דידי צופה באיידול – טופ 13 וטופ 12

אחרי שתי תוכניות עם הפיינליסטים, אני קצת מדוכא מאיידול השנה. זאת הסיבה השניה (כלומר, הסיבה שלא קשורה לדרגון אייג' 2) שהפוסט של השבוע שעבר נדחס לתוך זה של השבוע, שגם הוא מגיע באיחור. אחרי שבועיים, אני מוכן להעיף את רובם, ועכשיו. וזה לא המצב בדרך כלל. אני חושב שקייסי אשם. הוא טוב יותר בכל כך הרבה מובנים, שזה פשוט מבלבל אותי שהוא משתתף עם האנשים האלה בתחרות. השבוע לא שמתי את השירים. בגלל הדחיה, זה היה פשוט לוקח לי שעות לשים את כל הקליפים. אז אתם יכולים לראות את כל הביצועים כאן.

אז בשבוע הראשון צמצמנו את מספר המועמדים למשהו שאפשר להתמודד איתו באופן סביר. והגיע הזמן. עכשיו אני אשכרה מכיר את כולם ויש לי דיעות עליהם עוד לפני שהם מתחילים לשיר. וזאת מהות התוכנית: תפיסות מוקדמות, והניסיון – הכושל בדרך כלל – של המתחרים לשנות אותן.

בשבוע הטופ 13 המתמודדים התבקשו לבחור שירים של האלילים האישיים שלהם. זה מועיל, כי זה נותן לנו מושג בנוגע לטעם שלהם.

לורן אליינה – Any Man Of Mine

בשנה שעברה איבדנו את שיוון מגנוס המהממת בגלל השיר הזה, שזאת כבר סיבה טובה לשנוא אותו. וזאת בלי לדבר על כך שהוא בקושי שיר. אני מחבב את שנאיה, יחסית לכך שאני לא אוהב קאנטרי במיוחד, אבל זה שיר מאעפן. הביצוע היה… חביב? בטח לא משכנע. אם היא היתה במשהו שדומה לסכנה, השיר הזה היה מכניס אותה לצרות. בנוגע למה שזה אומר על הטעם שלה? היא ילדה בת 16. היא אוהבת קאנטרי ואירוסמית'.

קייסי אברמס – With A Little Help From My Friends

הוא הולך על הביצוע של ג'ו קוקר, לא על המקור של הביטלס. זה היה ביצוע טוב מאד. אם זה לא היה קייסי, הייתי נופל מהכסא. אבל זה קייסי, ובסטנדרטים שלו, זה היה רק בסדר. הוא… קצת נהנה מדי? אם זה הגיוני? היתה סתירה בין העיבוד הג'ו קוקרי לקלילות שלו. סטיבן דיבר על התשוקה שלו, בעוד שאני חשתי במחסור קל בתשוקה. אבל שוב, אני שופט בסולם שהשיא שלו הוא הביצוע שלו ל"ג'ורג'יה" מהאודישנים.

אשטון ג'ונס – When You Tell Me That You Love Me

בשבוע שעבר השופטים אמרו לה שהיא דיאנה רוס, ואני חשבתי שהם מתבלבלים בגלל השיער. השבוע היא שרה דיאנה רוס, ואני בטוח שהדמיון העיקרי הוא השיער. זה היה ביצוע משעמם של שיר לא גדול. ווקאלית, היא בסדר. אבל משעממת.

פול מקדונלד – Come Pick Me Up

הוא קצת היפסטר מעצבן, ומי לעזאזל בוחר ברייאן אדמס בתור האליל שלו? רייאן אדמס? באמת? הלחשושים שלו גורמים לי לרצות לחבוט בו. והמניירות שלו? וואו, כמה שהן מעצבנות. שני אנשים מוצלחים שונים אמרו לי בשבוע שעבר שהם אהבו אותו, ואני עדיין בשוק מזה. הוא בלתי נסבל בעיני. כל הזוועה כמעט ונגאלה בעבורי כשרייאן ניסה לחקות את הריקוד שלו. זה היה מצחיק.

