דידי צופה באיידול – טופ 4

ברוכים הבאים ל"דידי נגד השופטים". אני הולך להתריע מראש: חלק ניכר מהפוסט הזה נכתב מתוך כעס, וזה ישפיע על התגובות שלי.

ג'יימס דרבין – Don't Stop Believing

באמת, ג'יימס? ג'רני? זה היה ביצוע סביר ודי נלהב לשיר לא טוב במיוחד של להקה רעה. שגרם לשופטים לפרוץ באורגזמה ספונטנית. השופטים, אנחנו עוד נחזור אליהם. נו, שוין. בעולם שבו סטיב פרי הוא זמר גדול, גם ההופעה הזאת של ג'יימס היתה יצירת מופת.

היילי ריינהרט – Earth Song

אני לא אוהב את השיר הזה כל כך. אבל חשבתי שהיילי עשה עבודה טובה איתו. היא טענה אותו בהמון רגש, וזה היה אחלה. רנדי וג'יילו, לעומת זאת, צפו בהופעה אחרת. ג'יילו צפתה בהופעה שבה היילי שרה שיר שאנשים לא מכירים, או משהו? ורנדי מתחת ביקורת לא ממש ברורה (הוא דווקא טען שהשיר הוא "השיא של מייקל ג'קסון, אמירה ביזארית בפני עצמה) ומתח ביקורת על דברים שהם בחירות! לגיטימיות!  וממש היתה תחושה שיש להם הוראות: למתוח על היילי ביקורת. והיא שרה טוב, אז הם חיפשו סיבות לרדת עליה. יש לי תחושה שההפקה אפילו לא מנסה לומר לסטיבן מה לומר, ולשם שינוי, העובדה שהוא לא אומר שום דבר שלילי על אף אחד היתה דבר חיובי. תשמעו, אני לא חושב שזה היה ביצוע מושלם. ממש לא. אבל הוא בהחלט לא היה פחות טוב מהביצועים של סקוטי וג'יימס. והם זכו רק לשבחים. וזה מה שמרגיז.

סקוטי מקרירי – Where Were You When The World Stopped Turning

כן, הוא שר את השיר שנכתב בעקבות אסון התאומים בשבוע אחרי שהרגו את אוסמה. האין גבול לציניות? לא. אין. הוא שר אותו טוב מאד, כמובן. זה שיר שיושב על הקול שלו מושלם.

לורן אליינה – Anyway

יש לי וידוי קורע לב. וידוי שיכול להיות שכבר הופיע באחת מסקירות איידול שלי. אני אוהב את מרטינה מקברייד. קשה לי להסביר למה. היא זמרת קאנטרי, ואני לא כל כך אוהב קאנטרי (ג'וני קאש לא נחשב). יש בשירים שלה פניה מאד חשופה לרגש, מהסוג שנתפס בעיני בדרך כלל כפשטני ואולי גם מניפולטיבי. אבל… מה אני אעשה? אלה שירים טובים. הפניה הזאת לרגש עובדת עלי. זה חזק ממני. וזה היה ביצוע טוב מאד לשיר של מרטינה מקברייד. וכן, יש מקום לביקורת על הבחירה בשיר בעקבות האסון באלבמה, אבל משום מה אני מאמין ללורן יותר.

היילי ריינהרט – I

לפני ארבע עונות, הביצוע של ג'ורדן ספארקס לשיר הזה הביא לה את הניצחון. זה ביצוע שאני עדיין שומע מדי פעם. הביצוע של היילי היה שונה מאד. הוא הלך פחות לכיוון הדיכאון ויותר לכיוון הכעס והטירוף. וזה עבד. זה עבד משהו בנזונה. זה עבד כל כך טוב שלשופטים היה ברור שאם הם יגידו מילה אחת של שלילה, הקהל יגיב קשה מ-א-ד. זה היה מהמם. והיילי, יקרה, שינוי של 360 מעלות הוא סיבוב שבסופו את איפה שהתחלת.

