דרושים מפתחים ו/או פידבק ליישום סלולרי לטובת הציבור

עלה לי רעיון בזמן קריאת הפוסט הזה באתר "הכצעקתה". והנה הוא: יישום סלולרי שמצלם וידאו ומעלה אותו אוטומטית לאתר – נאמר, ערוץ ביוטיוב – מבלי להציג אותו. אם הוא לא מקבל הוראת עצירה – שצריכה להיות מוגנת בסיסמה – תוך עשר דקות, הוידאו עולה.

למה זה טוב? לתרחיש הבא: מקרה הטרדה הופך לאיום. היישום יכול לספק אמצעי לאיום חזרה. "אני מצלמת אותך עכשיו. אם משהו קורה לי או למכשיר בדקות הקרובות, הוידאו יעלה. המשטרה רואה את הסרטונים שעולים לאתר. אם תעוף מכאן, זה לא יעלה".

אני חושב שהעובדה שמדובר באיום בר מימוש, ולא בהעלאה אוטומטית, היא חלק חשוב. כי לפעמים מצבים הם עמומים, ולא ברור האם נכון להעלות וידאו לרשת של מישהו שאולי עושה משהו שחוצה את הקווים המוסריים ו/או החוקיים ואולי לא. אבל בדיעבד, בדרך כלל יודעים. או יודעות, ברוב המקרים.
חשבתי לקרוא לזה "כצעקתה", על שם האתר. אבל זה כבר תלוי בכך ששיר ושאר מפעילות האתר יחשבו שזה רעיון טוב. היישום הזה צריך להיות חינמי, וצריך להיות נטול פרסומות. זה לא פרויקט שמישהו ירוויח ממנו כסף.

אני חושב שזה יישום שניתן לבנות בלי יותר מדי בעיות לכל הפלטפורמות הסלולריות הגדולות. אפילו למכשירי ג'אווה פשוטים יש כיום אפשרות להעלות סרטונים ליוטיוב או לפייסבוק.

אשמח לשמוע דיעה של אנשים על הרעיון. ישים, לא ישים. חכם, דבילי. מעשי בשטח, לא מעשי.

9 מחשבות על “דרושים מפתחים ו/או פידבק ליישום סלולרי לטובת הציבור”

  1. רעיון מעולה, עם המון שימושים מעבר לשימוש הראשוני שהצגת (כולל התגוננות מחיפושים לא חוקיים, התמודדות עם רשויות החוק).

    thumbs up!

    1. חשבתי על זה, ואני חושב שברגע שיש יישום קיים, אפשר לעשות וריאנטים שלו. אבל באופן טבעי, כדי שהיישום יהיה אפקטיבי באמת, המיקום אליו הוידאו נשלח הוא חלק מהותי מהעניין. תודה.

  2. גם לי עלה רעיון לפני חודש
    אני כבר התחלתי לעבוד על הקוד ב-rhodes
    הבעיה אחי גדולה – שיש הבדל ענק בין חווית שימוש בין מכשירים
    לא רק בין טאצ' ולא טאצ' .
    על פי משה למדתי עד היום – שימוש באותו תוכנה (לדוגמה – foursquare ) הוא מאוד משתנה בין אי-אוס לאנדרויד.
    הקודינג – זה לא בעיה , פיתוח של קונצפט ואלגוריטם להתחברות לתוכניות קיימות הקשה. רק על-פי סטיסטקה קיימות כ-450 אלף תוכניות לאי-אוס, אנדרויוד , סימביאן וחולונות

  3. רעיון נפלא.
    אני יכולה להגיד שבתור בחורה הדבר הזה כבר יגרום לי להרגיש יותר בטוחה כשאני מסתובבת לבד בלילה.

  4. אוקי, הגבתי לפני שקראתי לעמוק את תיאור התוכנה.
    אני עדיין חושב ש qik נותן מענה טוב, מאחר ואפשר להבהיר לתוקף שהוא מצולם, וזה מועלה לרשת.
    זה יוכל לשמש כראיה, וזה גורם מרתיע.
    לצערי, אני לא יודע עד כמה אפשר לצפות מהמשטרה (או מהציבור) לפקוח עיניים על ערוץ יוטיוב מסויים, כך שעזרה בזמן אמת אולי זה לא ייתן בכל מקרה.

  5. חשבתי על זה קצת, ולדעתי זה קצת יותר מסובך טכנית ממה שנדמה לך (או לפחות ממה שהצגת כאן). ספציפית אני מדבר על החלק של: "אם משהו קורה לי או למכשיר בדקות הקרובות, הוידאו יעלה". בשביל שהאיום הזה יהיה אפקטיבי, יש צורך ביותר מהגנת סיסמה. הנה כמה דרכים למנוע את שליחת הסרטון: לכבות את האפליקציה, לכבות את המכשיר, להוציא את הבטריה וכמובן, לתכנת את המכשיר מחדש בעזרת לום ברזל.
    לטעמי, הדרישה הטכנית צריכה להיות, סרטון מועלה בזמן אמת לשרת חסוי (כלומר כזהש אף-אחד לא רואה את תוכנו) והוא זה שיפרסם את הרטון אוטומטית אלא אם הוא יקבל הודעה שאומרת לו אחרת (שהאופציה הזו צריכה להיות מוגנת בסיסמה) תוך פרק זמן מסויים. זה כמובן פתרון יותר מסובך טכנית (צריך שרת יועודי, וכו').
    נקודות אחרות שעלו אצלי נראות לי הרבה פחות עקרוניות.

כתיבת תגובה

