חלונות פון 7 מציף את העולם. לא את ישראל

מיקרוסופט חשפה היום את הליינאפ (המודלף להפליא) של מכשירי חלונות פון 7, מערכת ההפעלה החדשה שלה לסלולר. ההכרזה כוללת חמישה מכשירים של HTC, עוד שניים של סמסונג, שלושה של LG ואחד של Dell. מה שראינו במצגת דומה מאד למה שראינו בברצלונה בפברואר, ומה שיצא לי לראות לפני מספר שבועות במרכז הפיתוח של מיקרוסופט בישראל.

 

אי אפשר לומר ש-HTC לא הגיעו מוכנים להשקה (תמונה: יחצ)

 

 

לפחות הוא לא דומה לאחרים (צילום: יחצ)

 

הממשק, כפי שכתבתי בעבר, מוצלח מאד בסך הכל. הוא שונה, הוא מעניין, והוא נעים. הבעיה הגדולה ביותר שאני רואה כרגע היא הבחנה בין המוצרים השונים. AT&T, לדוגמה, משיקה שלושה מכשירים עם מסך גדול, מעבד גיגהרץ, ותווית מחיר של 199 דולר. באנדרואיד יש תלונות על פרגמנטציה של הפלטפורמה, אבל כאן נראה שיש בעיה הפוכה: חוץ מכמה מכשירים עם צורה מעט שונה (במיוחד Venue Pro של דל, המכשיר שכונה בעבר בשם Lightning), קשה למצוא הבדלים משמעותיים בין המכשירים. ונראה שכולם מתמודדים באותו המקום בשוק: הקצה העליון. ישירות מול האייפון ומכשירי הדגל של אנדרואיד. וזה… זה לא יהיה קל.

מצד שני, בסוף הארוע הכריזו שכל המכשירים יקבלו קופי פייסט בתחילת השנה הבאה. זה מ-א-ד משמח, ולפחות מרמז על כך שמיקרוסופט כן מקשיבה. כזכור, החברה לא תכננה לכלול קופי פייסט במכשירים, אבל התגובות החריפות של בלוגרים ועיתונאים שבחנו גרסאות מוקדמות יותר של הפלטפורמה גרמו לה לשנות את דעתה.

נכון לעכשיו, התמיכה של המכשירים בעברית אינה מלאה (יש תצוגת עברית, אין מקלדת). ובפעם האחרונה ששוחחתי עם נציגי מיקרוסופט בעניין, האמירה היתה שלא מוכרזות כרגע השקות שלהם בארץ. אם הפלטפורמה תזכה להצלחה, אני מניח שזה ישתנה. אם לא, אני מקווה שלפחות יביאו כמה יחידות ויתנו לשחק. חברים בניופאן, סאני, ו-LG ישראל, אתם מקשיבים?

דעתי בנוגע לפלטפורמה לא השתנתה: אני חושב שיש לה מקום בשוק. אני חושב שיש לה סיכוי טוב לחדור לשוק העסקי, ולמשתמשי Xbox רציניים. RIM צריכה לדאוג (אני יודע, אני אומר את זה הרבה), אבל תכלס, שוק הסמארטפונים עדיין גדל, והוא ימשיך לגדול. יש מקום לכולם. המבחן יהיה האם מפתחים ירצו לעבוד עם חלונות פון 7. ואת זה נאלץ לחכות ולראות. ביקורות ראשונות על מכשירים יהיו סמן ראשון חשוב.

להשאיר תגובה

