דידי צופה באיידול – השבוע בו המוזיקה מתה (כלומר, טופ 3)

במשך החצי הראשון של העונה, היה לנו את קייסי. והוא היה נהדר. בחצי השני, היתה לנו את היילי, והיא היתה עוד יותר נהדרת. אבל בגמר… טוב, נגיע לזה בסוף. כרגע, הבה ניגש להופעות.

שלב ראשון: בחירת המתחרים

סקוטי מקרירי – Amazed


זאת היתה הופעה מאד סקוטית. שיר סביר מסוגו, וביצוע סביר בהחלט. השופטים הגיבו כאילו ישו הרגע חזר מהמתים ומיד האכיל את כל הרעבים שנותרו בעולם. הוא עשה את מה שהוא עושה כל שבוע, חוץ מניסיון מעט עצוב לעלות ברגיסטר.

לורן אליינה – Wild One

כן, שני זמרי הקאנטרי בחרו לעצמם שיר קאנטרי, כשלורן בוחרת שיר פופ-קאנטרי של פיית' היל. טוב לראות שעדיין אין הפתעות משני אלה. וכשאני כותב "טוב", אני מתכוון "מבאס". מה עוד מבאס? מה שהיא לבשה. לורן פחות טובה כשהיא שרה מהר, בגלל שפשוט אין לה מספיק ניסיון לשלוט בקול שלה כמו שצריך בהופעות האלה. זה היה פחות משעמם מההופעה של סקוטי, אבל זה גם היה פחות מדויק, וזה היה חסר נשימה. השופטים לא הבחינו בפגמים, כמובן.

היילי ריינהרט – What Is and What Should Never Be

בניגוד לשני הילדים, היילי הלכה על משהו שונה לגמרי: לד זפלין. כי היילי מגניבה. ווקאלית ומוזיקלית, הפער בינה לבין שני האחרים פשוט עצום, והשיר הזה היה דוגמה מצוינת לשני ההיבטים האלה. העיבוד ישב עליה מושלם. וכן, היא נפלה, אבל היא קמה מיד, וחזרה לשיר נהדר. והסיום היה נהדר, והיא נהדרת. ואבא שלה חמוד. והשופטים, לתחושתי, החליטו שלהעליב אותה לא עובד, אז הם הגיבו במחמאות. אפילו נתנו לה את הסיבוב.

שלב שני: בחירת הג'ימי

סקוטי מקרירי – Are You Gonna Kiss Me or Not

זה היה שיר טוב יותר. עדיין לא משהו שהייתי מקשיב לו מרצוני החופשי, אבל טוב יותר בהרבה. והביצוע היה בהתאם (אם כי, אם ג'ימי רוצה שהוא ישיר משהו שמזכיר את טום פטי, למה שהוא לא ישיר שיר של טום פטי? טום פטי זה אחלה. סקוטי שר את Refugee? הייתי בעניין לגמרי). הנה מה שאנחנו יודעים על סקוטי מזמן: כל עוד שיר נמצא במסגרת של "הדברים שסקוטי עושה טוב", סביר להניח שהוא יעשה את זה טוב מאד. זאת הסיבה שהוא המועמד המוביל לניצחון משלב מוקדם מאד. זה היה ביצוע טוב מאד, עם מינון נמוך יחסית של פרצופי סקוטי מעצבנים.

לורן אליינה – If I Die Young

מתחילה להתברר תבנית: ג'ימי בוחר שירים טובים למתחרים. זה היה ביצוע טוב מאד, למרות שברחה לה שורה. ווקאלית, זאת אחת הפעמים המעטות העונה שלורן שרה וחשבתי שזה ביצוע שהייתי יכול לשמוע ברדיו, אם עדיין הייתי זוכר מה זה רדיו. וכשצפיתי בו חשבתי שהיה מאד נחמד אם היינו במציאות חלופית שבה גם היא וגם היילי יכולות לעלות בגמר. שיט, רנדי מסכים איתי בנוגע לבחירות של ג'ימי. זה לא גורם לי להרגיש טוב.

היילי ריינהרט – Rhiannon

זה שיר שאני מאד אוהב, ומאד אהבתי את הביצוע של דידי בנעמי לשיר בעונה הקודמת. זה היה ביצוע מאד שונה, עם הפתיח האטי הזה. ההתחלה היתה נהדרת. האמצע היה קצת חלש לטעמי, בין השאר בגלל שזמרת הרקע שלה צווחה באופן לא ברור. בסך הכל, לא ממש חשבתי שהשיר מתאים לה, כך שזאת הבחירה היחידה של ג'ימי שלא אהבתי, וזה ביצוע פחות טוב מרוב מה שהיא הביאה בחודש האחרון. אבל זה עדיין היה טוב בהחלט.

