מחשבות מאוחרות – אייפון 4

זה לא הוא, זה אני (תמונה: יחצ)

לפני כמה ימים קיבלתי להתנסות את אייפון 4. נראה לי קצת מטופש לכתוב סקירה מלאה על המכשיר בשלב הזה. אם יש לכם עניין בו, סביר שקראתם כבר סקירות מהארץ או מהעולם. וממילא, לא לקחתי את המכשיר כדי לכתוב סקירה. לקחתי אותו כדי שיהיה לי בסיס טוב להשוואה של מכשירים אחרים למה שממוצב כבר כמה חודשים כסמארטפון מספר 1 בעולם.

בנוגע לנושאים שעולים תכופות בנוגע למכשיר, אני לא חוויתי את בעיות "אחיזת המוות" המפורסמות של האייפון. אולי  בגלל שהשתמשתי בו באיזור המרכז עם סים של פלאפון, שהרשת שלה מאד סולידית איפה שאני גר.

בניגוד להרבה אנשים שסוקרים סמארטפונים, הניסיון שלי עם האייפון די מוגבל. זה אף פעם לא היה המכשיר העיקרי שלי, ומכיוון שיש הרבה יותר אנדרואידים מאייפונים, הזמן המצטבר שלי עם אנדרואיד רב במידה ניכרת על זמן האייפון שלי. אולי בגלל זה, הן נקודות חוזקה מסוימות והן נקודות תורפה בלטו לעיני מאד.

הטוב

סביר להניח שאתם יודעים מה אני הולך לכתוב: הממשק חלק כמו חמאה, המכשיר מהיר, הוא יפה, חוויית הגלישה שלו מצוינת. ואני לא יודע אם שמעתם, אבל יש די הרבה יישומים ל-iOS, מערכת ההפעלה של האייפון. מצלמת הוידאו טובה מאד, ומצלמת הסטילס מהירה מאד וטובה מאד בתנאי תאורה נוחים. זאת אחלה מצלמה לצלמים לא טובים. הוא מעוצב, הוא יפה, והוא מגניב… הוא אייפון.

הרע

אייפון מצלם קופסה של אייפון. זה מאד מטא

מוזר לי עד כמה הטריד אותי שאין לאייפון וידג'טים. יישומוני מסך הבית של אנדרואיד מאד נוחים בעיני, ודי התרגלתי אליהם. אפילו לנוקיה E72 שלי יש יישומי מסך בית.  לאייפון אין באמת מסך בית. יש מסך. והוא… הבית. אבל אין בו תצוגה קונסיסטנטית של מיילים חדשים, או לוח שנה לסקירה מהירה. אלה דברים שקבועים בנוקיה, ושניתן לקבוע באנדרואיד – בין מגוון רב של דברים שאפשר לשים במסך הבית של אנדרואיד. יש התראות על המסך, אבל הן מעט מעצבנות. וידג'טים אוכלים קצת זמן סוללה, זה נכון. אבל אני אוהב שיש לי את האופציה לאכול את הסוללה.

המצלמה, כפי שכתבתי, טובה מאד בתנאי תאורה נוחים. אבל כשמחשיך, היא הרבה פחות טובה. יש לה נטייה לצבוע דברים בצהוב – ובאופן כללי נטייה לצבוע את העולם בצבעים יפים, מה שבתנאים טובים יוצר תמונות יפות, אבל לא מציאותיות – ותחת פנס צהוב, כפי שמצאתי את עצמי מחוץ לבר מצווה של האחיין שלי, יצרתי תמונות של מה שנראה כגרסה החיה של משפחת סימפסון.

שורה תחתונה

אייפון הוא מכשיר נהדר לאנשים שהם לא אני. פרט לפגמים קלים במצלמה ולהיעדר וידג'טים, אין לי תלונות מהותיות עליו. אבל הגן הסגור של חנות היישומים, הצורך להעביר הכל דרך הזוועה ששמה אייטיונז, והעובדה שאפל מקבעת את החוויה למה שאופטימלי בעיניה, ולא נותנת ממש אפשרות לסטות מזה – אלה דברים שאני פשוט לא יכול לשאת. זה מכשיר שאני יכול מאד להעריך, אבל לא יכול לאהוב.

12 מחשבות על “מחשבות מאוחרות – אייפון 4”

  1. בתור משתמש אייפון (אם כי גירסה 3 הענתיקה) שמאוהב במכשיר שלו, אני די מסכים אתך. הסיבה שאני כל כך אוהב את האייפון שלי היא שעבורי יש לו את הממשק הנוח בעולם, כזה שתוכנן מתוך מחשבה עלי, ועל כך אני מוריד את הכובה בפני אפל. מצד שני, כל החסרונות שציינת (ובמיוחד זוועת האייטיונז) הן בדיוק הסיבה שבגללה האייפון ישאר ככל הנראה מכשיר האפל היחיד שלי. כי את המחיר שאני מוכן לשלם עבור ממשק נוח בטלפון שלי אני לא מוכן לשלם במחשב שלי, ולכן האייפאד – על כל מגניבותו – לא ימצא את דרכו לביתי הצנוע. הטאבלא שלי, מן הסתם, יהיה כזה שחופשי מכל מגבלותיה המטורפות של אפל. אבל על האייפון שלי אני לא מוותר. מצד שני, גם לא ממהר להחליף לאייפון 4, המכשיר הארכיאולוגי בן החצי שנה שלי די מספק אותי בשלב זה.

  2. זה עניין של זמן שמישהו יבנה ממשק נוח יותר המבוסס על הזה של אייפון וישחרר אותו בצורה חינמית לכל אלה שיש להם אנדרואיד ביום שזה יקרה לא תהיה סיבה לקנות אייפון

להשאיר תגובה

