נוקיה N8, ומחשבות על סימביאן ונוקיה

כשסקרתי את C7, התייחסתי אליו, במידה רבה כ"N8 בלי הדברים המוצלחים של N8". עכשיו מגיע הדבר האמיתי, והוא גורם לי למחשבות. זאת לא תהיה בדיוק סקירה. אני אתעכב על ההבדלים בין C7 ו-N8, אבל המכשירים דומים מכדי שיהיה טעם בסקירה מלאה. אבל זה כן הזמן למחשבות על החברה, לפני אחד השבועות החשובים ביותר בהיסטוריה שלה.

המצלמה נותנת עבודה

חומרה

בואו נתחיל במקומות בהם N8 מצטיין. יש לו עיצוב מצוין. הוא יפה ואלגנטי ובנוי היטב. ואם נכלול את המצלמה בסעיף החומרה, הרי שמדובר בהחלט בחתיכת חומרה יפה. בכל הנוגע לסטילס, זאת המצלמה הסלולרית הטובה ביותר שבדקתי. זה לא רק תריסר המגפיקסלים, כי אם בעיקר החיישן הגדול שהופך את N8 למצלמה הסלולרית הראשונה שלא רק עומדת כשווה מול שווים לעומת מצלמות דיגיטליות רבות, כי אם עולה על רבות מהן.

גם מבחינת החיבורים והעזרים המכשיר מצטיין. יש לו חיבור USB עם מתאם שמאפשר לו לשמש כמארח לכונני פלאש. כך, אפשר לחבר אליו דיסק און קי ולגשת לתכניו או להעתיק אליו. ויש לו גם חיבור HDMI שמאפשר לחבר אותו לטלויזיה. זה נחמד. נחמד מאד, אפילו.

אני מקווה שנהניתם מהסקירה הזאת של הדברים בהם ה-N8 מצטיין. היא היתה קצרה, אני יודע. יש לכך סיבה.

תוכנה

אני רוצה להתעכב על דבר אחד: מצלמת הוידאו. מבחינת חיישנים, מדובר במצלמה מצוינת. אבל ברמת התוכנה? ביזיון. יש אוטופוקוס, ממרחק 60 סנטימטרים והלאה. אין אפשרות למקד בלחיצה על המסך, ואין אוטופוקוס לחפצים קרובים. אפשר להוריד קושחה פרוצה שמשפרת את המצב דראסטית, אבל רבאק, רוב האנשים לא רוצים להוריד קושחה פרוצה. הם רוצים שהמכשיר שלהם ינצל את היכולות שלו באופן טבעי. הייתי שמח לקחת את המכשיר הזה לברצלונה ולהשתמש בו כדי לעשות סרטונים, אבל במצב הנוכחי, הוא לחלוטין בלתי שמיש לצורך זה.

חוצמזה? עיינו ערך הסקירה של C7. פשוט תלכו לשם ותקראו. כי בכל הנוגע לתוכנה, מדובר במכשירים זהים. זה היה ידוע מראש, כמובן. אבל זה לא הופך את זה לפחות מבאס. אנחנו בשנת 2011, ונוקיה מציגה מכשיר דגל שמבחינת תוכנה לא יכול להתחרות עם מכשירי האנדרואיד הזולים שמגיעים לשוק הישראלי, כמו Optimus One של LG או X8 של סוני אריקסון. זה מביך.

זה מביך במיוחד כי זה לא אמור היה להיות המצב. בשלב זה,כבר היינו אמורים להיות עם סימביאן^4, מערכת ההפעלה שלא תהיה. ומתישהו ברבעון הנוכחי אמורים להתחיל להגיע שיפורים לסימביאן הנוכחית, מה שפעם קראו לו סימביאן^3 ועכשיו הוא פשוט "סימביאן". ואני עדיין מקווה לשיפורים האלה. באמת. אני אולי האחרון שחושב כך, אבל אני לא חושב שסימביאן חייבת למות. היא כן חייבת לעשות שני דברים: להשתפר, ומהר. ולעוף ממכשירי דגל.

