דידי צופה באיידול – טופ 6

שבוע קשה עבר על כוחותינו. שבוע שגרם לי לשקול לערוק לצפיה ב-The Voice, המתחרה החדש מבית NBC. כבר בשבוע שעבר התלוננתי על הנושא השבועי. לא כי יש לי משהו נגד קרול קינג. היא כותבת נהדרת. אבל התמקדות באמן יחיד היא טעות. מה עוד טעות? תוכנית של שעה וחצי לשישה מתמודדים. למרות שנחמד מדי פעם לראות דואטים. ומה טעות נוספת? לבחור מנטור שהקשר שלו לנושא הוא שהוא פעם פגש את קרול קינג ועשה איתה משהו. אם אתם רוצים לעשות שבוע קרול קינג, תביאו את קרול קינג.

 יש עוד מה לומר על השבוע ותוצאותיו, אבל נגיע לזה בסוף. עכשיו, להופעות.

ג'ייקוב – Oh No, Not My Baby

אלוהים אדירים, מה הוא לובש? אני לא חושב שיש לו מספיק אירוניה ללבוש את הדבר הזה כהיפסטר, מה שמשאיר את האופציה שהוא חשב שזה נראה טוב. או שהמלבישים שונאים אותו. האמת, זאת האופציה הסבירה ביותר, כי אני שונא אותו. זה היה ביצוע צווחני ומרגיז עם תו צווחני בסופו. הוא בלתי נסבל ונמאס לי ממנו. לשופטים, כמובן, לא נמאס מאף אדם שהם פגשו בחייהם.

לורן אליינה – Where You Lead

זה מצחיק. בתחילת התחרות נראה שהיא סובלת מעודף ביטחון עצמי, אבל כמובן שזה רק הסתיר את חוסר הביטחון שלה. וכמובן שזה רק גורם לי לחבב אותה יותר. זה עדיין עצוב שהיא מעריצה את מיילי. אבל היא ילדה. הביצוע היה טוב. לא מדהים, אבל סולידי. למה ג'יילו רוצה שהיא תלחץ? זה לא טוב, ללחוץ. השופטים כמובן חשבו שישו שב מהקבר לכבוד פסחא.

היילי וקייסי – I Feel The Earth Move

איזה חמודים הם! הם היו חמודים ביחד כשהם דיברו, הם היו מקסימים ביחד כשהם שרו. זה לא היה טוב כמו Moaning, הדואט הראשון שלהם בתוכנית, אבל זה היה כיף. וקל מאי פעם להאמין לשמועות שהם זוג.

סקוטי מקרירי – You've Got A Friend

זה שיר מאד יפה, אבל זה היה ביצוע נדוש במידה נוראית. הקול שלו נשמע טוב, אבל זה היה משעמם. אני לא בטוח האם פשוט נמאס לי ממנו, או שזה בגלל שלא עשו שום דבר מעניין עם העיבוד, אבל זה לא היה כיף. וחבל, כי זה צריך היה להיות כיף. השופטים רוצים למנות אותו לקדוש נוצרי.

ג'יימס דרבין – Will You Still Love Me Tomorrow

אני מתחיל לחשוב שכל עניין "למברט לעניים" יכול לשחק לטובתו של ג'יימס. כי לכולם היה ברור שלמברט היה המתמודד המוכשר ביותר בעונה שלו, אבל לחלקים נרחבים מאמריקה היה קשה לתמוך בו. כי הוא גיי, כי הוא מוזר. כי הוא ייחודי. וג'יימס הוא לא רק גרסה קצת פחות מוכשרת, הוא גם גרסה קלה יותר לעיכול. הוא נשוי ואוהב היאבקות. זה היה ביצוע טוב מאד. כיפי. אבל לא מדהים. השופטים רצו לשים אותו בהיכל התהילה של הרוקנרול.

סקוטי ולורן – Up On The Roof

רייאן החליט להפוך גם אותם לזוג. לא מספיק שיש זוג אחד? זה היה ביצוע חמוד מאד. השיר ישב על הקול של סקוטי בנוחות רבה בהרבה מאשר הסולו שלו. ולו… אה, נרדמתי. כי זה היה חמוד, אבל גם משעמם. והרגיש ארוך יותר ממה שזה היה.

קייסי אברמס – Hi-De-Ho

באמת, קייסי? זה השיר שבחרת? מעניין. הכובע מגניב, אבל לא היה עדיף לשיר משהו שמישהו זוכר? אני נהניתי מהביצוע מאד. זה היה ביצוע ג'אזי מגניב לאללה. אבל הוא מילא אותי בחשש. ג'אז כועס זה לא ז'אנר מאד פופוליסטי. מצד שני, כל תירוץ להחזיר את הסקסופוניסטית שלהם לבמה הוא תירוץ טוב. השופטים רצו לפתוח לכבודו מועדון בניו אורלינס.

