דידי צופה באיידול – טופ 24 (עם וידאו של ההופעות)

למי שלא מכיר את הסיקור שלי מוואלה! (שם זה היה "דידי איידול") או מכאן בעונה הקודמת, זה טור איידול שלי, שרץ מהשלב שבו יש הופעות מול קהל (כלומר, עכשיו) ועד הגמר. האמת, רציתי להעלות טור בשבוע שעבר, שיסקור את שלב האודישנים וידבר על השופטים החדשים (ועל זה שנשאר מקודם וחבל שכך), אבל הייתי בארגנטינה והצטלמתי לשעשועון. אז אני אדבר קצת על השופטים כאן, אחרי ההופעות. ואזכיר אולי דברים מהאודישנים כשידובר על כל מופיע.

בשלב הזה, יש תוכנית לבנים, תוכנית לבנות, ותוכנית תוצאות. וכך גם אחלק את הטור. הטקסט על כל הופעה נכתב ברובו בזמן שאני צופה בה, עם תוספות אחרי דבר השופטים. כי אמריקה זוכה להעיף את רוב החבר'ה האלה. מתוך 24, הקהל יבחר עשרה, והשופטים יצילו עוד שניים. איידול 2011, הנה זה מתחיל.

קלינט ג'ון גמבואה – Superstition
Vodpod videos no longer available.

הוא היה בלתי נסבל בתהליך האודישנים, וזה שהוא העיף את ג'ייסי הקטן מהלהקה שלו בערב הלהקות הפך אותו לאחד משני הרשעים הרשמיים של העונה (נגיע לשני בהמשך). הוא הראה עד כה יכולת עיבוד יפה, שלא כל כך הגיעה איתו לשלב הזה. וזאת בעיה, כי כזמר נטו הוא לא כזה טוב. הצווחות שלו היו נחמדות, אבל רוב העיבוד נשמע דומה מדי למקור. ואתה לא הולך לנצח את סטיבי וונדר ראש בראש.

ג'ובאני בארטו – I'll Be

Vodpod videos no longer available.

הוא שר יפה. והוא בחור נאה. סוג של קלישאת האיטלקי החתיך. חבל שהוא משעמם. אם הוא יעשה משהו מעניין, יהיה לי יותר מה לומר עליו. כואב לי לומר את זה, אבל רנדי צודק וג'יי-לו וסטיבן (ששניהם היו מוצלחים מאד בתהליך האודישנים) טועים.

ג'ורדן דורסי – OMG

Vodpod videos no longer available.
הרשע הרשמי השני של העונה. הוא יצא שמוק בהוליווד. על הבמה הגדולה, הוא בבירור הרגיש בנוח. הוא זז טוב, ונראה טוב. הבעיה היא שהחלק הווקאלי היה צעד או שניים מאחורי כל השאר. והוא היה קצת בלתי נסבל בתגובות לשופטים. וההסבר שלו לכך שהוא זז הרבה היה דבילי. כשכריס אלן שר את Heartless באיידול, הוא לא ניסה להיות קניה. וטוב שכך, זה היה יוצא פתטי. הוא לקח שיר ועשה ממנו משהו שונה. ג'ורדן עשה חיקוי עלוב. ותכלס, למרות שהוא מוכשר, אני מקווה שהוא ילך הביתה. אנשים שבאים בהופעה הראשונה שלהם ומיד אומרים "זה לא אני" הם אנשים שגורמים לי לומר "זאת היתה ההזדמנות שלך להיות אתה".

טים הלפרין – Streetcorner Symphony

Vodpod videos no longer available.

זה היה נחמד. טים נראה כמו בחור נחמד. במעט שראינו אותו קודם, הוא נראה טוב יותר ומעניין יותר. אין לי המון מה לומר על מה שראינו ושמענו ממנו כאן.

ברט לוואנסטרן – Light My Fire

Vodpod videos no longer available.

אני מת על ברט. הוא כזה ילדון חמוד ופייתי. ואני חושב שזאת לא פרסונה. מה שאנחנו רואים הוא מה שיש שם. אני באמת מאמין שהוא ככה בחיים האמיתיים. אני לא בטוח שהוא זמר כזה מדהים, אבל הוא אף פעם לא משעמם אותי, וזה לא מעט. הביצוע הזה היה שונה מספיק מהמקור כדי לעמוד בזכות עצמו – לפחות במידת מה. זה היה כיף.

