סקירה: Samsung Wave

סמסונג וייב (מפרט מלא) הוא חיית כלאיים מעניינת. זה מכשיר עם מערכת הפעלה חדשה, ובהיבטים מסוימים הוא מתפקד כמו סמארטפון מודרני. באחרים, לעומת זאת, הוא בקושי ראוי לשם "סמארטפון". אז איך הגורמים השונים משתקללים למכשיר שלם? המסקנות כאן.

חומרה

אין מה לומר, מדובר במכשיר מרשים מבחינת חומרה. הוא מתכתי, מוצק מאד ביד, ומגיע עם מסך Super AMOLED מעולה. יש לו חיבור אזניות סטנדרטי, וחיבור מיקרוUSB לדאטה וטעינה. המיקרוUSB מגיע עם כיסוי קצת מעצבן, אבל הוא לא מהווה מטרד משמעותי.

חתיך (תמונות: יחצ)

גם ברמת הקרביים, החומרה לא מאכזבת. המעבד הוא Hummingbird, גרסה של אותו המעבד המצוין שיש בגלקסי S. זה מעבד במהירות 1גיגהרץ, ורוב הזמן הוא מאפשר למכשיר לעבוד מהר מאד. למכשיר יש גם מעבד גרפי נפרד, GPS, קישוריות בלוטות' 3.0 וחצי גיגה זיכרון. במילים אחרות, הקרביים שלו מיישרים קו עם המכשירים המתקדמים ביותר בשוק כרגע.

הסוללה של המכשיר עושה עבודה טובה בהחלט. בשימוש מסיבי, הוא מחזיק יום. בשימוש צנוע, הוא מחזיק יומיים.

צילום ומולטימדיה

אני שם את הקטגוריה הזאת בין חומרה לתוכנה, מכיוון שזה אחד התחומים בו השניים קשורים מאד. וגם מכיוון שרמת הגימור שלו שונה משל שאר המכשיר.

הוייב מגיע עם מצלמת 5 מגפיקסל שמצלמת וידאו ב-720p. אבל זהו אחד המקרים שבו לא צריך לשפוט מצלמה על פי המגפיקסל. בדקתי את הוייב לעומת המצלמה של HTC לג'נד ונוקיה E72, ויש פער איכות משמעותי לטובת הסמסונג. המצלמה שלו שקולה מבחינת איכות למצלמות 8 מגפיקסל במכשירים ישנים יותר. יש שני מכשירים בלבד שנמכרים בשוק הישראלי כרגע ומגיעים עם מצלמה טובה יותר: אייפון 4 ונוקיה N86.

טוב במולטימדיה

המצלמה מגיעה עם פלאש LED, שעושה עבודה סבירה, אבל החיישן שלה טוב מספיק כדי שבתנאי ערביים רבים עדיף לצלם בלי פלאש בכלל.

בוידאו, המצלמה של הוייב עוד יותר טובה. המצלמה של האייפון היא היחידה בשוק שטובה ממנה. זה ישתנה כנראה כשה-N8 יגיע, אבל כרגע בהחלט אפשר להלל אותה כמצלמה שעושה את העבודה היטב.

לאחר שצילמתם תמונות ו/או סרט, הוייב נותן לכם לעשות איתם לא מעט. אפשר לערוך תמונות, לערוך תמונות ווידאו לסרט, ואפשר להעלות את התוצר המוגמר לפליקר, פייסבוק וכיו"ב. אפשר גם לשלוח במייל או בלוטות' או בחיבור Allshare, שמאפשר למכשיר להיות שרת מולטימדיה אלחוטי למכשירים תואמים.

גם מוזיקה וסרטים שלא צילמתם בעצמכם מטופלים כאן היטב. יש נגן נוח, שמצטיין ביכולתו לנגן מגוון רחב של פורמטים, כולל MKV ברזולוציית 720p. נגן המוזיקה מצויד גם בזיהוי מדיה, יכולת להרכיב רשימות השמעה וכל דבר אחר שאתם עשויים לרצות באופן סביר.

