עכשיו מגיע המבחן האמיתי של אפל

אז זהו. זה קורה, והפעם באמת. סטיב ג'ובס פרש מתפקיד המנכ"ל, וטים קוק הוא מנכ"ל אפל. ג'ובס נותר יו"ר, אבל די ברור שהוא לא היה פורש אם הבריאות שלו היתה מרשה לו להיות הבוס.

וזה אומר שעכשיו מגיע המבחן האמיתי של אפל. בפעם האחרונה שג'ובס עזב – לא זמנית, אלא ממש. ולא מרצונו – את הג'וב, החברה כמעט והלכה לעזאזל. אבל אפל של היום, כך נאמר, בנויה בצלמו ובדמותו של המנכ"ל האפקטיבי ביותר בהיסטוריה של תעשיית הטכנולוגיה. ועכשיו זה יעמוד למבחן. לא מיד, כמובן. אני מניח שהם מכוסים מבחינת מפת דרכים עד סוף 2012. אבל זה השלב שבו נלמד מי הוא טים קוק, ומה הוא רוצה לעשות עם אפל. האם הוא ישמר את המסלול של ג'ובס, או שמא ינסה לבנות מסלול משלו, והאם טוב שכך. HP נתנה לנו לאחרונה שיעור מאלף במה שיכול לקרות כשמחליפים מנכ"ל. מרק הרד היה מנכ"ל מצליח מאד, ליאו אפותקר הוא… לא, בינתיים לפחות.

המבחן של אפל בתקופה שאחרי ג'ובס הוא כפול: האם היא תדע להמשיך לחדש, והאם היא תדע להפגין את האיפוק הג'ובסיאני הידוע. כי התפקיד של ג'ובס בשנים האחרונות, אולי יותר מכל דבר אחר, היה לומר לאנשים "לא". או במקרים מסוימים "עוד לא". כך שמרה אפל על ליין מוצרים מצומצם מאד יחסית, ורווחי מאד. האם קוק ידע לעשות את זה? נראה. זה פיתוי גדול, לאשר מוצרים שנראים מוצלחים.

מעולם לא אהבתי את ג'ובס. היהירות שלו, האמונה שהוא יודע טוב ממני איך אני צריך להשתמש בטכנולוגיה שלי, המעבר מהאנדרדוג לבריון השכונתי. אבל אי אפשר להכחיש שהוא באמת ובתמים מנכ"ל גדול. אני פשוט לא יודע האם קוק קורץ מהחומרים האלה.

אני רוצה להאמין שכן. אני לא מעוניין לקנות מוצרים של אפל, אבל ההשפעה שלה על השוק ועל עולם הטכנולוגיה חיובית. מאד. אני לא רוצה לדעת באילו מין סמארטפונים היינו משתמשים כעת אלמלא ג'ובס ואפל.

2 מחשבות על “עכשיו מגיע המבחן האמיתי של אפל”

  1. מסכימה לגמרי עם נושא ליין המוצרים המצומצם. מנסיון, מנכ״לים/בעלים נורא אוהבים להתגאות בפורטפוליו עשיר, ולא מבינים את היתרונות שבבוק דק ומפוקס כלייזר. גם כשאנשי שיווק חכמים מהם (שיעולשיעול) מסבירים להם חזור והסבר.

  2. ומצד אחר, מי שיש לו את האפשרות לקנות את מניית אפל בשורט, יעשה קופה יפה בשבוע הקרוב…

    כרגיל- אני מסכים עם רוב דבריך.

    אותי מעניין לראות האם וכיצד ינצלו המתחרות העיקריות- SAM ו-LG את הפער שנוצר בהנהלת אפל.
    ועוד יותר- האם נוק-רוסופט בכלל ישימו לב…

כתיבת תגובה