ג'יימס דרבין – You've Got Another Thing Coming

Vodpod videos no longer available.
הוא כל כך הרבה דברים שונים, ג'יימס. הפוטנציאל שלו הוא מהגדולים ביותר בעונה הזאת. הוא הצורח השני הכי טוב שהיה בתוכנית – אחרי אדם, כמובן – אבל אני תוהה האם יש בו את הצד השני שאדם הביא. בהופעה הזאת הוא שר חזק, והוא שר טוב, והוא היה מצוין על הבמה. אבל אני רוצה לראות אותו לפחות פעם אחת שר יפה. אם הוא יעשה את זה, הוא מסוגל לנצח.

רובי רוזן – Angel

Vodpod videos no longer available.

רובי הוא זמר להקת בנים ממש מוצלח. הוא סוג של יפה-מכוער, ויש לו קול יפה מאד. היו לו הופעות מעניינות בתהליך האודישנים, אבל זאת לא ממש היתה אחת מהן. זאת היתה הופעה מאד יפה. באמת מאד יפה. אבל לא מאד מעניינת.

סקוטי מק'רירי – Letters From Home

Vodpod videos no longer available.

זה נחמד לגלות שהוא יודע משיר אחד. במהלך תהליך האודישנים קצת התחלתי לפקפק בכך. יש לו קול מושלם למה שהוא עושה – עמוק, חזק, ייחודי. יש הרבה אמריקאים שאוהבים קאנטרי, ואני חושב שהם יסחבו אותו רחוק בתוכנית הזאת. אני מקווה שהוא יביא משהו מעניין וייחודי באיזשהו שלב.

סטפאנו לאנגון – Just The Way You Are

Vodpod videos no longer available.

זאת היתה הופעה מאד ארצ'ולטאית. וזאת לא מחמאה. הוא שר מאד יפה. הוא מאד התכוון לכל מילה. הוא מאד נחמד, כזה. והוא באמת מאד מוכשר. אבל כמו רבים כאן, הוא סובל קצת בכל הקשור לעניין. הוא לא מעורר בי הרבה כזה. מצד שני, הוא בהחלט זמר שיש לו קהל יעד, ואני לא חלק ממנו.

פול מקדונלד – Maggie May

Vodpod videos no longer available.

הוא רוצה להיות רוד סטיוארט. הבנו. זה קצת מוזר, לרצות להיות רוד סטיוארט, במיוחד כשהקול שלך הוא מין גרסה מרוככת ולחשנית של המקור, אבל בסדר. אז איך הוא בתור רוד סטיוארט עם שיר של רוד סטיוארט? ככה. הפרצופים שלו מעצבנים לאללה.

ג'ייקוב לאסק – A House Is Not A Home

Vodpod videos no longer available.

קשה לי איתו. מאד. יש לו קול טוב מאד, זה ברור. ויכולות קוליות מרשימות מאד. אבל הוא קיבל עצה טובה אחת בכל התהליך, כשג'ימי איובין אמר לו שהוא לא צריך לשיר כל הזמן בכל הכוח. ורנדי הדביל ביטל את העצה הזאת במחי יד. וזה גורם לו להיות מעייף. הוא חייב למצוא דרך לכוונן את עצמו טוב יותר, כי אחרת הוא פשוט יהפוך לבלתי נסבל. יש בכלל מנטורים העונה? אם כן, אולי אחד מהם יעזור לו. כי אני לא חושב שהוא ילמד על דקויות מאחד משלושת השופטים.

קייסי אברמס – I Put A Spell On You

Vodpod videos no longer available.

אולי הסיבה המרכזית שאני מתלהב פחות מרבים מהאחרים היא הידיעה שאפשר גם אחרת. האיש היה בבית חולים ביום הצילומים, ועדיין היה מהמם. הוא מביא פרשנות לכל מה שהוא שר. כשהוא צורח, יש לזה סיבה. הוא פשוט נהדר. מבחינתי, התוכנית הזאת היא התוכנית של קייסי אברמס וכל מיני אנשים פחות מוכשרים מקייסי אברמס. ופחות מצחיקים ממנו. ופחות אינטליגנטיים ממנו.

טה-טיניסה וילסון – Only Girl (In The World)

Vodpod videos no longer available.

