הדוקטור והשאלות – The Day Of The Moon (ספוילרים וכאלה)

הפרק השני של הדוקטור הותיר אותנו עם יותר שאלות מתשובות. מה בדיוק קרה בשלושת החודשים ההם? האם איימי ילדה? האם הילדה בחליפה היא הבת שלה? האם היא טיים לורד? למה? איך? מאיפה הממשלה האמריקאית השיגה את החומר הבלתי חדיר ביותר ביקום?

מצד שני, הוא גם הסיר כל חוסר וודאות שאולי היתה לכם בנוגע למערכות היחסים. איימי אוהבת את רורי, שאוהב את איימי. ריבר אוהבת את הדוקטור, שלומד לאהוב אותה. הדוקטור הוא החבר הכי טוב של איימי. קנטון אוורט דלאוור השלישי אוהב את החבר השחור שלו. ורוצה להתחתן איתו.

הוא רק רוצה להתחתן

רגע, יש לי עוד שאלות. מבחינת הסיילנס, מה קרה קודם? מה שקרה כאן או מאורעות העונה שעברה? כי אם הם לא נוסעים בזמן – ואני לא רואה סיבה שהם יהיו – האם זה אומר שמאורעות העונה שעברה הם נקמה? והבת של איימי (אם היא הבת של איימי), היא הדוקטור ה-12? זה מה שקורה כאן? כואב לי המוח.

דבר אחד בטוח: סטיבן מופאט בהחלט העלה הילוך עם כל עניין "הסיפור של העונה". בעונה שעברה, זה היה קצת כמו מה שראסל עשה, עם בניה איטית ברמזים. העונה, זה סיפור אחר. כלומר, כמובן שיהיו הרפתקאות לא קשורות. כי לפעמים זה מה שבא לדוקטור. ולפעמים זה מה שבא לנו. אבל כמו שהדוקטור אומר, "אז, הילדה הקטנה הזאת, היא כל העניין. מי היא היתה? או שנוכל פשוט ללכת ולעבור הרפתקאות.

רגע, אני רוצה לחזור לילדה. ולתוצאות הסריקה שהדוקטור ערך. אני מקווה שלא החמצתם אותה. שלא הסבתם את מבטכם מהמסך לשתי השניות ההן. היריון: חיובי / שלילי / חיובי / שלילי / חיובי / שלילי. מה זה כאן, התינוקת של שרדינגר?

טוב, בואו נדבר על ריבר. ריבר והאקדח שלה. אני חושב שזה היה הומאז' לסוף של סרניטי. נסיגה נואשת, מישהי בשם ריבר כנגד אויב שאין לה סיכוי נגדו, מחול של הרג, ובסופו ניצחון בלתי סביר?

טאם? סונג? מה זה משנה. תיזהרו מנשים שקוראים להן ריבר

ריבר: "מה אתה עושה?"

דוקטור: "עוזר"

ריבר: "יש לך מברג. לך תבנה ארון".

דוקטור: "זה ממש לא מנומס"

ריבר: "תשתוק ותנהג"

וגם

רורי: "אז… איזה מין דוקטור את?"

ריבר: ארכיאולוגיה… (הורגת סיילנט)… מתה על קברים

וגם, לא קשור לריבר

"תמסור ד"ש לדייויד פרוסט"

ההריון של שרדינגר

סליחה, כן? אבל יש לי עוד שאלות. מי היתה האישה בדלת, עם העין האחת? מה זאת אומרת "היא חולמת"?

אופס. לא התכוונתי להמשיך לשאול שאלות. מארק שפארד. הוא ממש טוב. אני מקווה שהוא יחזור.

אני חושב שהעברתי את המסר המרכזי: הפרק הזה… הוא העלה הרבה שאלות. אבל הוא גם היה פתיח די מעולה לעונה. הוא גם היה סוג של הבטחה: סטיבן מופאט לא מביא ספינה שהיא סוג של טארדיס פעמיים, בשתי עונות שונות, בלי לעשות עם זה משהו. ובטח לא מביא ילדה שעושה רגנרציה ומותיר אותה ברחובות ניו יורק בלי שנשמע עליה שוב. אמנם מכאן אנחנו הולכים להומאז' לשודדי הקאריביים, אבל זה לא אומר שהעלילה הזאת ננטשת.

מעבר לכל זה, היה לנו פרק עם פתרון דוקטורי לחלוטין לבעיה הגדולה, שאחריו פתרון ריברי לבעיה המיידית. למי שרצה את ההבדל בגישה בין שני האנשים שיודעים לנהוג בטארדיס, זה היה כל מה שרציתם לדעת בכמה שניות. היתה את הנשיקה האחרונה והראשונה של הדוקטור ושל ריבר, שהיתה קורעת לב. ראינו שטוב מאד שאיימי צילמה את הסיילנט ההוא. כי למרות שזה לא נאמר במפורש, אני חושב שבלי זה לא היתה ההתקדמות שנעשתה בשלושת החודשים שבין הפרקים. וכאמור, סגרנו סופית את מערכות היחסים. שני זוגות: דוקטור-ריבר ואיימי-רורי. וזוג חברים הכי טובים: דוקטור ואיימי. ואם האינטרנט לא תקבל את זה, אני מניח שהשלב הבא של מופאט יהיה לשלוח מטוסים שיכתבו את זה בשמיים. כי באייקון האחרון אנשים עדיין התווכחו איתי על זה.

ועכשיו, פירטים. ליתר דיוק, פריקוול לפירטים. הנה הוא:

4 מחשבות על “הדוקטור והשאלות – The Day Of The Moon (ספוילרים וכאלה)”

  1. בעיניי הפרק הזה היה קצת כמו פרומו ארוך – קטעים של סצנות מוצלחות עם פאנצ'ים טובים והרבה דברים מעניינים, אבל זרוקים זה לצד זה, בלי העלילה שמחברת ביניהם. הרבה פוטנציאל לפתח ממנו פרק מלא, אפילו שלושה…
    היה מאוד לא מובן. אין לי בעיה שהעלילה נמשכת לשאר העונה (להפך), אבל גם מה שכן נפתר נעשה בהו-הא ומיש מש עמוס ומבולגן. חבל.

    לשים לב: בבית היתומים יש על הקיר ברקע תמונה של רקדנית שבזווית מסוימת נראית כמו פרצוף הפוך של סיילנט.

    הלוואי: שמופאט לא סתם זרק בפרק הקודם את העובדה שד"ר סונג והדוקטור נפגשו באי הפסחא. אני רוצה פרק. זה מקום כל כך מוזר ומשונה שהוא יושב בול על דוקטור הו (למרות העלויות האסטרונומיות שיהיו בשביל להביא עד לחור הזה קאסט שלם).

    הכי מעניין: האשה סתומת העין. משום מה זה הזכיר לי קטעים של הטיים לורדס בספיישל סיום של ראסל טי דייויס, אולי בגלל הרקע הלבן. מישהו צופה באיימי, וכנראה שחלק ממה שאנו רואים מתרחש רק בחלום (מה שיוכל אולי לעזור לתסריטאים לחזור בהם מהמוות של הדוקטור).

  2. אה כן, ועוד שאלה לאוסף: הילדה כל הזמן מבקשת עזרה, גם ב"לוג'ר" החייזר מחליף הצורות מבקש עזרה. האם הילדה בחליפה היא הילדה שאנחנו רואים מחוצה לה, או חיזר שמחקה את דמותה? ובנימה זו, אני אלך עכשיו לישון.

כתיבת תגובה

