סקירה עם וידאו: HTC Desire Z

מעטים המכשירים שהכרזתם הלהיבה אותי כמו הדזייר Z של HTC. כחובב מקלדות ותיק, זה נראה כמו מכשיר החלומות שלי. מסך גדול, מעבד חזק, מקלדת מלאה וגדולה. בימים האחרונים יצא לי לשחק איתו, ועכשיו אני מגיע לענות על השאלה הקריטית: האם זה הסמארטפון הטוב ביותר בשוק לחובבי מקלדת?

הצד הפיזי

קצת לבנה, אבל בנוי היטב. תמונות: GSM-Israel

נתחיל בהיבט המצער ביותר של המכשיר: מדובר בלבנה. בעידן של מכשירים דקיקים וסקסיים, הדזייר ז נראה עבה במידה קצת מזעזעת. אני מבין למה הוא כזה עבה. המקלדת, הקרביים החזקים, כל אלה. ועדיין: לבנה. לבנה במשקל 180 גרם. מצד שני, קשה לטעון שאין תמורה לגודל.  המקלדת גדולה ונוחה מאד והגודל של המקשים סביר בהחלט. הייתי שמח אם המקשים היו מובלטים מעט יותר, אבל זאת בהחלט מקלדת שאפשר להתרגל אליה ולהקליד בה במהירות. המיקום של מקשי הפונקציה והשיפט בשני צידי המקלדת מקל על השימוש בהם, במיוחד כשרוצים להקליד מספרים עם מקשי הפונקציה. ויש גם שני מקשי חומרה שנתונים להגדרת המשתמש, לכל יישום שתרצו. זה נחמד.

קראתי כמה ביקורות שליליות על מנגנון הסלייד, אבל אני חייב לומר שלא חוויתי איתו בעיות. הוא חזק במידה, אבל גם לחיץ במידה. מצד שני, אני תוהה האם סליידר זה לא קונספט שזמנו קרב. בעולם סמארטפונים בו הכל עובד כל כך מהר, הצורך לפתוח מקלדת נהיה מעט מבאס, במיוחד אם לא מדובר על הקלדת טקסט משמעותי, כי אם כתובת אתר. למרות שהמקלדת הפיזית טובה בהרבה מהוירטואלית, כמה וכמה פעמים מצאתי את עצמי מתעצל לפתוח את המכשיר.  ואני רוצה להזכיר: אני פנאט של מקלדות פיזיות.

5 מגפיקסל. פלאש LED

איכות הבנייה הכללית של המכשיר טובה מאד, כפי שניתן לצפות ממכשיר דגל של HTC. קל להוציא את כיסוי הסוללה, ומיקום הכפתורים והחיבורים השונים הגיוני. מה פחות הגיוני? המשטח האופטי. זה מכשיר מגע עם מקלדת פיזית. באמת צריך לבזבז מקום ואנרגיה על משטח אופטי? זה הכפתור היחיד בקדמת המכשיר שהוא לא כפתור מגע, ואני לא מבין למה הוא שם.

הקרביים

HTC עשו משהו מעניין עם הקרביים של הדזייר Z. יש לו מעבד במהירות 800 מגהרץ בלבד, בניגוד לגיגהרץ הנהוג כיום במכשירים ברמתו. אבל זה מעבד 800 גיגהרץ חדש וחזק יותר, שאמור לתת ביצועים מקבילים לסנאפדרגון 1 גיגהרץ הרגיל, בעודו צובר פחות חשמל בגלל מהירות השעון הנמוכה יותר. בבדיקות שלי, הטענות האלה נכונות למחצה. הביצועים טובים, אבל בזמן הסוללה לא ראיתי שיפור משמעותי. למעשה, אם טוענים אותו מהמחשב, זמן הסוללה שלו מזעזע גם לאחר שהוא טוען שהוא נטען במלואו. טעינה מחשמל ישיר עובדת טוב בהרבה. במהלך השבוע בו המכשיר היה אצלי, הוא קיבל שדרוג Over The Air לאנדרואיד 2.2.1, ששיפר את זמן הסוללה משמעותית. כעת, הוא בהחלט סוגר יום עבודה אינטסיבי, עם קישוריות נונסטופ ועדכונים למייל ורשתות חברתיות.

חוצמזה, יש לו גיגה וחצי אחסון פנימי וסלוט לכרטיס SD, מקלט GPS, קישוריות וייפיי B/G/N, מה שאומר שהוא עומד במהירויות הויפי הגבוהות ביותר שיש כיום, ותמיכה ב-HSPA, כך שמהירות הקישוריות הסלולרית יפה גם היא.

המצלמה סבירה בהחלט. 5 מגפיקסל עם וידאו 720p. זה לא היי אנד כיום, אבל זאת מצלמה סבירה, עם זיהוי פנים ואוטופוקוס שעובדים טוב.

אולי החיסרון הבולט ביותר של המכשיר, שיהיה רלוונטי רק לחלק מכם, הוא הרמקול. בין אם מדובר בשיחות או במדיה, הרמקול חלש מדי ולא ברור.

