דידי צופה באיידול – טופ 8

אז לאחר שאמריקה התאוששה מההדחה של פיה, הגיע הזמן ל"שירים מהקולנוע".

פול מקדונלד – Old Time Rock'n'roll

וואו, ויל.איי.אם מודע לכך שיש משמעות למילים של שירים. הפעם האחרונה שהיה לי ברור שהוא מודע לכך היתה כשהוא עשה את הקליפ לנאום של אובמה. וזה היה מזמן. פול מקווה "להותיר את אמריקה שמחה". אם הוא היה רוצה להותיר אותי שמח, הוא היה שותק. ולא לובש את החליפה הנוראית הזאת. הסקסופוניסטית היתה מגניבה. הוא היה מעצבן. נו, אתם יודעים, פול. ואם היתה תקווה שבעקבות ההדחה של פיה, השופטים יתחילו להיות ביקורתיים, היא התפוגגה בערך ברגע שסטיבן פתח את הפה.

לורן אליינה – The Climb

הבעיה בכך שיש מתחרים צעירים כל כך, היא שהם נוטים לחשוב שהשיר הזה הוא משהו שמישהו צריך לבצע. מצד שני, יש משהו חמוד בתגובה שלה לאמת הדי ברורה שהיא זמרת יותר טובה ממיילי סיירוס. היא ילדה. אם היא לא מעריצה של מיילי עכשיו, היא בטוח העריצה אותה לפני… מה? שנתיים? הביצוע היה סולידי. טיפה חלש לפעמים, אבל בסדר. זה שיר נורא, כך שקשה לעשות איתו הרבה. המיקס היה בעייתי לפעמים, כששמעו את זמרי הרקע יותר ממנה. זאת לא הפעם הראשונה שרנדי אמר שהיא "חוזרת". חוזרת מאיפה? מתי אמרת לה משהו שלילי? דביל.

סטפאנו לאנגון – End of the Road

אוקיי, אפילו לסטפאנו היה קשה שפיה הודחה ולא הוא? סליחה? כלומר… מפתיע? כן. אבל קשה? ווקאלית, אני חושב שזה אולי היה הביצוע הכי טוב שלו. השיר ישב עליו טוב. למרות שלעתים הוא התאמץ יותר מדי. אבל הוא בבעיה. כולם יותר טובים ממנו. פול וג'ייקוב יותר מעצבנים ממנו. אבל הם גם יותר מוכשרים ממנו. אה, וזה שיר מאעפן. צריך לומר. למה השופטים מדברים עליו כפינאליסט? זה הרי לא יקרה. פאק, אני מתגעגע לסיימון. אפילו סיימון העייף של השנתיים האחרונות היה כותש אותו.

סקוטי מקרירי – I Cross My Heart

ג'ימי צודק. הוא התכוון לשיר שיר טוב יותר. המיקס שוב היה דפוק, ושוב שמעו את זמרי הרקע חזק מדי. זה היה ביצוע טוב מאד לקהל היעד שלו. ברגעים בהם התעוררתי, חשבתי שהוא נשמע טוב. אבל אלים שבשמיים, זה היה משעמם. לופז: "כולם רוצים שנהיה קשוחים אתכם, אבל האמת היא שכולכם כל כך טובים". אם היא מתכוונת לזה, צריך להחליף אותה עכשיו. לא לחכות לעונה הבאה. עכשיו.

קייסי אברמס – Nature Boy

קפה ארומה, קייסי? והוא לא יודע לומר "ניוקי". אלה עובדות מצערות. אבל הטעם שלו במוזיקה טוב יותר, כי הוא החליט לא לשיר פיל קולינס. ו-Nature Boy הוא שיר יפהפה. אני חושב שהעיבוד מהחזרה היה יותר טוב, אבל אני חש כלפי קייסי כפי שהשופטים חשים כלפי כל המתמודדים: אני חושב שאני עיוור לפגמים שלו, כי אני חשבתי שזה היה נהדר. וייחודי. לשבחים של השופטים היתה יותר משמעות אם הם לא היו משבחים את פול וסטפאנו כל כך. הוא קצת – הרבה – אובר דרמטי אחרי ההופעה.

היילי ריינהרט – Call Me

זה היה כיף. זה שיר כיפי. זה לא שיר שממש מתאים לקול שלה, והוא ישב עליה לגמרי בחצי הראשון. אבל זאת היתה הופעה ממש כיפית. והחצי השני, הנואש יותר, היה מצוין בעיני. אני מחבב אותה יותר ויותר. אני לא חושב שיש לה סיכוי לנצח, אבל זה היה אחלה. כמובן, דווקא במקרה שלה רנדי החליט למצוא את העצם הביקורתית בגוף שלו, מה שהוביל את שני השופטים האחרים להיות משהו שניתן לפרש כביקורת.

ג'ייקוב לאסק – Bridge Over Troubled Water

אני שמח שג'ימי נכנס בו קצת. ואלוהים, אלו הבחירות שלו? הוא לא יכול לבחור משהו פחות אובר דרמטי? ג'ימי גם הציל אותנו מהזוועה הנוראית של ג'ייקוב מבצע את Dream The Impossible Dream. השיר שהוא כן ביצע כל כך יפה שאפילו הוא לא הצליח להרוס אותו. הוא ניסה (במיוחד בסוף), אבל נכשל. פול סיימון? הוא יודע לכתוב שירים. הפעם גם כתבו לו תסריט הרבה יותר ידידותי לאחרי השיר.

