן גרוע. אבל באין עקרות בית נואשות (להלן: עקבנ"ש), או כל סדרה אחרת "לנשים" כרגע, אני נאלצת לצפות בזה. קצת מרגישה כמו לבהות בתאונת דרכים, כי זה באמת לא מראה שום סימני שיפור, ואין שם שום דמות שאני אפילו מחבבת.

  2. אפשר גם לנסות את Unnatural History. חביבה מאוד, אם כי יש לשפוט אותה במגבלות של סדרת נוער כמובן.

    אגב, Warehouse 13 מעולה. לא ברור לי למה לא התחברת אליה. סדרה כיפית עם המון דמיון ויצירתיות. (דווקא Haven היא די טיפשית).

    עוד סדרה ששווה לנסות- Neighbors from Hell. לא מצחיקה בטירוף, אבל חמודה מאוד. וכמובן, העונה החדשה של Futurama. לא צריך להוסיף.

    The Good Guys- דגמתי רק את הפרק הראשון. סביר, לא יותר מזה.

    The Glades ו- Rizzoli and Isles – הורדתי, אבל עוד לא יצא לי לצפות. שווה להתאמץ?

    Pretty Little Liars- לא התלהבתי כמו אחרים. בינתיים די בנאלית.

כתיבת תגובה