תוכנה

סנס על אנדרואיד 2.2

פרט למקלדת, הדבר השני שממש רציתי לבדוק כאן הוא איך עובדת אנדרואיד 2.2  עם סנס, הממשק של HTC. הציפייה היא, כמובן, שמערכת ההפעלה תעבוד טוב יותר מהגרסה הקודמת, כי 2.2 כללה קפיצה משמעותית במהירות. התוצאה? ככה ככה. זה מהר יותר, אבל לא באופן דרמטי. הייתי שמח לראות נקסוס חדש של HTC, רק כדי לראות מכשיר שלהם בלי סקין. זה לא שסנס לא טוב. סנס הוא מצוין. אם אתם חדשים לאנדרואיד, או משדרגים ממכשיר סנס ישן יותר, זאת חוויה מעולה. אבל מי שלמד לאהוב יישומים חיצוניים לטוויטר, לדוגמה, עשוי להתעצבן מהכפילות של טוויטר של סנס, טוויטר של טוויטר, וטוויטר של טוויטדק. אני לא צריך ששלוש תוכנות יספרו לי שמישהו הזכיר אותי. אפשר לבטל את האזכורים האלה, כמובן. אבל זה לא משהו שכולם יודעים לעשות.

אני גם לא מת על הדרך בה סנס מנהל את אנשי הקשר. אני לא רואה צורך לייבא את אנשי הקשר שלי מהסים כדי שניתן יהיה לסנכרן אותם עם אנשי קשר מגוגל ופייסבוק. ואם צריך, אז שזה יהיה שקוף או שתהיה התראה כלשהי.

מבחינתי, אנדרואיד נטו מנצח את סנס בנקודות. זה לא נוק אאוט כמו לעומת טאצ'וויז של סמסונג או בלר של מוטורולה. אם הייתי עובר מ-HTC ל-HTC, הייתי מאושר מהעקביות, אני מניח. וזה בהחלט נחמד שהרבה פונקציונליות נוספת באה עם המכשיר. אני מעדיף להתקין את היישומים שלי, אבל כשאין לי סנס אני מצטער על היעדרם של חלק מהיישומים והווידג'טים של HTC.

שורה תחתונה

כן, זה הסמארטפון הכי טוב עם מקלדת שיש בשוק כיום. אבל הוא עדיין מצליח טיפה לאכזב. הוא סוס עבודה, ומכשיר שעושה הכל וכל זה. אבל הוא גורם לי לחשוב האם אני מתחיל להיות בשל למכשיר שכולו מגע. או משהו כמו האטריקס של מוטורולה, שמגיע עם מעגן שהופך אותו לנטבוק. אני מודע לכך שזה לא הוגן: האטריקס הוכרז בשבוע שעבר, וייקח זמן עד שייצא לי לשחק איתו ולראות האם הוא – כמו הדזייר Z – נופל במציאות ממה שהיה לי בראש – ובכל זאת: רוב הזמן, אולי לא צריך מקלדת?

המכשיר הושאל לבדיקה באדיבות חברת Dim Phone.

2 תגובות על ״סקירה עם וידאו: HTC Desire Z״

  1. חיפשתי השבוע סקירה שלך על המכשיר והתפלאתי איך הוא לא נפל לידייך עדיין בתור חובב מקלדות.
    בדיוק אתמול קניתי אותו (גם מדים פון), מעבר חד מה- E71.
    אחרי יום וקצת אינטנסיבי לא נותר לי אלא להסכים עם כל מילה.
    במראה הוא בלטה ואני מקווה שקייס סיליקון צבעוני שהזמנתי היום מאמאזון יצמצם קצת את השוק. יש הרבה שמגדירים את העיצוב שלו כיוקרתי וזה אולי נכון, אבל יוקרתי או לא הוא לא הילד הכי יפה בכיתה. ה- E71 שלי לבן ואלגנטי, ה- HTC פשוט אפור ומשעמם וברגע שמוסיפים לו גם את העובי שנובע מהמקלדת אלגנטי זה הדבר האחרון שאפשר להגיד עליו. מצד שני, אם עוזבים רגע את עולם הטלפונים גם מכשיר דק מידי זו בעיה. אייפוד טאצ' 4 בלי קייס מרגיש כאילו הוא כל רגע נופל ונעלם.

    הדבר היחיד שמפריע לי בו כרגע הוא שזמן ההטענה אורך נצח קטן דרך המחשב (והערכה הגיעה עם מתאם חשמל אמריקאי), ועד שלא כתבת על זה לא הבנתי שהכפתור האמצעי הוא טראקינג פד. בשביל מה למען השם זה טוב?

    מה שבאמת הייתי שמחה לקבל במקלדת שלו זה כפתורי חיצים, לעבור מטאצ' למקלדת וחזרה זה קצת מבלבל. יותר יכולת שליטה מהמקלדת יכול להיות נחמד. אבל אולי זה עניין של הרגל.

  2. קודם כל תודה רבה על הסיקור הנרחב והמובן.

    תוכל לספר בכמה מילים על נושא העברית במכשיר – בדגש על התאמת המקלדת הפיזית לעברית?

    תודה.

להשאיר תגובה