סקוטי מקרירי – Young Blood

סקוטי וגאגא? הם צריכים לקחת את מופע הקומדיה הזה לדרכים. וכמובן, סרט הפורנו שבו גאגא "פותחת" אותו יהיה להיט. זאת היתה הופעה מעצבנת להפליא. כל המניירות שלו, בגרסה מוקצנת. מוזיקלית, זה היה סתם. ויזואלית, זה היה מטריד.

לורן אליינה – Trouble

אני מצטער, אבל קצת קשה לי לקנות אותה בתור משהו מאיים. השיר הזה לא התאים לה, וזה הרגיש כמו ילדה קטנה שמנסה לשיר שיר של אנשים מבוגרים. זה היה חמוד, אבל חמוד כמו ילדה בת שש שעולה לשיר בפני מבוגרים. וכמובן, דווקא השבוע לופז טענה שזאת היתה הופעה בוגרת. השופטים האלה מדכאים אותי.

ג'יימס דרבין – Love Potion Number 9

זה היה אחלה ביצוע… אם היינו בשנות השבעים… ואם נתעלם מהרגיסטר הנמוך שלו. אני מצטער, אבל בקרב בין "אדם למברט למיינסטרים" לבין "אדם למברט לעניים", קיבלנו בתוכנית הזאת את גרסת ה"לעניים".

צריך לעוף: לא היילי

עף: ג'יימס.

תשמעו, זה די ברור מה קורה כאן. ההפקה מאד רוצה בת בגמר, כי הם חוטפים ביקורת על זה שקשה לבנות להצליח באיידול בשנים האחרונות. והם רוצים שזאת תהיה לורן, כי הם משקיעים בה מתחילת העונה. והם יודעים שהיילי יותר טובה ממנה. ואני חושב שהם גם היו מעדיפים את ג'יימס על סקוטי, כי הוא ייתן שואו טוב יותר. אבל המציאות היא שכבר כמה שבועות שהיילי נמצאת מספר רמות מעל המתחרים האחרים. ואין לי ספק שג'יילו יודעת את זה. אין לי ספק. אתם יודעים מי עוד יודע את זה? לורן אליינה. הנה מה שהיא אמרה לעיתונאים: "יש לה את הקול הטוב ביותר בתחרות, והיא סופגת הכי הרבה ביקורת. לי מגיע לחטוף הרבה יותר ביקורת ממנה". מה שנכון, נכון. אז כן, הגמר האידיאלי היה ג'יימס נגד היילי, אבל אני חושב שהיה ברור שזה לא יקרה.

13 מחשבות על “דידי צופה באיידול – טופ 4”

  1. אני מסכים איתך שהיילי בשבועות האחרונים נותנת את הטון אבל ההופעות של אתמול לא היו היא,הביצוע הראשון היה כנסייתי בסגנון של ג'ייקוב ובשני כמו קייסי לכן התאכזבתי ממנה
    ולגבי ג'יימס – כנראה שאין מה לסמוך על אמריקה ,מי שהכתיר את טיילור היקס וכריס אלן כמנצחים יכתירו כנראה את סקוטי או לוריין השנה
    כולם יודעים שג'יימס היה צריך לקחת – אני בכל מקרה סיימתי לצפות השנה

    1. כשאתה אומר "כולם יודעים", אני מקווה שברור לך שמה שאתה אומר באמת זה "אני וכמה מהחברים שלי", נכון? כי לא היה שום שלב שבו חשבתי שג'יימס צריך לקחת. חשבתי שקייסי צריך לקחת, ומאז ההדחה שלו חשבתי שהיילי צריכה לקחת.

      1. קייסי בחיים לא יכול לזכות ,הוא יותר מדי עוף מוזר באמריקה השמרנית ואני אומר את זה כשהוא היה הפייבוריט שלי מההתחלה
        והיילי= קשה להאמין שהיא תזכה
        אמריקה חולה על גימיקים כמו סקוטי(ONE TRICK PONYׂ) וילדות חמודות כמו לוריין ואחד מהם יקח
        אבל אתה לא מסכים שג'יימס היה הכי עקבי,יציב לכל אורך העונה?

        1. לא. אני לא מסכים. הוא היה טוב, רוב הזמן. אבל היילי וקייסי היו טובים ממנו. כפי שכתבתי יותר מפעם אחת, הוא גרסת "לעניים" של אדם.