בשום שלב לא ראיתי ממנה שום דבר שגרם לי להתלהב, וזה קצת עצוב. כמו ג'ובאני בבנים, הדבר המרכזי שיש לה להציע הוא גוף מדהים וקול בסדר. לא שהייתי מצפה לפרשנות בשיר הזה, אבל לא היה כאן הרבה.

נעימה אדדאפו – Summertime

Vodpod videos no longer available.

יש שירים שפשוט לא חכם לשיר באיידול. הביצוע של פנטסיה לשיר הוא מועמד סביר מאד לביצוע הטוב ביותר של הסדרה בכל העונות. נעימה מקסימה. יש לה אישיות שמתבטאת כשהיא שרה. והעיבוד היה ג'אזי ונעים מאד. אבל הבחירה בשיר היתה בעייתית.

קנדרה שאנטל – Impossible

Vodpod videos no longer available.

ראינו אותה מעט מאד בתהליך האודישנים. יש לה גוון קול מעניין. סנטימטר ליד קול מיינסטרימי משעמם. הביצוע היה סביר. טיפה רדום וקצת משעמם, אבל יפה. בשבוע בו מעיפים חצי מהמתמודדים, הייתי בוחר בשיר יותר חזק, או עיבוד יותר חזק, או משהו.

רייצ'ל זויטה – Criminal

Vodpod videos no longer available.

צריך להודות בזה: אני קצת מאוהב בה. היא מטורפת לחלוטין. ווקאלית, זה לא היה מדהים, אבל איזו הופעה! היא היתה כזאת ילדה כשראינו אותה לראשונה, ואפילו בתחילת תהליך האודישנים. בניגוד לשופטים, אני לא חשבתי שזה ברודוויי. זה בטח לא דמה למקור, אבל אני חשבתי שזה לא דמה למקור באופן חיובי. מצד שני, יש מצב שאני שופט אותה לחיוב כי אני, כאמור, טיפה מאוהב בה.

קארן רודריגז – Hero

Vodpod videos no longer available.

זה שיר נוראי, כמובן. היא שרה אותו היטב, בהחלט. אבל זה בדיוק מסוג ההופעות שאני לא אוהב באיידול: ביצוע ווקאלי מאד קומפטטנטי של שיר מאד מיינסטרימי ומאד משעמם. אני כותב את זה כל שנה: זה כמעט אף פעם לא רעיון טוב לשיר מריה, סלין או ויטני. גם השירים שלהן גרועים, וגם בלתי אפשרי להתחרות עם הקול שלהן.

לורן טרנר – Seven Day Fool

Vodpod videos no longer available.

בהתחלה היה חסר לה גרוש ללירה. זה היה כמעט. ליד. אבל באמצע השיר היא מצאה את הגרוש, ופדתה את הלירה שלה תמורת ביצוע טוב מאד. לא מצוין, כי לא היתה כאן פרשנות או משהו ייחודי. אבל טוב מאד.

אשטון ג'ונס – Love All Over Me

Vodpod videos no longer available.

חיבבתי אותה בשלבים קודמים, אבל כאן היא הותירה אותי משועמם, בעוד ביצוע קומפטטנטי מאד, אבל נטול יחוד. אני חושב שהיא מתוקה, ושיש לה הרבה כישרון. אבל אני רוצה שהיא תביא משהו מעבר. ההשוואה לדיאנה רוס עדיין לא במקומה, חוץ מבכל הנוגע ללוק.

ג'ולי זורילה – Breakaway

Vodpod videos no longer available.

חיבבתי אותה בשלבים קודמים, אבל איזו טעות ללכת על שיר של קלי קלארקסון, אלא אם את יודעת שאת מסוגלת לעשות בו שמות. והיא פשוט לא הצליחה להתקרב למקור. היו שם זיופים. הרבה זיופים. זה היה קצת לא נעים. הביקורת של ג'יי-לו היתה נכונה לרוב המתחרים השבוע.

היילי ריינהארט – Fallin'

Vodpod videos no longer available.
יש לה קול מעניין, אבל היא משעממת. אני חושב שנרדמתי במהלך השיר הזה. וישנתי איזה 7 שעות. ובדקתי מיילים. והוא עדיין לא נגמר. זה היה מצער. ומצער מאד שזה היה מצער, כי באמת יש לה קול טוב. יש אנשים שלא יודעים להשתמש בכלים שלהם.

