על יום ראשון של איקון מפוצל

היום היה היום הראשון שלי באיקונים. או האיקון המפוצל, או איך שתרצו לקרוא לו. זה עצוב לראות גן סגור, אבל לראות איקון מפוצל זה בעיקר מוזר. שתי חוויות שונות, שתי אנרגיות שונות, במרחק כה מועט זו מזו. אותם האנשים נמצאים – ברובם – בשניהם, אבל התחושה כל כך שונה.

איקון TLV הוא בוגר יותר. רגוע יותר. מופק יותר. יש אנשים שבעבורם זה אייקון בלי הדברים המעצבנים באיקון. או לפחות עם מינון נמוך יותר שלהם. זה האיקון הראשון שבו קיבלתי חבילת שי כמרצה, מה שהיה מוזר ומשמח כאחד.

איקון מבעד למראה הוא צעיר יותר, אנרגטי יותר. תחושה שתוגברה אצלי משמעותית כי הגעתי לשם בדקות לפני זומבי.קון. כלומר, בזמן שבו ריכוז האנשים הגדול ביותר נמצא מחוץ לאולם.

אם רק היה בר במקום הקפיטריה של הסינמטק, הרי שאייקון TLV היה כל מה שאני מבקש בכנס. זה לא האלכוהול, זאת האווירה. כשהייתי בוורלדקון בגלזגו, הבר היה המקום בו ביליתי רוב הזמן, ולא כי שתיתי ללא הפסקה. שם היו האנשים. סופרים ואמנים ואחרים.

ועדיין, חסר לי משהו מהאנרגיה הצעירה שנמצאת ברובה – לפחות ביום הראשון, באשכול. התחושה הזאת, שיש הסבורים שאבדה באיקון בשנים האחרונות. בעיני, היא לא אבדה מעולם. אבל בהחלט ניתן לטעון שהיא מתוגברת כיום באיקון אחד, וחסרה בשני.

באשר לפאנלים שלי, יצאתי מרוצה. בראשון, זיו ואני השמדנו כצפוי את עומרי ושנאת הדוקטור ה-11 שלו. כלומר, עומרי (וניר, ולי, ואחרים) שנכנסו לאולם וליבם מלא באיבה כלפי מופאט וסמית', עדיין אוחזים בדיעותיהם השגויות. אבל ברמת הטיעונים, אני חושב שניצחנו. מצד שני, עומרי חושב שהוא ניצח. מצד שלישי, עומרי טועה.

הפאנל השני, לפני קהל קטן מדי, הכיל את אסף אשרי וגילי בר הילל שהרצו על גבורה נשית. ההרצאות היו מצוינות, אבל קשה לי קצת עם הפורמט. אני מעדיף דיון על הרצאות. בכל מקרה: אסף אשרי! גילי בר הילל! אם לא באתם, אתם קצת פראיירים.

מחר יש לי יום קל, יחסית. ארוע אחד בלבד. אני מנחה וממליץ בארוע המלצות הקומיקס לשנה הבאה. כשאנחנו אומרים "קומיקס לשנה הבאה", זה לא אומר בהכרח קומיקס שייצא בשנה הבאה. זה הקומיקס שתוכלו לקרוא מעכשיו עד אייקון הבא. יהיו שם המלצות למתחילים, למתקדמים, לחובבי מיינסטרים ולאנשים עם טעם אזוטרי. אם אתם אוהבים ספרים וחוברות ואתרים עם מילים וציורים, בואו.

מחר אנסה גם לצלם יותר, כך שבתקווה בלילה הבא יעלה פוסט עם תמונות. אולי גם וידאו. לא מבטיח.

מחשבה אחת על “על יום ראשון של איקון מפוצל”

  1. שנים אני טוען שצריך יותר אלכוהול באייקון!

    מעניין אותי לראות לאן ילך כל הפיצול הזה, כרגע הוא די מוסיף כי יש הרבה יותר דוכנים ואירועים.
    אבל בסוף משהו או מישהו ייפגע מכל מלחמות האגו האלה, השאלה אם אלה יהיו אנחנו הלקוחות, או המנהלים והאגודות?

להשאיר תגובה

