על נסיעות "מטעם" ותוכן (לא באמת) שיווקי

הפוסט הזה התחיל כתגובה לשתי תגובות בבלוג, אבל החלטתי שיש בו מספיק בשר כדי שהוא יהיה פוסט בפני עצמו.

מגיב בשם יובל התלונן על כך שנמאס לו ממספר הפעמים שכתבתי השבוע את השם "נענע10", ושזה תוכן שיווקי. יובל ו', שהוא מגיב קבוע (עד כמה שמישהו מגיב קבוע אצלי, שזה לא הרבה) תיקן אותו שנשלחתי מטעם מוטורולה.

שניהם טועים. יובל הראשון טועה כשהוא חושב שזה תוכן שיווקי, כי אף אחד לא ביקש ממני לעשות את זה. רציתי שיהיה תוכן בבלוג השבוע, ותוכן שקשור לתערוכה, אבל המחויבות שלי מבחינת תוכן היא לנענע10. הפשרה שחשבתי עליה היתה מה שעשיתי: לכתוב מה עשיתי, בפורמט שלא מתאים לאתר גדול, ולהפנות לתוכן שלי בנענע10. חוצמזה, אני לא עובד בנענע10. זאת היתה עבודת פרילאנס.

יובל ו' טועה כי נסעתי מטעם נענע10 כאורח של מוטורולה. זאת לא רק קטנוניות סמנטית. המחויבות שלי בנסיעה כזאת היא לשני גורמים: הגוף שמשלם לי (נענע10) והקוראים. למארחים שלי אני מחויב להגיע לארועים מסוימים, כמו השולחן העגול שלהם (או אחד מהם. היה גם כזה שלא הגעתי אליו). וברמת הנימוס, אני מחויב שלא להתעלם מהם לחלוטין בסיקור. מה שלא היה בעיה, כי האטריקס והזום מגניבים. והאטריקס גם חשוב במובנים מסוימים. אם הייתי נוסע כאורח של נוקיה, היה יכול להיות לא נעים, אלמלא העובדה שיורוקום הם ילדים גדולים ומודעים למציאות. הייתי הולך למסיבת העיתונאים שלהם ולא לזאת של סוני אריקסון, אבל פרט לכך ההתייחסות אליהם היתה זהה.

דווקא אם הייתי נוסע מטעם סמסונג היה לי קצת לא נעים. אני שונא להשתפך על האנשים שהטיסו אותי. אני חושב שבכל הפעמים בהן הייתי בכנס הזה, הזוכה בתואר "חברת התערוכה" שלי לא היתה החברה שהטיסה אותי. ב-90 אחוז, זה בגלל שזה אכן היה המצב. אבל אני מעריך שיש איזה 10 אחוז בי שאומר "זה לא ייראה טוב אם תכתוב שהחברה ששילמה על הנסיעה שלך היא המנצחת הגדולה". השנה זה היה די בלתי אפשרי לבחור בחברה שהיא לא סמסונג, והייתי עושה זאת גם אם הייתי נוסע איתם. אבל היה לי לא נעים.

וחוץ מכל זה, עלו עוד כמה פוסטים בנענע10, ויעלו עוד, כולל הסיכום (שקצת ספיילרתי אותו כאן כשסיפרתי שסמסונג היא החברה המנצחת של התערוכה).

4 מחשבות על “על נסיעות "מטעם" ותוכן (לא באמת) שיווקי”

  1. הכתיבה הטכנולוגית שלך (וגם הפודקסט) מרתקת, גם אם זה לנענע 10 או לוואלה בזמנו וגם כאן בבלוג.
    פשוט תמשיך

    יובל (תוכן לא שיווקי:))

  2. אשרך שאתה אוהב ג'דגטים.
    הייתי בתערוכה מתחילתה ועד סופה, חצי ממנה בדוכן של החברה בה אני עובד, וחצי מהזמן הסתובבתי.
    אני מוכרח להודות שהשתעממתי. כל המכשירים ניראים לי דומים, והכל ניראה כמו שנה שעברה.
    רק הדוגמניות של CBOSS ניראות יותר צעירות כל פעם מחדש.

    1. אם לא הייתי אוהב גאדג'טים, לא הייתי נוסע. ואני זוכר את מה שהיה בשנה שעברה. זה היה פחות מגניב. מבחינתי, חוץ מהשנה הנוראית שאחרי האייפון שבה כולם הוציאו חיקויי אייפון איומים ובלתי שמישים (אני חושב שזאת היתה השנה בה N96 היה מכשיר התערוכה שלי, מה שכבר אמור להבהיר כמה המצב היה עגום), התערוכה די מגניבה יותר כל שנה. השנה היו מכשירים שיותר חזקים מהנטבוק שלי. בשנה הבאה יהיו מכשירים שיותר חזקים מהדסקטופ שלי. בשנה שאחריה יהיו מכשירים שיכולים לנצח ב-Jeopardy. או שלא, לחלק האחרון.

  3. יש… זרם חדש שנוצר ובו כולם רגישים פתאום לתוכן ומספיק שמישהו כותב משהו על חברה מסוימת ולפתע זה תוכן שיווקי. אני מבין את הרגישות של האנשים ואני שמח שהגבת לעניין והבהרת את הנקודה.
    אני סתם מתעצבן ועובר מייד לגרימת נזק ממוקד.
    אני מעריץ אותך דידי, ואני אומר את זה למרות שאתה חבר. אם מישהו חושב שזה שיווקי, הוא יכול להזדיין עם עץ חולת איידס ולמות.

כתיבת תגובה