תיה מגיה – Out Here On My Own

Vodpod videos no longer available.

אני חושב שהיא המתחרה הצעירה ביותר, וכך זאת היתה בחירה חכמה ללכת על שיר ששרה במקור ילדה. כי יחסית לניקה קוסטה, הכל שלה נשמע בוגר. היא מאד מוכשרת. מאד. אבל יש בה משהו שמדכא אותי: אם היא היתה מגיעה עוד שלוש שנים, היא היתה יכולה להיות מדהימה. פשוט מדהימה. כרגע, היא המון כישרון, ומעט מחסור בידע איך להשתמש בכישרון הזה.

לורן אליינה – Turn On The Radio

Vodpod videos no longer available.
ההפקה ניסתה להכתיר אותה מוקדם מדי, מה שגורם ללא מעט אנשים לשנוא אותה. זה, והעובדה שהיא בת 16 שנראית דקה מ-36. יש בה שילוב של ילדותיות ובגרות שהוא קצת מטריד. אבל זה לא באמת ישנה בשבועות הקרובים. השילוב של הכישרון והבטחון העצמי העצום שלה יישא אותה די רחוק. יהיה מעניין לראות אותה מתבגרת בתוכנית. זה ייגמר נהדר. או נורא. חוצמזה, אני חושב שהיא הוציאה את רייאן מהארון. היא כבר בחרה בו כחבר הגיי שלה.

פיה טוסקאנו – I'll Stand By You

Vodpod videos no longer available.
היא עשתה דבר אחד שלא מספיק אנשים עשו השבוע: היא בחרה בשיר ממש טוב. ואז היא עשתה עוד משהו שלא מספיק אנשים עשו השבוע: היא שרה אותו בכוונה מלאה. זה, פלוס העובדה שהיא זמרת טובה מאד, הפך את הביצוע שלה לטוב ביותר בין הבנות, ואחד הביצועים הטובים ביותר השבוע. ההפקה ידעה מה היא עושה כשהיא שמה אותה אחרונה.

בחירת הקהל:

סקוטי, לורן אליינה, פיה, קארן, ג'ייקוב, קייסי, תיאה, פול (פול?), היילי, ג'יימס

בין הבנים, סקוטי, ג'ייקוב, ג'יימס וקייסי הם הבחירות המובנות מאליהן. פול הוא בחירה מעט תמוהה של הקהל, לטעמי. הייתי בוחר בברט או ברובי לפניו. בין הבנות, לורן, פיה ותיאה היו בפנים מהדקה הראשונה, אבל הייתי שם את רייצ'ל ונעימה (ואולי את אשטון) במקום היילי וקארן.

כמה מילים על השופטים

כמו רבים, גם אני אהבתי את סיימון מאד. ליתר דיוק, אהבתי את סיימון של פעם. בשתי העונות האחרונות שלו, הוא היה עייף, ובבירור נמאס לו. נמאס לו מהתוכנית, נמאס לו מכך שהוא טס בין אנגליה לארצות הברית כל שבוע, ונמאס לו מכך שזאת לא תוכנית שלו. אז אין לי בעיה עם ההעפה שלו. ג'יי לו וסטיבן הפתיעו אותי לטובה במהלך תהליך האודישנים. הבעיה היחידה שלי איתם היא שהם חיוביים מדי. סטיבן הוא תחליף פאולה משובח. הוא מטורף כמוה, אבל קוהרנטי יותר. ומצחיק יותר. וג'יי לו, אם יעבור לה הדחף להיות נחמדה, היא שופטת ראשית מצוינת. היא כבר עכשיו האדם הנהיר ביותר בפאנל. לא שזה קשה, כשבצד אחד שלה יש אדיוט ובשני יש אדם שעשה רק קצת פחות סמים מקית' ריצ'רדס.

סיבוב הויילד קארד

אשטון – And I am Telling You

זה היה ביצוע טוב, אבל אולי פחות טוב מהפעם הקודמת שהיא ביצעה את השיר. ובהחלט פחות טוב מהביצוע של לאקישה לפני כמה שנים.

סטפאנו – I Need You Now

זה היה יותר מההופעה שלו יומיים קודם. אולי בגלל שהוא התחבר למילים. זה בהחלט זמן בו הוא זקוק לאלוהים. או לשופטים. אני עדיין לא מת עליו.

