האם הגלקסי S יקר מדי באורנג'?

גלקסיה יקרה

השבוע השיקה פרטנר, מפעילת מותג אורנג' בישראל, את הסמסונג גלקסי S. זאת ידיעה משמחת לחובבי הסלולר, כי מדובר באחד המכשירים הטובים – והמצליחים – ביותר בשוק העולמי. אבל אני חייב להודות שהמחיר בו הוא משווק מטריד אותי. הגלקסי S משווק במחיר 4,968 ש"ח. כלומר, 138 ש"ח לחודש במשך 36 חודשים. או 40 ש"ח כפול 36 חודשים לאחר החזר לבעלי חשבון של מעל 249 ש"ח בחודש. אם המספר "4,968" נראה לכם מוכר, הרי שאתם טובים יותר במספרים ממני. וגם זוכרים משום מה את מחיר המחירון של האייפון 4 (בדגם 36 הגיגבייט) באורנג'.

במובן מסוים, זה הגיוני. הגלקסי S מקביל ביכולותיו לאייפון. אבל כשמתבוננים בשוק מחוץ למפעילות, מגלים את הבעיה. בזאפ, מחירי אייפון 4 בדגם 16 גיגבייט נעים בין 3,899 ש"ח ל-5,199 ש"ח. מחירי דגם 32 הגיגבייט? 5,799 – 4,281 ש"ח. הגלקסי S, לעומת זאת, עולה בין 2,844 ו-3,440 ש"ח בזאפ. לפי ההודעה לעיתונות של סאני יבואנית סמסונג השבוע, הדגם שמשווק באורנג' מגיע עם אנדרואיד 2.2, גרסה מתקדמת יותר מ2.1 שתמצאו בדגמים בשוק החופשי. אבל מדובר בשדרוג תוכנה חינמי, שלא אמור להשפיע על המחיר. בטח לא במידה כזאת. והאמור נכון גם לגבי התמיכה המשופרת בעברית.

מדובר במחיר רשמי, ואני יודע שאפשר להשיג מכשירים במפעילות בפחות מהמחירים הרשמיים, עם מבצעים וכיו"ב, או אם אתם לקוחות בשימור. ועדיין, הפער מתמיה. אני חושב שהוא נובע משני גורמים: הרצון למצב את הגלקסי S כמקביל לאייפון, והרצון להרוויח עליו יותר. אבל אני חושב שזאת טעות. זה מכשיר מגניב. אנחנו יודעים שזה מכשיר מגניב (אם כי אשמח לקבל את הדגם של אורנג' לבדיקה כדי לוודא שהמכשיר שלהם מוצלח כפי שהוא אמור להיות). אתם לא צריכים לתמחר אותו באופן בלתי סביר כדי שנאמין לכם שהוא מגניב.

אין לי ספק שהגלקסי S יימכר בסדר גמור באורנג'. פרט לאייפון 4, זה המכשיר המוצלח ביותר שהם מוכרים בהפרש עצום. אבל אם היה מתומחר כמו הוייב (וכן, זה דורש שגם הוייב יתומחר באופן שפוי, כדי שיישמר הפער ביניהם. וכי שפיות זה טוב), הוא היה מצליח יותר מסיבה פשוטה: יותר אנשים היו יכולים להרשות לעצמם לקנות אותו.

אני יודע שהמחיר ירד. אני לא יודע מתי, אבל ככה זה עובד. המחירים תמיד יורדים. אבל אני תוהה האם עד שהוא ירד, הוא יישאר מכשיר כל כך מגניב. דיברתי עם נציגי מפעילות ויבואניות מספיק זמן כדי לדעת שהתשובות שהייתי מקבל מהן הן: יבואנית: "המפעילים קובעים את המחירים" ומפעילה: "אנחנו קובעים מחירים יחסית למחיר שאנחנו מקבלים מהיבואנית". ותכלס, לא אכפת לי מי אחראי. שני הצדדים אחראיים. ושניהם צריכים לעשות משהו בקשר לזה.

5 מחשבות על “האם הגלקסי S יקר מדי באורנג'?”

  1. ידוע שחברות סלולר הם חבורה של גנבים.
    אבל למה להיות טיפש, קנה בכל חנות אחרת ולא בחברה סלולרית פנה לחברה עם תעודת קנייה ומס קנייה וקבל זיכוי חודשי בכל חודש אפילו שלא קנית אצל אורנג' או כל חברה אחרת (לפי החוק החדש של משרד התקשורת).

    אגב, אני עוקב אחרי המכשיר והמחיר המוצע עליו 2,844 לפי ZAP, הוא לא המחיר האחרון ולמי שייש סבלנות יכול להמתין התחרות להיות מקום ראשון בZAP היא דרך המחיר, ולפי השבוע האחרון המלחמה באה לטובתינו התחלנו את השבוע עם 3,000-2,980 בערך וכרגע הוא עומד על 2,840. אז אני אומר בפה מלא המחיר הוא לא האחרון המתנה של חודש תוריד אותו למחירי רצפה.

    המלחמה בZAP היא המקום הראשון המחיר הנמוך ביותר, המלחמה היא בין עשרות חנויות כך שאנחנו מרוויחים רק שימו לב, ברגע שהחלטתם לקנות את המכשיר דרך אחת החנויות בZAP שלא יעבדו עליכם! ברגע שאתם נכנסים לאתר כלשהו בדקו את אמינותו יש אפשרות דרך ZAP להלן "קנייה חכמה", עוד משהו, שימו לב מה מבין ה-5 חנויות הממקומות למעלה מציעות לכם עם המכשיר, יש חנויות שיציעו לכם מתנה כגון "מטען לרכב, מגן מסך" וכו'… ויש חנויות שיבקשו עוד כסף כדי להגדיל את הרווח על עדכון תוכנה (כמובן שייש חנויות שלא גובות כסף) לפני כל קנייה שלכם בכל הקשור לפלאפון שימו לב שלא עובדים עליכם ולוקחים לכם כסף מיותר כגון "עדכון תוכנה" (מה שהם בד"כ ינסו לעשות).

    שתיהיה לכולכם קנייה מהנה!

    1. "כל חנות אחרת" מוכרת גלקסי S עם עברית חלקית ואנדרואיד 2.1. ובלי אחריות מפעיל או יצרן. אם סאני היו משווקים את המכשיר בשוק הפתוח במחיר סביר, הייתי ממליץ לעשות את זה. אבל לצרכנים רבים נוח יותר לקנות מהמפעילות גם כשאין הבדל במכשירים עצמם. וכאן יש.

  2. מעוניין במכשיר גלקסי-האם הוא משמש גם כמכשיר כף יד
    והאם הוא עולה על האייפון
    ומה לגבי-HTC
    תודה מראש

כתיבת תגובה