          ואנחנו לא מדברים על סיכוי לזכות. לכל מי שהוא לא סקוטי אין ממש סיכוי לזכות, וכל תוצאה שהיא לא זכייה של סקוטי תהיה הפתעה מרעישה – ומשמחת.

          1. אני נאלץ להסכים ולא להסכים
            בסך הכל אני אוהב מאוד את שלושתם אבל להגיד שהוא גרסת לעניים של אדם זה לגמד אותו, אדם היה מעולה לכשעצמו אבל ג'יימס לא פחות טוב ממנו
            ואם סקוטי לא יזכה זה תהיה נחמה מסוימת

            1. איזה שטויות היילי הייתה ג"ג למטווח של השופטים כל העונה הזו! כריס אלן היה צריך לזכות ואם יש אלוהים גם היילי תזכה.

  2. אני כמעט בכיתי כשראין אמר שהיילי ב טופ 3 !!!!! מעניין איך הם ינסו עכשיו להרוס לה את השיבה הביתה כי אין סיכוי שהם יתנו לה זמן אוויר בלי לנסות איכשהו להרוס אותה !!
    אני שמחה שג'יימס הלך לא סבלתי אותו.
    אני חולמת קשות על גמר של היילי ולורן אבל כן כן אני יודעת שאני באשליות קשות אז לפחות היילי וסקוטי ואולי אם אלוהים מקשיב לי היא תזכה !!
    אני מקווה שאולי השנה אמריקה תקשיב להגיון וכישרון ולא להורמונים של ילדות קטנות !!!!!!!!!
    ודידי תאמין אני זוכרת שאמרת לי שאין שום סיכוי שהיילי זוכה ותראה איך היא גדלה !!!
    באמת היא עשתה את כל התוכנית היא היחידה שגרמה לי להוריד את גרסת הסטודיאו של השירים שלה, כל שבוע אני אומרת שזה המופע האהוב שלי אבל אז היא מפתיעה עם עןד מופע מדהים באמת כמה כוח יש לבחורה הזאת ששבוע אחרי שבוע ה"שופטים" קורעים אותה לגזרים משפילים אותה אומרים שהיא לא מוכשרת לא מעניין ללא נוכות על הבמה שפחות או יותק היא פשוט צריכה לקום ולעזוב כי אין לה שום סיכוי אבל כל שבוע היא עולה על הבמה ונותן את המופע הכי טוב שלה ואם לומר את האמת את המופע הכי טוב בכלל של אותו שבוע כבר כמה וכמה שבועות ברציפות !!!

    1. הם יכולים לעשות שוב את מה שהם עשו בסגמנט הפרסומת "שיחות הביתה עם חלונות 7". שזה כמעט לא להראות אותה. אמרתי שהסיכוי שלה לא טוב, וזה עדיין נכון בדיוק באותה המידה. הסיכוי לקחת את התואר מסקוטי השנה? הוא לא טוב. אם היילי תעלה לגמר נגדו בנס, יעזור אם לורן תלך לכל אמצעי תקשורת אפשרי ותאמר את מה שהיא כבר אמרה השבוע: שהיילי הכי טובה. אולי זה ייתן לה חלק מבלוק המצביעים של היילי. אבל אני חושש שמצביעי ג'יימס לא יעברו אליה, מתוך התפיסה שהיא "תפסה את המקום שלו". זה השלב בתחרות שבו מאד חשוב מה קורה עם בלוק המצביעים של המודחים. זה מה שגרם לאדם להפסיד לקריס: המצביעים של דני גוקי עברו כמעט כולם לקריס אחרי שהודגש כל כך איזה ילד נוצרי טוב הוא.

      וכמובן שגמר היילי-לורן הוא האפשרות הטובה ביותר שיש לנו כרגע. והלוואי שהייתי יכול להאמין שזה יקרה. מצד שני, אני לא האמנתי שהיילי תגיע לטופ 3. אפשר רק להמשיך לקוות לטוב.