פיה טוסקאנו – All By Myself

בשבוע שעבר, חלק מהסיבה שאהבתי אותה היה שהיא בחרה בשיר של הפרטנדרס. אבל השבוע, כשהיא התבקשה לבחור בשיר של של מישהי שהיא מעריצה,, היא בחרה סלין דיון. איזה דיכאון. יחסית לכך שהיא שרה שיר נוראי, זה בהחלט היה ביצוע טוב. היא צוברת מומנטום שעשוי להפוך אותה לרכבת בלתי ניתנת לעצירה בדרך לתואר, אבל אני אוהב אותה הרבה פחות השבוע. קצת התעודדתי מכך שהיא אמרה שזה היה בשביל אבא שלה.

ג'יימס דרבין – Maybe I'm Amazed

הבחירה בפול מק'קרטני מצד חובב המטאל היתה מפתיעה, אבל לא לרעה. הביצוע עצמו היה טוב, אבל קצת היה חסר לי משהו. הסוף היה יפה מאד, אבל במשך רוב השיר הרגשתי שהוא לא מתחייב מספיק, לא הולך רחוק כמו שהוא יכול.

היילי ריינהרט – Blue

הפעם לא נרדמתי, אבל אני חושב שהמחשוף שלה מאד עזר בכך. זה היה שיר קאנטרי מאד… קאנטרי, כזה? כלומר, לא קאנטרי פופ, או אלט-קאנטרי, כי אם הדבר האמיתי. וכבר כתבתי למעלה שאני לא מאד אוהב קאנטרי. אני דווקא חושב שאלט-קאנטרי היה יכול להתאים לה. אבל תכלס, קשה לי תמיד כשרנדי מסכים איתי. והוא צדק, זה היה משעמם.

ג'ייקוב לאסק – I Believe I Can Fly

אני חוזר בי על כל מה שאמרתי על הבחירה של פול מקדונלד כאליל שלו. כי יחסית לר' קלי, הבחירה ברייאן אדמס נשמעת סבירה בהרבה. השיר היה להיט עצום, כמובן. והוא זוועה. אבל בדיוק הזוועה שהייתי מצפה מג'ייקוב להביא. הוא ציווח ככרוכית, וממשיך להיות הזמר הכי גרוע יחסית לכמה שהוא מוכשר. והוא באמת מוכשר, אבל כל עוד הוא צווח ללא הפסקה, הוא נוראי בעיני.

תיאה מגיה – Smile

היא לא יודעת מי זה צ'רלי צ'פלין. אני שוב בדיכאון. אהבתי את הפתיח, לפני שנכנס העיבוד והיא התחילה לשיר לרגע כאילו היא מנסה להיות שירלי באסי. זה היה מאד מוזר.  לפחות היא שרה שיר יפה, גם אם היא לא שרה אותו כל כך טוב במשך רוב הביצוע.

סטפאנו לאנגון – Lately

תודה לך, סטפאנו, על שבחרת במישהו שראוי להיות אליל של מישהו. הוא בחר בשיר טוב של סטיבי וונדר… ואז הוא קצת שחט אותו. העיבוד היה מעצבן, אבל הפעם אני לא יכול להאשים את ההפקה. הוא פשוט לא זמר טוב מספיק בשביל השיר הזה. לא בפעם הראשונה, חשתי שהשופטים שמעו משהו אחר לגמרי ממני.

קארן רודריגז – I Could Fall in Love

כמובן שהיא בחרה בשיר של סלינה. הביצוע היה סביר, דווקא. קצת ישנוני, אבל בסדר. האם היא תמשיך לשיר שיר לא טוב באופן סביר פלוס כל שבוע עד שיעיפו אותה? נראה לי שכן. (עדכון. לא. היא שרה עוד שיר אחד, גרוע, ועפה)

סקוטי מקרירי – The River

כמובן שהוא בחר בשיר של גארת' ברוקס. כמו קארן, גם הוא יודע בדיוק מי הוא. אבל בניגוד לה, יש לו קול שהוא באמת ייחודי. הוא יודע לעשות את הדבר הזה שהוא עושה. אני לא קהל היעד של הדבר הזה – עד שהוא ישיר ג'וני קאש – אבל אני יכול להעריך את זה. הוא שר קצת חלש בחלקים מהשיר, אבל חוצמזה, אין לי ממש הערות. הוא מי שהוא, והוא יישאר איתנו עוד זמן מה.

