דידי צופה באיידול: טופ 9

אז… זה קרה. מה קרה? עוד מעט נגיע לזה. קודם, צריך לדבר על ההופעות.

ג'ייקוב לאסק – Man In The Mirror

וואו. איזו יהירות כפולה עוד לפני שהתחיל. גם דחה את Let's Get It On – שיר טוב בהרבה ממה שבחר – וגם הודיע שאם הוא בבוטום 3, זה לא בגלל שהוא שר לא טוב, אלא בגלל שאמריקה לא מוכנה להתבונן בעצמה במראה. הביצוע היה בסדר, כזה. יותר טוב בבתים. פחות צווחני מברוב השבועות הקודמים. הוא מאד לא מגניב.

היילי ריינהארט – A Little Piece of My Heart

הנהמה הזאת שיש לה בקול, היא אחד הדברים הכיפיים ביותר שיש לנו השנה באיידול. אבל השיר הזה דורש משהו מעבר לנהמה. הוא דורש צווחה. והוא דורש כאב. והיא היתה מאושרת מדי במהלך הביצוע. גם ויזואלית, עם החיוך הגדול, וגם ווקאלית. אבל בסה"כ, זה בהחלט היה ביצוע טוב.

קייסי אברמס – Have You Ever Seen The Rain

כמו ג'ייקוב, גם הוא שינה את השיר. בניגוד לג'ייקוב, הוא שינה לשיר שמתאים לו יותר. אני מת על הקונטרבס. זה ביצוע שהשתפר בהדרגה, ובסוף היה די מעולה. זה היה מאד מגניב. אבל זה גרם לי לחשוש לו.

לורן אליינה – Natural Woman

רגע, האישיות שלה עוד לא יצאה בכל הכוח? אני קצת מפחד. הביצוע היה טוב מאד. קצת מטריד אותי שילדה בת 16 מרגישה כמו אישה טבעית, אבל מעבר לזה, באמת שקשה לי למצוא משהו רע לומר על הביצוע הזה. הוא היה מצוין.

ג'יימס דרבין – While My Guitar Gently Weeps

איזה כינוי אתם מעדיפים? אדם למברט הסטרייט? אדם למברט האספי? אדם למברט לעניים? ג'יימס ממשיך ללכת לפי הפלייבוק של למברט, והפעם מביא את מהלך הבלדה. במשך 90 אחוז מהביצוע הוא היה סבבה. בסדר, כזה. לא יותר. אבל התו האחרון? ואני אומר את זה כמי שלא תמיד מת על תווי ענק בסוף – הוא היה מעולה.

סקוטי מקרירי – That's Alright Mama

זה היה ביצוע קצת סכיזופרני. כל פעם שהוא הלך למקום העמוק בקול שלו – כלומר, איפה שהקול שלו חי בדרך כלל – זה היה אחלה. אבל במשך המון מהשיר הוא נשמע מאומץ מדי. העיבוד היה כיפי מאד. גרסה רעננה בהחלט של רוקבילי. הבעות הפנים שלו היו מעט מטרידות. חוצמזה, אם כבר אלוויס, זה באמת השיר הכי טוב שהוא מצא?

פיה טוסקאנו – River Deep, Mountain High

בוקר טוב, פיה טוסקאנו. לא שיעממת אותי השבוע. אפילו לא קצת. ג'ניפר צודקת בכך שהיא עדיין לא פרפורמרית ברמה שהיא מבצעת. אבל טכנית, היא בהחלט הזמרת הטובה ביותר בתחרות.

סטפאנו לאנגון – When A Man Loves A Woman

"אל תלכו, סטפאנו מתעל את הצד הרומנטי שלו", אמר ראיין. רגע, יש לו צד אחר? אבל זה לא סתם צד רומנטי. זה שיר רומנטי גדול. המעברים בין קול חזה לפאלצט בהתחלה היו טיפה מעצבנים. זה היה ביצוע טוב בסה"כ, בטח יחסית לסטפאנו, אבל הבחור בבעיה: כל מי שהופיע לפניו השבוע הוא זמר יותר טוב ממנו. הוא לא מרגיז אותי כמו ג'ייקוב ופול, אבל הוא פשוט הכי פחות טוב.

פול מקדונלד – Folsom Prison Blues

רציתי – ואני עדיין רוצה – שסקוטי ישיר ג'וני קאש. במקום זאת קיבלתי את זה מפול. שנשמע כמו האיש שהכי שמח אי פעם להיות בכלא. וזאת הבעיה המרכזית שלי עם הביצוע הזה. הוא היה שמח מדי. הוא התעלם מהמילים. וכמובן, אני פשוט לא אוהב את הקול שלו. חוצמזה, זה היה ביצוע טוב מאד. יחסית לזה שזה פול.
צריכים להיות בבוטום 3: סטפאנו, פול, סקוטי, ג'ייקוב. בקיצור, הבנים שהם לא קייסי וג'יימס.

