גוגל קנתה את מוטורולה מוביליטי. מחשבות ראשוניות מאד

במסגרת פינתנו "היי, לא ציפיתי שזה יקרה", הידיעה הגדולה של היום, השבוע והזמן הקרוב בעולם הסלולר: גוגל קנתה את מוטורולה מוביליטי תמורת 12.5 מיליארד דולרים. כזכור, מוטורולה התפצלה לשתי חברות. מוביליטי זה הצד שמייצר מכשירים סלולריים.

מוטורולה היא החברה שהפגינה עד כה את המחויבות הגדולה ביותר לאנדרואיד, מערכת ההפעלה הסלולרית של גוגל, ורשמית זאת הסיבה לרכישה. לדברי לארי פייג' בהודעה לעיתונות "יחדיו ניצור חוויות משתמש מדהימות". וזה נשמע נחמד.

אני לא חושב שזה מה שקורה כאן. למוטורולה יש את אחד ממאגרי הפטנטים הגדולים ביותר בעולם הסלולר. אנדרואיד נמצאת בחודשים האחרונים תחת מתקפת פטנטים בלתי פוסקת. אני לא חושב שהמטרה כאן היא לייצר מכשירים או חוויות. אם הייתי עובד במוטורולה, הייתי מודאג מאד כרגע. כי יש לי תחושה שאנשי גוגל מדברים עכשיו עם סמסונג ואומרים להם "אל תדאגו, אנחנו לא רוצים להתחרות בכם. הכל בסדר".

גוגל מבטיחה שהיא תנהל את מוטורולה מוביליטי כעסק נפרד. אולי זה יקרה. אפשר לקוות. אבל, כאמור, אני חושש. לאנדרואיד, ככלל, זה דבר טוב. אני חושב שגוגל הבטיחה כרגע את השרידה של אנדרואיד מחזית הפטנטים. אבל מעבר לכך? אין לי מושג. זה בהחלט מעניין.

11 מחשבות על “גוגל קנתה את מוטורולה מוביליטי. מחשבות ראשוניות מאד”

  1. אתה ממש מעריך את גוגל, הא?
    גוגל היא החברה הכי פחות אלטרואיסטית שיש שם בחוץ, היא תדרוס גם את סמסונג במידת הצורך (או הרצון)
    גוגל סיימו עם מדיניות "בוא נשתף פעולה כדי לגדול" בתחום המובייל, עכשיו הם משחקים כדי לנצח.
    השלב הבא? אני מהמר על שירותי טלפוניה משלהם.

    1. סמסונג היא חברת סלולר הרבה, הרבה, הרבה יותר גדולה ממוטורולה. זה לא עניין של אלטרואיזם. אם סמסונג ו-HTC נוטשות את אנדרואיד, האסטרטגיה הסלולרית של גוגל הלכה לעזאזל. ומוטורולה וחלקיקי נתח השוק שלה היא לא אסטרטגיה חלופית.

      לסמסונג יש חלופות. WP. באדה (יום אחד באדה תהיה חלופה לגיטימית, אני חושב). כשאתה נוהג במיקרה, אתה לא דורס ג'יפים.

  2. וזה כשסוף סוף הייתי על סף קנית גלקסיס2 בספטמבר. פי רבאק. לא נורא, נחכה עוד טיפה לא קרה כלום🙂

    צחוקים, מעניין אם זה בכלל יאושר להם בהגבלים העסקיים, מצד שני הם עוד לא ניסו לפורר את אפל למערכות הפעלה, מחשבים וניידים או משהו…

  3. אין קשר בין גודלה של מוטורולה מובייל לבין גודלה של סמסונג. גוגל באופן כללי מתפרנסת ממתן שירות ולא ממכירת מוצרים.
    לגוגל אין כוונה להתחרות בסמסונג או HTC, ואין שום סיבה שהן יטשו את אנדרואיד. שוב, גוגל עכשיו יכולה לספק שירותים שקודם לא יכלה, כבר עכשיו הם עורכים ניסויי תשתית ברחבי העולם.
    ברגע שהם יוכלו לרשת את עצמם פיזית, וזה כנראה לא רחוק לאור הרכישה הזו, אנחנו נראה אותם מספקים שירותי סלולר ותקשורת ברמת הארגון ולא כמו היום, ברמת המשתמש.

    זוכר את אירידיום? בקרוב בגרסת גוגל

      1. אני יודע שלא.
        זה בדיוק מה שאמרתי, גוגל תהיה האירידיום הבא, רק שכנראה אחד מוצלח.
        הם יממנו, על ידי השקעות – כמו שהשמועה אומרת שהם עושים עכשיו, כאן בישראל – הנחת תשתיות לרוחב פס בקנה מידה שלא מוכר היום וימנעו תחרות (או שירוויחו גם מכל מתחרה שיצרוך את התשתית שלהם..)