היילי ריינהרט – Beautiful

משהו בעונה של היילי מזכיר לי את העונה של דיוויד קוק. קוק לא היה מועמד מוביל מההתחלה, במה שהיתה אמורה להיות העונה של ארצ'ולטה, אבל הוא בנה מומנטום. וזה מה שהיילי עשתה. זה מזכיר גם את העונה של קריס אלן. זה היה ביצוע נהדר, שנבנה כמו העונה שלה. השופטים רצו לתת לה גראמי. חוץ מרנדי.

ג'יימס וג'ייקוב – I'm Into Something Good

אז אחרי שני הזוגות המובנים מאליהם, שני אלה נותרו ביחד כי הם מי שנשאר. זה היה ביצוע חביב, כזה. כיפי. הם הוציאו אחד מהשני משהו שונה, וזה היה נחמד.

איזה כיף לראות שוב את קריסטל? עם הגיטרה החתומה שלה והקול הנהדר שלה. אפשר לתת לה רטרואקטיבית את התואר שהוענק בטעות ללי דווייז?

צריכים להיות בבוטום 3: ג'ייקוב וסקוטי.

בוטום 3: ג'ייקוב, סקוטי ו…קייסי

הולך הביתה: קייסי אברמס

קשה לי לומר שאני מופתע. אין לי ספק שהוא המוזיקאי המוכשר והמעניין ביותר של העונה הזאת, אבל אני יודע שהנהמות הרגיזו אנשים. אם אני מופתע, זה בגלל שחשבתי שג'ייקוב ילך הביתה לפניו. אבל ידעתי שהוא ילך הביתה בקרוב. מבחינתי, בהדחתו ציווה לנו את היילי. היא המועמדת שלי כרגע, ואני מופתע בעצמי מזה שאני חושב שיש לה סיכוי. היילי ריינהרט. אין לה סיכוי טוב מאד. אבל יש לה סיכוי. אם היא תזכה, קייסי ישמח. ואם למישהו היה ספק בכך, הרי שהסיום של הופעת הפרידה – הנפלאה, הנהדרת, המרגשת – שלו הבהיר את כוונותיו (למרות שהוא מכחיש בתוקף את השמועות, וטוען שזה היה מקרי לגמרי שהוא מצא את עצמו לידה בסוף).

4 מחשבות על “דידי צופה באיידול – טופ 6”

  1. דידוש – אתה תמיד כל כך מצחיק אותי, ואני מתה על האבחנות החדות והמדוייקות שלך.
    לא הפסקתי לצחוק מפינתך: "השופטים רצו להטביע את פניו בזהב טהור בשדרת הכוכבים של הוליווד" או כל ורסיה אחרת להשתפכויות מוגזמות, ואכן מאז עזיבת סיימון קאוול את תפקיד הגרינץ' של חג המולד, פאנל השופטים הפך להרבה יותר מלא אהבה ופירגונים… אבל זה חמוד בד"כ. ויושב טוב על סטיבן וג'ניפר בעיקר.
    ובקשר לקייסי – אכן יום קשה. והמשפט שאמרת בעצם מסכם כל מה שיש לומר: "בלכתו ציווה לנו את היילי".
    מאחלת לך הצלחה אחותי. you go girl🙂

  2. הי… זוהי הפעם הראושנה שאני קורא את הטור שלך ומאוד התאכזבתי מהאבחנות שלך… ואתחיל מכך שעל אף הנושא הלא פשוט (קרול קינג) המתמודדים, שהם באמת מדהימים השנה, נתנו ביצועין ממש טובים והפכו נושא קשה לתכנית טובה עם ביצועים מגוונים ואותנטיים…

    לגבי השירים – ג'ייקוב יחסית לדעתי דווקא היה לא רע, בטח ביחס לשבועות האחרונים (היה בדעיכה רבתי מאז שבוע אלטון ג'ון וההערה ההזויה שלו לאמריקה) ואמנם הלבוש שלו היה מוגזם אבל אני דווקא אהבתי שהוא סוף סוף חזר להיות דמות ילדותית, תמימה ושמחה אחרי מספר שבועות קודרים… לדעתי לא מספיק בשל ובוגר ולכן לא מגיע לא פיינל 3 אבל אני שמח שלפחות יעזוב עם טעם טוב (ככה"נ בשבוע הבא) ובכל מקרה לדעתי לורן צריכה ללכת קודם…

