יום שני של איקון (והמלצות הקומיקס שלי)

יום שני היה היום הקל ביותר שלי, מבחינת לו"ז. הייתי צריך להציג שני מרצים, ואז להשתתף בפאנל. פאנל נחמד מאד: המלצות קומיקס.  אני, עופר ברנשטיין, עומרי בר-לב, שלי דובליאנסקי ואורי פינק. לפאנל הוכנה מצגת, ואני מקווה שיעלו אותה לאנשהו. אם לא, ואם אקבל אישור, אני אעלה אותה.

אורי פינק לא מרוצה ממצב הקומיקס כיום

אבל אני לא צריך אישור מאף אחד כדי לחלוק את הרשימה שלי מהפאנל, עם נימוקים בקצרה. (כרגיל אצלי, הקישורים הם קישורי אמזון Associates, ואם אתם רוצים לקנות בלי שאני אקבל כסף, פשוט תחפשו את השם באמזון או בכל חנות שחביבה עליכם יותר. או לכו לקומיקאזה או לקומיקס וירקות).

Fables – כי זה פייבלז. זה מצוין, זה עקבי, וממש בקרוב יהיה גיליון 100. שזה ממש מגניב בשבילנו כקוראים ובשביל ביל ווילינגהאם ככותב. צפו לדיון פייבלז ארוך בפודקאסט כשזה יקרה, עוד איזה חודשיים.

Unwrittenכתבתי כאן כבר על Unwritten, והסדרה רק השתפרה מאז. זאת, בפשטות, הסדרה הטובה ביותר שנכתבת כיום בקומיקס. לפחות הטובה ביותר שאני מכיר. אם יש מישהו שעדיין חושב שמייק קארי נמצא בצל של הסופרים הבריטים המפורסמים ממנו, הרי שהגיע הזמן לשכוח מכך. הוא בשורה הראשונה.

Locke and Key – זיו ואני שוחחנו על סדרת האימה המעולה הזאת בפודקאסט לפני כמה שבועות. זאת סדרה פקחית מאד, כתובה היטב, מפחידה במידה.

Scarlet – כפי שאמרתי בפאנל, יש שני היבטים לבריאן מייקל בנדיס: זה שכותב מיליון חוברות גיבורי על בשביל מארוול, וזה שכותב דברים אחרים. זה שהתחיל בתור יוצר אינדי לפני שנהיה כוכב. את הבנדיס השני לא ראינו מזמן, וטוב לראות אותו שוב, בסדרה על בחורה שמתחילה מהפכה כי שוטר מושחת ירה בחבר שלה.

Secret Six – אני אוהב את גייל סימון. אני אוהב אותה כי כיף לקרוא כל מה שהיא כותבת. כאן, כשהיא כותבת על חבורה לא מתפקדת של רשעי על להשכיר, היא במיטבה. בהערת שוליים שלא ציינתי בפאנל: אם DC לא היו מחליפים אותה ב-JMS בוונדר וומן, יכול להיות שזאת היתה ההמלצה.

I, Zombie – זומבית שעובדת בבית קברות צריכה לאכול מוח כל חודש כדי לא להפוך לסטריאוטיפ זומבי. כשהיא אוכלת מוח, היא מקבלת את הזיכרונות של המת, ויש לה צורך לחקור את המוות. החברה הכי טובה שלה היא רוח רפאים, ויש להן חבר שהוא אדם זאב. זה מגניב. כריס רוברסון הוא איש מגניב. ככותב, וכאדם.

Joe the Barbarian – ג'ו הוא ילד. הוא גוסס מהתקף סוכרת. במקביל, הוא נמצא בעולם פנטסיה שבו נלחמים הצעצועים שלו באויב אפל. ככל הנראה, שני הדברים קורים באמת. ג'ו צריך לקבל החלטות. נכתב על ידי גרנט מוריסון, יוצר הקומיקס החשוב של העשור האחרון. ואולי גם העשור שלפניו. יצאו 7 גיליונות, בקרוב השמיני והאחרון.

Phoenix Without Ashes – הארלן אליסון כותב קומיקס מד"ב. אני אכתוב את זה שוב, למקרה שלא קלטתם: הארלן פאקינג אליסון כותב קומיקס מד"ב. לדעתי, אתם יודעים כל מה שאתם צריכים לדעת בשלב הזה.

Secret Avengers – ולפעמים, צריך פשוט אקשן, אקשן ועוד אקשן. זאת לא היצירה הטובה ביותר של אד ברובייקר הנהדר, אבל היא אולי הכיפית ביותר.

חוץ מהפאנל שלי, לא נכנסתי לאירועים. כרגיל. אבל דיברתי עם המון אנשים, והיה מאד נחמד. בשבילי, איקון הוא בעיקר חוויה חברתית. והחוויה היתה טובה. מחר הוא היום המלא ביותר שלי. ארבעה אירועים ברצף (פרטים כאן). ואני נשאר עד מאוחר לשם שינוי. תבואו, תגידו שלום.

3 מחשבות על “יום שני של איקון (והמלצות הקומיקס שלי)”

  1. זנחתי את פייבלס בחוברת ה – 86 אחרי שהרגשתי שקשת העלילה השניה לא מתרוממת מספיק. לא שציפיתי שהיא תגיעה לרמות עלילת ה – Adversary המופתית, אבל בכל זאת: יצור רשע בלתי מוסבר עתיק שצץ ויוצא נגד הפייבלס? זה.. פשוט מדי. היה איזשהו שינוי מאז? תפניות? לשוב מהר ולהגיע לחוברת ה – 100 יחד עם כל שאר העולם?

  2. רק הערה קצרצרה – Phoenix Without Ashes היה אמור להיות סדרת טלויזיה עד שהרשת חירבה אותה לגמרי. אליסון פרסם את התסריט אחרי עיבוד לספר (חמוד למדי אם כי בלי סוף, מן הסתם).

    1. הסדרה דווקא הופקה ושודרה. קראו לה The Starlost, והיא נחשבת לאחת מסדרות המד"ב הכי גרועות אי פעם בהיסטוריה. אליסון, שפיתח את הקונספט הראשוני ותכנן סדרה שתהיה "מסע בין כוכבים הבא", כ"כ שנא את התוצאה הסופית בעקבות ההתערבות של הרשת (הסדרה היא קנדית), שהוא דרש שבקרדיטים הוא יופיע בתור Cordwainer Bird (שזה שם הקוד שלו לדברים שהוא ממש מתעב אך נאלץ להיות קשור אליהם).

      אגב, שמועות עקשניות טוענות שבעקבות שביתת תסריטאים שהייתה באותה תקופה, חלק מהפרקים נכתבו ע"י תלמידי תיכון (!).

      עוד פרטים על מאחורי סיפור ההפקה (שהרבה יותר מרתק מהסדרה עצמה, ומישהו באמת צריך להעלות עליה פעם איזו כתבה בעברית), ניתן למצוא כאן:

      http://reflectionsonfilmandtelevision.blogspot.com/2008/05/cult-tv-flashback-50-starlost-voyage-of.html

      וכאן:

      http://io9.com/5058268/is-the-starlost-the-worst-science-fiction-series-ever-made

להשאיר תגובה

