MWC – מחשבות על היום הראשון של תערוכת הסלולר

אז חזרתי למלון מהיום המלא הראשון של Mobile World Congress, הדבר הזה בברצלונה עם הסלולרים והטאבלטים. היום הייתי במסיבת העיתונאים של LG, במסיבת העיתונאים של טקסס אינטסטרומנטס (בה לא הכריזו על כלום) בנאום של סטיב באלמר, במספר דוכנים (כולל סיור מודרך בדוכן של סמסונג) ובארוע MobileFocus של Pepcom.

מסיבת העיתונאים של LG היתה גולת הכותרת, בקלות. החברה הציגה רק שני מוצרים, ושניהם דלפו למוות עוד קודם (בתערוכה השנה היו יותר דליפות מכל ארוע שנכחתי בו. התעשייה הזאת זקוקה לשרברב). אבל זה לא כל כך משנה כשהמוצרים ממש ממש ממש מגניבים. והמוצרים של LG היו ממש מגניבים. אני זוכר שלפני כמה חודשים חשבתי לעצמי "חבל שכל מכשירי האנדרואיד של LG מכוערים ולא מרשימים". זה כבר לא המצב. הבלאק (שצפוי להיות מושק בארץ) מהמם, 2X וה-3D הם שניים מהמכשירים החזקים ביותר שיש מבחינת מפרט, והפאד הוא כרגע הטאבלט שאני הכי רוצה. אבל בואו נעזוב את הבלאק וה2X. הם מוצרים עתיקים. מהחודש שעבר. כמו הפליי, גם הוידאו של ה-3D שהעליתי לנענע10 לא יעזור לכם כלל להבין כמה הוא מגניב. קצת כי התקשיתי ללחוץ על מקשים בעודי מדבר ומצלם ובעיקר כי לא הראיתי את התלת מימד כי הוא לא היה עובר בוידאו. אלא אם הייתי מצלם את הוידאו במכשיר עצמו, והיו לכם משקפי תלת מימד. וגם אז אין לי מושג אם זה היה עובד. שורה תחתונה? התלת מגניב. ונחמד במשחקים. וכמו בקולנוע, מעייף בצפיה בסרט. זה ה"קטע" של המכשיר, אבל המפרט המטורף שלו, שכולל לא רק מעבד כפול ליבה, כי אם גם זיכרון כפול בערוץ כפול, הוא העניין האמיתי.

גם הפאד חביב עלי בלי קשר לזה שהוא מצלם בתלת, ולא מעניין אותי שהוא לא מציג תלת. הוא מעניין כי פרט למצלמה, המפרט שלו זהה לזה של המוטורולה זום והטאב 10.1 של סמסונג, אבל הוא בגודל שחביב עלי בהרבה. 8.9 אינץ', 630 גרם. זה לא קטן, אבל זה קטן מספיק כדי להחזיק. LG נהגו בחוכמה כשהדגישו את הגודל. לפחות בשבילי. זיו, גיא וכל בעל אייפד אחר מוזמן להגיב עם מחשבותיו.

מסיבת העיתונאים של טקסס אינסטרומנטס היתה… מסיבת עיתונאים של יצרן שבבים שאין לו מה להכריז (כי הוא הכריז על המעבד הבא שלו בשבוע שעבר) וללא מקום ישיבה. אבל אני לא חושב שזה משנה מבחינתם. OMAP4 שלהם נמצא באופטימוס 3D של LG ובפלייבוק של RIM. ושניהם מכשירים נהדרים, אז מה אכפת להם? חוצמזה, אני מחבב אותם. זאת החברה הכי חשובה בתעשייה שיש לה סמנכ"ל בכיר ישראלי (אבנר גורן), שהוא גם איש נחמד מאד. ואחראי על OMAP, שזה הדבר הכי מגניב שהם עושים.