        גוגל צריכה כלי לתקשורת ארגונית (והכלים של מוטורולה מובילטי הם בדיוק מה שיספק את זה)
        חלופה לבלאקברי, יחד עם תשתית.. ועשרים השנים הבאות שייכות להם.

  4. עשרים שנה? לא הגזמנו. יותר מלכים קמו ונפלו בחמש השנים האחרונות ממה שמישהו רוצה בכלל להודות או לספור. שווקים טכנולוגיים של סלולאר משתנים משנה לשנה ושווקי תוכן משתנים מחודש לחודש.

    יש כאן כניסה של ספק התוכנה לשוק החומרה, גוגל פתאום תעמוד בתחרות מול HTC, סאמסונג וכל יצרן אחר, ויהיה ניגוד אינטרסים. אפשר לקוות שהתחרות שחופש התוכנה ומחיר הלייסנסינג הנמוך שלוקחת מיקרוסופט על שימוש באנדרואיד שאפשרו לשוק לשגשג עד שאנדרואיד עקפה את IOS בסיבוב, אותו המומנטום ישאר אינטרס לגוגל שלא יעצבנו יותר מדי את התחרות, כדי שהנ"ל לא יבחרו לברוח לאקוסיסטמה (הלא קיימת כרגע) של winMo, או יחליטו על דרך פעולה אחרת. זה יהיה מעניין לראות עכשיו לאיפה השוק יגיב.

    1. נדמה לי שאני מסביר את עצמי לא נכון (או ממש גרוע אם לשפוט את הדיון..)

      אני בכלל לא מתייחס לאיכויות טכנולוגיות או למוצרים ששולטים בכיפה. את זה אי אפשר לחזות גם לא לטווח של שנה, זה ברור. אין כאן בכלל מאבק של חומרה ותוכנה.
      אני מדבר על כך שגוגל מכינה לעצמה תשתית פיזית שתאפשר לה לתת שירותים שהם יותר משירותים וירטואליים, ג'ימייל זה נחמד – אבל להיות ספקית סלולר בינלאומית זה נחמד הרבה יותר.
      הרעיון שגוגל תספק בעוד חמש שנים שירותי תקשורת וטלפוניה לממשל האמריקאי, בחוזה לחמש או עשר שנים, כבר לא מופרך כל-כך.. (ועם קצת אגרסיה, גוגל תכניס כללים חדשים למשחק ועשרים השנים הבאות אכן ינגנו את ההמנון של גוגל רוב הזמן)
      ואם המגמה תימשך, אנחנו בהחלט נראה את גוגל בפרסומות רחוב ליד הפרסומות של סלקום ופרטנר, כמו שבארה"ב הם ינגסו פלח שוק רציני לספקיות המקומיות.

      1. יכול להיות שזה חלק מהתכניות שלהם. לא סביר ומנוגד לחלוטין לדי.אנ.איי שלהם (גוגל היא חברת פרסום. כמעט כל דבר שהיא אי פעם עשתה ניתן לקשור ישירות או תוך שניים-שלושה צעדים לפרסום. כולל רכישת רוחב פס והקמת רשתות חינמיות. היא רוצה שאנשים ישתמשו באינטרנט כדי שהם יראו פרסומות), אבל יכול להיות. לא פוסל.

        אבל הרכישה של חברה שמייצרת טלפונים סלולריים וממירים לטלוויזיה לא מקדמת אותה לכיוון הזה בשום צורה.

        מוטורולה סולושנז, הצד של מוטורולה שגוגל *לא* קנתה, *זה* החלק שמייצר ציוד תקשורת. אנשים שעובדים שם הם אלה שכאשר זאת היתה חברה אחת יצרו את אירידיום. הם לא עובדים בגוגל עכשיו. הם עובדים במוטורולה. המוטורולה שגוגל לא קנתה. אני באמת לא יודע איך אני יכול להסביר את זה יותר מכמה שכבר הסברתי.

  5. 1. אין לך מה להסביר יותר, כבר קודם הבנתי את זה (חלק ידעתי וחלק למדתי)
    2. אין קשר – אני לא מדבר על מה גוגל קנתה מבחינה טכנולוגית, אלא על הכיוון אליו היא פונה [לזה התייחסת בהתחלה]
    3. גוגל כבר מזמן לא חברת פרסום. ע"ע מערכות המחשב שהם מתחילים להפיץ בארה"ב – הם לא רוצים להשתלב בענן, הם רוצים להיות הענן.

    בכלל, לי נדמה שאתה מתייחס לרכישה הזו בעיקר בהתאם להשפעתה המיידית על הגורמים הפרטניים (לקוחות, יצרנים וכו'), בנפרד ומשווה אותה למה שהיה ולמה שיש בפועל, כשאני עורך השוואה ומתייחס לאפשרויות שנפתחו (וכן, אני מבין שזו לא חטיבת תשתיות התקשורת שנרכשה) 🙂

    כך או כך, אני מניח שנסכים על כך שהמילה האחרונה תאמר על ידי הזמן.

כתיבת תגובה

