הדוקטור והפיראטים – Curse Of The Black Spot (ספוילרים? כן)

כן, נו. גם זה קורה. פרק לא משהו של הדוקטור. כמו הערפדים מוונציה בעונה שעברה, גם זה היה פרק שבו נראה שמופאט וחבורתו היו כל כך מרוצים מהקונספט ("זה הדוקטור! עם פיראטים!") שהם היו עסוקים מדי בלמצות את כל מה שהם רוצים לראות מופיע כחלק מהקונספט מכדי ליצור פרק טוב. בפרק הזה יש יותר חורים מאשר בגבינה שוויצרית שמישהו עבר עליה שוב עם מחורר. המהירות שבה הסירנה מגיעה משתנה מפעם לפעם, לדוגמה. בהתאם לנוחיות התסריט. והדוקטור, איימי והקפטן מגיעים לספינה ונמצאים שם לבד, בעוד כל האחרים – גם אלה שהיתה להם רק שריטה – נלקחו למרפאה. למה היא לקחה את הטארדיס? איך היא לקחה את הטארדיס?

קצת טובה מדי בחרב (תמונות: BBC)

לא שזה מדאיג אותי במיוחד. זה היה פרק רענון בין שני הפרקים הכבדים והנהדרים של פתיחת העונה לבין הפרק! של! ניל! גיימן! בשבוע הבא. וכמובן, זה שהיה פרק לא משהו לא אומר שאין לי מחשבות עליו.

אחרי הפתרון המבריק שלו בשבוע שעבר, הדוקטור ממש לא היה במיטבו הפעם. הוא היה קצת דוקטור האוס, עם סדרה של תיאוריות לא נכונות, עד שהוא צדק לבסוף. ובסופו של דבר, לא הוא זה שהציל את רורי. איימי (כאמור, הגיבורה של העונה הקודמת והנוכחית) היא זאת שהצילה את בעלה. היא גם הצילה את הדוקטור, עם חרב! ואמנם היה לה יתרון לא הוגן כי רק לה היתה חרב, והיא לא ידעה למה כולם מפחדים מהחרב כל כך, אבל היא עדיין הפגינה קצת יותר מדי כישורים.

בכלל, יש איזשהו שינוי בדינמיקה שנובע מכך שרורי ואיימי יודעים משהו שהדוקטור לא יודע. ספציפית, שהוא ימות. זה לא יכול שלא להשפיע. כשהדוקטור אומר "תתעלמו מהתיאוריה הקודמת שלי", ואיימי טופחת על הזרוע שלו ואומרת "יש לו ימים טובים וימים רעים", היא לא רק חוזרת על מה שהדוקטור אמר על עצמו דקות קודם לכן. היא גם חושבת על היום הרע שצפוי לו. ושוב כשהדוקטור אומר – אחרי שאיימי שואלת אם הוא בטוח שהוא רוצה ללכת – "כולם חייבים למות מתישהו" – איימי ורורי מחליפים מבט.

הביג באד של הפרק היא... רופאה אוטומטית?

"זה בסדר, את מתקדמת מצוין. תישארי רגועה". זה מה שאומרת האישה עם כיסוי העין המתכתי שמופיעה בחלון. לא בחלום. בחלון. איימי בבירור ערה כשהעץ נסגר. השורה שלה בפרק הקודם היתה "לא, אני חושבת שהיא רק חולמת" – מה שבבירור לא היה נכון. אבל השבוע היא נתנה לה עצה שנשמעת ממש ממש כמו משהו שרופאה עשויה לומר לאשה כשהיא… נאמר… יולדת?

וכמובן, הסוף. אחרי שאיימי מצילה את רורי (מצליחה, הפעם. לא כמו בשלוש הפעמים הקודמות בהן הוא מת). הדוקטור תמיד דואג בנוגע לאיימי. איימי תמיד דואגת בנוגע לדוקטור. רורי בתפקיד המבוגר האחראי. והסורק, עדיין מתקשה להחליט האם איימי בהריון או לא. הסוף היה החלק המוצלח באמת היחיד בפרק – חוץ משתי השניות של האשה עם כיסוי העין – אבל הוא היה מוצלח מאד.

בשבוע הבא: ניל גיימן. ואוווד. אני חושב – ואולי אני טועה – שזאת היתה הפעם הראשונה שהיה בקונפידנצ'יאל פרומו לפרק הבא. אבל זה פרק עם ניל, אז זה די מובן.

11 מחשבות על “הדוקטור והפיראטים – Curse Of The Black Spot (ספוילרים? כן)”

  1. הפרק הזה מאוד הזכיר לי את הפרק שבו דוקטור, רוז וג'ק נלחמים במגפה של "מסכות אב"כ". גם אז הכול היה "באשמת" טכנולוגיית חייזרים (ננורופאים). בנוסף, הפתרון גם הגיע מזיהוי הקרבה בין 2 אנשים (אם ובנה).

    1. סליחה, הפרק הזה? הזה? הדבר ה… אני אהיה נחמד… לא מצוין (טוב, די גרוע) הזה הזכיר לך את The Empty Child ו-The Doctor Dances? שני הפרקים שבעקבותיהם למדנו לראשונה לומר את המשפט "הסטיבן מופאט הזה גאון"?

      אני המום.

      1. זה הזכיר לי ברמה של "הם העתיקו את הקונספט"🙂 ברור שמופאט הוא גאון …
        רמת הקריאטיב בפרק הזה נמוכה מאוד (ללא צל של ספק).:)

  2. אני רק רוצה לציין שהקטע של ההחייאה בסוף היה איום ונורא. באמת. אני לא יודעת מאיפה להתחיל בכלל…

    1. יש פרקים שאחרי הצפייה בהם אני מחבב אותם יותר ויותר. יש פרקים שדעתי עליהם לא כל כך משתנה. ויש פרקים, כמו זה, שאני ממש מפתח כלפיהם סלידה. אני ממש חושב שהייתי נחמד מדי בסקירה.

        1. היו לי עוד בעיות, אבל זה הפך את הפרק לזוועה צרופה מבחינתי.
          חוצמזה, פרק ממש לא משהו למרות הפיראטים. איך אפשר להרוס פרק עם פיראטים??

  3. אני עם בלה. שוב יש טכנולוגיה שנועדה לריפוי ועובדת בצורה עצמאית על פי תוכנה, ומתקשה להתאים את עצמה למין האנושי (בפרקים ההם היא "תיקנה" אותם באופן מעוות, והפעם היא מרדימה אותם ומשתקת אותם על כל שריטה מינימלית בשל חוסר הבנת רמת הפגיעה ודרך הטיפול בה). גם הסיום היה דומה – בפרק ההוא נדרשה הבחורה להודות בפי הילד בקול שהיא אימו ובכך להסביר לתוכנה איך לתקן את הטעות וכך לקבל בחזרה את הילד. הפעם איימי נדרשה להתוודות על אהבתה ולהכיר בהיותה נשואה כדי להסביר לתוכנה שעליה לשחרר את רורי לידיה.

    רעיון מאוד דומה, רק שבדרך אליו סבלנו עלילה מפותלת ומשעממת להפליא (למעט היו-הו-הו המצחיק של הדוקטור בפתיח). פרק רע לתפארת.

    האם זה שאיימי לא מספרת לאף אחד על האישה עם הרטייה אומר שהיא לא זוכרת אותה? כלומר, סוג של אפקט סיילנט? 

    1. בדיוק לזה התכוונתי.
      במספר פרקים הייתה לי הרגשה של דז'ה וו…
      זה נראה כמו אפקט סיילנט.

כתיבת תגובה

