נוקיה לוקחת את סימביאן בחזרה

חוזרת הביתה לנוקיה

חלוקת תפקידים חדשה בין נוקיה ומוסד סימביאן בניהול מערכת ההפעלה. נוקיה לוקחת בחזרה את האחריות על פיתוח מערכת ההפעלה, בעוד סימביאן תנהל את רשיונות הקוד הפתוח.

בעיני, זה רעיון טוב. אני נותרתי אחד המאמינים האחרונים בסימביאן בגלל מפת הדרכים של מערכת ההפעלה, אבל הפיתוח היה אטי מדי, ודברים מסוימים לא הופיעו בגרסאות בהן היו אמורים להופיע. זה גרם לפער ההולך וגדל בין סימביאן לבין מתחרים כמו אנדרואיד ו-iOS.

מכיוון שסימביאן איבדה את רוב היצרנים שאינם נוקיה, ההחלטה להכניס את הפיתוח לתוך החברה הגיונית בכל מקרה. הטיעון "חברות לא ירצו לתת את השליטה במערכת ההפעלה שלהם למתחרה" לא ממש מחזיק מים כשהמתחרים ממילא לא רוצים את מערכת ההפעלה.

מכאן והלאה, יש שתי אפשרויות, וכרגע נראה ששתיהן סבירות כמעט באותה המידה:

1. נוקיה ממשיכה לפתח את סימביאן כדי להפוך אותה למערכת הפעלה תחרותית, במיוחד לעומת פיצ'רפונים, ופחות כמתחרה בהיי אנד. זה המסלול הנוכחי, והצעד הזה בהחלט יכול לקדם אותו.

2. נוקיה מנווטת את סימביאן לסוף חייה, וממשיכה עם סדרה 40 בחלק הזול יותר של השוק בעוד מיגו תופסת את המקום המיועד לה בכל מקרה בראש פירמידת המכשירים של החברה.

אם נוקיה תאיץ משמעותית את העבודה על סימביאן, תקלוט לתוכה אנשי פיתוח ותהפוך את מערכת ההפעלה למתחרה, אפשרות 1 יכולה לעבוד. סימביאן^3 נמצאת גם כעת במרחק שנות אור ממערכות הפעלה בסיסיות מבוססות ג'אווה, ועם עוד שיפורים היא יכולה להתחרות גם באנדרואידים בלואו אנד, היכן שדרישות המערכת של אנדרואיד מתנגשות עם החומרה המוגבלת של המכשירים. זה עובד גם עם אסטרטגיית QT של החברה, במסגרתה ישומים שיפותחו בסביבת הפיתוח יעבדו במכשירי סימביאן ומיגו כאחד.

 

5 מחשבות על “נוקיה לוקחת את סימביאן בחזרה”

  1. השאלה הגדולה היא: כמה זמן יעבור עד שנוקיה תוציא טלפון אנדרויד
    אין להם הרבה סיכוי להדביק את הפער ועם כל ריליס כזה הם משחררים עוד יריה לכיוון הרגליים.
    מתישהו גם הם יבינו ש if you can't beat them, join them

    1. זה באמת מאמר מצוין, והוא תואם את מה שאני יודע על העבר – והעבר הקרוב – של סימביאן. אבל אם לשפוט לפי ההצהרות וההתנהלות הציבורית של נוקיה מהתקופה האחרונה, נראה שהם כבר מיישמים את הלקחים. נוקיה וורלד האחרון היה יותר כנס מפתחים מכל דבר אחר, ואני חושב שזאת הפעם הראשונה שניתן לומר את זה על נוקיה וורלד. ואם Qt היא לא מרכז פעילות התוכנה של נוקיה כרגע, הרי שזה אומר שהחברה, וכל נציג שלה עמו דיברתי בשנה האחרונה, משקרים ללא הכרה.

  2. שלום דידי,
    יש לי מספר שאלות וחוסר הבנה בכל עניין מערכות ההפעלה, פשוט דעתי שונה מהקצה לקצה האחר של הדעה המקובלת.
    משום מה אני חושב שS3 נהדרת. אני יודע שקשה לקלוט את זה אבל כן, נהדרת.
    ואני אסביר:
    התפיסה של סמארטפונים, משום מה הלכה בזמן האחרון מטלפון חכם לטלפון מתחכם ויש הבדל גדול.
    אני מאוכזב גדול שמשתמש ב N97 ועדיין, אחרי שהחזקתי כמה שבועות אייפון ושיחקתי באנדרוייד, אני לא מוצא שהם תחליפים נורמלים למי שצריך להשתמש בטלפון שלו גם לשימוש בעסק.תקשורת עם יותר ממחשב אחד, שמירת קבצי אופיס, שימוש בקבצי אופיס, שליחת סמסים דרך המחשב, סינכרונים, גיבויים, לוח שנה (באייפון אין אפילו שבוע).
    אפילו מסך הבית המיושן מאד של סימביאן 1 נותן גישה בלחיצת כפתור בודדה לכל מה שמופיע על המסך בברירת מחדל:
    שעון, גע ונכנסת. התראות? גע ונכנסת. בלוטות'? גע ונכנסת. סמס חדש (סימן המעטפה)? גע ונכנסת.
    וכמובן הווידג'טים המאד פונקציונאליים.
    עכשיו, באמת שהנראות של המסך, זאת אומרת הממשק, די ענתיקה.
    ורציתי להחליף כי אני מחליף כמעט כל שנה גאדג'טים, אבל אחרי ששיחקתי עם האייפון וגם הלכתי וביליתי שעתיים באיי דיגיטל, הבנתי שהוא פשוט לא מתאים לעניין.
    האייטיונס הזה שעומד שם ותקוע הורס הכל.
    בכלל, אם אני רוצה לראות את היומן של הפלאפון על מסך המחשב אין בכלל אופצ' כזו. רק דרך יומן תוכניתי דוגמת אאוטלוק וכו.
    כמובן כל עניין שמירת הסמסים למי שזה חשוב לו וכו.
    בקיצור, אני מקווה מאד שיזליגו מהר מאד את פיצ'רי ה S$ לתוך ה -3.
    ואני באמת לא מבין מה הקטע של נוקיה עם המעבדים.
    וחוץ מזה למה אייפון ואנדרוייד לא מנסים להבין את השוק של מי שאוהב גאדג'טים אבל גם מנהל עסק.
    שאלה נוספת ומעניית זה מה יהיה עם WP7, למיקרוסופט בהחלט יש עניין עם עבודה מול מחשב ועם עסקים…

כתיבת תגובה