נעימה אדדפו – Umbrella

ראשית, אני לא מאמין לה שריאנה היא האלילה שלה. זה לא מתאים למה שראינו ממנה עד כה. ווקאלית, היא התחילה טוב. הרגאיי ראפ היה… מוזר. אבל יש דבר אחד שצריך לומר על נעימה: היא הדבר הכי דומה לתחרות למה שנראה אם איידול יקטפו מישהו אקראי מהמצעדים להופעת אורח. היא באה מההווה. חוצמזה, המצאת המילה Overstand ראויה לפרס כלשהו. או עונש. אני לא בטוח.

בוטום 3: היילי, אשטון, קארן.

עפה: אשטון. סבבה.

טופ 12

בטופ 12, הם שרו שירים מהשנה בה נולדו, מה שגרם לי להרגיש נורא זקן.

נעימה אדדפו – What's Love Got To Do With It

יש בעיה. מוזיקלית, היא מהמתחרים המעטים שלא משעממים אותי למוות. אבל… היא לא זמרת כזאת טובה. או לפחות לא טובה לאיידול. כלומר, שימו אותה באולפן, ואני חושב שהיא יכולה לעשות אלבום מעניין. שימו אותה אולם קטן, עם שירים שונים, וזה יכול להיות מעניין. יש לה פוטנציאל. אבל… ההופעות שלה לא טובות.

פול מקדונלד – I Guess That's Why The Call It The Blues

הוא בלתי נסבל ברמות שלא יאומנו. אני שונא את קול "רוד סטיוארט בלי ביצים" שלו, ואני שונא את איך שהוא שר ואת איך שהוא זז. וגם לא מת על איך שהוא מדבר. מאז דני גוקי לא היה מתמודד בתוכנית הזאת שגרם לי ממש לרצות לחבוט בו. אבל פול מקדונלד מעצבן עוד יותר מגוקי.

תיאה מגיה – Colors of the Wind

אם היא היתה מחכה חמש שנים, ומגיעה לתוכנית כשהיא בנאדם, ולא רובוט מוזיקה קטן, היא היתה יכולה להיות קונטנדרית. אני חושב. כרגע, היא בעיקר מרדימה. זה לא ימנע ממנה להגיע רחוק, כי היא סוג של ילדה מקסימה. אבל היא ילדה רובוטית מקסימה. ואני לא צריך לראות ילדות בנות 15 עם שמלות של נשים בנות 25-45.

ג'יימס דרבין – I'll Be There For You

באמש'ך, מה זה החרא הזה? בניגוד לרוב האנשים כאן, לג'יימס דרבין אשכרה יש פוטנציאל לגיטימי להביא הופעה טובה כל שבוע. אבל מה זה השיר הזה? מה זה הביצוע הזה? מה עשיתי שזה הגיע לי?

היילי ריינהרט – I'm Your Baby Tonight

הנהמות שלה חזרו. ובמקרה של היילי, זה דבר טוב. יש לה שני מצבים: נוהמת ומשעממת. בשיר הזה, היא עשתה את שניהם לחילופין. וכמעט מעדה. פיזית. כי ווקאלית היא די מעדה. העצה של סטיבן היתה טובה: בלוז – או ביצועים בלוזיים – יכול להציל אותה.

סטפאנו לאנגון – If You Don't Know Me By Now

אני חושב שאני מכיר אותך כבר סטפאנו. לא שזה כל כך משמח אותי. הוא עושה רושם של בחור נחמד מאד. אבל מוזיקאי שנפל במכונת הזמן מפסטיבל סן רמו. בניגוד לשבוע שעבר, הוא היה טוב במה שהוא עשה, אבל מה שהוא עשה פשוט לא היה מעניין. אמא שלו חמודה מאד.

