פרויקט ה-52: Stormwatch #1

הסיפור המרכזי?

סטורמווטץ' היה עוד קומיקס עד שוורן אליס לקח אותו, והפך אותו לאחד הסיפורים הטובים ביותר אי פעם על מה זה להיות גיבור על בעולם המודרני. הסיפור של אליס הגיע לשיא כששם החוברת התחלף ל-The Authority. ואז אליס עזב, ומגוון רחב של כותבים מוכשרים ניסו להתמודד עם הדמויות שהוא יצר במידות שונות של כישלון.

עכשיו מוטלת על פול קורנל משימה לא קלה: הוא צריך להחיות את סטורמווץ', ביקום של DC, לשלב דמויות שנוצרו ליקום אחר בעולם המיינסטרימי יותר, ובדרך לספר את מה שנראה כסיפור המרכזי של האתחול של היקום של DC. זאת בעיה. במיוחד כששתי דמויות שאליס יצר לסטורמווץ' המקומי, אפולו והמידנייטר, הן גרסאות של שתי דמויות שקיימות כבר ב-DCU: סופרמן ובאטמן. כזוג. אז צריך לספר כאן את סיפורו של צוות שקיים מזמן, אבל אף אחד לא יודע עליו. וקורנל לקח את זה צעד נוסף קדימה: הצוות הזה קיים ממש מזמן. מאות שנים. והוא תמיד היה סודי. הוא מתמודד מול איומים שגיבורי על אפילו לא יודעים עליהם. ואחד הדברים שמסייעים לו בכך הוא שלפחות גיבור על מוכר אחד – ג'ון ג'ונס, צייד האדם ממאדים – מחלטר גם שם.

הגליון עוסק בשני סיפורים מרכזיים: הנסיון של סטורמווץ' לגייס את אפולו (תחליף הסופרמן שלהם) ואיום מהכוכבים שנמצא בדרכו לכדור הארץ. איום שמזכיר קצת – אבל לא במידה שתהיה יותר מהומאז' – את זה שבו עסקה סדרת הגליונות האחרונות של אליס ב-Authority. החלק השני הוא זה שמרמז שזה עשוי להיות הסיפור המרכזי באתחול של ה-DCU. בסוף של Flashpoint, הסיפור שהוביל לאתחול, הופיעה דמות מסתורית שטענה שהמציאות פוצלה לשלוש מציאויות שונות, שמחוברות כעת מחדש. זה נעשה כדי להחליש את העולם כנגד האיום המתקרב. האתחול הוא למעשה צעד כהגנה כנגד האיום, ולי נראה שסטורמווץ' עומדת להיות החוברת המרכזית בה מתמודדים נגד האיום הזה.

כמו גייל סימון, גם פול קורנל הוא כותב  שאני אוהב מאד. זה קצת אישי: פגשתי אותו בוורלדקון ב-2006 והוא היה מאד נחמד. אבל זה גם קשור לכך ש-MI13 שלו היתה סדרה ממש נהדרת. וגם את הפרקים שלו בדוקטור הו חיבבתי. ואני שמח שהוא קיבל את ההזדמנות הזאת. ואיך הוא התמודד איתה? טוב. לעתים טוב מאד. יש רגעים בהם הסדרה מרגישה כמו אליס לייט, ונראה לי שזה מובן. אני חושב שייקח קצת זמן עד שקורנל ימצא את האיזון ואת הקול שלו במה שדומה לניסיון להפוך סדרת HBO לסדרה ב-ABC. אבל זאת התחלה טובה מאד. ואני חושב שזאת עשויה להיות סדרה ממש ממש טובה.

5 מחשבות על “פרויקט ה-52: Stormwatch #1”

  1. האמת, קשה לי לראות את זה עובד בעולם של DC. אמנם המידנייטר אמר בבירור שאין לו בעיה להרוג אנשים רעים, אבל שוב, אני חושד שמהר מאוד יסרסו אותו. אחרת יצטרכו לעבוד קשה מאוד כדי להסביר למה אף אחד מהם לא מפנה לעצמו חמש דקות לדפוק לג'וקר כדור בראש באחת הפעמים בהן הוא כלוא.

    אה, ויחסית ל-Authority, האומנות מזוויעה. אבל זאת בכל זאת היתה אחת מהחוברות היותר מסקרנות עד כה, מבין ה-52.

  2. אולי אני הולך לצאת newbie לגמרי, אבל ה-Authority זה אחד הקומיקסים שהכי נהניתי מהם. למרות שזה נחמד לשם שינוי לראות גיבורי על הומואים (בטח יש עוד המון שאני לא מודע אליהם), הייתי מעדיף לראות התקמבקות של ג'ני ספארק/קוונטום, הדוקטור, וג'ק הוקסמור. פשוט דמויות גאוניות.

    1. אין שום דבר נובי בלאהוב את ה-Authority. כל עוד אתה מדבר על ההרצה של אליס.

      אבל אני לא כל כך מבין את הטענה שלך. ג'ני קוונטום, המהנדסת וג'ק הוקסמור נמצאים ב-StormWatch #1.

    2. יש בוויקיפדיה רשימות שמפלחות גיבורים לפי כמעט כל מאפיין. ורוב הגיבורים ההומואים הם די אומואים. ונהנים מתוחלת חיים קצרה מהממוצע.

כתיבת תגובה