בוטום 3: סטפאנו, ג'ייקוב… ופיה?

עפה: פיה

אז… כאמור… זה קרה. פיה טוסקאנו, הווקאליסטית הטובה ביותר בעונה הזאת, הולכת הביתה במקום 9. איך זה קרה? רבים מאשימים את השופטים, ואני חושב שיש בזה משהו. כשאומרים על כל הופעה שהיא נפלאה, מה הערך של שיפוט? בתוכנית התוצאות, ראסל בראנד אמר למתחרים "הרבה מהפחד מגיע מהשופטים". למה, בדיוק? ממה שיש להם לפחד? שיחמיאו להם למוות? רנדי ג'קסון, הטיפש באדם, מנסה להיות ביקורתי. אבל כולנו יודעים שהוא לא באמת מסוגל לזה. ואני מוצא את עצמי מתגעגע לסיימון. לא סיימון של 2 העונות האחרונות, שהיה עייף ושחוק ונמאס לו. סיימון של פעם. אבל אני לא באמת רוצה שסיימון יחזור. אני רוצה שג'ניפר לופז תאמר את מה שהיא באמת חושבת. כי ברור לי שיש לה העדפות, וברור לי שהיא – בסה"כ – יודעת מה טוב יותר וטוב פחות. יש מצב שאפילו לסטיבן יש מושג מעורפל כלשהו. כשפול שוחרר ופיה נשלחה לבוטום 3, סטיבן קילל. זה אומר שהוא יודע שפיה יותר טובה מפול. אבל אי אפשר לדעת את זה מהתגובות שלו להופעות. מצד שני, השופטים גם כעסו כשג'ייקוב הלך לבוטום 3 והיילי היתה בטוחה, ואני מעדיף את היילי פי 4,032, בערך.

זה לא שאני מזועזע שפיה עפה. היא הווקאליסטית הכי טובה, טכנית. אבל היא משעממת. ובפעם האחת שהיא לא שיעממה, היא לא הצליחה לשכנע את הקהל שהוא לא קהל הבלדות הקבוע שלה (ואגב, לקהל חובבי הבלדות, מה נהיה אתכם? נהייתם קהל חובבי הרוק של איידול, שהיסטורית נוטש את האנשים שלו ברגע שהם שרים משהו אחר?). לא הגיע לפיה לעוף השבוע, אבל גם לא הגיע לה לזכות. אמרתי בשבוע שעבר שלורן והיילי הן הבנות הטובות ביותר, וזה עדיין נכון.

מאכזב אותי שבשבוע שבו ג'ייקוב פחות או יותר אומר "תדיחי אותי אמריקה, אני איש מרגיז ויהיר", הוא רק נמצא בבוטום 3, ולא עף. ומדהים בעיני שסטפאנו עדיין כאן. אבל מצד שני, קייסי עדיין כאן. ואני עדיין אוהב אותו. יש אנשים – ויש מצב שלפחות חלק מהשופטים ביניהם – שמתחרטים עכשיו שהצילו אותו. אני, כמובן, לא אחד מהם.

2 מחשבות על “דידי צופה באיידול: טופ 9”

  1. ושוב אני כמעט ולא מסכימים. ג'ייקוב לאסק היה מעולה השבוע, וכך גם ג'יימס דרבין ופיה. וקייסי? אני כל כל כך לא ממשיך להתפעל ממנו – בעיני הוא אחד הזמרים המשעממים ביותר העונה הזו וממש לא ברורה לי ההתלהבות ממנו. אני מתחיל לקצת להרגיש כמו הילד שצעק המלך עירום. בנוגע לכל השאר אני מסכים. וזה ממש לא היה צריך להיות השבוע שבו עפה פיה.

  2. מסכימה ממש על הכול, חוץ מלגבי פול, שאני דווקא אוהבת. אלה היו בדיוק הבוטום 3 שלי, רק שג'ייקוב היה צריך ללכת (אחרי שהוא גרם לשיר כזה יפה להישמע מעצבן) ואחריו סטפאנו. אבל לא נורא, פיה הייתה טובה ווקאלית- אבל היא הייתה מיושנת לגמרי, לא מישהי בעלת סיכויי הצלחה כלשהם לאחר התוכנית, אז היא לא באמת פספוס. קול זה לא הכול.
    מדהים כמה שכולם היו טובים יחסית השבוע, פתאום העונה הייתה נראית לי טובה. הכול בגלל שנעימה ות'יה עזבו? טוב שנפטרנו משתי אלה.
    השופטים לגמרי מזעזעים- ניסחת את זה ממש נכון, ברור שיש להם פייבוריטים ושלא כולם שווים בעיניהם, אז תגידו את זה, אנחנו לא צריכים לנחש את זה מהתגובות שלהם (גם אם אני לא מסכימה עם דעתם המיושנת). הם כל כך מיותרים שם כרגע.
    מחזיקה אצבעות לג'ייקוב להיות הבא בתור בתוכנית הקרובה…

כתיבת תגובה

