פרויקט ה-52: Batgirl #1

כששמעתי שברברה גורדון חוזרת להיות באטגירל, זה לא שימח אותי. בשנים האחרונות, כ"אורקל", ברברה גורדון הפכה לאחת הדמויות המעניינות ביותר ביקום של DC. בעבור קוראים וקוראות עם נכויות, דמות של אשה שמתגברת על נכות פיזית קשה והופכת להיות דמות מפתח בעולם היתה מקור להשראה.

דבר אחד עודד אותי: מי שיועדה לכתוב את הסדרה החדשה היתה גייל סימון. סימון היא, לדעתי, כותבת ספרי גיבורי העל הטובה ביותר שיש כיום. המממ. הניסוח הזה קצת מעורפל מדי, אז אני אבהיר: גייל סימון היא הטובה מבין כותבי סיפורי גיברי העל כיום, גברים או נשים. הספרים שלה כיפיים, חכמים, מהנים. אני לא חושב שהיא גאון בקליבר הגרנט מוריסוני, היא פשוט תמיד באה לעבוד, ועושה עבודה מעולה. אני לא חושב שקראתי חוברת רעה שלה. אי פעם. ומעבר לכך, סימון כתבה לא מעט חוברות עם אורקל. האהבה שלה לדמות היתה ברורה. אז אם היא בעניין, אמרתי, גם אני בעניין.

באטגירל #1 הצדיק, במידה רבה, את האמון שלי.

אנחנו פוגשים כאן ברברה גורדון שנורתה על ידי הג'וקר לפני שלוש שנים, ובילתה את רוב הזמן הזה בבית אביה, נכה. היא החלימה. איך? לא ידוע. היא מגדירה את זה כ"נס", אבל סימון אמרה שהיא מתנגדת לריפויה בקסם. מבחינת ניסיון חיים, זאת לא אורקל. אבל יש לה את כוח הגוף העליון של מישהי שבילתה הרבה זמן בכסע גלגלים. והיא עדיין גאון. מבחינת אינטליגנציה, ברברה גורדון היא הבאטגירל היחידה – ולמעשה, דמות העטלף היחידה – שיכולה להתחרות באמת בברוס ויין. ואנחנו מקבלים הבזקים של זה כאן.

הסיפור עצמו הוא לא רע (ואני לא הולך להתעכב עליו, כי… ספוילרים), אבל לי די ברור שהסיפור הוא הדמות. זה הסיפור על איך ברברה גורדון חזרה להיות גיבורת על. על איך היא התגברה על הפציעה והנכות, פיזית ובעיקר נפשית. וזה סיפור שמעניין אותי, שנכתב על ידי כותבת שאני אוהב. זאת חוברת שיש סיכוי טוב מאד שאמשיך לקנות.

כתיבת תגובה