הדוכן של סמסונג היה סוג של מפגן עוצמה. גלקסי ס 2 הוא לא המכשיר הכי מעניין שהוצג בתערוכה, או הייחודי ביותר. אבל הוא מפלצת מרהיבה. תחשבו גלקסי S, אבל גדול יותר, מהיר יותר, חזק יותר, עם מסך טוב יותר. וסמסונג מביאה ים מכשירים לארץ. כמה אנדרואידים זולים שנראים קטנים וחביבים, ואת Ace, המכשיר שאפל עוד תתבע אותם בגללו, כי הוא נראה בול כמו האייפון 4. הוא זהה לו בגודל. פאקינג זהה. ויעלה חצי ממנו. וכששואלים את אנשי סמסונג על כך (לא ישראלים, אבל גם לא קוריאנים, כי מאלה קשה בדרך כלל להוציא תגובות) הם בעיקר מגחכים. הם מרוצים מעצמם.

שיחקתי היום טיפה עם הטאב החדש ועם הזום והאטריקס של מוטו, אבל לא מספיק. אני עוד אחזור אליהם. ואצלם אותם. אני כן יכול למסור את הרושם המצטבר משלושה טאבלטים שמריצים את אנדרואיד 3.0: Honeycomb זה מגניב.

הנאום של באלמר היה מעניין מכפי שציפיתי. היה שלב, בעודי עומד בתור, בו תהיתי האם זה שווה את זה. אבל הדמואים של השיפורים הצפויים בחלונות פון היו שווים את זה. יש מצב שעד שנוקיה תצטרף לחגיגה, זאת באמת תהיה חגיגה. נחכה ונראה.

בדרך מהכנס למלון פניתי לרחוב הלא נכון. וכך נתקלתי בכנסיה היפה הזאת. ברצלונה זה אחלה

Pepcom MobileFocus היה סבבה. היה מעניין לראות את אנשי אינטל מנסים לשכנע שמיגו בכלל לא נפגעה מההכרזה של נוקיה שהיא נוטשת. והדוכן של נוקיה הציג מכשירים שהושקו בשנה שעברה. זה היה עצוב. אבל הפלייבוק של RIM מגניב. וליאהו יש יישום שיושק בהמשך השנה ויהרוג את Daily המפגר של רופרט מרדוק. כן. ליאהו יש ישום שיהרוג משהו של מישהו אחר. תעכלו את זה. לא רלוונטי לשוק הישראלי, אבל זה מגזין וובי עם תכני יאהו ותכנים חיצוניים. המגזין חינמי. רוב התכנים חינמיים. יהיו גם תכני פרימיום. יש גם הרבה תוכן מסחרי, אבל אפילו הוא קצת מגניב. ערוץ נחמד של נייקי ופרסומת של HP שבה מטיסים מטוס מנייר. קוראים לזה LiveStand וזה יושק בהמשך השנה לאייפד וטאבלטי אנדרואיד. ובהמשך לסמארטפונים ולמחשב ולטלויזיות עם אינטרנט. ושם זה יהיה מאעפן. אבל זה מגניב על טאבלט.

מחר יהיו מכשירים חדשים של HTC, שכנראה יהיו בעיקר גרסאות אירופאיות של מכשירים שהם השיקו כבר בארצות הברית. ואני משתתף בשולחן עגול של מוטורולה, שבו נדבר על טאבלטים, אני חושב. ואני מבקר אצל יצרנית האזניות Jabra. ובעוד דוכנים. בטח יהיה עוד וידאו של משהו. אולי הגלקסי S 2, כי ניסיתי לצלם אותו היום וזה יצא גרוע ולא היה לי זמן לצלם שוב. ובערב יהיה ארוע של HP, שבו אשחק עם הדברים החדשים שלהם. יהיה חם ומגניב. חוץ מזה שקר בחוץ. תעקבו אחרי העדכונים כאן ובנענע10.

גילוי נאות: אני אורח של מוטורולה מוביליטי בתערוכה.

כתיבת תגובה