תוכנה

כאמור, מדובר במכשיר עם חומרה יפה שעושה עבודה מעולה עם מולטימדיה ובעולם מושלם, היתה מערכת הפעלה ותוכנות ברמה מקבילה. אבל אנחנו לא חיים בעולם מושלם. ובעולם שבו אנחנו חיים, מדובר במכשיר שמספק חוויה לא אחידה. בלשון המעטה. זה לא מפתיע. זה המכשיר הראשון שמגיע עם באדה, מערכת ההפעלה החדשה של סמסונג. ומדובר במערכת הפעלה שהיא שילוב של אלמנטים מודרניים לחלוטין עם בוסרות מטרידה.

לא ממש סמארטפון

דוגמה בולטת לכך היא שירותי הפוש השונים של המכשיר. אפשר לקבל בו עדכונים חיים מהמייל, פייסבוק וטוויטר. וזה מגניב. אבל זה לא עובד טוב מאד. המייל מגיע, אבל הפעלת שירותי הפוש מאטה את המכשיר – המהיר מאד, כאמור – משמעותית. חשוב לציין שזאת עשויה להיות בעיה בגרסה העברית. שוחחתי בטוויטר עם מרים ז'ואר, שכתבה את הביקורת (המאד חיובית) על המכשיר באנגדג'ט, והיא לא חשה בשום האטה, בעודה מסנכרנת יותר מחשבון מייל אחד.

וזה נחמד שיש תוכנות טוויטר ופייסבוק, אבל היה נחמד עוד יותר עם היו יישומי טוויטר ופייסבוק *טובים*. מעבר מטוויטר באנדרואיד או בגראוויטי בנוקיה למה שיש כאן הוא חוויה מצערת.

יש כאן גם סינכרון אנשי קשר עם חשבונות מייל כגון ג'ימייל ועם פייסבוק וטוויטר, אבל זה לא עובד מאד טוב. הסינכרון יוצר כפילויות שהדרך היחידה לתקן היא חיפוש ידני של אנשי הקשר על מנת לשלב אותם. בחלק מהמקרים, המערכת מצליחה לסנכרן אנשי קשר לזהות אחת באופן אוטומטי, אבל לא תמיד.

באדה תומכת בוידג'טים, אבל רק אם התוכנה נוצרה כוידג'ט. במילים אחרות, אי אפשר להוסיף למסך הבית קיצור דרך ליישום קיים. וזה מתסכל, כי זה משהו שיש לכל מערכת הפעלה אחרת לסמארטפונים שתומכת בוידג'טים. כשמערכת הפעלה מודרנית נופלת במשהו בסיסי מסימביאן^1, אתם יודעים שזאת בעיה.

המכשיר מגיע עם ממשק טאצ'וויז 3.0, שהוא שיפור לעומת גרסאות קודמות של טאצ'וויז, אבל בעיני הממשק הזה יושב הרבה יותר על אנדרואיד כמו בגלקסי S. כאן, החוויה מזכירה יותר את המכשירים הפשוטים של סמסונג.

חולשה נוספת של המכשיר היא הדפדפן. מדובר באותו הדפדפן שיש כיום במכשירים הפשוטים של סמסונג, והוא אחלה דפדפן לפיצ'רפון.  אבל לעומת מה שתמצאו באנדרואיד או באייפון, מדובר בעגלה.

וכמובן, יש את חנות היישומים. יש בה עשרות יישומים. לא עשרות אלפים. עשרות. מתוכם, יש מעטים שתרצו לנסות. Layar, גרסה כלשהי של באבלז, WeatherBug. אולי איזה יישום פנס.

שורה תחתונה

יש שתי דרכים לבחון את הוייב: כסמארטפון או כטלפון פשוט. כטלפון פשוט, מדובר בפצצה. יכולות המולטימדיה שלו מעולות, הוא בנוי נהדר והוא מצוין באופן כללי. כסמארטפון, לעומת זאת, קשה להמליץ עליו. יש מצב שבאדה תהיה מערכת הפעלה מצוינת בעתיד. גם הדור הראשון של אנדרואיד לא התקרב למה שיש שם עכשיו. אבל כרגע, זה לא מכשיר שהייתי ממליץ למי שרוצה חוויית אינטרנט ויישומים. הוא פשוט לא שם עדיין. וזה אומר שהוא יקר מדי. המכשיר משווק כרגע באורנג' במחיר 108 ש"ח ל-36 חודשים, עם החזר חודשי של 98 למדברים מעל 248 ש"ח. זה מחיר של סמארטפון. זה מה שאורנג' לוקחים על נוקיה E72. זה יותר ממה שסלקום גובים על המיילסטון והלג'נד, שני מכשירים שהייתי לוקח לפני הוייב בלי לחשוב פעמיים, אלא אם המצלמה היתה העדיפות הראשונה שלי. באמת יהיה מעניין לראות כמה יקחו עליו בסלקום ופלאפון, שאמורות להשיק אותו בקרוב.