ג'יימס דרבין – Heavy Metal

דבר אחד חייבים לומר לזכותו: הוא המטאליסט האמיתי הראשון אי פעם בתוכנית הזאת. גם מבחינת הגישה, גם מבחינת האהבה למוזיקה, וגם מבחינת איך שהוא שר. זה… לא שיר מטאל טוב מאד. אבל זה שיר מטאל מאד… מטאלי? והוא הרים את הקהל. ג'יימס בא לעשות את המוזיקה שלו באיידול, ואני אוהב את זה. גם אהבתי מאד את ה"גבירותי ורבותי, זאק ויילד". זאת הפעם הראשונה שהוא לא היה אדם לעניים, כי כשאדם ביצע מטאל, זה נעשה במידה מסוימת של אירוניה.

אני בדרך כלל לא מדבר על הופעות שלא נחשבות בהצבעה, אבל אחרוג ממנהגי הפעם ואכתוב על הופעות המתמודדים בערב התוצאות.

לורן וסקוטי – American Honey

זה בהחלט עשוי – טוב, עלול – להיות צמד הגמר. ילדי הקאנטרי. באופן קצת מפתיע, הדואט עשה לה הרבה יותר טוב מאשר לו. אולי זה מפתיע אותי כי למרות שהיא זמרת קאנטרי בבסיס שלה, היא עושה הרבה דברים שונים בתחרות.

היילי וקייסי – Moaning

יש שמועה שהם זוג. ואם כן, זה נראה לי טבעי, כי זה היה דואט ממש נהדר. במיוחד היא. אני חושב שהייתי שוקל לקנות אלבום שלה מבצעת סטנדרטי ג'אז, ולא הייתי חושב ככה עד היום. הדואט הזה הוא די הסיבה שהחלטתי לכתוב על הופעות המתמודדים בתוכנית ההופעות. אם היילי היתה עפה בתוכנית הזאת, אחרי ההופעה הזאת, זה היה כל כך מדכא.

ג'ייקוב, פול, סטפאנו וג'יימס – The Sound of Silence / Mrs. Robinson

וואו, פול נשמע נורא כאן. וגם סטפאנו כשל לגמרי. TSOS היה צריך להיות דואט של ג'ייקוב וג'יימס. לא שסטפאנו ופול נשמעו כל כך טוב בגברת רובינסון, אבל זה שיר פחות טוב, אז זה מפריע לי פחות.

צריכים להיות בוטום 3: פול, סטפאנו, ג'ייקוב (טוב, במציאות היילי צריכה להיות שם במקום ג'ייקוב, אבל אני בהחלט הולך לתת לרגשותי להשפיע כאן)

בוטום 3: פול, סטפאנו, היילי

הודח: פול

עבודה יפה, אמריקה. ככה צריך.

2 מחשבות על “דידי צופה באיידול – טופ 8”

  1. ושוב לא נסכים על קייסי. לא רק שהביצוע שלו לשיר היפיפה הזה היה חיוור ומשעמם, צריך מאד להיזהר עם הביצוע לשיר הזה שקיבל ביצוע כמעט אלמותי בפס הקול של ״מולאן רוז׳״.

    ובכלל, למרות שפרט לקייסי אנו די מסכימים על שאר המשתתפים הרי שבסך הכל העונה הזו מסתמנת בעיני כעונה החלשה ביותר עד היום – אף אחד מהמתמודדים לא באמת תפס אותי ובשלב די מאוחר זה של העונה אני מוצא שממש לא איכפת לי מי יזכה ומי לא. וזה לא קשור רק לשופטים שלא שופטים, אלא בעיקר למתמודדים. עונה שבה הזמר הטוב ביותר בעיני הוא זמר הקאנטרי לא יכולה להיות עונה טובה. אני מקווה שלקראת השנה הבאה מישהו בהפקה יתאפס על עצמו.

    1. אני חושש ידידי שאני לא מסכים איתך, כפי שלא הסכמתי לאורך כל העונה. זו עונה שונה מאד מחמש העונות האחרונות בהן צפיתי. זו עונה הומגנית הרבה יותר מכרגיל. בכל העונות האחרונות היה מתמודד או מתמודדת שאיכותם ברורה על פני כל המתמודדיםהאחרים (מלינדה, אדם, קריסטל) ומתמודדים גרועים ממש שהצליחו לסחוב גם לשלבים הללו (מישהו זוכר מתי סנג'יה הועף). בעונה הזאת כולם טובים עד טובים+ ולמרות שקייסי בעליל מוסיקאי מחונן יותר מכולם, אני לא חושב שהוא מצליח להתבלט באופן פרופורציונאלי להבדל. דמיין את הצוות הזה ללא ג'יקוב וסטאפנו (ולמרות שאתה לא מסכים עם פול) ויש לך חבורה ששוה להקשיב לה.

כתיבת תגובה

