MWC – מחשבות על היום השני של תערוכת הסלולר

אם יום אפס של התערוכה היה כולו ארועים מחוצה לה, והיום הראשון כלל הכרזות גדולות, הרי שהיום השני היה מיקס מעניין. יום שבו בעיקר ראיתי דברים שהוכרזו כבר, וצילמתי לא מעט סרטונים (שנשלחים כעת לנענע10, ולפחות חלקם ודאי יעלו מחר).

בזמן ש-HTC הכריזו על המכשירים החדשים שלהם, אני הייתי בשולחן עגול עם בכיר ממוטורולה ועוד כמה עיתונאים ישראליים. הדבר הקרוב ביותר לבשורה שיצא משם היה שהם בהחלט מצפים להשיק את הזום והאטריקס בישראל, ושהם יתומחרו באופן תחרותי. היה קשה לקבל מושג ברור יותר בקשר למחירים, אבל הם הכחישו את תווית המחיר המופרעת (1200 דולר) שבסט ביי הצמידו לזום בארצות הברית. מצד שני, די ברור לי שזה יהיה יקר.

אחר כך היה סיור בביתן של מוטורולה. הדגימו לנו את הזום ואת האטריקס. מה אני יכול לומר על הזום? קשה לי להבדיל בינו לבין הטאב החדש של סמסונג. אני רוצה לשים אותם זה לצד זה, אבל אף אחת מהחברות לא מוכנה להוציא את שלה מהדוכן, והדוכנים שלהן די רחוקים זה מזה. כמו הטאב החדש והפאד של LG, מדובר במכשיר ממש ממש מגניב. האטריקס הוא, כידוע, מפלצת. זה המכשיר בעל המפרט החזק ביותר שנמצא בשוק העולמי ברגע זה. אני חושב שהוא חזק יותר מהנטבוק בו אני כותב את הטקסט שאתם קוראים. מעגן הלפטופ מרשים ברמה הקונספטואלית. אני חושב שזאת מטפור חדשה של שימוש במחשב, או מטפורה ותיקה שזוכה למימוש ראשון. אני ארחיב על זה עוד בטקסט נפרד בהמשך. ברמה המעשית, אני חושב שהבחירה בפיירפוקס כדפדפן היא שגויה. מהשולחן העגול, קיבלתי תחושה שפיירפוקס נבחר כי הוא בעל נתח שוק גדול יותר משל כרום, ומוכר יותר. אבל רבאק. כרום מהיר יותר משמעותית במחשבים חלשים יחסית. ובקרב קהל הקונים הפוטנציאלי של האטריקס, הוא גם אהוב יותר כיום. כי הוא מהיר יותר וטוב יותר ויש לו יישומים וכל אלה. מעבר לדפדפן, אין שם הרבה. שימוש מגניב דרך המחשב. זה היה ונותר מכשיר שאני מאד רוצה לסקור, ומחר גם אצלם אותו בוידאו.

אחרי הסיור הלכתי לביתן הענק של אנדרואיד. לא ראיתי עוד דבר כזה בתערוכה הזאת. ביתן עצום. מפגן עוצמה עם המון שותפים ומפתחים ויצרנים. ושייקים עם שם הגרסאות השונות של אנדרואיד. בחרתי בזה שנראה שיש בו הכי הרבה ויטמין סי. הוא לא היה מאד טעים, אבל כל מה שימנע ממני לצאת מכאן חולה מבורך בעיני.

וארוחת צהריים, רצתי להיפגש עם יצרנית האזניות ג'ברה, פגישה שנקבעה מהארץ. יש להם כמה דגמים מעניינים, וקיבלתי אחד מהם לסקירה. מקווה לקבל עוד מהם בהמשך. אזניות זה משהו שמעניין אותי הן בתחום הסלולר – שם אני משתמש רק באזניות סטריאופוניות – והן במחשב, גם לצריכת מדיה וגם – וכאן נכנסת לתמונה האזניה שקיבלתי – להקלטת הפודקאסט.

אחרי ג'ברה, הלכתי ל-HTC, שם קיוויתי לצלם וידאו של מכשירי הפייסבוק החדשים והטבאלט המעניין. אבל הם היו סגורים מתחת לפלסטיק, ולא ניתן היה להשתמש בהם. לכן, מבחינתי הם לא מכשירים של התערוכה הזאת. הם כנראה ממש לא מוכנים, ואני חושב שהם הוכרזו במידה רבה בגלל שהמכשירים ר שכן מוכנים (דזייר S, ויילדפייר S ואינקרדיבל S) משעממים מוות. לא שהם רעים בהכרח. מכשירים סולידיים בהחלט. אבל לעומת המכשירים הבולטים של סמסונג, LG, מוטורולה וסוני אריקסון, הם נראים כמו משהו מעידן אחר. עידן פחות מגניב. בכל מקרה, צילמתי וידאו של הדזייר S. אחרי הכל, הדזייר המקורי נמכר בארץ היטב בשוק האפור.

אז הלכתי לסמסונג וצילמתי סרטונים של הטאב שלהם ושל הגלקסי S 2. כפי שתראו בסרטון של הגלקסי כשהוא יעלה בנענע10, אני די חם עליו. הוא גורם לגלקסי S הנוכחי להיראות שמן וקטן ואטי ולא מבהיק. כשאני חושב על כך שעוד שנה יהיו בתערוכה מכשירים שיגרמו לו להיראות מיושן, זה קצת מפוצץ לי את המוח.

ואז עליתי על הסעה ונסעתי לקבלת הפנים לעיתונאים של חברת HP, שם שיחקתי עם ה-Veer הזעיר, ראיתי את ה-Pre3 (אני עדיין נלהב ממנו, אבל פחות) ואת הטאצ'פאד. צילמתי סרטונים של הפרי3 ושל הויר.

אני חושב שמה שקורה בפאלם/HP מאד מעניין. WebOS התחילה בתור מערכת הפעלה מצוינת, והיא רק השתפרה. והחומרה השתפרה גם היא, למרות שאני לא יודע כמה הוויר שימושי.

מחר יש לי פגישות מעניינות עם חברות מעניינות. אני מקווה שלפחות מאחת מהן תצא כתבה לנענע10. אזכה לסיור הביתן האחרון שלי בתערוכה, אצל סוני אריקסון. אם הלכתם היום לנענע10 כדי למצוא אייטמים שלי ולא מצאתם, אני מתנצל. כבר שלחתי מספיק סרטונים כדי שיהיה שווה לכם לבקר שם מחר מספר פעמים, גם אם לא אשלח עוד כלום. ואני מאמין שאשלח. היו עימנו.

כתיבת תגובה