אז… לקנות? תלוי מה אתם רוצים. אם אתם רוצים מכשיר מגע עם יכולות מולטימדיה מתקדמות, ולא רוצים אייפון4, זאת לא בחירה רעה. אם אתם רוצים סמארטפון, אני לא יכול להמליץ על הוייב.

32 מחשבות על “סקירה: Samsung Wave”

  1. After adamantly refusing a touchscreen phone (just not my thing) I got the samsung monte as a last resort
    It's not exactly like this one but it's quite similar.
    The touchscreen is better than other phones i've seen with the exception of the iphone,
    and the battery really is good (I barely used it abroad except for the camera, and it lasted 3 days)
    But the widget thing is very annoying. It's just not working for me. Seems like a useless tool. Especially since it's a pain in the ass to add or detract any widget

    BTW the wifi is very strong, I was travelling with a friend who has an ipod touch and a lot of times I got networks she didn't. Convenient

  2. שלום רב,

    כמי שנמצא ברשת פלאפון וזקוק למכשיר איכותי, אמין, מצלמה איכותית, נוחות כתיבת הודעות, ועם ישומי דואל האם עדיף לי לקחת את הWAVE או את ה N86 , E75 של נוקיה? לאייפון 4 אין אחריות וביטוח מורחב ובתור אחד שהמכשיר שלו מגיע פעם בשבוע שבועיים לרצפה זהו סיכון גדול מדי. E-72 לא מתחבר למקלדת. תודה

    1. טוב, את E75 אתה יכול לפסול. המצלמה גרועה, המעבד חלש, והמכשיר מבאס באופן כללי. זה משאיר אותך עם N86 והוייב. תכלס, מדובר במכשירים שקולים, למרות שהם מאד שונים. שניהם לוקים במערכת ההפעלה, אבל האחד בגלל שהוא עובד עם מערכת הפעלה ישנה מדי, והשני בגלל שמערכת ההפעלה חדשה מדי. שורה תחתונה? במה נוח לך יותר לכתוב הודעות? מסך מגע, או מקשי חיוג?

  3. תודה. האם יהיה נכון לרכוש מחוץ לפלאפון את הLEGEND או ה DESIRE ולבקש החזר כספי מהרשת? שמעתי שיש דבר כזה האם זה עובד?

    1. זה עובד. לפעמים צריך לשכנע את הנציגים, אבל זה החוק וזה עובד. מגיע לך ההחזר שהיית מקבל על מכשיר מקביל שהם מוכרים. אבל אני לא בטוח האם פלאפון היא החברה הנכונה לזה. המכשיר היחיד שפלאפון נותנת עליו החזר נורמלי הוא אייפון4, והם יכולים לטעון שזה לא מכשיר מקביל. ובצדק. למכשירים מקבילים, ההחזרים הכי טובים שיש בפלאפון הם 40 או 50 ש"ח לחודש. אם אתה ממש רוצה להישאר בפלאפון, אולי כדאי לך לחכות כמה שבועות להגעה של הדזייר HD. זה מכשיר שהמחיר שלו בשוק החופשי דומה לזה של האייפון4. לחילופין, לך על דזייר, אבל בסלקום או אורנג'. ההחזר שם אמור להיות מלא או קרוב למלא. שווה להתקשר אליהם ולשאול איזה החזר מגיע לך בזמן אוויר אם קנית דזייר. אני לא יודע אם צריך לנייד את המספר קודם או לא.

  4. השאלה היא אם יהיה עליו ביטוח מלא בפלאפון. כמו כן קראתי שיש בעיות בעברית במכשירי HTC וזה דיי חשוב לי. אני לקוח עיסקי ותחת שימור לקוחות כרגע. הם נותנים על הוויב למשל החזר מלא בעסקה שלי. אני הבנתי שגם אם לוקחים מכשיר שהם לא מוכרים הם אמורים לתת החזר לפי גובה המחיר שלו בשוק.