סיבוב שלישי: בחירת השופטים

סקוטי מקרירי – She Believes In Me

לסקוטי, השופטים בחרו שיר שטוב לו, והוא עשה איתו עבודה מצוינת. כרגיל, אין לי הרבה מה לומר עליו. הוא משעמם אותי ונמאס לי ממנו, אבל הוא כמעט תמיד עושה עבודה טובה. סטיבן חשב שזה היה הפזמון הגדול הראשון שלו. כי הוא שכח שזה מה שהוא חשב על השיר הקודם שלו. אז… ארמ.

לורן אליינה – I Hope You Dance

כן, זה עוד אחד משירי הפופ-קאנטרי האלה שאני מחבב מסיבות שלא ברורות לי כלל. יש לי קצת בעיה עם זה שהיא שרה אותו, כי זה שיר של אמא לבת, והיא ילדה. אני חושב שיש מצב שההורים שלה צעירים ממני, מה שמדכא אותי במידה שאין לתאר. אבל זאת היתה הופעה טובה, שנבנתה בהדרגה.

היילי ריינהרט – You Oughta Know

טוב, אני נאלץ לחזור לקונספירציות "ההפקה נגד היילי". סקוטי קיבל את ההודעה שלו בסופרמרקט בו עבד פעם, במדים של הסופר, מוקף במליון מעריצים. לורן קיבלה את שלה בהופעה, כשהיא מקבלת את המכשיר ממעריצה. היילי? במכונית. לבד. ולמרות שהיא אמרה שהיא שמחה שבחרו את השיר הזה, אני לא שמחתי. זה שיר שמעצם טבעו מוציא אותה צעקנית, כועסת ולא סימפטית – בדיוק הדרכים בהן אני חש שההפקה מנסה לצייר אותה כבר זמן מה. וכמו קריסטל באוורסוקס המסכנה בגמר שעבר, היא נאלצה לשיר גרסה מסורסת של המילים, כי חס וחלילה שמישהו ישמע בטלויזיה את השאלה "האם היא מוכנה לרדת לך בתיאטרון". במשך רוב השיר, זה היה הביצוע הכי גרוע שלה מאז שהיא שיעממה אותי למוות בתחילת העונה. בחלק הצעקני היא היתה די נהדרת, אבל לפניו ואחריו היא היתה אבודה לגמרי.

צריכות לעלות לגמר: היילי ולורן

עולים לגמר: לורן וסקוטי

אז כן, בגמר נהיה בלי היילי ריינהרט. וזה מבאס. ההפקה קיבלה את הזוג שהיא רצתה מההתחלה. זאת שלישיית גמר טובה יותר מבעונה שעברה, שצריך להזכיר שכללה את פאקינג קייסי ג'יימס (וזה מבלי לדבר על לי "הזוכה הגרוע מאז טיילור היקס" דווייז), אבל זה גמר פחות טוב.

הגענו לשלב בו אני מקווה שכל בלוק המצביעים של היילי עובר כאיש אחד ללורן. כי למרות שלא ממש מגיע לה, מגיע לה יותר מאשר לסקוטי.

3 מחשבות על “דידי צופה באיידול – השבוע בו המוזיקה מתה (כלומר, טופ 3)”

  1. שלישיית גמר מחורבנת,שנה שעברה היה שלישייה פי אלף יותר טובה כולל קייסי ג'יימס שהיה מצוין ולי דוויז אחלה זוכה

  2. מסכימה שהיילי מעולה והייתה צריכה להיות בגמר. לא מסכימה שלורן צריכה לזכות. ההפקה מסדרת אותה לזכיה מיום 1 בערך וגם אם הם רצו בחורה היו בחורות טובות ממנה פי אלף. סקוטי טוב במה שהוא עושה. הוא זמר טוב. הוא נישתי, אבל בו נהיה כנים בעולם בחוץ אף אחד לא עושה דיסק שמורכב מקאנטרי, רוק וג'אז. הוא זמר קאנטרי טוב והוא יודע להופיע מצוין בשביל ילד בן 17. לורן זמרת בסדר, שלא בשלה או מנוסה מספיק להיות מופיעה טובה. לא מגיע לה לזכות. לא הגיע לה אפילו להיות בטופ 3.

    וכן אני זוכרת שתמיד היה לך משהו לא מוגדר נגד קייסי ג'יימס אבל הוא זמר טוב וכשהוא קיבל שירים טובים (קרי דוטרס של ג'ון מאייר) הוא היה אפילו מצויין. ולי היה פחות טוב פי מיל מקריסטל אבל הוא לפחות עשה כמה ביצועים מעניינים במהלך העונה. כך שלהשוות אותם לסקוטי ולורן זה קצת בדיחה עצובה. חבל, עונה מבוזבזת. היה לה פוטנציאל אדיר.

כתיבת תגובה

