סקירה: סמסונג גלקסי טאב

כן, עידן הטאבלטים מתחיל להתהוות. אחרי האייפד, מגיע Samsung Galaxy Tab. בדיוק חצי ממנו בגודל, בערך באותו המחיר. והוא אחת הסיבות המרכזיות לכך שלא היו כאן כל כך פוסטים לאחרונה. ליתר דיוק, העובדה שמסך 7 אינץ' הוא דרך מעולה לשחק אנגרי בירדס אחראית במידה רבה להיעדר הפוסטים.

אבל מדי פעם עשיתי הפסקה בהטלת הציפורים על החזירים וניסיתי גם יכולות אחרות של המכשיר. ויש לי מסקנות.

מערכת ההפעלה: אנדרואיד מגודל

מעולה להשלכת ציפורים

ודאי קראתם ושמעתם שאפילו גוגל סבורה שאנדרואיד, במצבה הנוכחי, אינה מערכת הפעלה טובה למחשבי לוח. וזה נכון, במידה רבה. הממשק לא ממש מותאם למימדים, ולא מנצל את הנדל"ן הנוסף באופן אינטליגנטי או מועיל. תכלס, זה גלקסי S מגודל, עם מצלמה פחות טובה.

אבל הממשק של סמסונג משפר את המצב במעט, ויש ישומים מובנים – כמו לוח השנה – שמנצלים את המסך הגדול יותר באופן מוצלח מאד. חבל לי שחוויית המייל לא משודרגת באופן משמעותי, במיוחד לאור מה שאפל עשו באייפד.

מכשיר לצריכת מדיה

תרומה משמעותית אחת של סמסונג למכשירי האנדרואיד שלה היא התמיכה בקודקי מדיה רבים. כך, ניתן להשתמש במכשיר לצפיה בסרטים בפורמט MKV, לדוגמה. בקובץ שהורדתי למטרות הבדיקה, הוידאו נוגן באופן חלק, איכות הסאונד היתה סבירה גם ברמקול, והאפשרות להוספת סימניות בתוך הוידאו היתה משמחת.

הוא בהחלט גם מכשיר נחמד לצפיה בתמונות. כמכשיר לשמיעת מוזיקה הגלקסי טאב מגודל במידה מעט גרוטסקית. התקנתי עליו את Listen, תוכנת הפודקאסטים החביבה של גוגל, אבל מצאתי את עצמי חוזר לתוכנה של נוקיה ב-E72 שלי. זה פשוט מכשיר גדול מדי לאוזניות, אם לא מדובר במשהו שצופים בו.
בזמנו כתבתי שהאייפד הוא המכשיר הטוב ביותר שהומצא לקריאת קומיקס ולהעברת זמן בשירותים, והגלקסי טאב מתקרב אליו בתחום הזה. ובאמצעות יישום קינדל שהתקנתי בו, יכולתי לקרוא את הספרים שלי במיטה, כשהקינדל שלי היה זקוק לאור חיצוני.

מכשיר לצריכת מדיה חברתית

זאת הפלטפורמה לטוויטדק

מעבר להיותו נגן מוצלח של כל מיני פורמטים, חייב להיות יתרון כלשהו לכך שהדבר הזה מחובר כל הזמן לאינטרנט, נכון? ובכן, כן. הוא בסדר גמור לקריאת מיילים (אם כי, כאמור, יכול היה להיות טוב יותר), והשיפורים שנערכו לאחרונה ביישום האנדרואיד של פייסבוק בהחלט משפרים את המצב גם כאן. אבל הכוכב האמיתי מבחינתי היה טוויטדק. מדובר ביישום שאני מחבב לדסקטופ (למרות שהוא רעב מדי למשאבי מערכת), ולא אוהב במיוחד בניידים. אבל בטאב, הוא מצוין. היכולת להתעדכן בנעשה בטוויטר, פייסבוק ובאז ביישום אחד, שמבליט הודעות אלי או בקבוצות בהן אני חבר, היא אולי הסיבה המרכזית לכך שהייתי שוקל בנסיבות כלשהן לרכוש את הטאב.