    1. תהיה עליו אחריות מהחנות או היבואן. יכול להיות שתוכל לרכוש ביטוח מפלאפון, אבל זה בינך לביניהם לדעתי. אם לוקחים מכשיר שהם לא מוכרים, הם אמורים לתת את ההחזר שהם היו נותנים לו או למכשיר מקביל לו הם היו מוכרים אותו. כלומר, אם אתה קונה מכשיר שהם מוכרים, אתה מקבל את ההחזר שהיית מקבל לו היית קונה אותו מהם. אם אתה קונה מכשיר שהם לא מוכרים, אתה מקבל את ההחזר שהיית מקבל לו היית קונה מהם מכשיר שערכו/מחירו מקביל.

      ובנוגע לשאלתך השניה, עולם הסלולר מתקדם כל כך מהר, שמכשירים שיצאו לפני שבועיים כבר נראים מיושנים ונוראיים. טוב, אני מפריז. קצת. בכל מקרה, אני לא ממש מקור להמלצות על מכשירים שהם לא סמארטפונים, כי הם לא ממש מעניינים אותי. אבל בסמארטפונים, בהחלט אפשר לומר שחדש יותר = טוב יותר. במיוחד כשמדובר באנדרואיד.

    2. אני קיבלתי עיסקה דומה מרשת פלאפון. קיבלתי את הסמסונג ווייב בהחזר מלא (כלומר לא שילמתי עליו כלום), וגם שירות תיקונים ואחריות מורחב לכל תקופת ההתחייבות (36 חודשים). אגב, אם זה רלוונטי: התנאים הם תשלום חודשי קבוע של 255 ש"ח (כולל מעמ) וזה כולל 600 דק' לכל היעדים מחוץ לפלאפון + 5000 דק' לרשת פלאפון + 200 SMS. זה כולל הטבת ניוד של 60 ש"ח ו-10% הנחה. בהצלחה!

      1. שכחתי לציין פרט חשוב – אני לקוח עסקי ונויידתי מרשת אחרת. אגב, מכשיר הווייב מצויין, ואני לא מפסיק להשוויץ בו 🙂

        5 הנקודות שבעיניי הן החוזקות שלו:

        1) צילום (5MP) + וידאו באיכות מצויינת (HD), כולל המון פונקציות (כמו מאקרו, פוקוס מצויין, חשיפה וכו'). יש לו גם יציאה לטלויזיה.
        2) נגן מוזיקה משובח ביותר. מוציא צליל הרבה יותר "נפחי" ועשיר מהנוקיה xpressMusic הקודם שלי.
        3) משחקי תלת-מימד מדהימים (Bruce Lee , Asphalt 5, Darkshrine וכו')
        4) מסך פשוט מדהים. חבר עם אייפון 4 הסתכל עליו ופשוט פער את פיו
        5) הוא אלגנטי ויפהפה, קל וקטן ומחליק בקלות לכיס בלי שמרגישים שיש שם לבנה (בניגוד לאייפון ול HTC desire)

  5. בכלל מכיוון שאני לא כזה פריק של גאדג'טים במלוא מובן המילה אין לי בעיה לקחת גם מכשיר שיצא לפני כשנה אם הוא ידוע כמוצלח וטוב. במקרה כזה אני ארכוש מחנות חיצונית ואקח רק תכנית מתאימה. במידה ויש לך המלצה על כמה אשמח לשמוע.

    תודה

  6. אז על איזה אנדרואיד אתה ממליץ? תן 2-3 אופציות על פי מחירים וגם על מכשיר שיש אולי בפלאפון. בכל מקרה אם אני מקבל זיכוי מלא על ה WAVE עדיין הוא סוג של "התגלחות ראשונה" ? במידה ואני זקוק לו פחות בגלישה והורדות ויותר בשימושי מייל, יומן, הצעות מחיר וכו מה המסקנה?

    1. שאלה חשובה בנוגע למייל/יומן – האם אתה חי בעולם של גוגל? כלומר, ג'ימייל, גוגל קלנדר וכיו"ב. אם כן, אז הדברים האלה פשוט עובדים יותר טוב באנדרואיד. הם עובדים בוייב, אבל כפי שציינתי בסקירה, פוש מייל מאט את המכשיר.