קנדרה – Georgia on my Mind

בהתחלה זה היה חלש מדי, ואחר כך זה היה צווחני מדי. וזה שיר טוב מכדי לפשל בו. כמעט וגרמה לי ללכת ליוטיוב לצפות באודישן האדיר של קייסי עם השיר הזה.

ג'ובאני – Angel

טוב, אני פשוט לא אוהב בלדות לטיניות. הוא היה בסדר, אבל זה לא עשה לי כלום. ככה זה עם שירים שאני מרגיש שתוכנתו לרגש.

נעימה – For All We Know

מצחיק/עצוב שטענו יום קודם שרייצ'ל נתנה ביצוע ברודוויי למה שבעיני לא היה ביצוע ברודוויי, בעוד נעימה – שאני מאד אוהב – נתנה ביצוע שהוא בין ברודוויי לדיסני וזכתה לשבחים. ורייצ'ל לא קיבלה אפילו הזדמנות לשיר כדי להציל את עצמה. זה לא שהיא לא שרה טוב. היא שרה טוב מאד, וזה היה מרגש. אבל זה היה מרגש של ברודוויי.

רובי רוזן – Sorry Seems to Be the Hardest Word

זה היה ביצוע יפה. הוא עשה בשיר דברים מעניינים, והראה – ולא בפעם הראשונה – שהוא זמר הבלדות הכי מעניין בחבורה. כלומר, כשקייסי שר בלדה, הוא מעניין יותר, אבל הוא לא זמר בלדות בטבעו, בניגוד לרובי. בלדות זה קשה.

מנצחי הויילד קארד: אשטון, סטפאנו, נעימה

חבל לי על רובי. ועל רייצ'ל, כמובן. אבל זה לא משנה. לא היה לאף אחד מהם סיכוי לזכות. כרגע נראה שזאת העונה של קייסי, ג'יימס, ג'ייקוב, סקוטי, פיה, תיאה ולורן. ותכלס, זה יפה. שבעה אנשים עם סיכוי לגיטימי לנצח? זה אחלה. בשבועות הקרובים נגלה מי מהם באמת מתחרה על הניצחון, ומי סתם כאן כדי לעבור עוד כמה תוכניות. ומילה אחרונה לג'ון וג'ורדן: מי שמתנהג כמו חרא באודישנים, שלא יתפלא אם יעיפו אותו ברגע שהם ייגמרו.

מחשבה אחת על “דידי צופה באיידול – טופ 24 (עם וידאו של ההופעות)”

  1. כמו תמיד דידי כייף לקרוא ביקורת מדוייקת (הבן אדם היחידי האחר שאני כמעט תמיד מסכימה עם הביקורת שלו זה אבא שלי, והוא מוסיקאי כבר 50 שנה).

    גם אני מאוד מאוד אהבתי את הביצוע של רייצ'ל וכואב לי לראות אותה הולכת. לא הגיע לה, ויותר מכך, אין מספיק בנות מעניינות השנה בתוכנית (רובן פרווהמלבד אולי לנעימה וללורן). גם חבל לי על לורן טרנר המצויינת שהיתה צריכה להיבחר במקום היילי. או אשטון. או קרן.

    אין על קייסי. הוא מדהים. הוא שבה אותי באודישן הראשון והמשיך להדליק אותי בכל הופעה שלו. אני קצת מפחדת עליו מבחינת תסמונת טיילור היקס, אבל נראה לי שהוא מסוגל להתגבר על זה.
    לורן אלינה מעצבנת שחבל על הזמן אבל מבחינת איכות הופעה וקול היא מסוגלת להיות אליסון איהריטה מס' 2 אם היא תתגבר על הילדותיות שלה.

    אה ואני ממש ממש לא מסכימה לגבי פול. יש לו קול ייחודי והופעה ייחודית. אני בעדו מאז הביצוע המקסים של בלקבירד (וגם השיר המקורי שלו היה לא רע בכלל).

    בעונה משעממת מאוד מבחינה אישיותית וקולית (אנשים טובים אבל לא ייחודיים) צריך את פול כי אחרת נשארנו עם קייסי ונעימה וכמה שזה הרבה, זה לא מספיק לעונה שלמה.

להשאיר תגובה