פיה טוסקאנו – Where Do Broken Hearts Go

לפני שנדבר על השירה, צריך לדבר על הדבר הזה שהיא לבשה. וואט. דה. פאק. שמישהו שמבין באופנה ירגיע אותי ויגיד שזה לא חזר לאופנה, אלא שיש למלבישים של איידול פטיש לא ברור לעידן אחר. ועכשיו לשירה. היא ממשיכה במגמה מהשבוע שעבר, של לקחת שירים לא משהו ולבצע אותם טוב מאד. היא מכונה. לטוב ולרע. אני אשמח אם היא תחזור לעשות משהו שגם אני אהנה ממנו.

סקוטי מקרירי – Can I Trust You With My Heart

כרגיל, אין לי הרבה מה לומר על סקוטי. הוא יודע מי הוא, הוא יודע מה הוא. והוא יודע מי קהל היעד שלו. והוא שר את השירים שהקהל שלו אוהב בדיוק כפי שהקהל הזה רוצה לשמוע אותם. אם היייתי חובב קאנטרי, הייתי תומך בו בכל לבי. הוא, כמו פיה, יכול לנצח בתחרות הזאת אם הוא ימשיך לעשות את מה שהוא עושה, ומדי פעם יביא משהו שונה. אני עדיין מחכה למשהו השונה.

קארן רודריגז – Love Will Lead You Back

אמא שלה קצת מפחידה אותי, למרות שהיא שרה יותר טוב ממנה. הביצוע היה… אני לא יודע מה זה היה. פרודיה של מוצ"ש חי על ביצוע באיידול? הפרצופים היו מפחידים, וגם הזיופים. הקול שלה נשמע חלושס. זאת היתה ההתרסקות האמיתית הראשונה של העונה. מזל טוב. וכמובן שהיא שרה בספרדית, אחרי שאמרה לפני ההופעה שהיא רוצה להוכיח שהיא לא רק זאת ששרה בספרדית.

קייסי אברמס – Smells Like Teen Spirit

אני מת על ההורים שלו. ואני מת עליו. אחרי ששמעתי את הביצוע כמה וכמה פעמים, אני יכול לומר שהוא לא היה מושלם. הוא רק היה הרבה הרבה הרבה יותר טוב מכל דבר אחר שהיה בתוכנית. אתם יודעים כמו מה זה נשמע? קצת כמו מה שהיה קורה אם פרנק בלאק היה מבצע את השיר. התגובה של ג'ניפר דיכאה אותי. בסך הכל היא שופטת טובה, אם כי מפרגנת מדי. אבל לא, קורט קוביין לא תמיד ניסה להישמע נעים. קורט קוביין כן צרח עד הסוף. עד הסוף המר. העובדה שקייסי שר את השיר הזה ולא הגיע לבוטום 3 היא סימן חיובי לתוכנית הזאת. כל מה שאני רוצה הוא שהוא ימשיך לעשות את מה שהוא רוצה. ורק את מה שהוא רוצה. שיקשיב למפיקים, ואז יעשה את מה שהוא רוצה. הוא אולי (כנראה) לא יזכה בתחרות, אבל הוא מתמודד רציני לתואר חשוב יותר: המתחרה החביב עלי בכל הזמנים בתוכנית הזאת.

לורן אליינה – I'm The Only One

אני חושב שההורים שלה צעירים ממני. זה מדכא. באשר לביצוע? היא חולה, וזה מאד השפיע על הקול שלה. אבל היא עדיין הפרפורמרית הכי טובה כאן. בניגוד לתיאה מגיה, לא היתה לה שום סיבה לחכות. אני חושב שהיא היתה אפויה בגנון. התגובות של השופטים עצבנו אותי. חיוביים מדי. הבנו. היא פייבוריטית של ההפקה. אבל רבאק.

