פרס הוגו. זוכים, מחשבות.

בשמונה וחצי בבוקר הלכתי לישון אחרי שהעליתי לבלוג של גרף את רשימת הזוכים בפרס הוגו להשנה. אין הרבה מקרים בהם אני מצטער על כך שאני אדם שער עד מאוחר, אבל אני מאמין שהיה קל יותר להקדים קצת ולקום בשש (אם הייתי אדם שקם בבוקר) מאשר ללכת לישון בשמונה וחצי. זה מערבל את המוח.

מבחינת גרף, ההוצאה קיבלה את התוצאה הרצויה ביותר: הספר שזכה (או, למעשה, צמד הספרים שזכו) הוא ספר שמיועד לצאת לאור בגרף בשנה הבאה. ולמרות שעוד לא קראתי אותו, אני אוהב מספיק גם את קוני ויליס וגם את רני גרף כדי שזה ישמח אותי מאד.

הופתעתי מאד מהזכייה של Chicks Dig Time Lords בפרס הספר הקשור. הוא התמודד מול הביוגרפיה המאד מוערכת של רוברט היינליין, ומוזר לגלות שב-2011, ספר קליל על הדוקטור מנצח ספר כבד על היינליין. אני חושב שהוא ניצח מכיוון שזה באמת ובתמים ספר שבא מאהבה.

הזכייה של Girl Genius צריכה להיות סוג כלשהו של תמרור אזהרה לתעשיית הקומיקס. שיהיה ברור, אני חושב שGG זה אחלה קומיקס. אבל The Unwritten הוא יצירת מופת בהתהוות. אני חושב שזה עניין של זמינות. כל אחד יכול לקרוא את GG בחינם, ברשת. אני לא חושב שחברות הקומיקס צריכות לתת את העותקים הדיגיטליים שלהן בחינם, אבל אני משוכנע כתמיד שהתמחור של הקומיקס הדיגיטלי אינו ריאלי. קניתי לאחרונה את הגליון השני של קומיקס אלריק של כריס רוברסון, וזה עלה לי 4 דולר, שזה המחיר של החוברת המודפסת. קניתי אותו כי אני אוהב את אלריק ואת כריס רוברסון, ואני אמשיך לקנות אותו. אבל אם הייתי אוהב רק אחד מהם, יש סיכוי סביר שלא הייתי קונה. למי שרוצה לקרוא הרבה קומיקס, המחירים האלה לא ריאליים.

הזכייה של אינספשן מובנת מאליה ומשמחת. הסרט הכי טוב זכה. נקודה.

כנ"ל הזכיה של הדוקטור, שהפכה את דוקטור הו לסדרה עם הכי הרבה פרסי הוגו. ככה זה כשיש לך שמונה מאות עונות? לא, כי הסדרה הישנה לא לקחה אף פעם את הפרס. הדוקטור החדש לקח את ההוגו כל שנה מאז העונה הראשונה, חוץ מכשהפסיד לדוקטור אחר, דוקטור הוריבל. בשנה הבאה אני חושב שזה הולך להשתנות. עם כל הכבוד לדוקטור, משחקי הכס הולכת לקחת. אני חושב.

מחשבה אחת על “פרס הוגו. זוכים, מחשבות.”

  1. לא יודע אם זה המקום הנכון לשאול אבל שיטת מצליח here i come

    ובכן לצערי, אני מאוד מתקשה לקרוא באנגלית….
    וכמעריץ מד"ב ופנטסיה הייתי שמח מאוד למצוא מקום בו המלצות ועדכונים על ספרות מד"ב מתורגמת
    מכירים מקום כזה ?

כתיבת תגובה

