פרויקט ה-52: Justice League #1

שלוש מהדמויות על הכריכה הזאת לא מופיעות בחוברת...

השבוע מתחילים בקטנה. DC משיקים 51 מתוך 51 החוברות החדשות שלהם בספטמבר, כלומר החל מהשבוע הבא. אבל השבוע יש את הראשונה, וזאת החוברת שאמורה להיות ספר הדגל החדש של החברה.

הגליון הראשון של Justice League המחודשת מסמן כיוון. זה ספר שמציג ארבעה מבין מי שיהיו חברי ליגת הצדק. למה "יהיו?" כי בתחילת הספר, ליגת הצדק לא קיימת. גיבורי העל הם חדשים, ולא ממש מכירים זה את זה. רוב החוברת עוסק בפגישה הראשונה בין באטמן וגרין לאנטרן. אבל לטעמי, מה שחשוב זה הצעד הראשון בבניית העולם: הגיבורים האלה קיימים בעולם שלא מכיר אותם, לא סומך עליהם, ומפחד מהם. במילים אחרות, הם קיימים בעולם של מארוול.

הטקסט הראשון בספר הוא "היה זמן בו העולם לא ראה בהם את גיבורי העל הגדולים ביותר שלו" ומיד אחרים "היה זמן בו העולם לא ידע מה הוא גיבור על".

הטקסט השלישי הוא כתובית: "לפני חמש שנים". זה אומר לי שהספר, לפחות בהתחלה, עוסק בבניית השורשים ל"הווה החדש" של DC. שיהיה, אני מניח, לא מאד רחוק מהווה הישן של DC. עם גיבורי על נערצים ואהובים וכל זה. אבל זה לא משהו שיתקבל אוטומטית או בקלות. DC בונים כאן את העולם שלהם מחדש, והם עושים את זה בזמנים שונים – כבר כעת ידוע ששני ספרי סופרמן המרכזיים, Superman ו-Action Comics מתרחשים בתקופות שונות. האחת ב"הווה", והשניה כשהוא רק התחיל. והגליון הראשון מרמז שלפחות בגליונות הראשונים, ליגת הצדק תתרחש גם היא "בעבר".

מעבר לכל ענייני בניית העולם, איך הספר? סבבה. הדיאלוגים בין באטמן וגרין לאנטרן מוצלחים, ומניחים יסוד ראשוני טוב למערכת היחסים שלהם. גרין לאנטרן הוא קצת שמוק. באטמן הוא באטמן. זה כיף. קצת חסר לי ארוע "גדול", אבל אני יכול להעריך בישול איטי.

8 מחשבות על “פרויקט ה-52: Justice League #1”

  1. הבעיה המהותית של ג'ונס ככותב היא שמאוד קשה לו להתחיל סיפורים. תן לו שנה, שנתיים להתחמם עם סיפורים קצרים, ופתאום הוא מצליח לחבר את כל הריצה שלו לכדי שיא אחד מדהים (בלאקסט נייט, הריצה שלו על הפלאש, וכמובן – Infinite crisis). כשהוא צריך להתחיל משהו מחדש הוא פשוט עובר לסרוגין בין מפלסות מידע ("אני יותר שוטר חלל בלה בלה בלה") וניסיונות לשכתב את ההיסטוריה של הדי.סי.יו, (שכאן זו לא ממש בעיה), וכמו הפעם, לא נמצא בשיאו. בקצב הזה נראה שליגת הצדק תהפוך להיות אירוע רק, ואם בכלל, בארק השני או השלישי שלה. יש זמן לחכות.

    אגב, את הקטע של האשה המבורדסת בכל מס' 1 ראית? נראה לי אפשר להתחיל שם משחק.
    http://www.bleedingcool.com/2011/08/31/the-justice-leagueflashpoint-crossover-everybody-missed/

          1. אהבתי אותו בM13 שהוא עשה, אבל לא התרשמתי יותר מדי מנייט וסקוויר או ממה שהוא עשה בבאטמן ורובין. במילים אחרות – אני על הגדר.
            אקשן קומיקס של גרנט מוריסון לעומת זאת… זה משהו שאני מצפה לו באמת.

            1. M13 זה נהדר באמת. ואני ממש אהבתי את נייט אנד סקייר. ואני חושש קצת מהאקשן קומיקס של מוריסון. אני לא בטוח שיש לי כוח לסופרמן שלא עף, אפילו אם זה מוריסון.

  2. שאלה מבחוץ: כולם מדברים על #1, אבל מה עם כל החוברות של האחד-לפני? היתה חוברת סיום חגיגית לכל אחד מהם? היה "סוף הסיפור" לסופרמן, באטמן וכו'? הם צעדו לעבר השקיעה?

    1. לא קראתי את כל הקומיקסים האחרונים של דיסי, אבל מאלו שקראתי ושמעתי רק באטגירל וליגת הצדק זכו לסיום שמתייחס איכשהו לריבוט. כמו כן השישייה הסודית קיבלו סיום, וגרין לאטרן נגמר בקליף האנגר שימשיך לתוך היקום החדש (הוא ובאטמן ממשיכים מאותה הנקודה). בקשר לשאר – אין לי מושג. רוב הסדרות שם איבדו כיוון בחודש האחרון הזה, שכבר היה ברור ששום דבר לא יכול להיות משמעותי.  

כתיבת תגובה