ג'ייקוב לאסק – Alone

כשראינו את אמא שלו, למדנו מאיפה הוא ירש את היותו דרמה קווין. זה שיר שזה לביצועים טובים מאד על הבמה של איידול. קארי אנדרווד ניצחה עם השיר הזה, לטעמי. כשג'ייקוב שר אותו, גילינו מי הוא כשהוא שר רוק: הוא מיטלוף. למקרה שזה לא ברור, זאת לא מחמאה. הוא ימשיך כנראה להיות המתמודד הכי מעצבן יחסית לכמה שהוא מוכשר.

בוטום 3: נעימה, היילי, קארן

עפה: קארן. אין תלונות לאמריקה.

7 מחשבות על “דידי צופה באיידול – טופ 13 וטופ 12”

  1. מסכימה עם רוב המילים שאמרת. למעט מה שאתה חושב על פול, שאותי הוא מגניב כנראה ברמות שאותך הוא מעצבן. הוא לא כמו כולם, שזה כשלעצמו אחד הדברים הכי טובים בעולם שאפשר לומר על מישהוא. אוהבת את הקול הרוד סטיוארטי שלו, או הקוורקיות ואת איך שהוא זז. וצריך אותו בנוף שם. לעוד הרבה זמן. אז דידוש – זה כבר שלושה אנשים שווים שחושבים ככה או שאני לא קווליפייד לקטגואיה הזו?🙂

  2. אם היינו בפייסבוק הייתי עושה לייק למיכל. למעשה אמרתי כבר את מה שהיא אמרה אבל לא אכפת לי להגיד את זה שוב.
    מעצבן שלהפקה יש איזה שהיא התעקשות של אחרי 4 שנים של גברים מנצחים תהיה מנצחת כי הנשים השנה פשוט גרועות. אני משווה למתמודדות משנה שעברה כמו קריסטל ושיבון (ואפילו לילי שנפרדה מאיתנו בטרם עת) והן רובן ככולן זמרות קריוקי מהוללות. סביר להניח שלורן ופיה יגיעו לגמר אם לא קרוב לגמר כי הן הסבירות מבין כולן אבל תכל'ס ללורן יש לאן להתקדם מקצועית ולפיה יש לאן להתקדם אישיותית.
    בינתיים אני מוצאת את עצמי עושה פורוורד על כל השירים כמעט למעט לקייסי. ואני כל כך מתאהבת בקייסי עד כדי שאני נאלצת להזכיר לעצמי עד כמה הוא ילד (זה אפילו לא הגיוני שהוא בן 21…). יש אנשים שנולדים עם *זה*.

  3. אני לא מבינה למה כשה מגיע לג'קוב השופטים פשוט חרשים ?!?!?! הוא מזייף הוא צווח צורך עושה פרצופים ןמישהו אמר שהוא דראג קווין רק בלי הדראג ואני מסכימה אם זה מכל הלב הוא יכול להיות דראג קווין מהממת אבל הוא לא בשביל הבה של איידול !! הוא גורם לי כל פעם פשוט לעביר את המופע שלו אני לא מוסגלת לשמוע אותו.
    וקייסי, סקסי קייסי אני פשוט מאוהבת בו !!!!! הקול שלו הפקצופים שהוא עושה הוא פשוט מקסים מקסים מקסים אבל לפעמים אני חוששת שהם לא ידעו איך לאכול אותו , אני מכווה בשבילו שהוא לא ילחץ מהשופטים ופטוש ימשיך להיות הוא עצמו ולהביא את כל המיוחדות שבו !!!
    אני לא מצליחה כל כך להבין את כל ההתלהבות מסביב לסקוטי הוא מרגיש לי כמו גבר בן 40 שעשה ניתוח פלסטי ממש מוצלח הוא גורם לי לחוסר נוחות מסויימת כל פעם שהוא שר, והוא ממש להיט ולצערי אני רואה שהוא ימשיך ממש רחוק.
    גם סטפנו כן הוא נראה סבבה כן הוא שר סבבה אבל אין שם כלום הרבה קוראים לו הדרק הורס של העונה ואני לא ממש מבינה את זה.
    את נעימה אני פשוט לא סובלת אי עדיין כועסת כי קנדרה הייתה אמורה לקבל את המקום שלה בהצלה היא הייתה מדהימה ורק כי התוחנית הייתה חייבת דיווה שחורה והעדפה לבחורה עם סיפור קורע לב של ניקוי אסלות הם לא העבירו את אחת הבחורות היותר מוכשרות !!!!!!
    פול הוא די תעלומה הוא הייה מעולה באודישינים ובהוליווד וויק ואז כל החן שלו כיאלו מעלם על במת האיידול אם זה הריקודים של "תרנגולת קרותת ראש" שלו אבל הוא פתאום נורא מעצבן
    מצאתי דואט שהוא וקנדרה עשו אחרי ההוליווד וויק