      כרגע, אני לא יכול להמליץ על אף סמארטפון שפלאפון מוכרים כרגע. לא אם אתה לא רוצה E72. אגב, אמרת שהציעו לך את הוייב? זה מעניין, כי הם לא מוכרים אותו עדיין. אתה בטוח שלא הציעו לך את המונטה?

      שלושה אנדרואידים: מוטורולה מיילסטון (הכי זול, עדיין מכשיר סולידי מאד. מסך מגע + מקלדת מלאה), HTC דזייר (מחיר באמצע, מכשיר טוב מאד, אם כי ייראה הרבה פחות מגניב כשהדזייר HD ייצא בקרוב), סמסונג גלקסי S (מכשיר טוב מאד, יקר).

  7. כן אני משתמש רבות בגוגל וגם מסנכרן בין גמייל לאוטלוק שמשמש אותי בתור יומן פגישות.

    מחר / היום הם משיקים את הוויב אצלם וממחר ניתן לשדרג אליו. לגבי ה HTC DESIRE לא ענית לי לגבי עניין העברית. חשוב לי להשתמש בעברית וקראתי שיש בעיות עם זה? לגבי המוטורולה יש לו רמת קרינה גבוהה ואני מדבר דיי הרבה. אני מבין שנוקיה כרגע מחוץ למשחק?

    1. כרגע יש לדזייר עברית שהיא לא מושלמת (ושעולה אקסטרה, ושמספקת תמיכה בעברית ומקלדת בעברית, לא ממשק בעברית). ולא רק לו. זה נכון לכל מכשיר אנדרואיד שלא הושק באופן רשמי. לניופאן היו תוכניות להשיק אותו עם עברית, אבל אני לא יודע איפה זה עומד. זאת בעיה באנדרואיד עד לפחות עד אנדרואיד 3.0, שאמור לכלול תמיכה מובנית בעברית.

      קרינה זה, סלח לי, בולשיט. לאף אחד אין מושג מה המספרים אומרים, כל מכשיר שמושק נמצא מתחת לטווח היסטריה תיאורטי, והקונצנזוס המחקרי הוא שקרינה בלתי מייננת איננה מסרטנת. פחד הוא תעשייה משגשגת. הוא מוכר עיתונים, מביא רייטינג, ונותן לאנשים עבודה בהרצאות. אבל נכון לעכשיו, זה כל מה שיש שם. פחד.

      אני אוהב את הנוקיה E72 שלי. הוא מכשיר מצוין. אבל המכשירים של נוקיה שנמצאים כיום בשוק הם שני דורות מאחורי הדזייר או הלג'נד או הגלקסי S מבחינת מערכת הפעלה. בטח כשמדובר במכשירי מגע.

  8. אז אולי שווה לחכות בנתיים? אני מבין שבכל מקרה אל הWAVE לא כדאי ללכת? לגבי הקרינה אני מקבל את עמדתך. במידה ואני מוותר על מכשיר מגע לבנתיים מה אתה ממליץ? טוב אולי אני אנסה להתרגל ל E72 בכל זאת?

    1. אם אתה רוצה פוש מייל, אני לא יכול להמליץ על הוייב. E72 הוא מכשיר עסקי סולידי מאד. אני אוהב את שלי. אבל אם אתה לא אוהב מקלדת מלאה, אתה לא אוהב מקלדת מלאה. מה שמחזיר אותנו לתחילת הדיון ול-N86. אבל קשה לי להמליץ עליו. המעבד של E72 ישן כיום, אבל המעבד של N86 הוא גם ישן וגם חלש. מצד שני, אם אתה לא הולך להתקין יישומים, הוא אמור לעבוד בלי בעיה. היה נחמד אם היו משיקים בארץ הזאת סמארטפונים חדשים שאינם אייפון.