    ואם בלורן עסקינן… אז אני באמת, אבל באמת לא מבין מה השופטים (ומר חנוך היקר🙂 מוצאים בה… OK, אז היה לה אודישן טוב, אבל מאז היא לא ממש מצליחה להתעלות… הביצועים שלה נעים בין חמוד למשעמם (שלא לומר משעמם מאוד) וכל ההתעסקות הזו בבטחון העצמי שלה ולקיחת הסיכונים הם ממש לא לעניין היה אולי טוב להתחלה אבל בשלב הזה של התחרות זה או שיש לך את זה או לא ומי שלא טוב צריך ללכת… אבל עושה רושם שאמריקה אוהבת אותה והיא תישאר איתנו לטופ 3… חבל🙂

    אם תשאלו אותי מה עובר לי בראש ברגע שאני שומע "סקוטי מק'גרירי" זה יהיה "מעצבן"… הטיית הראש והמשחק עם הגבות אף פעם לא עשה לי את זה… אני גם פחות מתחבר לקאונטרי מן הסתם אבל אני כן חושב שהוא זמר טוב, שבסה"כ נותן ביצועים טובים וללא ספק תהיה לו קריירה מצליחה…
    הביצוע שלו התחיל מעולה אבל ככל שהמשיך הפך משעמם ונמרח… שמחתי לראות אותו בבוטום 3… אבל הדיבור שהוא מאוד חזק בהצבעות וככה"נ יגיע לגמר… מקווה שלא ייקח כי לא מגיע לו…

    ועכשיו ליהלום שבכתר (וכאן אני פשוט הכי לא מסכים עם דידי) – ג'יימס "המלך" דרבין… כן, כן, אני ממש לא מגזים כי לדעתי מדובר כאן בכוכב ענק בהתהוות… יש לו את זה ביג טיים… קול מעולה, רגש, כנות ואתנטיות ומעל הכל הוא פשוט פרפורמר ע-נ-ק שסוחף את הקהל בכל ביצוע (בין אם זה רועש, שקט, עם מתופפים ברקע או סוליקו עם גיטרה)… לדעתי הביצוע שלו היה הטוב ביותר בערב ואחד הטובים בתכנית… וזה אחרי שבשבוע שעבר נתן הופעה מדהימה עם uprising של muse… הפתיחה עם הא-קפלה וההמשך עם הגיטרה פשוט נתנו לשיר חיים חדשים וזה הביצוע הכי טוב שהשיר הזה ידע מעולם… כל הכבוד…
    בקשר להשוואה עם אדם למפרט… גם כאן אני לא מסכים… ואני מאוד אוהב ומעריך את אדם… ואולי לאדם גם יש קול מעט יותר טוב… אבל לג'יימס יש מכלול יותר טוב והוא פשוט פרפומר טוב יותר (וזה שהוא פחות תיאטרלי מאדם ויותר "גבר" דווקא משחק לטובתו)…

    הגענו לקייסי – עם קייסי יש לי רגשות מעורבים כי הוא באמת סופר מוכשר ואמן אמיתי שככה"נ עוד נשמע עליו ולמרות זאת משהו בו קצת מפריע לי… הוא אגרסיבי מדיי לטעמי גם כשהוא שר וגם מחוץ לבמה… קצת נוקשה וקצת נוהם יותר מדיי ושר פחות מדיי… ודווקא אחרי שהשופטים הצילו אותו הוא הבין את המסר ומעט התרכך אבל כנראה שההצלחה החזירה אותו למקורות וחבל… בכל מקרה, הביצוע שלו היה דווקא טוב אבל נוקשה מדי והאמת שדי דומה לביצועיו הקודמים כך שלא חידש הרבה ודווקא הביצוע של שיר הפרידה היה היפה ביותר שלו בתכנית עם החיבור לקהל ולשופטים… שיהיה בהצלחה בהמשך!

    היילי, את באמת מקסימה ומיוחדת… אהבתי אותה מההתחלה וחיכיתי שתפיתח ותפרח ובשבועות האחרונים היא אכן פורחת… כל הכבוד… יש לה את הייחודיות שלה עם הקול המחוספס והשירה מהלב ולדעתי בההרכב הנוכחי היא צריכה להיות מס' 2 (אני מקווה שהבנתם כבר מי הוא האיידול שלי)

    אז לסיכום… מבחינתי כל תכנית של איידול היא תענוג… אולי היו תכניות טובות יותר אבל אני עדיין מאוד נהניתי והופתעתי לטובה מהביצועים… פשוט עונה מדהימה…

    שיהיה שבוע טוב ובהצלחה למכבי בפיינל 4 ~ ליאור

  3. היי. "כוכב נולד" אהוב עלי הרבה יותר מאשר "אמריקן איידול".. אולי כי הדמויות המתמודדות אחת בשנייה הן אנשים שקרובים לי יותר בדם היהודי🙂 וגם קטעי "אודישנים" המצחיקים שמעלים- מגניב!

כתיבת תגובה

