מחשבות ראשונות על שימוש בנוקיה N8

הערב ערכו נוקיה ויורוקום ארוע לבלוגרים ועיתונאים שבו זכינו לשחק קצת עם N8, מכשיר הדגל הבא של החברה. זמן המשחק הגיע לאחר הדגמה של המכשיר ותכונותיו החדשות. המחשבות שיש לי אינן סקירה. זה מכשיר שצריך להשתמש בו לפחות שבוע כמכשיר עיקרי על מנת לגבש דיעה מוצקה באמת. איך הוא עובד כשמתקינים ומריצים עליו הרבה תוכנות חיצוניות? איך זמן הסוללה? איך הממשק בעבודה אמיתית? אלה שאלות שהערב לא ענה עליהן. ובכל זאת, אני חושב שזאת היתה התנסות מועילה.

דומה ולא דומה

אם הממשק הזה נראה לכם מוכר, יש לזה סיבה

מי שמצפה שסימביאן^3, מערכת ההפעלה של N8, תיראה שונה מאד מסימביאן^1 שמריצה את N97, 5800 ושאר מכשירי המגע של נוקיה, יתאכזב. השינוי הממשקי הצפוי אמור להגיע בסימביאן^4, מתישהו בשנה הבאה. ההבדלים הם מינוריים, אם כי לא מעטים. יש עכשיו עד שלושה מסכי בית, לדוגמה. וממשק נגן המוזיקה קיבל תוספת של ממשק דמוי קאבר פלואו (האם אפל תוסיף את זה לתביעות בין שתי החברות?). מנהל היישומים זכה לשדרוג, והוא מציג כעת תמונות גדולות יותר של היישומים השונים. ולוח השנה השתדרג, וכולל תמיכה בלוחות שנה מרובים.אבל בסה"כ, זה הממשק המוכר של סמארטפונים של נוקיה. הוא מרוויח מ-א-ד מכך שמסך המגע הוא קפסטיבי, ומגיב טוב יותר למגע אצבע, והוא מגיב מהר – לפחות בבדיקה הקצרצרה בארוע – אבל הוא לא רדיקלי בשום דרך. אם אתם אוהבים את הממשק הסימביאני ורק רוצים לשדרג אותו, זה בהחלט המכשיר בשבילכם. אם ציפיתם למשהו שדומה יותר לאייפון או אנדרואיד או פאלם, תתאכזבו.

יישומים נכנסים לפוקוס

דברים שידענו: החומרה נאה, ואני צלם די גרוע

N8 הוא המכשיר הראשון של נוקיה שמגיע עם תמיכה מובנית ב-QT, סביבת הפיתוח שאמורה להצעיד את החברה לעבר עתיד טוב יותר. אין עדיין הרבה יישומים שנבנו ב-QT. ראינו יישום מזג אוויר שנראה מגניב אבל עלה לעט, ויישום רשימת קניות נחמד. וכמובן, Angry Birds, המשחק המצליח במערכות הפעלה אחרות, שנוקיה שמחים לציין שנוצר במקור ל-N900.

זה עוד תחום שמוקדם מאד מכדי לשפוט. אין עדיין שום מומנטום אמיתי ל-QT, אבל זה עשוי להשתנות כשיתחילו להופיע מכשירי מיגו, וכאשר יצאו מכשירי סימביאן^3 וסימביאן^4 לשוק. היכולות יפות, ואני יכול לומר שלפחות הממשק של היישומים עצמם לא מרגיש כמו ממשק נוקיה רגיל. וזה דבר טוב.

ואם כבר פוקוס: המצלמה

אין ספק שגולת הכותרת של המכשיר היא המצלמה שלו. היא מצלמת תמונות סטילס שנראות מצוין במכשיר עצמו, והוידאו נראה טוב יותר ממה שהצלחתי להפיק בזמנו מהגלקסי S (שמצלם באותה הרזולוציה, 720p). גם בסטילס וגם בוידאו, המצלמה מתמודדת עם אור לקוי באופן נאה מאד. זאת הפעם הראשונה שמצלמת סלולר מתמודדת כשווה מול שווים לעומת מצלמות הפוקט שיש בשוק. זאת מצלמת ב-12 מגפיקסל, והחיישן שלה גדול ואיכותי.

מאד הייתי רוצה להשוות תוצאות של מצלמת הוידאו לעומת זאת של האייפון (אופטיקה פחות טובה, טכנולוגיה יותר טובה) וזאת של הפליפ HD. אבל בסטילס, אין לה מתחרים בעולם הסלולר.

עוד כמה דברים

אני חייב לומר שהשינוי הכי משמעותי בעיני הוא משהו שעשוי שלא להיות משמעותי מאד בעבור רבים מהמשתמשים: הגדרות ה-Data Roaming. כשנסעתי לחו"ל עם הנוקיה E72 שלי, הייתי מבועת מכך שמשהו ירצה להתחבר לרשת לפני שאני אספיק להחליף את כרטיס הסים בכרטיס מקומי, וזה יעלה לי הון. אני משתמש בהרבה דברים שונים שמתחברים באופן אוטומטי. בסימביאן^3, אפשר סוף סוף לעשות בנוקיה את מה שאפשר לעשות באנדרואיד: לומר לו לא להתחבר לרשת נתונים סלולרית מחוץ לרשת הבית. לי, זה קריטי.

דבר נוסף הוא הסוללה: אי אפשר להסיר אותה. כלומר, אפשר, עם מברג וויתור על האחריות. אבל חוץ מזה? לא. נוקיה אומרים שלא צריך להחליף סוללה באמצע היום גם בשימוש מסיבי. אני רוצה להאמין להם, אבל זה מסוג הדברים שחבל לי שחברות אחרות לומדות מאפל. ממשק, זה מה שאתם צריכים ללמוד. וגימור. לא "איך נגביל את המשתמש". בסדר?