מצב האומה הפינית

אנחנו שבוע מכנס MWC בברצלונה, ופחות משבוע מהיום בו מנכ"ל נוקיה החדש אמור להכריז כל מיני הכרזות. השמועה הבולטת ביותר היא שנוקיה תכריז על שותפות עם מיקרוסופט סביב חלונות פון. אני מקווה שזאת שמועה כוזבת. אני לא מאמין שחלונות פון יכולה להתחרות עם אנדרואיד. אני כן מאמין שמיגו יכולה, אם היא תגשים את הפוטנציאל שלה. הבעיה היא שאני לא יודע כמה היא קרובה להגשים אותו. מי כן יודע? נוקיה. ואינטל. אם נוקיה ערוכים להציג בברצלונה מכשיר מיגו מפוצץ – שלא יגיע לשוק תוך שנה, כי אם בזמן סביר – הרי שאני עדיין רוצה להאמין שהוא יהיה ראוי, ושהוא ייתן לחברה אפשרות להתחרות, וייתן לי סיבה להתלהב.

וזה כל מה שאני רוצה, תכלס. אני רוצה שנוקיה יתנו לי סיבה להתלהב. אני רוצה להרגיש כמו שהרגשתי כשראיתי לראשונה את N95 או את E71. בנוקיה וורלד בשנה שעברה, הגדרתי את עצמי כמעריץ של להקה, שלא אוהב את האלבומים האחרונים שלה. אני עדיין אוהב את הלהקה. אני חושב שהם מוכשרים. אבל אני רוצה לראות מהם אלבום שיפיל אותי מהכיסא.

לפי שמועות, ארבעה מבכירי החברה עומדים לעוף בימים הקרובים. מרי מקדוואל, ניקלאס סבאנדר, קאי אויסטאמו וטרו אויאנפרה. במידה רבה, אלה ארבעת האנשים הבולטים בחברה בשנים האחרונות, אחרי השניים שכבר עזבו, אולי-פקה קלסוואו ואנסי ואניוקי. וגם כחסיד של נוקיה, אני לא אתעצב לראות אותם עוזבים. אלה האנשים שהיו אחראיים על המקומות בהם נוקיה נכשלה בשנים האחרונות. אויסטאמו אחראי על מחלקת הפיתוח האיטית (והעשירה) בתעשייה, סבאנדר אחראי לכשלונות כמו מיזמי המוזיקה, אויאנפרה בילה הרבה יותר מדי זמן בהוליווד ומקדוואל היתה פסיבית מדי בהנהגת חטיבת המכשירים.

זהו רגע המפתח של נוקיה. ממש עכשיו. כלומר, ממש בשבוע הקרוב. אם היא מציגה משהו מעולה, ומגשימה את ההבטחות, הרי שהכל נסלח והכל נשכח. אם היא גם מציגה N8 עם לפחות חלק מהשיפורים המובטחים, הרי שאולי אפילו אשקול להמליץ עליו למישהו חוץ מאנשים שממש רוצים מצלמה טובה ולא אכפת להם משום דבר אחר. אבל אם עוד שבוע וחצי עדיין נהיה ללא מכשיר מיגו או הכרזה מפוצצת אחרת, הרי שאני רשמית מתחיל לאבד תקווה. יש להקות שפשוט מאבדות את זה. אני מקווה שנוקיה לא תהיה אחת מהן.

3 מחשבות על “נוקיה N8, ומחשבות על סימביאן ונוקיה”

  1. הוצאת לי את המילים מהמקלדת.
    אבל התחושה שלי פסימית יותר מהבחינה הזו שהתחושה הזו מקננת בי כבר זמן רב, ואת התקווה כבר חצי איבדתי…

    אני מחליף מכשיר סלולרי כעת. ואחרי הN97 המזעזע (שהופך להיות מזעזע יותר ככל שחולף הזמן), הנוכחי שלי לא יהיה נוקיה, אם כי עדיין אני מצפה לראות אותם מפתיעים ומציגים יכולות, או, בקיצור, מציגים את ה-N9 עם התכנה המדהימה שdsmobile, למשל, בmobile-review forum טוען שהיא…

  2. הייתי עם נוקיה מהיום הראשון שסלקום מכרה את האלפא.נכון להיום אני כמובן במבוכה.רציתי להמשיך איתם-אולי מתוך הרגל… -אבל כנראה כדאי לקחת משהו אחר בינתיים ולחכות ולראות מה הם יעשו בעתיד.אז תרשה לי לשאול על איזה מכשירים אתה יכול להמליץ-אולי -אולי-כמכשיר ביניים.
    תודה

כתיבת תגובה