לא מכשיר ליצירת מדיה

המצלמה בינונית. מכל הבחינות. איכות התמונות לא משהו, ותכלס, זה פשוט מכשיר גדול מכדי שיהווה מצלמה נוחה. המקלדת לא רעה, אבל היעדר התמיכה בעברית במקלדת Swype המהירה מבאס. היישום של וורדפרס לאנדרואיד עובד טוב, אבל זה לא מכשיר שבו סביר שארצה לכתוב פוסטים ארוכים. זה עניין של טעם, כן? אני בהחלט מודע לקיומם של אנשים שממש נוח להם להקליד על מסך מגע. אני לא אחד מהם. אני צריך מקשים. אני אוהב מקשים. המקלדת הוירטואלית היא סבבה להודעות טוויטר ועדכוני פייסבוק, אבל לא מעבר לכך.

ווב

אין מה לומר. מסך גדול יותר + פלאש + דפדפנים חיצוניים (אני השתמשתי בפיירפוקס ובדולפין HD) = חוויית אינטרנט טובה יותר. אני בחרתי להפוך את הפלאש לזמין על פי דרישה בדולפין, כך שהוא לא הפריע למהירות של הדפדפן. כשרציתי אותו, הוא היה שם. והוא עבד היטב. את פיירפוקס כיוננתי כך שיעמיד פנים שהוא הדפדפן הדסקטופי, כך שאתרים שגרסת הוואפ שלהם מפגרת ובלתי שמישה (אני מתבונן בכם, סי.בי.אס ספורטס) עבדו לי היטב. יכולתי לעקוב אחרי קבוצות הפנטסי שלי ולשנות הרכבים. מעבר לזה, אני באמת לא צריך שום דבר.

חומרה וביצועים

ידידי דניס ויטצ'בסקי כתב בוואלה!TECH שהטאב אטי. אני יכול רק להניח שנתנו לו יחידה דפוקה. כי דניס יודע להבדיל בין "מהיר" ו"אטי", והמכשיר שאצלי הוא מהיר. זה לא מפתיע. יש כאן אנדרואיד 2.2 (הגרסה המהירה ביותר של אנדרואיד) על מעבד שמקביל לזה של הגלקסי S. הוא אמור להיות מהיר. אם הוא לא מהיר, יש כאן בעיה. הסוללה מחזיקה כשש שעות של שימוש. זה אומר שהמכשיר בדרך כלל שרד יום עבודה, כי זה לא סלולרי, ולא עשיתי בו שיחות וידאו. זה לא מכשיר לטיסות טרנס אטלנטיות, והוא לא יכול להתחרות באייפד (ובטח לא בקינדל), אבל הוא עובד מספיק.

שורה תחתונה

הגלקסי טאב הוא מכשיר מוצלח מאד, בתור משהו. זה לא תחליף למחשב, זה לא תחליף לנטבוק, זה לא תחליף לסלולרי, אלא אם אתם רוצים להוציא את כל יכולות הסמארטפון למכשיר אחד (הטאב) ולעשות שיחות במכשיר פשוט כלשהו. זאת מכונה מצוינת לצריכת ווב, מדיה חברתית וסרטים, ובהחלט קל יותר לשלוף את המכשיר מהתיק או מכיס גדול מאשר לשלוף את הנטבוק. אם מישהו היה נותן לי אותו במתנה, הייתי משתמש בו. אבל לא הייתי מוציא עליו את הכסף. זה עדיין דור מוקדם מאד של עידן הטאבלטים, והדורות הבאים יהיו מותאמים יותר. כשאנדרואיד 3.0 תצא בשנה הבאה, הזירה הזאת תתחמם עוד יותר. כרגע? אם יש לכם כסף פנוי, ואתם רוצים בדיוק את מה שהמכשיר הזה נותן, הוא בהחלט מספק את הסחורה. ואם כל מה שאתם רוצים הוא לשחק אנגרי בירדס, זה המכשיר בשבילכם.

3 מחשבות על “סקירה: סמסונג גלקסי טאב”

כתיבת תגובה