  9. תסביר לי קצת על המושג פוש מייל ומה מבדיל אותו ממכשירים שאין להם אותו.מדוע זה כה חשוב?
    לילה טוב ותודה רבה

    1. פוש מייל זה כשהמכשיר (או שרת) בודק תקופתית או כל הזמן האם הגיע מייל חדש. זה אומר שאתה לא צריך לבדוק האם הגיע מייל. המכשיר מודיע לך. אם מייל הוא חלק מהחיים העסקיים שלך, אתה די צריך את זה. לנוקיה יש שירות פוש שעובד לא רע בכלל (כיום. הוא מאד השתפר במשך השנה-שנתיים האחרונות). לבלאקברי יש את שירות הפוש המייל הטוב ביותר. במיוחד למי שמשתמש בשרתים שלהם. אבל לכל סמארטפון כיום יש סוג כלשהו של פוש מייל. הפוש מייל של וייב עובד בצד של המכשיר, לא בשרת, והוא מאט את המכשיר. לפחות בשני המכשירים שבדקתי.

  10. בקיצור מתי יוצא אנדרואיד 3.0? במידה ולא משתמשים הרבה מאוד במייל או יותר נכון מבצעים פעולה ידנית ולא אוטומטית כגון שלח/קבל באאוטלוק או בגימייל האם זה קריטי?

  11. בתור משתמש חדש ב WAVE אני חייב לציין שהוא מדהים ללא ספק. אכן, החסרונות שציינת מפריעים, אבל לצרכי גלישה סטנדרטיים/מוסיקה ויומן מקומי, הוא נותן מענה טוב מאוד (בפרט אם קניתי אותו בחו"ל במחיר מצחיק – פחות מ-1600 ש"ח).

    ניסיתי את הפוש-מייל, ולא הרגשתי שהוא מאט את המכשיר (אורנג' הפכו לי אותו לעברי), אבל מדוע שלא לבדוק באתר ג'ימייל עצמו? הממשק של האתר נוח ופשוט, ועדיף לי לא להעמיס הודעות במכשיר.

    אני מקבל הודעות פוש על המתרחש בפייסבוק, וזה נחמד ללא ספק.

    השאלה הגדולה, האם המכשיר יזכה לפריצה, ואז יהיה ניתן להתקין עליו אנדרואיד?! ימים יגידו!

  12. דידי שלום אני בדיוק לפני סגירת עסקה עם פלאפון מסלול סטודנטים על הwave אחרי שקראתי את הביקורת אני קצת מהסס. אני מחפש סמארטפון בגלל חוסר במלאי של iphon4 התפשרתי על הwave. רציתי קצת יותר פרטים לגבי ההגעה של הhtc hd desire אין לי שום בעיה להמתין אך האם זה באמת הולך לקרות, והאם הוא עדיף על הiphn4?

    תודה עידן

    1. תגדיר "יגיע". למפעילות? אין לי מושג. בשוק החופשי הוא כבר נמכר, אם כי במחיר גבוה מדי. אם כבר לחכות, אז לחכות לסמסונג גלקסי S, שאמור להגיע ממש בקרוב, ושדי קרוב לדזייר HD. האם הוא עדיך על האייפון? זה עניין של טעם. בשבילי, כן. אבל רוב הבעיות שלי עם האייפון הן פילוסופיות, לא פונקציונליות.

  13. ‏ שלום
    ‏,‏ רצית לדעת כיום אני נמצא עם הנוקייה ‏E72‏ והוא נוח לי מאוד ומצועין
    אך מאחר והטלפון שלי נהרס נפל למים תיקנו לי אותו יותר נכון החליפו
    השאלה שלי אם אני יכול לפרוץ את המכשחר מאורנג' לסלקום
    מבלי שינעלו לי את המכשיר ‏,‏ ואם זה אפשרי למרות שהמכשיר הוא מהחברהה?‏
    ‏ תודה רבה ולילה טוב

    1. אין בעיה לפרוץ מכשיר. כל חנות סלולר עצמאית תעשה לך את זה תמורת סכום של כמה עשרות שקלים, אולי מאה ומשהו. מעבר לכך, חברות הסלולר מחויבות לעשות את זה, גם בתשלום סמלי של עשרות שקלים.

  14. תגיד, מה עדיף נוקיה C7 , WAVE או גאל'סי ?
    ישלי נוקיה C7 ואני לא ממש מתמצאת חח , אני יותר מתמצאת במכשירי סמסונג טאצ' …
    אז.. מה אתה אומר ? 🙂

  15. אז…. האם אפשר להתקין אנדרואיד בטל' wave כי ב dada אין חנות אפליקציות כמו באנדרואיד וכל מגוון הפונקציות, אני שואל כי נוח לי עם המידות הטובות של הwave

כתיבת תגובה