    בקיצור אני מקווה שניפטר מ ג'קוב תיה נעימה בקרוב
    ושקייסי פשוט ימשיך להיות מדמים !!!

  4. אני חושבת שהבעיה של פול הוא חוסר כלי גינה והוא מרגיש ערום בלי גיטרה או פסנטר ופשוט חוטף סוג של טורט במה

  5. אני מסכים עם כמעט כל מה שאמרת. השנה פשוט אין מתמודדים טובים מספיק, ופול מקדונלד מעצבן אותי ברמות. יש בו משהו שנראה מזויף עוד לפני שהוא פותח את הפה, וכשהוא מתחיל לשיר (לשיר? מקדונלד?) אז בכלל. אבל, אני חייב להודות שאני גם רחוק מלהתפעל מקייסי. הוא זמר לא רע, אבל זה הכל. הסיבה היחידה שהוא קצת בולט פה (יחד עם ג'יימס דרבין, לא רע בפני עצמו) היא שהאחרים אינם טובים מספיק. כשלעצמו הוא לא מספיק טוב. יש מצב שאני בכלל אפסיק לראות את איידול השנה. בשנים קודמות לצפות בתוכנית השבועית היה תענוג. השנה זו כמעט משימה שצריך לעמוד בה כל שבוע.

  6. אפתח במחמאה: את העונה הנוכחית אני רואה בזכותך. ההנאה שלי מאיידול הצטמצמה לכדי guilty pleasure שאותו אני חולקת עם קוראי הבלוג (ואיתך כמובן). כבר הספדתי את העונה, אבל ראיתי שהמכורים הכבדים ממשיכים – אז החלטתי לנסות בכל זאת. לשופטים דווקא התרגלתי, אבל המתמודדים מזכירים לפעמים את ילדי הפסטיגל (הן ברמה והן בגיל).
    ובכל זאת, הנה אני משקיעה ונכנסת לעונה. כרגיל, הביקורת לעיל מדוייקת למעט חוסר הסכמה מהותי לגבי הביצוע של קייסי ששחט את נירוונה. גילוי נאות: אני אהבתי את נירוונה בזמן אמת, ולכן מעבר לעובדה שצורם לי בכלל לראות שירים שלהם באמריקן איידול – אחרי הביצוע של קייסי שמחתי לפחות שקורט קוביין לא נאלץ לראות את זה. נכון, גם הוא היה צורח, אבל גראנג' זה לא רוק כבד והיסטריה היא לא זעם נעורים. לסיכום – זה נראה כמו פארודיה, לא אותנטי וצווחני. למען האמת, לא הבנתי איך הוא קיבל ביקורות טובות. ואגב, הופעות קודמות שלו דווקא מאוד אהבתי. בבקשה תראה את זה עוד פעם – ייתכן שלא רצית להאמין שיצא לקייסי רע?
    באופן כללי, מאוד קשה לי עם "רוקרים" באיידול. יש איזשהו דיסוננס עקרוני בין רוק בועט ומרדני לבין ביצועים בין פרסומות לפורד והופעה קבוצתית בתוכנית התוצאות.
    אה… כן… וגם אני די מחבבת את פול. לא פיינליסט מחבבת – אבל הוא סבבה לחובבי הז'אנר…

כתיבת תגובה