      1. נכון שהסיכויים של היילי נראים כרגע ברצפה, אבל אחרי הפרק האחרון יש לי תחושה אחרת לגבי זה. בניגוד לדעה הרווחת, יש לי תחושה שאיידול מאוד בתוך כל הקונספירציות והדעות של המדיה. הם מודעים לזה שהניצחון של ילד הקאנטרי הוא דבר צפוי ובסופו של דבר גם טלוויזיה משעממת. סקוטי ייכניס להם כל כך הרבה כסף גם בתור המנצח ובגם בתור ראנר אפ או מקום שלישי, ככה שאין להם סיבה דחופה לדחוף אותו לשם.

        לורן לעומתו זכתה לפימפום מטורף מהאודישן הראשון שלה (שבאמת היה מרשים) אבל אם נגיד את האמת, היא כמעט ולא סיפקה את הסחורה מאז. היא הדני גוקי של העונה. היא לא נתנה איזושהו ביצוע מחריד סטייל Dream On אבל גם דני בערב ההדחה שלו לא נתן ביצוע שייזכר כקטסטרופה. השניים האחרים פשוט היו יותר חזקים ממנו. יש לי תחושה שהיא תלך השבוע, ואחת הסיבות המשמעותיות לזה תהיה העובדה שהיא וסקוטי בתכלס מתחרים על אותם קולות – האמריקאים השמרנים. השבוע בעיקר הולך להדגיש את זה כשהם ייחזרו לעיר שלהם ויצטיירו כילדים הטובים.

        לעומתם היילי מייצגת את ההפך. אין שום סיבה שהיילי תקבל קולות מהשמרנים בארה"ב בגלל שטוב, תסתכלו איך היא מתלבשת, והעובדה שיש לה תדמית קצת יותר "חצופה". אבל היילי היא התשובה לכל ארה"ב שלא אוהבת קאנטרי. יש מספיק אנשים שמצביעים שהם לא. היא הולכת לקבל את רוב הקולות של קייסי וג'יימס ואולי גם את של פיה.
        אולי מתקבלת תחושה שאיידול לא רוצים אותה בתוכנית, אבל אם נסתכל על הנתונים, היא ככל הנראה מוכרת יותר מסקוטי ולורן ביחד כל שבוע באייטונס (במיוחד בשבועיים האחרונים). איידול יודעים שהם צריכים השנה לרצות את המדיה, אחרי ששנה שעברה הם ריצו את ארה"ב וקיבלו את אחד המנצחים הכי גרועים אי פעם.
        הם יודעים שהם צריכים מנצח שיש לו סיכוי להתברג למצעדים העדכניים באמריקה. אין ספק שמבין השלושה היילי היא היחידה עם סיכוי לפרוץ לשוק שבאמת רלוונטי והוא הוכיחה את זה עם אותו שיר של ליידי גאגא.

        לדעתי, אם שוב נחזור לדימויים של עונה 8, היא הולכת במסלול הקריס אלן. קריס קיבל ביקורות מאוד לא חיוביות (ולא בצדק) מסיימון והשאר בטופ 4 ובטופ 5, אבל הוא עבר אותם בהצלחה. זה נתן לו תדמית מושלמת של האנדרדוג, שלא יישנה מה, תמיד עוזר באיידול. מה שסגר את העסק היה שבוע טופ 3 מאוד מוצלח (חזרה הביתה מהגדולות שנראו באיידול, והביצוע לHeartless). אם היילי תיתן ביצוע ברמה כזו, לפחות ברמת ה"וואו" שלו יש לה סיכוי.
        כי אין ספק שהשניים האחרים פשוט לא מסוגלים ליצור איידול מומנט..

        (סליחה על התגובה הארוכה. חשבתי שאיבדתי עניין בעונה הזו במיוחד אחרי שקייסי הלך, אבל השבועיים האחרונים נהיו מעניינים.)

        1. ואם חושבים על זה במונחי גמר, אני בטוחה שאיידול מודעים לזה שסקוטי מול לורן הוא פשוט קרב משעמם. הם מתים על ההפכים. הרוקר מול הילד (עונה 7), קריס מול אדם (עונה 8). עד עכשיו הם בטח בנו על גמר של ג'יימס מול סקוטי (רוקר – קאנטרי) אבל עכשיו כשהוא מחוץ למשחק יש תחושה שהם כן יידחפו את היילי קצת.

כתיבת תגובה

