MWC – מחשבות על היום השלישי (והאחרון בשבילי) של תערוכת הסלולר

בבוקר אני נוסע לשדה התעופה וחוזר הביתה, כך שזה היה היום האחרון שלי כאן בברצלונה. מחר בערב, כשהתערוכה נסגרת, תוכלו לצפות לסיכום. אבל בינתיים, הנה הסיכום היומי.

את היום התחלתי בפגישה עם אמימון, חברה ישראלית שמשדרת וידאו באיכות גבוהה באופן אלחוטי, והולכת להשתמש בטכנולוגיה הזאת גם בסלולר, ולעשות איתה כל מיני דברים מעניינים. אני אשלב מחשבות שקשורות לפגישה בסיכום התערוכה, כי זה מתקשר אצלי לכל מיני דברים שקורים כיום.

אחרי זה הלכתי למוטורולה וסוף כל סוף צילמתי בוידאו את הזום והאטריקס. זה יעלה בנענע10 בהמשך. משם טיילתי לדוכן הצמוד של קוואלקום. קוואלקום, למי שלא יודע, היא אחת החברות החזקות ביותר בעולם הסלולר. היא לא רק מייצרת מעבדים, היא גם – ואולי בעיקר – מחזיקת הפטנטים הגדולה ביותר בעולם הזה. מה זה אומר? זה אומר שלא משנה מה עוד היא עושה, היא מרוויחה המון כסף בשנה. וחלק גדול מהכסף הזה מושקע ב"שלח לחמך על פני מי הטכנולוגיה". זה מה שמאפשר לה לפתח טכנולוגיות כמו מירסול, שעליה שמעתי בעבר, אבל ראיתי אותה רק היום. מירסול היא אחת המתחרות הבולטות לתואר "הטכנולוגיה שתחליף את הדיו האלקטרוני". תחשבו על משהו שהוא כמו דיו אלקטרוני, אבל עם קצב ריענון ה-ר-ב-ה יותר גבוה, ועם צבע. צילמתי וידאו של הדמו שלהם, ואם הוא עלה יפה, הוא יעלה בנענע10. ואם לא, הוא יעלה כאן. הוא די מגניב.

צילמתי אצלם עוד וידאו, של הדגמת יכולות של הסנאפדרגון שננמצא בטאצ'פאד של HP ושל מעבד גרפי של החברה. יחידת דמו הציגה וידאו משחק ב-HD על מסך סלולרי ומסך גדול. זה מרשים. אבל זה לא המעבד המרשים שצילמתי היום. אליו נחזור בהמשך.

אז הלכתי לסוני אריקסון, לסיור בדוכן וארוחת צהריים בביתן הענקי של אריקסון. כתבתי כבר על המוצרים שלהם בעקבות מסיבת העיתונאים, ואין לי הרבה מה להוסיף. האוכל היה חריף וטעים.

משם הלכתי לפגישה השניה שלי, עם אחד ממייסדי אופרה, הדפדפן שכמעט נעלם במחשב האישי ועשה קמבאק מטורף בסלולר. דיברנו על הווב בניידים ועל חשיבות הפתיחות. ושלחתי טקסט לנענע10. אני חושב שיצא מעניין.

טיפה הקדמתי לאופרה, אז בדרך שוחחתי עם אנשי Logmein, חברה שעושה גישה מרחוק למחשבים, היה מעניין, אבל לא שמיש כבסיס לטקסט.

אחרי הפגישה עם אופרה, הלכתי לתחנה האחרונה שלי, והחברה שהציגה את הדבר המדהים ביותר בתערוכה הזאת, ועשתה זאת די בשקט באמצע התערוכה. אני Nvidia ועל מה שמכונה כרגע "פרויקט קאל-אל" (כלומר, סופרמן) ובטח יכונה מתישהו Tegra3. זה מעבד סלולרי עם 4 ליבות שמגיע עם מעבד גרפי עם 12 ליבות. זה לא רק יותר חזק מהנטבוק שלי, זה יותר חזק מהרבה מעבדים של מחשבים רגילים. אני חושב שיש מצב שזה יותר חזק מהמעבד של המחשב השולחני שלי. בדמו שצילמתי, הם הראו אותו מריץ משחק גרפי אינטנסיבי (משחק אמיתי, לא דמו וידאו כמו בקוואלקום) ומרפרפש עמודי אינטרנט בקצב מהיר. אני ממש מקווה שהוידאו יצא טוב, כי זה היה מרשים מאד. הדבר הזה, לדברי Nvidia, יהיה במכשיר סלולרי שיוצג בתערוכה הזאת בדיוק עוד שנה ויגרום לכל מה שהוצג השנה להיראות כמו גרוטאה. העתיד מתקדם ממש ממש מהר.

משם הלכתי למלון והעליתי סרטונים וכתבתי את כתבת אופרה. ואז יצאתי לי למסיבת החוף, שאמנם היתה ליד החוף, אבל לא עליו. מה שטוב, כי היה קר וירד גשם. במסיבה פגשתי אנשים מעניינים, ודיברתי עםחלקם. ואז היתה הגרלה בה כל מיני אנשים שהם לא אני זכו בטאבלטים, סמארטפונים ומייפיי. החלקהאחרון היה קצת מבאס. בכל פעם שמארגן המסיבה התחיל להקריא שם שנראה שהוא מתקשה איתו, אמרתי לעצמי "היי, שם המשפחה שלי קשה לדוברי אנגלית!" אבל התבדיתי.

ואז לקחתי אוטובוס לילה למלון, והתיישבתי לכתוב את הטקסט שאתם קוראים עכשיו. ועכשיו אני הולך לישון. יש טיסה מחר בבוקר.

3 מחשבות על “MWC – מחשבות על היום השלישי (והאחרון בשבילי) של תערוכת הסלולר”

  1. כתבה מעניינת אבל גם בזו וגם בשתיים הקודמות נמאס לספור כמה פעמיים ציינת את "נענע10".
    בסדר, אתה עובד שם, נשלחת מטעמם והכל ברור אבל יותר תוכן שיווקי מזה זה כבר מטריף את הדעת.

    1. (יובל אחר)
      לתגובה קטנונית מגיעה תגובה קטנונית באותה מידה.
      הוא נשלח מטעם מוטורולה, והוא כותב נענע10 רק כדי שלא תפספס את כל הוידאו שיעלה שם.

כתיבת תגובה