לסיכום

N8 יושק בעולם במחיר הזול ביותר שאני זוכר למכשיר דגל של נוקיה. 370 יורו לפני סבסוד ומיסים. זה מה שקצת מציל אותו, כי אחרת קשה לו להתחרות מול האייפון או מול מכשירי הדגל של חברות כמו HTC וסמסונג, שמביאים מערכת הפעלה מתקדמת יותר וממשק נוח יותר. יש לו יתרונות על המתחרים, כגון המצלמה, אולי זמן סוללה, וכיו"ב. אבל הוא עדיין לא גורם לי להצטער על כך שקניתי E72 מתוך מחשבה שאדלג על דור אחד של סימביאן. יכול להיות ששימוש משמעותי יותר ישנה את דעתי. אני מקווה שכן. אבל מדובר במכשיר שהיה הרבה יותר מגניב כשהוא הוכרז רשמית באפריל, מכפי שיהיה כשיצא "עד סוף ספטמבר" בעולם, ומתישהו אחרי זה כאן.

6 מחשבות על “מחשבות ראשונות על שימוש בנוקיה N8”

  1. בפוסט רשמת לגבי מי שאוהב את הממשק של סימביאן, ירגיש בבית עם המכשיר הזה.
    אני שואל, מי אוהב את הממשק ?. אני בעליו של נוקיה 5800, ואמנם אני לא משתמש ממוצע והטלפון הזה עונה על צרכיי, הוא זוועתי בכל הנוגע לממשק.
    לנוקיה יש מזל שה"ברזל" שלהם הוא איכותי אבל התוכנה המותקנת בו ממש לא.
    דוגמא קטנה, עד לפני כחודשיים, כל פעם שהייתי צריך לעבור מעברית לאנגלית במקלדת, הייתי נותן קללה על נוקיה ועל הסירבול שכרוך במעבר הזה (לפחות 3 תפריטים שונים). שמחתי לראות שמישהו המיר את כפתור המצלמה לכפתור שמחליף שפות, אחרת, פרק הזמן של המכשיר אצלי היה מתקצר בחצי.

    1. לעתים קרובות, אנשים אוהבים דברים שהם רגילים אליהם. ואנשים רבים רגילים לממשק של סימביאן, על כל חולשותיו.

  2. כיון שלא יצא לכם באמת לבדוק אותו בשימוש ממושך ולראות אורך חיי סוללות, ולראות את ניהול הקונטאקטים, את ההתממשקות לשירותים, את הצד המקוון של "חנות OVI" ושאר המרכיבים של המכשיר והאקוספירה שלו, אני חושב שיורוקום ניסו רק "לעשות מכה" של יחצ"נות ולא הרבה יותר. סימביאן^3 גם תחיה מעט זמן ותפנה מקום למיגו מN9 ולהמשך סדרה N, ולסימביאן^4 במעגל המוצרים השני. מכאן שאי אפשר היה ללמוד כלום מההצצה הקטנה שנתנו לכם.

    ועדין, איפה נרשמים לערב בלוגרים עם N9? 🙂

    1. וכשהם נותנים מכשיר לשבועיים, הם לא מנסים לעשות מכה של יח"צנות? זה הריקוד: הם רוצים סיקור, אנחנו רוצים מידע. ולשחק עם מכשירים. וסימביאן^3 לא תמות כל כך מהר. נוקיה סבורה שהיא תמכור 50 מיליון יחידות עם סימביאן^3. ייצאו מכשירים עם מערכת ההפעלה הזאת גם אחרי שסימביאן^4 תושק, הם פשוט לא יהיו מכשירי דגל. זכור, מדובר בחברה שהשבוע הוציאה מכשיר חדש עם סימביאן^1, מערכת הפעלה שהיתה צריכה להיעלם לפני חצי שנה.

      1. כשנותנים לך להתרשם מהמכשיר שעה במקום שבועיים, בשבילי זה אומר שיש המון דברים שהם לא רוצים שתתרשם מהם, ולכן אני חושב על זה כ"בליץ" יחצני ולא רציני. הבעיות של נוקיה הן לא מעט בצד של אתר אפליקציות ומוסיקה. הם מדברים על זה שנתיים, וגם אז באיחור עצום אחרי אפל, אבל אני לא רואה שהם מציגים התקדמות. בערב סגור כזה, שבה חווית ה"היכרות" שלכם עם המכשירים היתה קצרה ומכוונת, אני בספק אם היתה יושרה, ולזאת התכונתי.

        1. זה לא במקום שבועיים. זה לפני. נקבל את המכשיר לבדיקה כשהוא ייצא, כמו כל מכשיר. אני דווקא שמח על הזדמנות להתנסות ראשונית, גם אם קצרה. זה משהו שעושים לעתים קרובות מאד בעולם. סוקרי מוצרים ותיקים יכולים לקבל רושם לא רע בכלל מהתנסות קצרה. הרושם הזה לא שלם, והוא לא מוצג כשלם. ואגב, בצד של האפליקציות יש התקדמות. האובי סטור משתפרת כל הזמן, והשתפרה שוב בN8. היא גם מוכרת יותר יישומים כל הזמן. כשהמכשיר הזה יושק, הוא יושק בהרבה מאד ארצות תוך זמן קצר. אז, האנשים מנוקיה שנשלחו לכאן לארוע אתמול בערב לא היו נשלחים לכאן. עכשיו, הם יכלו להגיע.

להשאיר תגובה

